- 14.7.2020 klo 13:02 / BMW iX3
Eli Bemari saanut pihalle uuden täyssähköisen katumaasturinsa, joka samalla esittelee tämän uuden joustavan pohjalevyratkaisun kykyjä taipua polttiksesta täyssähköön ja takaisin.
80 kWh:n akku syöttää sähköä 210kW/286hv sähkömoottorille joka sijoitettu siis vain taka-akselille. Kai tästä nelivetoakin jossain kohtaa voidaan odottaa? Luvattua WLTP-toimintamatkaa on 460km.
Laitoksen valmistus tapahtuu Kiinan Shenyangissa BMWn ja Brilliancen yhteistehtaalla.
Netcarshowsta lisäinfoa sekä kuveja.
80 kWh:n akku syöttää sähköä 210kW/286hv sähkömoottorille joka sijoitettu siis vain taka-akselille. Kai tästä nelivetoakin jossain kohtaa voidaan odottaa? Luvattua WLTP-toimintamatkaa on 460km.
Laitoksen valmistus tapahtuu Kiinan Shenyangissa BMWn ja Brilliancen yhteistehtaalla.
Samalla sähköauto on ensimmäinen osoitus BMW:n joustavasta pohjarakenteesta. Tehtaan mallissa polttomoottorimallit, lataushybridit ja sähköautot rakennetaan samalle pohjalevylle. Esimerkiksi Volkswagen ja Daimler ovat kehittäneet sähköautoja varten omat pohjarakenteet. Erona ovat BMW:n mukaan tehdaskustannukset, sillä sen laskelmissa uuden pohjarakenteen vaatima tehdas maksaa karkeasti ottaen miljardin, mutta nykyisten tuotantolinjojen muutosten hintalappu jää satoihin miljooniin euroihin.
Netcarshowsta lisäinfoa sekä kuveja.