https://tummennuskalvot.fi/

Hallitunkki

Taisi olla juuri tuollainen jota paikallisessa Etran myymälässä katselin muuan viikko takaperin, oli kyllä todella jäsäkän oloinen kampe. Tuollaista kun hypistelee niin tietää hyvin miksi ne kympin tunkit maksaa vain sen kympin :p
 
tuolle jäi hinnaksi 229e ja maksan sen mieluimmin, kuin saman rahan motonetin pro:sta.
kai tuokin kaukoidästä tulee, mutta jos merkki takaisi laatua.
 
Eiköhän Bahco -merkki takaa laadun. Minullakin olisi tarvetta tuollaiselle, mutta toistaiseksi olen pärjännyt poikani vehkeillä renkaanvaihdoissa. Meillä on vain 1 auto oman rengasvaihdon piirissä, joten tuollainen hintaluokka voisi olla maksimi. Vianor veloittaa rengashotellipalvelustaan 200 eur vuodessa.
 
Markku J sanoi:
Vianor veloittaa rengashotellipalvelustaan 200 eur vuodessa.

Huhhei mikä hinta :eek: Kuuluuko tuohon edes allevaihtoja vaiko pelkkä säilytys? Täällä kustantaa säilytys 40€/kausi eli 80€ vuodessa, päälle tietysti allevaihdot 30€/laaki.
 
Tuo on tarjous, jonka sain Ocun renkaanvaihdon yhteydessä. Maksaa siis 200 eur vuodessa sisältäen vaihdot ja säilytyksen. Minulla on nyt omaan autoon sopimus erään rengasliikkeen kanssa sisältäen kausivaihdot, säilytys ja pesu hintaan 60 eur vuodessa. Tuo on mielestäni kohdallaan.
 
Markku J sanoi:
Eiköhän Bahco -merkki takaa laadun.

Kai Bahco-merkillä vielä jotakin laadukastakin saa, mutta käsittääkseni kovin vaihtelevan tasoista tuotetta on. Valmistusmaina lähinnä Espanja ja Kiina. Stigan ohella hyvä esimerkki siitä, kuinka laatubrändi tuhotaan.
 
"Pitäkää tunkkinne" -heitto sopii hyvin tänne :D

Itse sohelsin aikanaan silloisen Golfin renkaanvaihdossa ja jarruja putsatessa auton oman tunkin helmapeltiä vasten. Tällöin tuli hankittua n. 400e hallitunkki mallia motonet + autopeltipaja.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/807505/Hallitunkki-22525t-korjaamo

Sama tuote käytännössä vieläkin siis myynnissä ja tuon avulla on autot pihassa nostelleet nurkkiaan. Rakenne on oikeasti jämäkkä. Varsi on kätevä, kun voi käyttää jumineiden pulttien auontaan ristikon kanssa. Minkään sikamatalan auton alle tuo ei toki mahdu, mutta omiin autoihin korkeus Jackpadin kanssa on riittänyt.

Rakenne huomioon ottaen 2,25/2,5t nostokyky voi tuntua pieneltä, mutta nuo omat autot ovat kyllä todella hyvin pysyneet ylhäällä, eikä tunkki "valu" yhtään kuorma päälläkään. Toki pukit pitää olla sitten kun isommin hommia tehdään.
 
En menis ihan sanomaan onko tuo Bahco laadun tae. Ainoa jakoavain joka mulla on mennyt hajalle oli Bahcon tekele. Samoin ainoat ruuvauskärjet jotka on lohjenneet on olleet nekin Bahcon kamaa.
Ei sen puoleen, jämäkän näköinen tunkkihan tuo on. Näyttää vaan aika isokokoiselta jos säilytystiloista on puutetta.

Edit: mulla joku Meganex tunkki joka on suht järkevän kokoinen ja menee vähän matalammankin auton alle, tais olla 89mm alimmillaan. Joskus ostin IKH:sta hintaan 69eur tms. Hyvin on pelannut. Tämä taitaa olla sama vehje:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/807502/Hallitunkki-2t-matala-360-kaantyva-kahva
Myydään motonetissä vielä sellaisessa muovisalkussa niin on helppo siirrellä paikasta toiseen jos on tarve. Vois ostaa itselle varatunkiksi :)
 
-P- sanoi:
Tämä taitaa olla sama vehje:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/807502/Hallitunkki-2t-matala-360-kaantyva-kahva
Myydään motonetissä vielä sellaisessa muovisalkussa niin on helppo siirrellä paikasta toiseen jos on tarve. Vois ostaa itselle varatunkiksi :)

Mulla on tuo Motonetin salkkumalli. Hyvä tunkki kausirenkaanvaihtoihin, mutta jos enemmän tarvitsee niin pari ominaisuutta alkaa varmasti häiritsemään. On matala ja menee oman madalletun auton alle, nostaa kuitenkin hitaasti, liikkuu vähän kömpelösti ja se "lautanen" voisi olla isompi. Riittää kuitenkin omiin tarpeisiin enemmän kuin hyvin.
 
Meillä on aktiivikäytössä Bahcon 3T tunkki ja se on pelannut kuin unelma. Nostot on kevyitä ja laskut hallittuja. Ainoa miinus on, että jos auto on lähellä lain sallimaa minimi korkeutta, niin ei tahdo mahtua alle. Tämä on ratkaistu yleensä sillä että ottaa nosto"kupin" pois tai laittaa laudan pätkät renkaiden alle ennen nostoja. Normikorkuisilla autoilla ei ongelmia. Jämy peli ja suosittelen.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g15037218/bahco-bh13000-hallitunkki-3t

bahco-bh13000-hallitunkki-3t.jpg
 
Mun pitäis hankkia kunnon tunkki, jolla pääsee 100mm alkaen nostamaan. Tuon Aeron 120mm mataluus on ongelma useiden tunkkien kanssa. Siihen kun vielä laittaa padin päälle niin ei riitä edes laudat renkaiden alla. Eli min. 100mm ja mieluusti nostais korkealle. Onko suosituksia?
 
^tuo jo aiemmin mainittu Motonetin salkkumalli. Suht järkevän kokoinen ja kevyt siirrellä ja kuljettaakin jos on tarve
 
Topias sanoi:
tuon hintaeron huomasin kyllä itsekin ja sen vuoksi päädyin tilaamaan tunkin näkemättä.

OT: mutta....

"Huomioithan, että palveluun voi saada aktiivisen asiakastilin vain Etran asiakkaat, joilla on ennestään asiakasnumero."

Siis eipä onnistu verkkokauppaostokset.
 
Tästä on varmaan muualla keskusteltukin, ja paljon, mutta itseäni "pelottaa" tuollainen hallitunkki siinä mielessä,
että eikö tuolla saa helposti auton helmat vääntymään ja saa myös hinkattua massan pois pohjasta?

Minulla on vuosia ollut saksitunkki, ja joka kuin sattumalta sopii myös suoraan Octavian nostokohtaan.
Se on vaan jo vähän kulahtanut ja pelkään sen kohta hajoavan.
On siksi menossa vaihtoon.
Motonetissä oli vain huonoja hahlottomia saksitunkkeja, Biltemassa olisi ollut hyvä hahlolla varustettu ja hinta maireat 15 euroa.
Olivat vaan loppuneet.

Saksitunkki mahtuu myös matkaan mukaan, tuossa Octaviassa kun ei moista ollut.
Hallitunkki ei reissuun mahtuisi.
Ei toki ole mitään syytä, ettei voisi olla molemmat, koska kotikäytössä hallitunkki on nopeampi ja mukavampi,
jos sitä "uskaltaa" käyttää.
 
Ajattelin kanssa ostaa hallitunkin ja alkaa pitkästä aikaan itse vaihtelemaan renkaita. Auttaisikohan jos jackpadiin tekisi hahlon pokkausta varten, vai pitäisikö ostaa esim. jääkiekko, mihin se hahlon tekee?