- 19.9.2017 klo 18:08 / Yleistä keskustelua Nissaneista
Olin tänään Malmin lentoasemalla järjestetyssä Nissanin yritysautotapahtumassa. Siellä oli mukavasti ohjelmaa seuraavilla rasteilla:
-Navaran koeajo
-Qashqai facelift -mallin koeajo (useita malleja)
-X-Trail facelift -mallin koeajo (4WD CVT -automaatti, 2.0 diesel)
-Micran koeajo (0.9 turbo)
-Navaran maastoajorasti
-Parkkiavustimen testaus (Qashqain uudessa mallissa)
-Leafin pujottelurata-ajo kameroiden avulla (kaikki lasit teipattu umpeen)
-GT-R -ajo lentokentän kiitoradalla
Navara:
-melko työkalumainen ajettava
-jämäkän oloinen ja tukevasti tehdyn tuntuinen, ei hälyääniä
-moottori tuntui puhdittomalta ja vaihteiston kick-down oli empivän hidas
-hidas neliveto ja jonkinlainen lukko vievät maastossa ja ristiriipunnassakin eteenpäin
Uusi Qashqai:
-ulkoapäin kivasti uudistettu, ja mielestäni erittäin hyvännäköinen auto
-uudet Teknan ja Busineksen penkit ovat hienot ja nyt verhoiltu aidolla nahalla vanhan keinomateriaalin sijaan
-uusi, alareunasta litistetty nahkaratti on paksumpi ja oikeasti iso parannus vanhaan verraten
-äänieristystä on parannettu, ja auto vaikutti melko hiljaiselta
-Bosen audio subbareineen on iso parannus äänentoistoon
-ajoavustimia on aiempaa enemmän
-muutokset vanhaan verraten ovat kuitenkin erittäin maltillisia
Uusi X-Trail
-kabiinin tunnelma on kuin hiukan isommassa Qashqaissa
-hieno kuparinruskea väri ja sisällä ruskeat nahkaistuimet, kojelaudassakin ruskeaa tekonahkaa = hieno !
-erittäin selkeä mittaristo QQ:n tyyliin
-Bose vastaava kuin QQ:ssa
-2-litran diesel 177 hv, AWD ja CVT -automaatti tuntui olevan sopivin voimalinja, eikä yhtään liian tehokas .
-koneen käyntiääni oli aika muhkea ja täyskaasukiihdytyksessä kuului viheltävä ääni - olisko tullut vaihteistosta
-aika kiva fiilis jäi tästä, mutta jos hinta on lähes 50 k eur, niin melko kalliskin tämä on
Uusi Micra
-valmistettu Ranskassa
-0.9 -litran 90 hv turbo (3 -syl) oli pettymys, auto on laiskan oloinen, eikä kone kierrä halukkaasti
-3 -sylinterisyyttä ei huomaa kuin vasta ihan huippukierroksilla
-sisustuksen pirteät värit ovat kivat (auton väristä kangasta kojelaudassa)
-sisustassa pääosin ohutta, kopisevaa ja edullista muovia, ja kattopaneelikin erittäin ohutta materiaalia
-tyylikäs ja selkeä mittaristo
-vaihteiston vivusto oli epämääräinen ja jätti halvan vaikutelman
-ahdas takapenkki
-muotoilu ei ole paras mahdollinen kaupunkiautoon (kulmien näkyvyys)
-pikkuautoluokasta löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mutta ei ehkä yhtä kivan näköistä
GT-R
-550 hv, neliveto ja automaattilaatikko
-muhkeat äänet ja kiihtyvyys ;D
-laadukkaan oloinen kabiini
-loistava ajokokemus, pito kaarteissa, jarrut, helppo ajettavuus
-uskalsin ajaa vain 230 kmh ja 0-100 kmh kellotin varovaiset 4,4 sek (launch controlilla pitäisi mennä 2,7 sek)
Suurkiitos Nissan Suomen henkilöstölle mukavasta tapahtumasta, jossa oikeasti pääsi koko ajan ajamaan autoilla.
-Navaran koeajo
-Qashqai facelift -mallin koeajo (useita malleja)
-X-Trail facelift -mallin koeajo (4WD CVT -automaatti, 2.0 diesel)
-Micran koeajo (0.9 turbo)
-Navaran maastoajorasti
-Parkkiavustimen testaus (Qashqain uudessa mallissa)
-Leafin pujottelurata-ajo kameroiden avulla (kaikki lasit teipattu umpeen)
-GT-R -ajo lentokentän kiitoradalla
Navara:
-melko työkalumainen ajettava
-jämäkän oloinen ja tukevasti tehdyn tuntuinen, ei hälyääniä
-moottori tuntui puhdittomalta ja vaihteiston kick-down oli empivän hidas
-hidas neliveto ja jonkinlainen lukko vievät maastossa ja ristiriipunnassakin eteenpäin
Uusi Qashqai:
-ulkoapäin kivasti uudistettu, ja mielestäni erittäin hyvännäköinen auto
-uudet Teknan ja Busineksen penkit ovat hienot ja nyt verhoiltu aidolla nahalla vanhan keinomateriaalin sijaan
-uusi, alareunasta litistetty nahkaratti on paksumpi ja oikeasti iso parannus vanhaan verraten
-äänieristystä on parannettu, ja auto vaikutti melko hiljaiselta
-Bosen audio subbareineen on iso parannus äänentoistoon
-ajoavustimia on aiempaa enemmän
-muutokset vanhaan verraten ovat kuitenkin erittäin maltillisia
Uusi X-Trail
-kabiinin tunnelma on kuin hiukan isommassa Qashqaissa
-hieno kuparinruskea väri ja sisällä ruskeat nahkaistuimet, kojelaudassakin ruskeaa tekonahkaa = hieno !
-erittäin selkeä mittaristo QQ:n tyyliin
-Bose vastaava kuin QQ:ssa
-2-litran diesel 177 hv, AWD ja CVT -automaatti tuntui olevan sopivin voimalinja, eikä yhtään liian tehokas .
-koneen käyntiääni oli aika muhkea ja täyskaasukiihdytyksessä kuului viheltävä ääni - olisko tullut vaihteistosta
-aika kiva fiilis jäi tästä, mutta jos hinta on lähes 50 k eur, niin melko kalliskin tämä on
Uusi Micra
-valmistettu Ranskassa
-0.9 -litran 90 hv turbo (3 -syl) oli pettymys, auto on laiskan oloinen, eikä kone kierrä halukkaasti
-3 -sylinterisyyttä ei huomaa kuin vasta ihan huippukierroksilla
-sisustuksen pirteät värit ovat kivat (auton väristä kangasta kojelaudassa)
-sisustassa pääosin ohutta, kopisevaa ja edullista muovia, ja kattopaneelikin erittäin ohutta materiaalia
-tyylikäs ja selkeä mittaristo
-vaihteiston vivusto oli epämääräinen ja jätti halvan vaikutelman
-ahdas takapenkki
-muotoilu ei ole paras mahdollinen kaupunkiautoon (kulmien näkyvyys)
-pikkuautoluokasta löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mutta ei ehkä yhtä kivan näköistä
GT-R
-550 hv, neliveto ja automaattilaatikko
-muhkeat äänet ja kiihtyvyys ;D
-laadukkaan oloinen kabiini
-loistava ajokokemus, pito kaarteissa, jarrut, helppo ajettavuus
-uskalsin ajaa vain 230 kmh ja 0-100 kmh kellotin varovaiset 4,4 sek (launch controlilla pitäisi mennä 2,7 sek)
Suurkiitos Nissan Suomen henkilöstölle mukavasta tapahtumasta, jossa oikeasti pääsi koko ajan ajamaan autoilla.