autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Mitä liikuntaa harrastit tänään.  (Luettu 206853 kertaa)

Poissa kahe

Vs: Mitä liikuntaa harrastit tänään.
« Vastaus #2180 : 08.04.2022 21:38 »
Tunti äijäsäbää. Ei tarvinut paljoa juosta, kun hengästyy ja pulssi nousee tappion hetkessä. Jälkeenpäin tuntuu kuitenkin hyvältä, vaikka keuhkoissa kyllä tuntuu.

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2181 : 15.04.2022 23:34 »
Hölkkäsin minulle hieman oudon matkan (8 km.) sillä ei ole ollut tapana laittaa lenkkareita jalkaan alle 10 km. matkoille  :D

Oli 12:sta päivä siitä kun tulin kipeäksi ( v.14 aikana oli koronaa), maanantaina kokeilin saman lenkin, sen jälkeen oli vähän outo olo, tänään ei enää.

Poissa Autoilija92

• Klassikkoainesta
  • Kia Rio
« Vastaus #2182 : 21.04.2022 22:55 »
Ensimmäinen pyörälenkki tänä keväänä, muutaman kilometrin pituinen vain.
Ensin vaan piti fiksata viime syksynä hajalle jäänyt etujarru, vaijeri oli irti jarrupala-asetelman kiinnikkeestä ja toisen jarrupalan kiinnitys oli löystynyt, palan asento vinossa vanteeseen nähden, josta loppujenlopuksi johtui viimesyksyinen kova vikinä. Luulin jo syksyllä että jarrupalat olisi loppuun kuluneet, mutta kyllä noissa on vielä kitkapintaa jäljellä. 
Jarrupalan asennon säätö, vaijerin napsautus paikalleen ja ajamaan, ei kuulunut enää mitään ylimääräisiä ääniä ja jarrut toimii normaalisti.

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2183 : 25.04.2022 22:32 »
Nyt on mennyt tasan 2 viikkoa siitä kun aloitin koronan jälkeisen liikuntani. Jännästi etenkin hartiat ovat olleet merkillisen oudot, ihan kuin sen seudun lihakset olisivat pihvinuijalla läpikäydyt  :P

Eilen tein ensimmäisen yli 10 km. lenkin tähän jaksoon, tahmeata oli joskin loppupuolella jalat ja rullaus alkoi toimia sentään jollain tapaa (kilsa 13 meni aikaan 4.59).

Se mistä varsinaisesti läksin kirjoittamaan on päivän pyörälenkki. Tämä oli kevään kolmas samalla myös viikon sisään kolmas ( tunti, 2 tuntia ja tänään 1,5 tuntia) ja tänään pääsin vähän jo kiinni siihen itse asiaan - tuntuipa se hyvältä. Meinaa että pyörä eteni ajoittain ihan kohtalaisesti ja hyvällä kadenssilla, sitähän minä olen yrittänyt petrata koko talven. Täytyy pistää vielä kerran kuva tuosta hankkimastani soivasta harjoituspelistä, toimii kuin junan vessa. Itse asiassa sen keskiön tienoo tuntuu tuota ykköspeliä jäykemmältä. En tiedä onko asia kiinni rungosta. Tässä on paikalla leveämpi laakeri hiilikuitukammin kun ykkösessä kapea ei niin hyvärakenteinen laakeri alumiinikampineen.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2022 22:35 kirjoittanut TON-III »

Poissa Hesusnis

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #2184 : 25.04.2022 22:32 »
Pitkästä aikaa mäkivetoja, on vaan kunto ihan kuralla.
Kosla Model 3 SR+ -21, Possu 944S -88

Poissa juntikka

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2185 : 25.04.2022 22:44 »
Hiihtelin 35km, kun viälä on keliä. Tosin tulin hakemaan sitä Ylläkseltä. Huomenna pennun kans mäkeen, ja koittaan lautaa- olikohan tossa- viimiset hiihdot? Kun ny vaan ei sattus mitään...
Arvaa mitä? PATASYDÄN!

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2186 : 26.04.2022 08:34 »
Hiihtelin 35km, kun viälä on keliä. Tosin tulin hakemaan sitä Ylläkseltä.

Hitsi mä olen kade, kyllä ne jotkut telsussa nähdyt koti- ja ulkomaiden baanat näyttävät niin hienoilta ......

Minä se vaan olen tahkonut sitä Impivaaran 1,7 kilometrin latua ...... viime talvi oli huippu, tuli hiihdetty 100 km. ( eli 4 x 10 km. ja 3 x 20 km) 330 metrin ovaaliradalla ....  ;D ;D ;D ;D

Katsotaan josko joku päivä olisi se kun raaskisin ( etenkin ajan puolesta) lähteä johonkin kunnon ladun perään.

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2187 : 19.05.2022 10:03 »
Olin eilen uimassa ja sain aikaiseksi ensimmäisen hieman tavoitteellisen harjoituksen sitten 7 viikon takaisen koronan sairastelun jälkeen. Ei tuntunut pelittävän ei lihaksisto eikä hengityskään, kello tosin näytti ei hyviä aikoja mutta kumminkin jokseenkin samalle sektorille kun aiemminkin olen uinut. Tosin tällä kertaa 'etuna' oli lyhyt allas.

Ehkä tästä noustaan vielä, ei ehkä tule olemaan se kesä mitä luulin ( eli ikään nähden olisin hyvässäkin kunnossa), mentävä sillä mitä on  :)

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2188 : 02.06.2022 09:02 »
Olin tiistaina uimassa ja koko setti meni potkun rytmitystä hakien. Vaikka sen aikuisten uimakoulun vetäjä mun potkun jo oikean rytmiseksi totesikin niin tulin siihen johtopäätökseen että jos isossa kuvassa voitaisiin ajatella että sen potkun voi tehdä 4 eri tavalla niin minulla on nyt 'hanskassa' noista kolme ....... puuttuu enää se ainoa oikea tapa  ::) :P

Jos asiasta haluaa löytää jonkun positiivisen asian niin se minun itse 'keksimäni' potkurytmitys on jämpti vaihekääntö virallisesta oikeasta eli siinä on voimasykkeet oikein. Tässä tyylissä on se hyvä puoli että siinä on voimavektorit paremmassa hantissa kuin itse oikeassa tyylissä, tämän joutui myös uimaopettajani tunnustamaan sanomalla:'hyvin mielenkiintoinen näkökanta tähän asiaan. On hienoa huomata miten erilaisia te kaikki oppilaat olette, toiset eivät saa tuosta rytmityksestä muuta kiinni kuin että semmoinen pitäisi olla, sinä poika ihmettelet sitä ihan voimavektoreihin asti .....  :)  '

Poissa Ansjelm

• Yhdistyksen jäsen
  • Sisäänajettu
  • Volvo XC60
  • Möhkö, Yaris ja Kona kyyditsee Moukarimiestä
« Vastaus #2189 : 18.06.2022 23:37 »
Tänään tuli aamupäivästä opetuslasten treenin yhteydessä vedettyä muutama omakin moukarinheitto. Yllätti positiivisesti sillä mihin heitot sai lentämään. Huomenna sitten katsotaan ihan mitan kanssa…

Iltapäivästä sitten mentiinkin parin vuoden tauon jälkeen paiskomaan sulkapalloa nuoremman tyttären kanssa. Viimeksi 3v sitten (neiti silloin 11v), nyt sitten flikan motoriset taidot ja peliäly olikin ihan luokkaa. No sen huomaa sitten kuinka saikin pelailun jälkeen puuskuttaa. Olipa mukavaa pelailla totisesti.

Isot pojat myös on kertoneet että länsinaapurissakin padel-huuma jo alkaa hyytymään. Eli ny varmaan olis aika itsekin alkaa kokeilla.
#* tulossa Volvo XC60 T6 Long Range 2022. #2 Toyota Yaris H2018. EX:ät Seat Ateca 2019,Skoda Yeti”12. Volvo V70”01, VW Golf Sportsvan”14, Volvo XC60”11 sekä Seat Altea XL”08

Poissa fillari

• Klassikkoainesta
« Vastaus #2190 : 18.06.2022 23:55 »
Istutus 'penkin' kaivuut ja multien levitykset yms. rouvan ohjeiden mukaan.. sinne meni porkkanaa ja ties mitä.
Taisi olla vähän myöhäinen aika jo, mutta väliäkö tuolla.. yhteistä puuhaa :)
.. ja eikö muka ollut liikuntaa. Paita likomärkä ja sykekin korkea, kun tuli liikaa ohjeita :D

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2191 : 30.06.2022 13:18 »
Lauantaina edessä hornakattila eli 1/4-triathlon jokseenkin raskaalla radalla. Eikä tuo sinänsä mitään jos olisi saanut reenailla rauhassa, etenkin juhannusviikon posk.o.tulehdus osui huonoon kohtaan ja kunto pääsi romahtamaan juuri ennen kisaa.

Tällä viikolla tehnyt vähän tunnusteluja. Tänään tuli vielä kiusattua itseä tunnin pyörän (jossa 2x3 min. reilumpaa vetoa) ja 30 min. juoksulla ( siihen tein 2x1000 m. reippaat vedot).

Avokki ei päästä minua enää sen v.1994 kisapukuni kanssa liikkeelle ;D , kokeilin tänään tätä hänen hankkimaansa pukua, saa kelvata. Siis itselle  8)

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2192 : 03.07.2022 00:06 »
Edellä mainuttu kisa nyt takana, kyllä se dropannut yleiskunto yhdistettynä 30 asteen päivälämpötilaan pehmensi miehen ihan täydellisesti. Päivän aikani oli n.1/2 tuntia v.2013 tekemääni ennätystäni huonompi. Siitä väliä, voitin itseni, en edes kävellyt juoksun aikana (syke kävi niinkin ylhäällä kuin 172/ mun maksimi alle 180) muuta kuin tankkauspaikoilla.

Yritin lisätä kuvan, ei onnistunut  :P
« Viimeksi muokattu: 03.07.2022 00:09 kirjoittanut TON-III »

Poissa kahe

« Vastaus #2193 : 30.07.2022 18:44 »
Viisi peliä lentopalloa ulkosalla. Sääkin suosi. Kädet tuli kipeäksi.

Poissa GTA1

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 3Gt
  • F34 320iA x-Drive ///M-Sport
« Vastaus #2194 : 01.08.2022 15:54 »
Ajelin Pulkkilanharjulta ja tarkemmin Karisalmen sillalta fillarilla himaan n52km.
Oli tarjolla sään puolesta täyttä aurinkoa, pilvistä, sadetta ja tietysti lahes kokomatka vastatuulta.

Edit. Pistetään toinen @ConD;n iloksi ;)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2022 16:00 kirjoittanut GTA1 »
BMW 3Gt 320iA x-Drive ///M-Sport -14, Specialized Turbo Levo Comp -21,
Trek 7,5 FX -09.
(Audi A1 CC Ambition 1.4 TFSI -11.)

Poissa ConD

« Vastaus #2195 : 01.08.2022 15:58 »
Siltakuville aina peukku!

Reissujen ja kesälenssujen taltuttamisen jälkeen itse kipaisin tänään juoksulenkin - pitäisi viimeistellä kunto 2 viikon päähän Pyhän tunturipuolikkaalle.

Poissa Zaphod

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #2196 : 01.08.2022 21:07 »
Kaksi kertaa lähellä oleva A1 tason 18-väyläinen frisbeegolfrata läpi. Innostuin joku aika sitten ja on yllättävän hauskaa touhua. Putit alkaa osua, mutta draiverin kanssa edelleen vaikeuksissa.

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2197 : 09.08.2022 22:57 »
Olipa kiva käydä näin nättinä päivänä maauimalassa uimassa. Päivä oli muutenkin kuin kelin puolesta otollinen sillä kokeilematta ostamani uimalasit sopivat täydellisesti samoin kun itse uinti tuntui edes jollain tapaa mielekkäältä. Uinti on takunnut pääsiäisenä kärsityn koronan jälkeen. Näyttää siltä että 2 vuotta sitten aloittamani tekniikan kehittäminen kevään uintikurssilla buustattuna alkaa pikku hiljaa tuottamaan tulosta.

Poissa GTA1

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • BMW 3Gt
  • F34 320iA x-Drive ///M-Sport
« Vastaus #2198 : eilen kello 15:48 »
Ajelin fillarilla Vuolenkosken satamaan ja tässä ollaan sitten seuraava yö veneessä.
Matkaa kertyi 45km ja keskinopeus 25km/h.

Nyt maistuu palautusjuoma ;)
BMW 3Gt 320iA x-Drive ///M-Sport -14, Specialized Turbo Levo Comp -21,
Trek 7,5 FX -09.
(Audi A1 CC Ambition 1.4 TFSI -11.)