https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Nissaneista

Markku J

Hallitusjäsen
Liittynyt
18.12.2013
Olin tänään Malmin lentoasemalla järjestetyssä Nissanin yritysautotapahtumassa. Siellä oli mukavasti ohjelmaa seuraavilla rasteilla:

-Navaran koeajo
-Qashqai facelift -mallin koeajo (useita malleja)
-X-Trail facelift -mallin koeajo (4WD CVT -automaatti, 2.0 diesel)
-Micran koeajo (0.9 turbo)
-Navaran maastoajorasti
-Parkkiavustimen testaus (Qashqain uudessa mallissa)
-Leafin pujottelurata-ajo kameroiden avulla (kaikki lasit teipattu umpeen)
-GT-R -ajo lentokentän kiitoradalla

Navara:
-melko työkalumainen ajettava
-jämäkän oloinen ja tukevasti tehdyn tuntuinen, ei hälyääniä
-moottori tuntui puhdittomalta ja vaihteiston kick-down oli empivän hidas
-hidas neliveto ja jonkinlainen lukko vievät maastossa ja ristiriipunnassakin eteenpäin

Uusi Qashqai:
-ulkoapäin kivasti uudistettu, ja mielestäni erittäin hyvännäköinen auto
-uudet Teknan ja Busineksen penkit ovat hienot ja nyt verhoiltu aidolla nahalla vanhan keinomateriaalin sijaan
-uusi, alareunasta litistetty nahkaratti on paksumpi ja oikeasti iso parannus vanhaan verraten
-äänieristystä on parannettu, ja auto vaikutti melko hiljaiselta
-Bosen audio subbareineen on iso parannus äänentoistoon
-ajoavustimia on aiempaa enemmän
-muutokset vanhaan verraten ovat kuitenkin erittäin maltillisia

Uusi X-Trail
-kabiinin tunnelma on kuin hiukan isommassa Qashqaissa
-hieno kuparinruskea väri ja sisällä ruskeat nahkaistuimet, kojelaudassakin ruskeaa tekonahkaa = hieno !
-erittäin selkeä mittaristo QQ:n tyyliin
-Bose vastaava kuin QQ:ssa
-2-litran diesel 177 hv, AWD ja CVT -automaatti tuntui olevan sopivin voimalinja, eikä yhtään liian tehokas  :).
-koneen käyntiääni oli aika muhkea ja täyskaasukiihdytyksessä kuului viheltävä ääni - olisko tullut vaihteistosta
-aika kiva fiilis jäi tästä, mutta jos hinta on lähes 50 k eur, niin melko kalliskin tämä on

Uusi Micra
-valmistettu Ranskassa
-0.9 -litran 90 hv turbo (3 -syl) oli pettymys, auto on laiskan oloinen, eikä kone kierrä halukkaasti
-3 -sylinterisyyttä ei huomaa kuin vasta ihan huippukierroksilla
-sisustuksen pirteät värit ovat kivat (auton väristä kangasta kojelaudassa)
-sisustassa pääosin ohutta, kopisevaa ja edullista muovia, ja kattopaneelikin erittäin ohutta materiaalia
-tyylikäs ja selkeä mittaristo
-vaihteiston vivusto oli epämääräinen ja jätti halvan vaikutelman
-ahdas takapenkki
-muotoilu ei ole paras mahdollinen kaupunkiautoon (kulmien näkyvyys)
-pikkuautoluokasta löytyy fiksumpiakin vaihtoehtoja, mutta ei ehkä yhtä kivan näköistä

GT-R
-550 hv, neliveto ja automaattilaatikko
-muhkeat äänet ja kiihtyvyys  ;D
-laadukkaan oloinen kabiini
-loistava ajokokemus, pito kaarteissa, jarrut, helppo ajettavuus
-uskalsin ajaa vain 230 kmh ja 0-100 kmh kellotin varovaiset 4,4 sek (launch controlilla pitäisi mennä 2,7 sek)

Suurkiitos Nissan Suomen henkilöstölle mukavasta tapahtumasta, jossa oikeasti pääsi koko ajan ajamaan autoilla.

uh6qPxjpqsYelmVqcoc76TaM1gjZQujkzSY-QO5EiSdChNZJURExtGABTAz0XhMctrxL4YM1dhgk_u5e4TX1VAPBkoJfhkDNcETn_cxunqz14dB1L4lgQbS3RH1zCKkaDUTm77ctSL_PS7YqMg6Q8Cyn0SxTlK_egmAsU7W8tru5X_wa8KuBD6EjX5k3ryG56--AdUMx10Om2bJxzi-n-l54y8d90g7htOfTFiYhINI3WLNz8IuwmYD_BCAyuoErgrJoTevyMmw8uViqhsR9fEjvaH0zKIcJa8aPXbZ05Hh5k51a1m0eZwuSGpsaTaEc9_CfcquljxjTg1nBISBEe2WSVkvicluD8_zEJqb9h5OKCjTcsJWLiaZu4fboTkROvxLTpsmuzbWgaE3kquiBaE-FlhOx0LKvtnPhWmcyUnBIfKtUihqYBcvNZ8sGZHMRzBe1uEf_gWevcure2SIdLFc-YQH5cFj2vpMN-eDQ2jZhAMxsCY5D3yPHJn7d3kOG1vXaT3LzsTxzhhXibs2BhjdUnaIZLLbHafORjL17dzyJGYaaXAKkYSGhkMKtykKq53M9UBSpSeInVr_W38M-iVb66q30UmohKj6573VWTfs=w1632-h1224-no


4y8YZgDRV-aipNmnv-ZZB7wOXKmJv7q2jLcevJ9q7VNFsHHcKL_DNyoD1vYJc_b94xctre_fmEIcpzApFdMUfkY_YpxPapg5628Jdvf5wOk8d4ukw9hfndkDZSuEADu2lljdMskrPP_HaZqv1PpLTI2IA0bfne6tlJro9ub9_rojm8eK-M2zo72Xc-98GCkX5kCrtU8XffemICGAJ5MZniBAdra0taqXP7VfANxQ5rWY-oUm5-F78DLOqQuT3LeVOz4JHMjYWgAgl-A3Y9FFJpMhVjKoXSIc2NZjM0nvaAq_YnESGotmEzyH7GJLS-vyRzvZj1hYHWmz5LNd07HK_BUHkwxrXYLhND8L5baFekApsuRtPzIGfs8c4Q0ziNDaT_sRy1_myN0YqMDu4BVHD8NiX9oC-UnwutiDi57yge1AuiQv7d8D83Ohdu0NOhkElz1aDuoHNHSwEU0Vn-AuOq9DKnLQ6eP-RCSaADmaVlBkb5b05RmuilAS1XPwLEnWNjBUIfRy8QXul5RIy-Bs4hgH2bjWqTQ4Y_kMFp3_lFjrLtcwfahOeKdVWy_RVkNyK-vkRZGKN03eFJSoG6v0dNbue7B8zIvu0gOfUJ19dRU=w1632-h1224-no


L05LIkP1lUOv3vO6juUHUYVFPPb8AwliICdRCP9EpYsiw2wsf9KTxkdIeeq78igy86OAZzpF9hQMNJHNSlAyyynjKmy8VAFCVI3ToZHvqZltUfFRJ9K0qUX_79AttK9zYPjVOkv_AK3X9X0i52yHKu9SQ3OirdFmNR9mmEqxRZJAamhmc6D2j0ml2CJGXkNQb-YJgwFYwAEWdjISA5oVS1BfmF9shAjeFLaCMGbjVTDTRLlGF5x2SfFtXMejFyVq8DHDab7W3DDTOYfbFCXDqplfluIEosqRaQFe6I0NXRLq6K7vNJ2Qt6QH6A38vIM8JDBIhjt_Mi5CvmE5hYKzLztC2aNICfUhoTSofN7T8NIwcv_wNkzwKQYteqnPVWh1j6fb7QllQ-UIvnBw-PNc6xnbayRQABKk8qqBVMSgHMefe2kQ8MOc_LWEYwrH4mqN383q0-dVRHAHxkl8-tkqEMALSGPIGQGF0y9Qd9vepB1nIZPHqucDghY4LrDnzdlhy_HX-04D_K64oMQrEVBvhvw_wSfuj0kHPHhRmU9W1dHrHsasTaFGCidAr7EMgx7CRNXWlI4dGcT9KmHPig5BRWHv1eucZSTOBtywLy0n3S4=w1632-h1224-no


yN0Ue1zwU4KmIWw_GHFv1LOFGa9LRJGmlTWJ2xSnxd7-dGswP5wCi8917SWHHmM3Uv8WvsTR9q1aQDzM1NfKTNTlxMtImw4niwMR-Ywz2Tz-tqLbVTGy2W8ulxsx-_TQ3Avi1X2AfAPJutOWzbsd28COtRTD1lCqOGPdkaG4zatWG9bl7seA4mQKgdAnPslc6SCfzWCxNuNlrMA8Fwhizr-TNIFpXBpRmOsk9dfXvH5hn-vG5FvbYxIwANc0AGPqDBW1geLbeFtRRqU-1u8qqFR8D5ow9bDEcVku47lXverlVIu89umvCae0JQSsUVB3AISe3VZrU9a8HupGHb5wWuGik65Ck8e9iR5MD5O2rgA-yILkm8zRye3rEIao-gKzPTpk2MSbUI-s_YbikBM_9Icp2hbpyyIRWGt_dH36f8fBg8HWWhQaqWPcsFgHKg7iwnXzdWZrStaHKtFzuPYU9-pN_NokmAYZQxVil8-e5bquYT78oJi1Jz8KooB7wkiY-YfDJD-jAdJ3CWLwf148uY_6qBKvAK8ql3xOkFHTEZKwxtTS1D5KSNrWWdmwOM60H_aVKn6aMzO9eMfC5p0Blz98TISsbo5qg_pV0EkQWrg=w1632-h1224-no


0JO_A8NVE293ibAHTFSDUIszDK8uO8V0rDwTJlZk2xFj6iFPBmeIXgGjoCUFgGyNrQrW21hpsxEwVYZzqB5Q1lRa1Qo-wEx0m1TMe1vEZhTedpU418qhy00N-bnrvQbwgazqMxPlsqG9-_ItowrAJPTV92hTCCNj19dwLKnuDpdQIKkbGNjXZCCRx-PetnP7wGkvHk0vyzclmOPG5mDi71gobno6m5e_9wUM-PgdiXzNmJi2KNWX15T0QCZxhp4eUsoukXEY__IooI5Q-b2e5A8DjdeoB1ix4RxAnrJwA6Rpz-RmwfhfPj0B2cGfeXb8sddPivMNeSCzi3_pW4B3ECbwRoXRRzXlHv1ECNaap3U6dtqHafBXuYpAoiov2uVnnCl5-Vilh-dcgCFJg5vi4mJxH6T89kF8KJj1XaKFHwvUO-nInoWThMVCgnloXe1h1kGch1EKzN_e9AzIP7AmoFX4lk9vCE7QAdS_nI-vX8svj3T3-CODDfCAbAQ--HNTg-tIMY7HvSKhob7sVnXwJGo9-nsCFf3LBI67je3fnA0psYDWWR_E9GM4aR5UEG5zlnVE_UfV5O3A3ATI_LhB7fWdoJG3fCv-A1gqBXPUrnM=w1632-h1224-no


gI8c_7KThnwbDwxGmh-8b79owmrE77E66qc9q7LqB2cttxmSEWGa76j9AvskD46kSpa-AtkpfJgLptivTmsQBYuCfeH1Y4N24ObxZruhyguLUvhYbgO_klPLpU4TI90f0nOFYdk7oJioSIIDyo-wFrk7N_zT0KGEn5oU7u-TuJksAUJuoabl34AlECYpQ1sLdphpbSWj4mmSCYpn6pm4tFVyg7dLkqJ6PVWKdAquASSVhE6O2_Y9CsgltZscS6PCcCOuU2qC63Ab3ShA-bWT7uwtJvnNdh2oB09O5V2Tqs8h4xcwc09iKiN8DbtJQi9vMPHF9oy1GSmzZNN1ac4o4ccH8FU1fJv1eM-f3RWeyd5rkTiTmoBc6mxFTDDm_eSEUQYHq1nkXFhS1G7WyNQ4Se9R3OcnA-9oAvpV0LYvWP7ZBbPLvAAcn39amc5KBIh9dnqTM8XXIPPwt2APwfhyrSeQZ_xuAh3mAwIGgxUCysKA4dr4KaUwhSwQpjp1KgE6QtkliL0fLyrFWe-Urjsedoe0kEx_cccWwFAhrFRXEFjwrN6fPzJrcmFPMTacI6hkCJzFl7dDk3uaNCSKjpfYgnKq-x-43PZg9IoNaE2RoYg=w1632-h1224-no
 
Nissanilla 4x4 automaattilaatikkoisten vetopainot on jääneet sen verran pieniksi, ettei minun edes tarvinnut harkita X-trailia.
 
Onko porukalla kokemusta viimeisen korimallin Primerasta? Luotettavuus ja kestävyys ensisijaista. Tuttava harkitsee ja kyseli ajatuksia? Näitä löytyy aika edullisesti kohtuu kilsoin.
 
tuRboman sanoi:
Onko porukalla kokemusta viimeisen korimallin Primerasta? Luotettavuus ja kestävyys ensisijaista. Tuttava harkitsee ja kyseli ajatuksia? Näitä löytyy aika edullisesti kohtuu kilsoin.
1.8 Moottorisista kannattaa pysyä erossa, niissä oli öljynkulutus ongelmana. En muista tarkkaan mistä johtui mutta googlettamalla löytyy. 1.6 moottori onkin sitten perushyvä.
 
Onko Nissanin 1.5 litraisesta 2004-2006 koneesta pahaa sanottavaa? Kiikarissa Almera 2004-2006. Niitä löytyy vähän ajettuina mutta edullisempia kuin esim Toyota Corolla.
 
tuRboman sanoi:
Onko Nissanin 1.5 litraisesta 2004-2006 koneesta pahaa sanottavaa? Kiikarissa Almera 2004-2006. Niitä löytyy vähän ajettuina mutta edullisempia kuin esim Toyota Corolla.
Näissä pitäisi olla koneet ok mutta tyyppivikana on taas vaihdelaatikot. Jos vaihdelaatikko korjattu niin uskaltaisi ehkä ostaakin.
 
Tuo kuulostaa kyllä huonolta jutulta! Ois pari hinnalleen sopivaa yksilöä, hieman yli satkun ajettuja. Mutta itselle tuollaiset laakerivikaiset ( ? ) laatikot on kyllä painajainen. Joten taidan olla vastustelevalla kannalla tämän kanssa. Listalla oli myös Civic, Astra, Corolla jne. hintaluokassa 5-7k€. Täytynee käydä ajelemassa, että osaa sanoa mitään. Vanhempi ostaja ja kaipailee neuvoja kun ei ole autoista hirveästi kokemuksia.
 
tuRboman sanoi:
Tuo kuulostaa kyllä huonolta jutulta! Ois pari hinnalleen sopivaa yksilöä, hieman yli satkun ajettuja. Mutta itselle tuollaiset laakerivikaiset ( ? ) laatikot on kyllä painajainen. Joten taidan olla vastustelevalla kannalla tämän kanssa. Listalla oli myös Civic, Astra, Corolla jne. hintaluokassa 5-7k€. Täytynee käydä ajelemassa, että osaa sanoa mitään. Vanhempi ostaja ja kaipailee neuvoja kun ei ole autoista hirveästi kokemuksia.
Ehdottomasti kannattaa tästä hintaluokasta katsoa hyvä Corolla tai Civic jos toimivaa käyttöautoa haluaa. Katsoo vain että on pellit ok. Muuten näissä molemmissa on tekniikka vähävikaista eikä sähkövaivojakaan juuri ole.
 
tuRboman sanoi:
Tuo kuulostaa kyllä huonolta jutulta! Ois pari hinnalleen sopivaa yksilöä, hieman yli satkun ajettuja. Mutta itselle tuollaiset laakerivikaiset ( ? ) laatikot on kyllä painajainen. Joten taidan olla vastustelevalla kannalla tämän kanssa. Listalla oli myös Civic, Astra, Corolla jne. hintaluokassa 5-7k€. Täytynee käydä ajelemassa, että osaa sanoa mitään. Vanhempi ostaja ja kaipailee neuvoja kun ei ole autoista hirveästi kokemuksia.

Mites Octavia? Poika osti parin tonnin vanha koppaisen Ocun jolla ajettu 230 000 km pari vuotta sitten ja ei ole tarvinnut kuin ajaa ja kerran käyttää leimalla. Ihmeen hyvässä tikissä tuntui olevan alusta vieläkin kun la istuin kyydissä. Tuolla budjetilla saisi jo uusi koppaisen ja paljon nuoremman.
 
Pekka T sanoi:
Hienoista kuvista myös, vaikka auringonlaskukuvaa ei tällä kertaa ollutkaan.  :)

Ei vanhalla iPhonella saanut auringonlaskua ikuistettua - taisi tosin olla hukassa koko aurinko tuona päivänä. Kiitokset kuitenkin kiitoksista. GT-R:n kiihdyttelyä olisi ollut mukava kuvata kunnon kalustolla kiitoradan laidalla.
 
Markku J sanoi:
Ei vanhalla iPhonella saanut auringonlaskua ikuistettua - taisi tosin olla hukassa koko aurinko tuona päivänä. Kiitokset kuitenkin kiitoksista. GT-R:n kiihdyttelyä olisi ollut mukava kuvata kunnon kalustolla kiitoradan laidalla.
Olikos se niin, että GT-R myy ainoastaan Laakkonen yhdessä myymälässä? Olisiko Turussa ollut :rolleyes:
 
Porvoo oli aikoinaan GT-R piste. Nyt ei Nissan mainosta mallia edes niin ei näytä onko vieläkin.
 
Samaa moottoria käyttää A ja B sarjan meset. Vaihteisto ei saanut kehuja. Edellisessä mallissa remppasivat takuuseen vaihteistoja.
 
VirtuaaliVille1999 sanoi:
Samaa moottoria käyttää A ja B sarjan meset.

Tai ehkä pikemminkin vain samaa lohkoa, sillä kannethan ovat molemmilla merkeillä omansa, Mese kun ei halunnut luovuttaa mm. ruiskutustekniikkaansa ja sylinterien lepuutuksia Nissanille 8)
 
HiTec sanoi:
Tai ehkä pikemminkin vain samaa lohkoa, sillä kannethan ovat molemmilla merkeillä omansa, Mese kun ei halunnut luovuttaa mm. ruiskutustekniikkaansa ja sylinterien lepuutuksia Nissanille 8)
Thanks tarkennuksesta.
 
VirtuaaliVille1999 sanoi:
Samaa moottoria käyttää A ja B sarjan meset. Vaihteisto ei saanut kehuja. Edellisessä mallissa remppasivat takuuseen vaihteistoja.

Edellisessä versiossa oli cvt-automaatti, jota ei Nissanin väki saanut vissiin koskaan hyväksi vaikka softaa uusittiin monta kertaa. Uusi vaihteisto on kaksoiskytkinvaihteisto, joka mielestäni pelasi odotusten mukaan ihan nätisti paitsi jos 80 vauhdissa yhtäkkiä painaa kaasun pohjaan, jolloin tulee nykyäs kun äkkiä vaihdetaan pari pykälää pienemmälle. En tosin tehnyt kovin pitkää lenkkiä ja senkin talvisissa oloissa, mutta en osaa valittaa laatikosta. Käsittääkseni Getragin valmiste.
 
Herr K sanoi:
Erona moneen muuhun tässä kuitenkin polttomoottori ei ole ilmeisesti lainkaan yhteydessä pyöriin, vaan ainoastaan tuottaa sähköä akulle ja sähkömoottorille.
Sähköauto integroidulla aggregaatilla...