https://yliteippaus.fi/

Hyundai IONIQ 5

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
https://cleantechnica.com/2020/12/22/1st-edition-hyundai-ioniq-5-now-open-for-reservation-450-km-and-80-charge-in-18-minutes/


The Hyundai Austria website has just opened the reservation queue for the upcoming Hyundai IONIQ 5 battery electric vehicle, with just 150 slots initially available. Other European countries will surely soon follow.

Indeed, the final appearance of the vehicle have not yet been revealed, though it will be similar to Hyundai’s “45 Concept” vehicle that you can see here in the article photos.


hyundai-45-ev-concept-exterior-01-1920px-1536x903.jpg


*edit* poistettu FB träkkeri linkistä
 
Hyundai Ioniq 5

IONIQ 5 Digital World Premiere
2021. Feb 23rd 4:00PM South Korea
2021. Feb 23rd 8:00AM Germany     
2021. Feb 22nd 11:00PM California 


Jotain tämän sorttista:
2 ja 4 veto mallit, vetokyky max 1600 kg.
230 kW (313 hv)
5.2 sek 0-100 km/h
800V lataus (350 kW)
10-80% 18 min
+20 km/min
WLTP
n. 450 km (58 kWh)
n. 550 km (73 kWh)


https://www.hyundai.com/worldwide/en/ioniq/ioniq5
 
10-80% 18min. (toki ei Suomen laturi-infralla vielä pahemmin), mutta alkaa olla ihan asiallinen nopeus optimi olosuhteissa.
Tää on kyllä aika mielenkiintoinen uutuus kokonaisuudessaankin.
 
FB:n puolella joku oli postannut Saksan hintahaitariksii 58kWh RWD 41900€ ja 72kWh AWD 60k€.
 
Tämä lepotuoliominaisuushan on tosi kätevä, kun jonottaa Liidelin ilmaiselle 50 kilowatin "pika"laturille:

nayttokuva-2021-02-22-222706.png


Jos auton hinta saadaan pidettyä Hyundaille ominaisella tasolla, on speksit todellakin kunnossa!
 
Taky sanoi:
Yli 4,6m pitkä ja korkeuttakin yli 1,6m. Akselivälin ollessa 3m, joten kohtuu isosta autosta kyse 8)
Pitkän akselivälin ansiosta Ioniq 5:n crossover-mallinen muoto mahdollistaa ainutlaatuiset mitat ja pienet ylitykset. Auton pituus on 4 635 mm, leveys 1 890 mm, korkeus 1 605 mm ja akseliväli jopa 3 000 mm.
Ioniq 5:n tavaratila on kooltaan 531 litraa.
 
Hyvään suuntaan mennään! Meillä taitaa toinenkin auto vaihtua sähkäriin...
 
On kyllä mielenkiintoinen muotoilu. Vähän kuin futuristista 80-luvun retroa. Erottuu joukosta, diggaan kovasti.

Muotoilussa on mielenkiintoista myös se, että tämähän näyttää joltain kompaktilta viistoperältä, ikäänkuin ID3 kilpailijalta. Ei yhtään perus tylsää katumaasturi ulkonäköä. Varmasti mielenkiintoinen nähtävä livenä jos auto onkin ID4 kokoluokassa.
 
Tipi sanoi:
FB:n puolella joku oli postannut Saksan hintahaitariksii 58kWh RWD 41900€ ja 72kWh AWD 60k€.

Saksassa ennakkomyynti alkoi tänään.

https://www.hyundai.de/modelle/der-neue-ioniq5/

Am 23. Februar wurde der Ioniq 5 in einer digitalen Weltpremiere der Öffentlichkeit vorgestellt. Ab sofort können Sie den Ioniq 5 online reservieren und sich das limitierte Project 45 Paket sichern. Diese Version ist auf 3.000 Stück weltweit begrenzt und kostet 59.550 Euro. Der normale Ioniq 5 wird ab einem Preis von 41.900 Euro beginnen. Die Markteinführung ist für den Frühsommer 2021 geplant.


https://www.carwow.de/hyundai/auto-news/677/hyundai-konzept-45-2019-preise-technische-daten-und-verkaufsstart
 
ConD sanoi:
Speksitkin kohtalaisesti kunnossa. Jännä nähdä hinnoittelu. :)

Olisihan se melkoinen harppaus eteenpäin, jos esimerkiksi 800 voltin latausta alkaisi saamaan rahvaan hintaluokkaan.
 
Tästä löytyi hieman lisätietoa:
Itseäni kiinnostava V2L näköjään toimii adapterilla type2-pistokkeesta ja type2:sta voi myös ladata toista autoa.
 
Ovenkahvat saisivat kyllä olla ihan perinteiset, kuinka mahtavat toimia kun auton ulkopinnat jäätyvät kuten nyt on lähipäivinä täällä käynnyt?
 
Vempula sanoi:
Tämä lepotuoliominaisuushan on tosi kätevä, kun jonottaa Liidelin ilmaiselle 50 kilowatin "pika"laturille:

nayttokuva-2021-02-22-222706.png

Hyvä olla noin jalat ristissä, kun kuski päättää ajattaa kusematta Lappiin!
 
Pekka T sanoi:
Ovenkahvat saisivat kyllä olla ihan perinteiset, kuinka mahtavat toimia kun auton ulkopinnat jäätyvät kuten nyt on lähipäivinä täällä käynnyt?

Teslan Model kolmosen kahvat ovat kyllä yksinkertaisen nerokkaat tässä suhteessa ja saisi muutkin valmistajat ottaa mallia. Lämpenevät samalla kun auto lämpenee eivät hajoa heti pienestä koputtelusta.
 
On kyllä äkkiseltää speksit kohdillaan.

Mutta rumahan tuo on. Model 3 alkaa näyttää jo hyvältä, kun vertaa tuohon.
 
ePa sanoi:
On kyllä äkkiseltää speksit kohdillaan.

Mutta rumahan tuo on. Model 3 alkaa näyttää jo hyvältä, kun vertaa tuohon.

Sisarmalli Kia CV näyttää onneksi paremmalta...tästäkin on kyllä jo oppinut hieman tykkäämään.
 
Minusta tämä on hieno, ja erityisesti kabiini näyttää nykyaikaiselta. Kummankohan laittaisi vaihtoon tähän, Leafin vai Enyaqin.... Olisi aika leuhkaa laittaa penkit lepoasentoon ja latailla Lidlin pihassa muutama tunti.
 
Markku J sanoi:
Minusta tämä on hieno, ja erityisesti kabiini näyttää nykyaikaiselta. Kummankohan laittaisi vaihtoon tähän, Leafin vai Enyaqin.... Olisi aika leuhkaa laittaa penkit lepoasentoon ja latailla Lidlin pihassa muutama tunti.
Saman ajan voisi loikoilla kyllä kotisohvalla.