https://yliteippaus.fi/

Tesla Model X

Onhan tuo epäkäytännölisyyden huippu, mutta kai se toimii amerikan laajoilla ulkoparkkipaikoilla. Minulle tuossa olisi ensimmäinen kaupanteon este, enkä viitsi edes tutustua koko X:ään tarkemmin.
 
Vaikka erikoisia ovijärjestelyjä on nähty silloin tällöin, niin epäkäytännöllisyydessä ja turhassa kustannusrakenteessa tuo lienee automaailman huipulla!
 
Samperi kun en saa tässä nyt ääniä kuulumaan. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten tuossa pätkässä noilla ovilla mehustellaan about 6 minuuttia.
 
Penguin sanoi:
Onhan tuo epäkäytännölisyyden huippu, mutta kai se toimii amerikan laajoilla ulkoparkkipaikoilla. Minulle tuossa olisi ensimmäinen kaupanteon este, enkä viitsi edes tutustua koko X:ään tarkemmin.
Katopa video kohdasta 17:30, ovet aukeaa nätisti vaikka kaksi möhkömaasturia parkkeerattu about 15cm päähän viereen. 
 
That 70s dude sanoi:
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten tuossa pätkässä noilla ovilla mehustellaan about 6 minuuttia.

Käytännössä perustellaan helpommalla pääsyllä autoon ja lisäksi ovaat cooleja. Aluksi kehuttiin kolmannelle riville helppoa pääsyä (mielestäni aika heikko peruste kun katsoo videota) ja lopuksi avautumista ahtaissa parkkiruuduissa, jolloin ovi (liuku tai avautuva) ei vie tilaa autojen välistä (ihan hyvä peruste, mutta miksi vain takaovet tuossa tapauksessa, miksi koko kylki ei aukea?!).
 
qekko sanoi:
Katopa video kohdasta 17:30, ovet aukeaa nätisti vaikka kaksi möhkömaasturia parkkeerattu about 15cm päähän viereen.

Ei auta yhtään, jos ei mahdu autotallissa tai parkkihallissa avautumaan, kun ottaa kattoon kiinni.

Korkeusmitat oheisessa kuvassa tarkoituksella pyöristetty ylöspäin seuraavaan tasasenttimetriin.
 

Liitteet

  • Model X dimensions.jpg
    Model X dimensions.jpg
    164,7 KB · Katsottu: 394
Eiköhän tuostakin tule normaalilla ovilla varustettu versio pikapikaa markkinoille. Tuolla on ensin hyvä kolata individualisteilta ylimääräiset rahat pois.

 
Marty McFly sanoi:
Miksi ne toimisivat yhtään huonommin kuin esim. sähköinen takaluukku, sähköllä taittuvat peilit jne jne?
Lähinnä tulee mieleen, että jos tuon erehtyy avaamaan ilman perusteellista lumenharjausta niin on ämpärillinen lunta autossa. Tosin sama ongelma esiintyy monien automallien kohdalla myös ihan perinteisten ovienkin kanssa.
 
Marty McFly sanoi:
Miksi ne toimisivat yhtään huonommin kuin esim. sähköinen takaluukku, sähköllä taittuvat peilit jne jne?
Noissa mainitsemissasi varusteissa ei ole koskaan ongelmia talvella? ;)
 
Penguin sanoi:
Ei auta yhtään, jos ei mahdu autotallissa tai parkkihallissa avautumaan, kun ottaa kattoon kiinni.

Korkeusmitat oheisessa kuvassa tarkoituksella pyöristetty ylöspäin seuraavaan tasasenttimetriin.

Ei kai kellään "kynnellekykenevällä" noin matalaa luolatallia ole, kyllä normi autotalli on 275-300 korkea sisätiloiltaan....?
 
dingdongpingpong sanoi:
Ei kai kellään "kynnellekykenevällä" noin matalaa luolatallia ole, kyllä normi autotalli on 275-300 korkea sisätiloiltaan....?
Itsekin mietin, että aika matala talli saa olla jos nuo ovet eivät mahdu korkeuden takia avautumaan.
 
Vaikka normi talli, jossa liukuovi, jonka kiskot menevät noin 30cm katosta alaspäin, niin ei taida mahtua avautumaan?
 
kahe sanoi:
Vaikka normi talli, jossa liukuovi, jonka kiskot menevät noin 30cm katosta alaspäin, niin ei taida mahtua avautumaan?

No mulla on normitalli, 295cm -kiskot 20cm...nosto-ovi siis ei liukuovi  ;)
 
Eipä noita varmaan kontulan ja vesalan neukkukuutioiden parkkiruutuihin eksy tolpannokkaan....joten ei ongelmaa.
 
Te ja teidän "normitallit". Joo, kyllä tuota minunkin "normitallissa" mahtuisi operoimaan, mutta ei ole yksi eikä kaksi kauppakeskuksen tai hotellin parkkihallia, joissa noita luukkuja ei auki saa. Vanhemmissa, olisiko 70-luvulla rakennetuissa omakotitaloissa, on myös tullut vastaan paljon niin matalia talleja, että ei puhettakaan että noita luukkuja aukoisi. Ei sillä ei niissä usein mahdu mitään muitakaan luukkuja aukomaan, hyvä jos jotenkin pääsee kuskin paikalle pujahtamaan että saa auton ulos.

Tuli muuten mieleen, että tuohon ei sitten tarvitse suksiboksia tai mitään muutakaan katolle laittaa, ei edes telineitä.
 
Eiköhän noissa ovissa ole rajoitin/säätö jolla avauskorkeutta voi säätää haluamakseen. Oman Bemun takakontistakin kun tuollainen löytyy.
 
Upea auto jonka komeat ovet ovat piste i:n päälle. Hienoa että valmistajalla riittää rohkeutta. Eihän kaikkia tarvitse miellyttää.