https://tummennuskalvot.fi/

Subaru Levorg

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Aika valmiin näköinen paketti ajossa:


Mahtaisko tuossa olla jo tuotantoo n valmis seuraavan sukupolven Subaru farkku? 1.6 DiT, eli nykyisen 2.5i koneen korvaaja. Outback versiota odotellessa...
 
tuRboman sanoi:
Mahtaisko tuossa olla jo tuotantoo n valmis seuraavan sukupolven Subaru farkku? 1.6 DiT, eli nykyisen 2.5i koneen korvaaja. Outback versiota odotellessa...

Tehdäänkö tässä niin kuin Mazda 6:ssa eli amerikkalaiset saavat mittavan Legacy sedanin (jo esitelty) ja Eurooppaa silmällä pitäen farmari on vähän maltillisempi mitoiltaan?
 
Tuo voi hyvinkin olla noin. Euroopassa ei ole niin suurta tarvetta pitkille sedaneille, eikä muutenkaan kovin pitkille autoille. Suurempien erikoisempien autojen markkinat ei ole mitään massamyyntiä.
Vois olla ihan järkevää tuoda hieman lyhyempi wagonmalli. Ja siihen toki hieman viittaa Levorg & Legacy. Ja onhan uusimman Legacy sedanin tuonti Eurooppaan kuulemma vielä auki? Tais olla Tuulilasi joka uutisoi asiasta.
Toivottavasti kuitenkin Outback malli nähdään myös meillä.
 
Levorgin Euroopan myynti on saanut vahvistuksen väittää Autobild. Syksyllä 2015 pitäis olla myynnissä. Esittelyt sun muut vielä lienee siis auki. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää.

Subaru LEVORG Sport Tourerin tärkeimmät mitat: pituus 4,69 metriä, leveys 1,78 metriä ja korkeus 1,47 metriä.
Sopinee hyvin myös Suomen markkinoille.
 
Auto Motor und Sportin mukaan Levorg esitellään Genevessä maaliskuun alussa.
 
Tämä on kyllä oikeasti mielenkiintoisin malli mitä on myynnissä tai tulossa lähitulevaisuudessa myyntiin. Turbomoottori, automaatti ja neliveto. Toivottavasti hinta ei karkaa taivaisiin.
 
Hienolta näyttää, ja 2.0 -litran turbolla maukkaat tehoarvot, 221 kW / 400 Nm TM:n mukaan. Kokolailla tasoissa Bemun 3-litraisen bensaturbon kanssa. Saattaisi kelvata minullekin. Automaatti vaan taitaa olla kuminauhamallia (Lineartronic).
 
Nyt olis kiinnostava Subaru kyllä! Riittäis varmaan tuo bensa 1.6. Muotoilu varsinkin kojelaudan osalta ja muutoinkin mennyt eteenpäin. Tuleekohan tuo konepellin skuuppi joka malliin? Hinta-arvio oliskohan kuitenkin tällä pikkubensalla 3:lla kuitenkin alkava? Kuitenkin lähempänä 40000 kuin 35000?
Subaruthan kuitenkin kohtuu luotettavia pelejä? Enpä ala vielä väriä miettimään!
 
focceristi sanoi:
Hinta-arvio oliskohan kuitenkin tällä pikkubensalla 3:lla kuitenkin alkava? Kuitenkin lähempänä 40000 kuin 35000?
On varmasti kolmosella, mutta pakko jäädä alle 35k. Halvin Outback bensalla on kuitenkin 41k niin hintaeroa täytyy olla useampi tonni jos aikovat näitä myydä yhtään.
 
Maahantuojan sivuilla sanotaan näin:

Subaru Levorg:

Uusi Subaru Levorg nähdään Genevessä ensimmäistä kertaa Euroopassa.

Subaru Levorg on urheilullinen, jatkuvalla AWD-nelivedolla varustettu Sport Tourer -farmariauto. Nimi Levorg tulee sanoista ”Legacy”, ”Revolution” ja ”Touring”. Uudessa mallistossa on kaksi vaihtoehtoa: Levorg 1.6 ja Levorg 2.0 GT-S, jotka ovat jatkuvatoimisella symmetrisellä AWD-nelivedolla varustettuja. Molempien moottorien yhteyteen on valittavissa portaaton Lineartronic-automaattivaihteisto.

Tuosta voisi päätellä että manuaaliaskikin on saatavissa. Nyt kiinnostaa vielä enemmän, kun en itsekään mikään kuminauhan ystävä ole.
 
Markku J sanoi:
Hienolta näyttää, ja 2.0 -litran turbolla maukkaat tehoarvot, 221 kW / 400 Nm TM:n mukaan. Kokolailla tasoissa Bemun 3-litraisen bensaturbon kanssa. Saattaisi kelvata minullekin. Automaatti vaan taitaa olla kuminauhamallia (Lineartronic).

Vielä ei ehkä aivan kannata näitä arvoja Suomimalleissa lyödä lukkoon, ennenkuin niitä oikeasti tänne laivataan. Nimittäin meille on ennenkin (tai koko eurooppaan ) tuotu "yllättäin" hieman kevyemmin viritettyjä versioita. Syystä tai toisesta..

Kovasti kiinnostaa Levorg nähdä ja kokea. Mutta en näe sitä oikein vaihtoehtona meille.
 
Penguin sanoi:
Miten tämä kuvien perusteella yet another Legacy farmari oikein sijoittuu Subarun mallistossa?
Soon siinä Impun ja Legacyn välissä??? On muuten sellaista mallisto politiikkaa, että täytyy ihmetellä. Sen sijaan, että moottoreita olisi päivitelty päiviteltyihin malleihin väänetään olemattomiin rakoihin uusia tuotteita. Kukakohan nämäkin on hyväksynyt?

Tulee väkisin mieleen Suzukin toiminta, missä jatkossa heillä on ~10 saman kokoista autoa, jotka jakavat saman tekniikan ja kilpailevat pääasiassa keskenään. Ei voi millään olla toimiva business idea...
 
Tuohan on erittäinkin suositun kokoluokan farkku. Esim. Golf ja Astra farmarit on hyvin lähelle samankokoisia ulkomitoiltaan.

Impreza ei ole farmari ja Legacy ja Outback ovat taas isompia lahnoja.
 
pyllerö sanoi:
Imprezan kokoluokkaa pienen rengaskoon perusteella.

Ai. Tuolla yhdessä edellä linkitetyssä jutussa lukee: "The less powerful model is getting the 17-inch alloy wheels, with 215/50 tires, in Japan, while the other model has 18-inch rims wrapped in 224/45 tires." Kuvittelin tuon perusteella että Legacyn kokoluokassa olisi, mutta kai tuo sitten jotenkin on vähän pienempi. Pieni tuo ei kyllä ole mittojen mukaan.

Joo Golf, Astra, Octavia, 308, Civic ja mitä noita onkaan. Kaikki farmarina jotenkin kokoluokastaan ulos kasvaneita. Kai tämä sitten samaan joukkoon menee, tosin pituus taitaa olla luokka 10 cm enemmän kuin noissa mainituissa. Akseliväli taasen sama tai vähän pienempi.
 
Penguin sanoi:
Ai. Tuolla yhdessä edellä linkitetyssä jutussa lukee: "The less powerful model is getting the 17-inch alloy wheels, with 215/50 tires, in Japan, while the other model has 18-inch rims wrapped in 224/45 tires." Kuvittelin tuon perusteella että Legacyn kokoluokassa olisi, mutta kai tuo sitten jotenkin on vähän pienempi. Pieni tuo ei kyllä ole mittojen mukaan.

Focus / Astra / Octavia -rengastus.
 
jf sanoi:
Soon siinä Impun ja Legacyn välissä??? On muuten sellaista mallisto politiikkaa, että täytyy ihmetellä.

Ettei vain olis Euroopan osalta huhuttu juttu totta, että Levorg tulee korvaamaan Legacyn. Ihan kuten Hondan Accord on jäämässä pois ja Toyotalla oli jotain Avensiksen kanssa. Pieniin päin...

Onneksi Outbackin on vahvistettu pysyvän mallistossa!
 
Penguin sanoi:
Pieni tuo ei kyllä ole mittojen mukaan.
Eikös tuo nyt ole tuollainen perus-haista-paska-mukamas-perheauto kahdelle hengelle ja parille pölyharjalle sinne takaluukkuun? Akselivälikin viisi senttiä jopa meidän Prius lyhyempi ja se on jo vähän...
 
jf sanoi:
Eikös tuo nyt ole tuollainen perus-haista-paska-mukamas-perheauto kahdelle hengelle ja parille pölyharjalle sinne takaluukkuun? Akselivälikin viisi senttiä jopa meidän Prius lyhyempi ja se on jo vähän...
Noita nyt satutaan myymään varsin paljon.. Onko se sitten tyhmää myydä sitä mitä kansa ostaa.
 
^^Akseliväli on lyhyt, mutta pituus 4,69 m on enemmän kuin pienen keskiluokan farmarit ovat tähän mennessä olleet.

Lisäys: No eihän se ole kuin 3,1 cm enemmän kuin farkku Octavia, että kai se sitten sitä luokkaa on.
 
Penguin sanoi:
^^Akseliväli on lyhyt, mutta pituus 4,69 m on enemmän kuin pienen keskiluokan farmarit ovat tähän mennessä olleet.
Juu, ilmeisesti on rakennettu pitkä pleksikeula? Itse arvostaisin enempi niitä senttejä siellä ihmisten tiloissa, mutta ehkä se on ihan turhaa?