- 21.5.2017 klo 12:44 / 2-tahti perämoottorit
Kesän kynnyksellä aiheellista päivittää kalustoa tai huoltaa varastossa ollutta.
Noin kolmasti kesässä on tullut ajeltua Suomi 520-veneellä (Kaivarin kierros). Veneen perässä on "Italian ihme", Selva 135cc 6 hv vm. 1992. Lähti narusta käyntiin vetämällä kertanykäisyllä tai kiskomalla narua ärräpäihin asti. Verkon painokin tuli mieleen, mutta nostalgia lopulta voitti, sillä moottorilla on ajettu vain 50 tuntia . Enää ei lähde käyntiin, kun puolan eriste lyö lävitse. Varaosa yli 150 euroa, ehkä saa Italiasta, ei löydy ebaystä. Kuvan mukaan puola on kaksikääminen, jotenkin patentoitu Selettran tuote. Onko kokemusta CDI-sytytyksen rakentelusta (ideana fiksua/onko joku rakennellut?) tai muuta kikkaa saada taas mooottori pörräämään? Suomessa ei ole enää Selvan edustusta, eli tietotaito kadonnut. Hakusessa 2-tahti Mercury 4-6 hv...joita saa jo 300 eurolla, eli onko Selva sittenkin "Selvä peli" verkon painoksi? Venemoottorimiehiltä vinkit tervetulleita.
Noin kolmasti kesässä on tullut ajeltua Suomi 520-veneellä (Kaivarin kierros). Veneen perässä on "Italian ihme", Selva 135cc 6 hv vm. 1992. Lähti narusta käyntiin vetämällä kertanykäisyllä tai kiskomalla narua ärräpäihin asti. Verkon painokin tuli mieleen, mutta nostalgia lopulta voitti, sillä moottorilla on ajettu vain 50 tuntia . Enää ei lähde käyntiin, kun puolan eriste lyö lävitse. Varaosa yli 150 euroa, ehkä saa Italiasta, ei löydy ebaystä. Kuvan mukaan puola on kaksikääminen, jotenkin patentoitu Selettran tuote. Onko kokemusta CDI-sytytyksen rakentelusta (ideana fiksua/onko joku rakennellut?) tai muuta kikkaa saada taas mooottori pörräämään? Suomessa ei ole enää Selvan edustusta, eli tietotaito kadonnut. Hakusessa 2-tahti Mercury 4-6 hv...joita saa jo 300 eurolla, eli onko Selva sittenkin "Selvä peli" verkon painoksi? Venemoottorimiehiltä vinkit tervetulleita.