https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Nissan Murano

Muranosta sanottiin aikanaan kun se tuli markkinoille, että se on yksi hiljaisimmista autoista.
 
Käsittääkseni tämä on voimalinjan osalta hyvin läheistä sukua tuolle omalle Stagealle. Jos näin, niin autohan on normaalioloissa takavetoinen ja siirtää voimaa vain tarvittaessa etupyörille. Kytkeytymisen huomaa ja halutessaan ja perän saa aikamoiseen sladiin ennen kuin etupää tulee mukaan. Jos pitäisi oikeasti kovaa ajaa niin ei kovin toimiva systeemi, mutta toisaalta normaalissa ajossa ei minkäänlaista huomautettavaa. Automaatti on 5-vaihteinen ja toimii omasta mielestä hyvin. Se oppii melko nopeasti kuskin tavoille ja toimii tarvittaessa ihan kohtuullisen ripeästikin.

Yleisellä tasolla voi sanoa, että tekniikka ei herätä suuriä elämyksiä suuntaan taikka toiseen, mutta toisaalta se on käyttiksessä ehkä ihan hyväkin asia. VQ35DE-moottori vetää alhaalta hienosti, mutta puutuu kierroksilla aika nopeasti.
 
Skula sanoi:
Mielenkiintoinen auto, ruma, mutta kuitenkin jotenkin kiinnostava. Ei mikään hinnalla pilattu malli..

Minkälainen A-vaihteisto näissä mahtaa olla? Nelivetotekniikka?

http://www.nettiauto.com/nissan/murano/7586636

Muita kokemuksia tämmöisestä?



nipsaistu kysymysmerkki pois otsikosta - juupeli  :)

Vanhempani ajoi tälläisellä vuodet 2006-2012 / 10tkm-170tkm. Mitään oikeata ajoa haittavaa vikaa ei tainnut olla koko aikana, loppua kohden toki kuluvaa osaa alkoi kulumaan mutta muuten en muista, että vikoja sen kummemmin olisi ollut. Huonosta akusta johtuva mittarivaloshow ja kerran vaihteisto meni johonkin vikatilaan, että ei mennyt pykälä päälle. Nämäkin korjaantui akun vaihdolla ja vikatila auton uudelleen käynnistämällä.

Portaaton CVT-vaihteisto tuossa on, toiset tykkää, toiset ei mutta ajossa ihan mukava ja voimavarat riittää "ihan ripeäänkin" etenemiseen. Nelivetokin toimi, ihan kohtuu syvältä ojasta/lumihangesta sillä vedettiin poliisiherrat autoineen ja naapurin isäntä pellolta kun reippaan lumisateen jälkeen muisti 3 metriä väärin, että missä kohtaa sen peltotien pitäisi mennä..

Tykkäsin kovasti ajella sillä. Vaihteisto oli omaan makuun mukava, kyyti hiljaista ja sekä herraskaista ja ulkonäkökin oli omaan silmään sopiva. Ja vaikka auto onkin amerikan markkinoille tehty niin se ei ole kuitenkaan mikään ylitsevuotavan löysä maantielaiva vaan SUVksi se kestää ihan hyvin vauhtia ja menoa myös mutkissa. Ja vakionahan suomimalleissa on melkein kaikki varusteet mitä tuohon maailman aikaan sai; mm vain etelä-suomen kattava huono navi, automaattinen penkin taakse/eteen liikustus kun avaa oven/irroittaa avaimen virtalukosta jne.. Ainoat lisävarusteet mitä sai taisi erikoisväri, vetokoukku ja webasto. Vai olikohan webastokin vakio.

Miinuksia, kohtuu perso bensalle, varaosat maasturimaisen kalliita ollakseen Nissan sekä suurin rutina koko omistusaikana; ei ulkolämpötilamittaria!
 
nokonzok sanoi:
Käsittääkseni tämä on voimalinjan osalta hyvin läheistä sukua tuolle omalle Stagealle. Jos näin, niin autohan on normaalioloissa takavetoinen ja siirtää voimaa vain tarvittaessa etupyörille.

Murano oli jossain vaiheessa TM:n jossain vertailussa ja varsin selkeän muistikuvan mukaan siinä oli ihan perinteinen monilevykytkin. Eli etupää vetää aina ja taakse annostellaan potkua tarpeen mukaan.

Ja tosiaan CVT, kuten Jubilee jo totesikin.
 
Kiitokset vastanneille. Tämä vahvistaa käsitystäni menopelistä. Tämmöistä voi harkita vakavasti jos tässä tilanne kehittyy oikeaan suuntaan..
 
Juu pääsen pieneen hyljeksittyyn joukkoon kun ajan "taas" autolla jossa ei ole viimeisimpiä trendejä, ei ole nopeita 8-lovisia supernopeita automaattilaatikoita ja parjattua wannabeneliveto, joka oikeesti onkin vain etuveto, ilman kaikkea niitä joita täällä suurin osa ei elämässään tule koskaan toimeen  ;D
 
Skula sanoi:
ei ole nopeita 8-lovisia supernopeita automaattilaatikoita ja parjattua wannabeneliveto, joka oikeesti onkin vain etuveto,

Ja tämä kaikki riisikupissa! Elämä on... Mutta et sentään joudu ajamaan kiinalaisella autolla ;D
 
Muranohan on "täysin amerikkalaista suunnittelua". En muista, että kasattiinko nämä jopa jenkeissä mutta ainakin se oli jenkeissä suunniteltu malli jenkkiläiseen makuun. Moottori samasta puusta veistetty kuin silloisessa 350Z mutta huipputehoja leikattiin sen vuoksi, että CVT kestäisi paremmin.