https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Viimeinen "oikea" Alfa-Romeo vai onko nämä uudet taas...

M

Makkis

Vieras
Vaikka linkin teksti on Alfa-Romeon lehdistölöpinää, niin kokemuksesta voin allekirjoittaa tekstin...

http://www.autoweb.com.au/cms/A_55156/title_The-New-Alfa-Romeo-156-Same-Beautiful-Looks-New-Muscles-New-Brain/newsarticle.html

2.0 JTS on oli aito Alfa-Romeo moottori ja väitän olleen aikaansa edellä paljon, mitä nyt vertailukokemuksia on niin satasella parempi kuin vaikkapa VAG:inan 2.0 FSI.

Lisäksi, autonakin tuo 156 on paljon mainettaan parempi. Viattomin auto Ocu 2 RS:n jälkeen jonka olen koskaan omistanut.
 
Makkis on suurien kysymyksien äärellä.. :)
En ole itse valitettavasti Alfaa ikinä omistanut mutta kotikasvatuksessa ne ovat olleet aina vahvasti läsnä.
Isälläni oli vuosituhannen vaihteessa parikin V6 koneista 156 ja GTAkin tilattiin mutta toimitus venyi ja venyi joten sen tilalle tuli sitten S-type Jaguar Sport mallina.
Äitini ajaa tällä hetkellä farkku 159 joka on erittäin kaunis auto mutta ei 156 veroinen. 159 on V6 painava auto ja tehoonsa nähden laiska ja tunnoton vrt V6 156. Eikä pellin alle kurkkaamalla 159 lyödy enää sitä kromin kiiltoa kuin mitä 156 löytyi. 
Toistaiseksi "viimeisin" Alfa on siis ollut 156 mutta innolla odotamme 4c myynnin aloitusta, että josko siinä olisi taas Aito Alfa Romeo.
 
159 SW on omaankin makuuni yksi kauneimmista autoista. Olin hyvin lähellä jopa päätyä tilamaan TBi koneella moisen, mutta väliin jäi. Itse en ole 159:llä koskaan edes ajanut, mutta moni sanoo että juuri tuota painavuutta ongelmakohdaksi... siis jos vertaa 156 malliin.

Kuitenkin, tuo TBi teki siitä minusta "enemmän alfan" kuin nuo GM-koneet. Kyllähän nuo Mito ja Giulietta on ihan ok laitteita, mutta kyllähän siihen 159 perillinen kaivattaisiin (Giulia?) jotta omakin kiinnostus konkretisoituisi uudestaan.

Toivottavasti Alfan tarina jatkuu, 4C lupaa hyvää mutta marginaalituotehan se on.
 
Muistelen lukeneeni, että Alfa on siirtymässä takaisin takavetoon. Tuo jos mikä olisi mainiota. Toisi takaisin roppakaupalla oikeaa fiilistä.
 
Pieniä merkkejä on muiltakin merkeiltä sporttisen takavedon renesanssista. Toivottavasti päätyy tuotantoon, kun ei Alfalle muuten jää elintilaa.