https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Jaguar F-Pace

Urlaub sanoi:
Jotenkin mennyt minulta ohi tämä Jaggen ensimmäisen SUVin tulleen jo myyntiin. Alkaen 55.746 € ja pääsee samaan kerhoon Jerry Cottonin kanssa.

Hinta sisältää 3 vuoden määräaikaishuollot ilman km-rajaa!

http://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto/f-pace/f-pace-yleiskatsaus.html
Tuo alkaen-hinta kuulostaa suht järkevältä suhteessa kilpailijoihin, kunnes hinnastosta selvisi, että kyseessä on 2L diesel takavetomanuaali. Sama nelivetoautomaattina on melkein kymppitonnin kalliimpi ja edelleen varustemielessä on kyseessä hinnat alkaen -malli. Vaikka ulkonäkö houkuttaa, niin en olisi valmis maksamaan BMW/Audia enempää.
 
Turbodog sanoi:
Tuo alkaen-hinta kuulostaa suht järkevältä suhteessa kilpailijoihin, kunnes hinnastosta selvisi, että kyseessä on 2L diesel takavetomanuaali. Sama nelivetoautomaattina on melkein kymppitonnin kalliimpi ja edelleen varustemielessä on kyseessä hinnat alkaen -malli. Vaikka ulkonäkö houkuttaa, niin en olisi valmis maksamaan BMW/Audia enempää.

Kyseessä kuitenkin takaveto, kun Bemari on siirtymässä voimalla 3-sylinterisiin etuvetoihin. Eikös Jaguar esitellyt juuri uuden rivikuutosenkin?
 
Tämä herätti mielenkiinnon ulkoisen olemuksen osalta ja konttorin puolikin näytti omaan makuun passelilta. Tuohon kun lyö sitten nelivedon, automaatin, moottorin ja jotain nahannäköistä sisälle niin menee hinta valitettavan pitkälle.
 
Tuo on ihan hieno, mutta ei mitenkään "must have". Jotain tuossa ulkomuodossa on päin... Konseptin pohjalta odotin hieman enemmän. Tuo on vain muista malleista lyöty osia yhteen ja korotetulla maavaralla.

Westendillä tuo toimii hyvin kaupunki maasturointiin.
 
Pikkudieseli kalliimpi kuin GLC ja isot bensakoneet samoissa hinnoissa Macanin kanssa.

Jos noiden välillä joutuisi tekemään valintoja, niin tuskin kummassakaan tapauksessa kallistuisin Jaguarin suuntaan.

Harmi. Samaa olin havaitsevinani XE:n hinnoittelussa.
 
Poikkesin paikallisella Jagge-kauppiaalla sunnuntaiaamun ratoksi katsastamassa F-pacen ja sehän oli yllättävän hieno peli. Kori on muodoiltaan hyvin lähellä Porsche Cayenneä, mutta pykälää pienenpänä. Ehdottomasti positiivinen ilmestys luonnossa tutkailtuna.

Voisin hyvin kuvitella ajavani F-pacella, mutta jos oikeasti olisin kauppaa tekemässä brittimaasturista, niin samassa hallissa olleet Lantikat kiinnostaisivat enemmän.

Katselin samalla vaihtoautopuolen tarjontaa läpi ja Autocenterin hallissa oli kaiketi kuusi erilaista AMG Mersua, 911 Turbo ja muuta mukavaa. Ihmeen nuhjuisilta nuo AMG:t kyllä vaikuttivat.
 
JAGUAR F-Pace 20d AWD Aut


Koeajo fiiliksiä.

Ulkonäkö.
Jälleen yksi ”qashqai”...

Koeajoauto tumma sininen metalli väri ihan OK – jos sinisestä tykkää.
Sisältä jotenkin musta valkoinen – nahka, siisti ja kivan näköinen, penkkien nahka kivemman tuntuinen kuin eilisessä XF:ssä – pehmeämpi.

Ergonomia.
Pääosin hyvä – paitsi keskikonsolin reuna painaa juuri polven luihin.
Nahkapenkki sähkösäädöiltään passaa muuten itselle hyvin, mutta istuinosaan olisi kaivannut säätöä tai lisää pituutta ja ristiselänsäätöä – sama penkki kuin XF:ssä.
Katkaisimet ja nappulat kohdillaan, mutta esim penkinlämmityksen kosketusnäytön kautta operointi ei miellytä.
Vakioradion volume-säätö nyt sitten kohdallaan, riittävän moniportainen mm XE/XF:ään verrattuna.

Ohjauspyörä kivasti hollilla ja asento miellyttää.

Mittaristo – ensimmäinen kosketus näyttöpaneelilla toteutettiin mittaristoon, luettava ja selkeä, mutta miksi tyydytty varsin minimaaliseen informaatioon, mm vasemman puoleinen ”mittari” näyttää vain radion kanavat, tai niin mikähän se olikaan, mutta miksi ei hyödynnetä mahdollisuutta että kuten XF:ssä kulutusta, matkaa, aikaa jne kerralla yhteen näyttöön?

Nyt em, infot pienellä ”keskimittarin” alalaidassa yksi kerrallaan kun tilaa olisi.
Se että ”mittareissa” kunnolla näkyvissä vain osa siitä mitä milloinkin näytettään ja loput häivytetty on kikka, mutta eipä häivytykselle mitään käytännöllistä funktiota osannut keksiä.
Oviaukko jotenkin matala, pariin otteeseen tuli aluksi kolautettua pää karmiin kuskin paikalle mennessä.

Ajettavuus.
Hyvä yleisajettavuus kaupungissa ja maantiellä, korkealla huomaa istuvansa. Ohjaus sopivan tuntuman omaava.
Alusta kohtuullisen jämäkkä, häiritsi kun keula joustaa mutta takapää ei, hitusen eriparinen fiilis, nyökkii.
Kohtuullisen vähän tienpinta vaikuttaa ajoon, mutta rengasäänet on kyllä kovat – isoille korkeaprofiili fillareille olisi odottanut hiljaisempaa olemusta.

Moottori-vaihteisto.
2.0 diesel, 132 kW / 180 hv / 430 Nm, AWD, 8-v aut

Kone vääntää todella hyvin, ja automaatti hoitaa vaihdot siististi - pääsääntöisesti.
Sport asetukset, niin lähtökiihdytysvaihdot on varsin nykivää läppä lattiassa Jälleen samat kuin XF:ssä havaittua.
About 7,5L/100km ajotietsikan kautta katsottuna about 300km matkalla, 1/3 taajamaa ja loppu maantietä motaria. Onko se sitten vähän vai paljon – pienempää kulutusta olisin odottanut.



Muuta.
Ratinlämmitys hyvä juttu. Kuin tuulilasin lämmityskin, aamulla huurit lähti nopeasti.

Peilit loistava kokoiset ja automaattisesti tummuva taustapeili oikeasti toimii.

Tilat ovat ok, tavaratilaakin kunnolla, pystympi istuma asento antaa tilavuutta.

Valot, lyhyet riittävät kuivassa aamu pimeässä ainakin, pitkissä kaipasi lisää kantamaa.

Äänieristys ok, ei superhiljainen karheilla pinnoilla, sileällä hiljainen - renkaat ääntää, ajossa ei moottorinäänet kuulu. Kun pinta sileä kuului tuulen suhinoita keulan suunnalta.

Sisätilojen laatuvaikutelma kaikki paikoillaan ja äänettömästi kymppitonni ajetussa yksilössä.
Ja se että aikas pitkälti pitää ruksia optioita että paketti on kasassa jolloin hintakin karkaa, yhdeksän kymppiä oli jo koeajovarusteisen hintalapussa.

Ei tullut fiilistä että tahtoo, kun ei noi ”qashqait” muutenkaan niin kauhista innosta.
 
Pidän XF:ssä pitkulaista tyynyä polvitaipeiden kohdalla. Polven ja keskikonsolin väliin laitan pipon.
 
benzo63 sanoi:
Pidän XF:ssä pitkulaista tyynyä polvitaipeiden kohdalla. Polven ja keskikonsolin väliin laitan pipon.

Ei hemmetti. Kyse sentään Jaguarista, minkä kuvittelin olevan jollain tasolla Premiumien kastissa.

No, onneksi ei ole varaa Jaguariin, niin ei tarvitse asetella tyynyjä ja pipoja jalkojen ympärille...
 
benzo63 sanoi:
Pidän XF:ssä pitkulaista tyynyä polvitaipeiden kohdalla. Polven ja keskikonsolin väliin laitan pipon.

Noita saa varmaan Jaguarin krääsäosastolta hyvään hintaan. :)
 
Yks tuttu oli hommannu tämmöisen ja jos oikein ymmärsin on näitä  380 S, First Edition laitteita. Eli ihan oikealla moottorilla!

Ei mikään edullinen laite, ja sen kyllä huomasin autoon tutustuessani.

Ei voi sanoa kuin että Huh Huh. Olen kyllä kateellinen! Tuollainen kelpaisi koska vain!
 
F-pace sai, ehkä jo vähän kaivattua, päivitystä. Nyt on sisuskalut sillä tasolla mitä ulkopuoli ja kilpailijat antavat olettaa. Jos pelimerkkejä olisi riittävästi taskun pohjalla, voisi XE vaihtua tähän varsin mieluusti.

Vanhat dieselit saaneet saman kevythybridipäivityksen kuin muutkin uudemmat konsernipelit, lisäksi 400hv lataushybridi tarjolle. Ilmeisesti kevyempääkin tulossa jatkossa.

Netcarshowssa tarkemmat speksit ja kasoittain kuveja.

Jaguar-F-Pace-2021-800-05.jpg

Jaguar-F-Pace-2021-800-16.jpg

Jaguar-F-Pace-2021-800-31.jpg

 
Hyvän näköinen sisustus kyllä tässä. Pienempi E-pace on minusta paremman näköinen mutta toki se on kyllä jo aika pieni sisätiloiltaan.

Niin ja offtopikkina osui silmiin kommentti tuossa yläpuolella ketjussa - tilanteet ja automaku muuttuu.
 

Liitteet

  • ajat muuttuu.png
    ajat muuttuu.png
    19,5 KB · Katsottu: 197
kuulara sanoi:
Hyvän näköinen sisustus kyllä tässä. Pienempi E-pace on minusta paremman näköinen mutta toki se on kyllä jo aika pieni sisätiloiltaan.

Niin ja offtopikkina osui silmiin kommentti tuossa yläpuolella ketjussa - tilanteet ja automaku muuttuu.

Itsekin tykkään tästä sisäilmeestä, vaikkakin (ilmeisesti) ohimenevä konsernin tyylisuunta noiden kahden näytön toteutuksella oli omaan silmään parempi. Rikkoi ehkä linjoja enemmän, kun en noiden pystytablettien suurin fani ole ollut missään kohtaa. Tämä kuitenkin siinä suhteessa parhaasta päästä.

E-Pacen kohdalla on mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan sen facelifti menee, kuitenkin tuo nykyinen malli on tyyliltään hyvin kaukana tästä ja keula mukailee enemmän pre-fl F-Typeä. Se kun muuttui viiruvalliseksi, niin kaiketi sama tehdään E-Pacellekin.
 
Nämä on toki makuasioita, mutta itseäni hirvittää autoissa nuo rulo-kannet lokeroiden päällä.
 
tpu sanoi:
Nämä on toki makuasioita, mutta itseäni hirvittää autoissa nuo rulo-kannet lokeroiden päällä.

Olisiko esim. kahden mukin omaava mukiteline parempi sitten niin ettei siinä ole tuollaista rulo-kantta lainkaan ? Itsestäni just tuollaiset mukitelineet mitkä on jatkuvasti näkyvillä on rumempi ja epäkäytännöllisempi jos ne ovat siinä paljaaltaan.

Harvemmin sitä mukitelinettä tarvitsee talvella mutta siistimmän näköiseksi keskikonsolin saa juurikin tuolla kannella.