https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Triangle renkaiden omistajien kommentteja

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Täällä forumilla joku kirjoittelikin, että oli ostanut Triangle renkaat käyttöön.

Itse tein saman peliliikkeen ja meinasin, että tekisi ihan oman aiheen jossa kommentoida renkaiden toimintaa.
Nimenomaan renkaiden käytön kokemuksia joihin muut kommentoi eikä ylimääräistä huutelua kiinakumeista tai vanhoista testeistä..

Kokemuksia itsellä on kesärenkaissa kiinanihmeistä ja yleensä elinkaaren puolessa välissä muuttuneet liukkaiksi. Mielenkiinnolla odotan miten nämä renkaat toimivat ja miten pitkään. En tiedä paljonko uudelleen pinnoitetut kustantavat, mutta varmaan lähellä samaa. 60e pinnassa oma koko.


Kitkarenkaana Triangle Trin PL01 205/55 16" 94R on koko jotka tulee Civicin alle.
2318 ja 2418 on päiväykset renkaissa. Näyttää mustille ja pyöreille sekä haisee yhtä pahalle kuin merkkikumitkin uutena.
205mm on rungon leveys ja itse kuvio vaikuttaa olevan 170mm
 

Liitteet

  • IMG_0350.jpg
    IMG_0350.jpg
    34,8 KB · Katsottu: 1 218
  • IMG_0353.jpg
    IMG_0353.jpg
    54,9 KB · Katsottu: 844
  • IMG_0354.jpg
    IMG_0354.jpg
    19 KB · Katsottu: 491
Mittasin tönärillä kaikki renkaat useammasta paikasta.

Pääuran kohdalla mennään 8,7-8,8mm sisässä jokapaikassa.

Ulkoreunassa 7,5-7,6mm

Urissa näkyy askelmia joten varmaan jostain kohtaa reunastakin olisi voinut enemmän löytyä pintaa.

Alle päätyvät lähiaikana.
 

Liitteet

  • IMG_0356.jpg
    IMG_0356.jpg
    34,8 KB · Katsottu: 433
  • IMG_0357.jpg
    IMG_0357.jpg
    33 KB · Katsottu: 395
Engineered in Finland painettu renkaiden kylkiin  ;D

Kävin ottamassa digitaalisella matkalaukku vaa'alla painot.

2 renkaista 10,4kg pinnassa ja 2 11kg.. eri paistoviikot eivät vaikuttaneet asiaan. Kummallekkin viikolle on yksi tuon painoinen kumi vain  :)
 
Tuntuu 600g painoero paljolta renkaassa. Ei kyllä mitään hajua millaisia toleransseja painoissa on.
 
Kennedy sanoi:
Nimenomaan renkaiden käytön kokemuksia joihin muut kommentoi eikä ylimääräistä huutelua kiinakumeista tai vanhoista testeistä..

Valitettavasti vain on niin, että yksittäisten autoilijoiden mielipiteillä omien renkaidensa ominaisuuksista ei tunnu olevan mitään todellisuuspohjaa. Erityisesti halparenkaiden ostajilla herää jostakin suunnaton tarve perustella valintaansa ja ylistää omia renkaitaan. Tätä ilmiötä hyödyntävät Tyretest.com ja muut vastaavat halparenkaiden myyjien sivustot, joihin kuka tahansa saa laittaa oman arvionsa.

Olen tulkinnut, että tässä on kyse osittain samasta ilmiöstä kuin hotelliarvosteluissa. Jollakin paikkakunnalla parhaat pisteet saanut majoituspaikka saattaa olla halpa hostelli, joka on täyttänyt hyvin odotukset. Se ei tarkoita, että kyseessä olisi tavanomaisesti ymmärrettävillä mittareilla laadukkain paikka. Erityispiirre rengasarvioissa on kuitenkin  halpatuotteen valinneiden tarve korostaa valintansa erinomaisuutta.
 
Tottahan tuo on. Osalla jengistä on vaan tarve huudella kommentteja tuotteista mitä ei ole ikinä käyttänyt edes tai on päivän kokemus.

Itsellä ei ole odotukset kovin korkealla ja en todellakaan ylistä mitään halpakamaa jollei se oikeasti ole toimivaa. Tai no en ylistä vaan kerron vaan miten se on toiminut itsellä.
Vielä en ole koskaan ajanut sellaisilla halpis kesärenkailla joita voisin kehua merkkikumia paremmaksi. Toimivia olleet kuivilla keleillä, mutta sen jälkeen alkaakin ne erot tulemaan.

Itseä kiinnostaa enemmänkin onko nämä rinkelit sellaiset, että uskaltaa edes kolmosautoon hommata vai onko suoraan kaatopaikka kamaa.
Tuossakin erossa voi mennä hetki kunnes kumi kuluu vähän.
 
^
Se kai onkin halparenkaan idea että löydetään markkinarako jossa sijoitettulle rahamäärälle koetaan saatavan hyvä vastine. Eihän tuossa sen ihmeempää kun markinointi on onnistunutta jos siitä sikiää positiivisia kommentteja.
Testimenestyskään ei välttämättä kerro onko halparengas huono vaihtoehto ,  kun uudelle halpanakille saattaa tosiasiallinen vaihtoehto olla vanhoilla ja kuluneilla ajaminen.
Omat kokemukset on merkkituotteista joten kokemukset kiinnostaa kovasti, josko uskaltaisi kokeilla jotain hallista tulevaisuudessa.
 
nemos sanoi:
Valitettavasti vain on niin, että yksittäisten autoilijoiden mielipiteillä omien renkaidensa ominaisuuksista ei tunnu olevan mitään todellisuuspohjaa.
Minusta silti, ihan hyvä ketjun avaus.
Asiallisena pysyessään, antaa varmasti mielenkiintoista tietoa, nimen omaan halvasta tavasta rengastaa, esim. se kolmos-auto.
Mieluumin tällaista lukee, kuin jotakin juupas eipäs vääntöä renkaiden paineantureista.

Edit:
Vielä tuosta renkaiden painoerosta. Voisiko olla, esimerkiksi kahdesta eri tehtaasta lähtöisin, vaikka ovat saman merkkisiä?
 
^
Se kai onkin halparenkaan idea että löydetään markkinarako jossa sijoitettulle rahamäärälle koetaan saatavan hyvä vastine. Eihän tuossa sen ihmeempää kun markinointi on onnistunutta jos siitä sikiää positiivisia kommentteja.
Testimenestyskään ei välttämättä kerro onko halparengas huono vaihtoehto ,  kun uudelle halpanakille saattaa tosiasiallinen vaihtoehto olla vanhoilla ja kuluneilla ajaminen.
Omat kokemukset on merkkituotteista joten kokemukset kiinnostaa kovasti, josko uskaltaisi kokeilla jotain hallista tulevaisuudessa.
 
kuinka paljon tuossa tuli säästöä vs. esim Nokian R3 ?
 
Edelliseen autooni Seat Exeoon ostin trianglen nastarenkaat. Pidin niitä ihan hyvinä renkaina. Nastoja ei irronnut talven aikana ja pysähtyikin ihan hyvin vauhdista. Ainoa minkä huomasin, niin sivuttaispito ei ollut mikään älyttömän hyvä vaan kohtuullinen. Sitä samaa taisi testeissäkin olla. Täytyy kyllä myöntää, että eron huomasin heti hkplt 8 hypätessä mutta niin huomasi myös melussakin. Sain nuo renkaat 350€, joten en tiedä olisinko 400€ arvosta saanut lisää turvaa. Järki päässä kuitenkin ajettava.
 
Kerran ostin halparenkaat, nankangit oli ja ei tahtonut pysyä tasapainossa. Tuosta kyllä jo yli 10-vuotta mutta tämän laatuvaikutelman takia ei ole uskaltanut säästöä enää yrittää.

Sitten jos netistä tilaa niin onnistuuko palautus jne. periaatteesa jos kivijalasta saisi niin uskaltaisi kokeilla, eiköhän nuillakin tiellä pysy.
 
Kovasti kyllä mietityttää kanssa miten helvetissä voi 600g olla heittoja. Pitää vilkasta loput koodit kumeista ovatko identtisiä. Jos tehtaassa eroa niin selittäisi sen. Kuitenkin mittasin useamman kerran ja pari oli todella lähellä toisiaan painoissa.

Kaapo sanoi:
kuinka paljon tuossa tuli säästöä vs. esim Nokian R3 ?

Paikallinen Vianor myy 141e/kpl R3 (+kumien jätemaksut) kun nämä hain paikallisest liikkeestä 61e/kpl. Eli 320e eroa kierros.

Eskoop sanoi:
Kerran ostin halparenkaat, nankangit oli ja ei tahtonut pysyä tasapainossa. Tuosta kyllä jo yli 10-vuotta mutta tämän laatuvaikutelman takia ei ole uskaltanut säästöä enää yrittää.

Sitten jos netistä tilaa niin onnistuuko palautus jne. periaatteesa jos kivijalasta saisi niin uskaltaisi kokeilla, eiköhän nuillakin tiellä pysy.

Itsellä on ollut semi halvat (eli hinnaston alimmasta 3-4 pykälää ylöspäin) kumit jossa oli niin kovaa pystyheittoa, että firma vaihto toiseen. Tosiaan kun miettii, että 22v ollut kortti ja 4v sitten ostin ekat merkkikumit autoon. Sitä ennen aina se halvin kesärengas mitä voinut saada. Talvirenkaissa pari kertaa käytettyjä ostanut, mutta en ikinä halpiksia.

Nämäkin renkaat hain liikkeestä suoraan juuri sen takia jos tarttee jotain laatu asioita hoidella. Samaan hintaan olisi saanut suomalaisista verkkokaupoista kotiin asti toimitettuna, mutta laskin tuon paremmksi vaihtoehdoksi.
 
Dingdongit saatiin alle tänään.
Ei pystyheittoa ja 3 renkaaseen meni 50g yhdelle alueelle. Yksi rengas sai 15g painoja.

Kuten yleensäkkin. Kitka on hiljainen. Nastan ropina poissa, mutta niin on myös se ihmeen jollotus meteli mitä renkaista lähti.
Vkloppuna saa vähän jo ajokokemuksia renkaista. Vettä sataa kokoajan niin katsotaan saanko miten puskemaan  ;D
 
Useampi sata kilsaa takana. Kuivalla, kostealla ja kaatosateessa.
Toimii kuin kesärenkaat. En ole saanut vahingossa sutimaan kuten contit jotka lähti pois, en puskemaan liikenneympyröissä kovemman vauhdin takia tai muutakaan pito ongelmaa.

Viikon päästä alkaa olemaan pakkas ja nolla kelit. Toivottavasti ei tunnu kesärenkailta enää siinä kelissä.
 
Eikö muka täällä ollut ketään muita renkaiden omistajia?

No eikai sitten.. Viimeviikolla viimeisillä lämpimillä aamusta töihin lähtiessä oli +7 lämmintä.
Tiet tyhjänä töihin menoaikaan joten tuusulantien alussa ajoin kilsan verran 120 todellista ja ekaan loivaan mutkaan tullessa tuntui kun auto olisi jonkun hyytelön päällä mennyt.
Koko mutka ja sen jälkeen vielä hetken matkaa oli oli todella epämiellyttävän tuntuinen ajettavuus.
Vauhdin laskiessa alkoi muutaman kilsan päästä taas tuntumaan normaalin jämäkältä kulkupolitiikka.
Vaimo sanoi, että tuolla olisi vielä motaria ollut jossa 120 kyltit. En tiedä kyllä uskaltaisinko mennä kymmeniä kilometrejä ajamaan jos tuollaiselle alkavat tuntumaan lämpimillä keleillä.
Kun on sopivasti kuivaa ja pakkasta joku aamu niin pitää testata uusiksi.

Tänään on puoli jäkeä ollut ihan peilijäällä. Nastarenkaiden sutiminen kuulunut todella hyvin talon sisään.
Kävin päivällä testailemassa miltä renkaat vaikuttaa tuossa kelissä. Pitoa riittää kuhan ei liikaa yritä kiihdyttää.. heti kun luistonesto alkoi vilkkumaan ja vähän hölläsi niin alkoi nätistiä kiihtymään.
Pysähtyminen oli aikalailla yhtä hankalaa kuin samaan suuntaisesti nastakuskeilla. Liikenneympyrät meinasi kaikilla mennä suoraksi.
Yleisesti ottaen taajama vauhdissa ongelmitta ajamista.
Vielä tuntuu tuota tuuskin ajoa lukuunottamatta toimiville renkaille.
 
Pari tonnia tullut rullailtua noilla.
Oikeastaan jo unohtanut useamman kerran alla olevan tringelit.
Lumipitoa riittää oli sitten sentti tai viisi. Auraamaton tie tuntuu olevan paras pidollisesti.
Ei erityisemmin liukasteltu risteyksissä tai liikenneympyröissä eli samallalailla kuin muutkin kulkenut.
Enemmän kuin tyytyväinen renkaiden toimintaan ollut. Katsellaan milloin/missä kohtaa alkaa tulemaan esiin halparenkaiden ominaisuudet.

Kennedy sanoi:
Viimeviikolla viimeisillä lämpimillä aamusta töihin lähtiessä oli +7 lämmintä.
Tiet tyhjänä töihin menoaikaan joten tuusulantien alussa ajoin kilsan verran 120 todellista ja ekaan loivaan mutkaan tullessa tuntui kun auto olisi jonkun hyytelön päällä mennyt.

+2 ja tuon alle ollut lämpötilat eikä tuo ole toistunut.
 
Olisko joku 4500km mitä kerkesin noilla rullaamaan. Pari tonnia olisi mennyt enemmän jos en olisi vaimon auton ulkoiluttanut parin kk ajana enemmän.

Ei sitten mitään huonoa sanottavaa renkaita. Tullut ajettua jos jonkinmoisessa kelissä ympäri vuorokauden. Useammankin kerran surkeat kelit olleet yöllä/aamuyöstä kun työmatkaa taitaanut. Lunta, jäätä, aurattua, auraamatonta, motaria, pikkuteitä, hietietä, puhdasta asfalttia, vettä..
Jopa itsekkin yllättynyt. Vaimokin ajanut tuolla joitain kertoja eikä keksinyt mitään negatiivista. Sen autossa käytetyt Contin kitkat.

Ainakin ensimmäisen talven osalta voin suositella lämpimästi.. katsotaan muuttuuko mieli kun pääsee toista talvea ajamaan :)

Katsotaan koska joku toinen ihminen uskaltaa testata ko renkaita.

Pitää yrittää muitaa mitata paljonko ovat kuluneet.

edit: 7mm+ kohdalla reunoista. Keskeltä hivenen enemän, mutta aika tasaisesti on pintaa kaikissa renkaissa ja kaikissa kohtaa.
 
^hmm

aivan susipaskat nuo Triangelin kitkat (melkein ajamattomat, 2018), ainakin näin "lämpimällä"(>0C°) ja myös pienessä pakkasentapaisessa. Niin veltot että hirvitti motarilla tehdä vähänkään nopeampia kaistanvaihtoja. Joskaan tuo Honda mikään paras ajettava muutenkaan ole, mutta kyllä se kesärenkailla ihan ok peli on.

Eturenkaat sutii heti jos vähän riisikipon kaasua painaa liikaa, vaikka suoraan yrittäis mennä. Voi olla kyllä että riisikipon voimat on vaan liikaa noille paikaltaan lähdettäessä. Mutkassakin tuntuu että auto vain liukuu ensin eteenpäin ennen kuin alkaa vähän rengas tekemään työtään oikein.

Miele.. eikun, kauhulla odotan lunta ja liukasta.. Tai no, en mä sillä juuri aja, ainakaan tässä tilanteessa.

Mut, katellaan jos tulee talvikokemuksiakin..
 
Täältä kommenttia Triangle Advantex SUV 102H kesärenkaasta:

Ei hirveästi huomioitavaa. Hiljaisemman puoleiset aiempiin verraten. Korkealla profiililla 215/65 mutta mitään vetelää en ole havainnut. Miellyttävät sora ja kivipintaisella tiellä. Rajussa sateessa ei vesiliirtotaipumusta mitenkään erityisesti. Kaikin puolin normaalin oloiset kesärenkaat. Toki vasta n 2000km ajettuna. Kerrotaan lisää jos kerrottavaa tulee. Mutta hyvä tietää, että kitkat ei vakuuta. Kun houkutus hankkia tähän kakkosautoon jotku halvat talvirenkaat, on myös olemassa.
 
Skula sanoi:
Niin veltot että hirvitti motarilla tehdä vähänkään nopeampia kaistanvaihtoja.

Sama oli minunkin ensikokemus kitkoista, vaikka Trianglen sijasta alla oli ihan premiumia. Niin vaan siihenkin tottui.
 
Reilu viikko ajeltu plussalla ja pakkasessa.
Ei vieläkään mitään moitittavaa. Ripesti kiihdytellyt, mutta en lämäpohjassa. Sutimista ei ole nähnyt vaikka tehoa vähän vähemmän kuin Skulalla.
Ainut missä puskenut on hyrylän liikenneympyrässä kun vähän reilummin oli vauhtia puoliltaöin. Kahdesti.

Oliko Skula ne minkä ikäiset kumit ja miten paljon ajetut? Kyllähän noi oli viimesyksynä mullakin vähän veltot kun tarpeeksi kovaa veteli, mutta pääasiassa en yritä ajella motarinopeuksia :)
Tälle vuodelle en ole sitä huomannut.

Mielenkiinnoksi jää itsellä pitääkö renkaat talvella miten. Parisen kk aikaa ennen kuin auto vaihtuu.
 
Ei valitettavaa vielä. Tosin tälle vuodelle ei ole kuin parit huonot kelit tulleet.
Yksi päivä oli niin liukasta, ettei nastarenkaillakaan toimineet kunnolla hommat.
 
nemos sanoi:
Valitettavasti vain on niin, että yksittäisten autoilijoiden mielipiteillä omien renkaidensa ominaisuuksista ei tunnu olevan mitään todellisuuspohjaa. Erityisesti halparenkaiden ostajilla herää jostakin suunnaton tarve perustella valintaansa ja ylistää omia renkaitaan. Tätä ilmiötä hyödyntävät Tyretest.com ja muut vastaavat halparenkaiden myyjien sivustot, joihin kuka tahansa saa laittaa oman arvionsa.

Olen tulkinnut, että tässä on kyse osittain samasta ilmiöstä kuin hotelliarvosteluissa. Jollakin paikkakunnalla parhaat pisteet saanut majoituspaikka saattaa olla halpa hostelli, joka on täyttänyt hyvin odotukset. Se ei tarkoita, että kyseessä olisi tavanomaisesti ymmärrettävillä mittareilla laadukkain paikka. Erityispiirre rengasarvioissa on kuitenkin  halpatuotteen valinneiden tarve korostaa valintansa erinomaisuutta.

Mulla on taas toisinpäin. Menneisyydessä ajeltu halpisrenkailla ja nyt toisessa tuossa nokiat ja toisessa bridgestonet, kolmannessa (rouvan autossa) misukat. En näe mitään syytä maksaa näistä enempää kuin jostain federaleista, nankangeista, kumhoista tmv  ;D ei vain tunnu yhtään sen paremmilta ja olenkin kallistunut siihen että kyse on jostain lumeilmiöstä. Vähän sama kun mitä kalliimpi huara sitä kovemmat kyydit mukamas saa.