https://yliteippaus.fi/

Mistä uudet peltivanteet edullisesti?

mievaan

Sisäänajettu
Liittynyt
22.10.2017
Olisi tarvetta uusille peltivanteille. Vannetukku tuli heti mieleen josta tiedustella. Olisko suositella muitakin paikkoja josta saisi peltivanteita tilattua?
 
Ottamatta kantaa automerkkiin ja malliin sen enempi, niin kannattaa myös kysäistä ihan oman huollon varaosatiski.

Esim pränikät VW Golf VI "muotopeltivanteet" merkkitiskiltä 63€/kpl listahinnalla. eBaysta voi siistinnäköistä käytettyä sarjaa saada alle sataseen (plus postit).
 
Jokainen vanneliike myy. Tilaustavarana yleensä, mutta päivissä saavat.

Peltivanteet tosiaan voi maksaa helposti saman mitä perus tarvike aluvanteet.
 
Jos syy uusien peltivanteiden tarpeeseen on ruoste, niin kannattaa harkita myös ammattilaisella hiekkapuhallusta  jauhemaalausta. Vein juuri omat ja 80€ oli 4 vanteen käsittely. Tarvikevanteetkin maksaa 45e/kpl joten paljon halvemmaksi tuli ja vanteet pysyy alkuperäisinä. Jos tekee renkaiden uusimisen yhteydessä niin useimmat rengasliikkeet ei ota lisämaksua rengastöistä vaikka käyttää vanteet siinä välissä maalauksessa.

Omia en ole vielä saanut takaisin mutta näin kaverin vanteet jotka käytetty samassa paikassa, vanteista tuli kuin uudet.
 
Tässä esimerkki millaiseksi pahasti ruostuneet peltivanteet tulee hiekkapuhalluksella ja pulverimaalauksella. Ruoste pisti jo rumasti silmään pölykapseleidenkin takaa aiemmin. Nyt vain harmittaa nuo vanhat renkaat, olis helposti voinut ottaa uudet samalla rengasliikkeestä. 8mm uraa ja nastat tallella niin ei millään viitsi vielä uusia vaikka kitkoja kaipaisi ja noiden paistovuosi jo 2011.
 

Liitteet

  • WP_20181012_19_05_18_Pro.jpg
    WP_20181012_19_05_18_Pro.jpg
    41,6 KB · Katsottu: 592
Juuha sanoi:
Tässä esimerkki millaiseksi pahasti ruostuneet peltivanteet tulee hiekkapuhalluksella ja pulverimaalauksella.

Mitähän moiselle mahtaa tulla hintaa?

Saisiko samalla hinnalla uudet - alumiinivanteetkin?
 
Juuha sanoi:
Jos syy uusien peltivanteiden tarpeeseen on ruoste, niin kannattaa harkita myös ammattilaisella hiekkapuhallusta  jauhemaalausta. Vein juuri omat ja 80€ oli 4 vanteen käsittely. Tarvikevanteetkin maksaa 45e/kpl joten paljon halvemmaksi tuli ja vanteet pysyy alkuperäisinä. Jos tekee renkaiden uusimisen yhteydessä niin useimmat rengasliikkeet ei ota lisämaksua rengastöistä vaikka käyttää vanteet siinä välissä maalauksessa.

Omia en ole vielä saanut takaisin mutta näin kaverin vanteet jotka käytetty samassa paikassa, vanteista tuli kuin uudet.

Aika edukasta. Ei tuosta kyllä hirveästi mitään voi jäädä yrittäjälle.

Tietenkin jos tekee ns. liukuhihnalla näitä 30 vannetta kerrralla niin ehkä sitten voi jäädä jotain.

 
Taky sanoi:
Mitähän moiselle mahtaa tulla hintaa?

Saisiko samalla hinnalla uudet - alumiinivanteetkin?

Sama hinta minkä jo aiemmassa viestissä mainitsin, 80€ oli 4 vanteen hiekkapuhallus ja pulverimaalaus.

Rengastyöt vielä 40€ rengasliikkeessä, tämä ei tosin ole ylimääräinen kustannus jos samalla uusii renkaat.
 
No on halpaa? Viimeksi kun olen teettänyt saman, toki vuosia sitten, tuli satsille hintaa muistaakseni liki 400€ ( hiekkapuhallus, pohjatyöt, pohjamaali, maali ).
Vanhat alkuperäiset Saabin aluvanteet oli kyseessä.
 
On edullinen. Itse teetin muutama viikko sitten hiekkapuhalluksen, pohjmaaluksen ja pulverit pintaan hintaan 120€.
 
tuRboman sanoi:
No on halpaa? Viimeksi kun olen teettänyt saman, toki vuosia sitten, tuli satsille hintaa muistaakseni liki 400€ ( hiekkapuhallus, pohjatyöt, pohjamaali, maali ).

80€ on kyllä sika halpa.

OT:... kesällä ostin Volvoon Amazonista uudet 5*108 jakoiset 8,5"*18" aluvanteet 200,- kotiin toimitettuna...

 
Meillä kanssa on ruosteisia peltivanteita pari kieppiä ja välillä miettinyt noiden ehostamista. Kuinka helposti onnistuisi kotikonstein? Työn jäljenhän ei tarvitse olla mitään priimaan kunhan ruosteen saan pois ja maalin pysymään niin röpelöt maalipinnassa ei todellakaan haittaa. Mitään hiekkapuhallusvehkeitä ei ole eikä tule mutta onnistuisiko ruosteiden poisto ihan vaan  hiomalla?
 
Kale sanoi:
Meillä kanssa on ruosteisia peltivanteita pari kieppiä ja välillä miettinyt noiden ehostamista. Kuinka helposti onnistuisi kotikonstein? Työn jäljenhän ei tarvitse olla mitään priimaan kunhan ruosteen saan pois ja maalin pysymään niin röpelöt maalipinnassa ei todellakaan haittaa. Mitään hiekkapuhallusvehkeitä ei ole eikä tule mutta onnistuisiko ruosteiden poisto ihan vaan  hiomalla?
Vähän vanteen mallista riippuu miten hyvin vaikka rälläkän teräsharjalaikalla pääsee kaluamaan tarvittavat paikat.
Maalaus kunnon kaksikomponenttipolyuretaanimaaleilla, muutoin fixaus ei ole kovin pitkäikäinen.
 
tuRboman sanoi:
No on halpaa? Viimeksi kun olen teettänyt saman, toki vuosia sitten, tuli satsille hintaa muistaakseni liki 400€ ( hiekkapuhallus, pohjatyöt, pohjamaali, maali ).
Vanhat alkuperäiset Saabin aluvanteet oli kyseessä.


Paljos tuosta on aikaa?


Kymmenen vuotta sitten tein saman kierroksen niinikään Saabin vanteille PK-seudulla hintaan 120€, sitä edelliset joskus 2000-luvun alussa 80€ Pohjanmaalla. Jotain 150€ voisin kuvitella köyhtyväni, jos tämän päivän hintoja kyselisin.


Kummassakin paikassa kesti jonkun aikaa, kun puhalsivat kerralla isomman satsin, mutta nätithän noista tuli eivätkä ruostuneet vuosiin, kunnes lopulta myin auton.
 
Kale sanoi:
Meillä kanssa on ruosteisia peltivanteita pari kieppiä ja välillä miettinyt noiden ehostamista. Kuinka helposti onnistuisi kotikonstein? Työn jäljenhän ei tarvitse olla mitään priimaan kunhan ruosteen saan pois ja maalin pysymään

Muutaman talven suolassa marinoidut pellit alkoivat kapseleiden raoista jo rusehtaa, joten tein niille viime keväänä yhteensä n. tunnin käsittelyn. Pesupuhtaisiin vanteisiin ruskeisiin laikkuihin ns. ruosteenmuuntoainetta ohjeen mukaan. Sitä en muista pyyhkäisinkö teräsharjalla kuivahtaneen pinnan pois vai jätinkö silleen. Sitten vaan päälle paukusta mustaa. En edes maskannut mitään, eikä maalia eksynyt renkaalle asti kun en kapselin taakse jäävää kehää juurikaan maalannut.

Tulos oli tarkoituksenmukaisen siisti, ja myös säilyi sellaisena kesäkäytössä. Mielestäni kannatti vaivan vähäisyyteen nähden. Talvivanteille tuo olisi ollut turhaa hommaa, siinä käytössä ruskea olisi kukkinut välittömästi läpi.

Joskus puhalsin peltivanteet puhtaaksi pihamaalla. Työmäärä ja kulutettu puhallusaineen määrä oli mieletön, ja paukulla maalaaminen oli pohjatöiden aliarvostusta. En tekisi uudestaan.

 
yason sanoi:
Paljos tuosta on aikaa?


Kymmenen vuotta sitten tein saman kierroksen niinikään Saabin vanteille PK-seudulla hintaan 120€, sitä edelliset joskus 2000-luvun alussa 80€ Pohjanmaalla. Jotain 150€ voisin kuvitella köyhtyväni, jos tämän päivän hintoja kyselisin.


Kummassakin paikassa kesti jonkun aikaa, kun puhalsivat kerralla isomman satsin, mutta nätithän noista tuli eivätkä ruostuneet vuosiin, kunnes lopulta myin auton.

Pohjanmaalla on kyllä 80€ tänäkin päivänä. Hidasta vaan kun 6-7 viikkoa kesti mutta kannatti odotella.
 
Saako 19” peltivannetta jostain. Nettikauppojen tarjonta näytti jämähtävän 17”. Ajattelin että musta peltivanne näyttäisi hyvältä Ioniq5 alla. Autossahan on jo retro muotoilua henkeen Lancia.
 
Osta sopivat varapyörän vanteet ja levitytä ne. Ainakin Audissa on 19 tuumaiset, ja eikö Hyundaissa ole 5x114 jako, joten menisi epäkesko pulteilla. Hintaahan noille noinkin tulee.
 
makelja sanoi:
Osta sopivat varapyörän vanteet ja levitytä ne. Ainakin Audissa on 19 tuumaiset, ja eikö Hyundaissa ole 5x114 jako, joten menisi epäkesko pulteilla.

Uuteen autoon viritykset...?
 
Taky sanoi:
Uuteen autoon viritykset...?
Mikäs siinä on eroa jos vanhaan autoon laittaa viritykset. Yleensäkin peltivanne tuon hintaluokan autossa on viritys. Onhan noita mustia aluvanteitakin, jotka muistuttavat peltivannetta.
 
makelja sanoi:
Mikäs siinä on eroa jos vanhaan autoon laittaa viritykset.

Ei varmaankaan käytössä kunhan ovat kunnoolliset, noita levitettyjä on niin moneen lähtöön että laatutekijät mietityttävät.