https://tummennuskalvot.fi/

Volkswagen Tiguan II (2016-)

P

pantero

Vieras
Huhut uuden Tiguanin tulosta vahvistuvat. Auto Motor und Sport (AMS) kertoo, että IAA 2015:ssa syyskuussa tehtäisiin mahdollisesti julkistus uudesta Tiguanista.

Auto kasvaisi reilusti 4,5 metriseksi, tavaratila 520 litraan, uudelle MQB-levylle perustuva kori kevenisi 80 kg ja kantavuus nousisi silti jopa 600 kiloon. Viimeisin taiteilijan piirtämä kuva kertoo aika konservatiivisesta ulkonäöstä.

AMS:n mukaan Tiguun tulee tarjolle täysi paletti käyttövoimavariantteja: TSI ja TDI moottorit tietysti, mutta myös Plug-in-Hybridi ja eDrive. Eikä tässä vielä kaikki, vaan lisäksi kaasu- ja etanolivariaatiotkin. Halusipa VW-fanit tai ei, niin rupeaa se Tigukin jo hiukan vihertämään.

Erittäin mielenkiintoinen leikkauskuva Tiguan Plug-in-Hybridistä on AMS:in numerossa 2/2015. En löytänyt sitä netistä, mutta lehden mukaan konsepti poikkeaa Golf/Passat GTE linjasta ja olisi seuraavanlainen:

Etuakselilla moottori (ei sanottu kumpi, TSI vai TDI ?) ja 40 kW-E-Agregaatti (siis generaattori/entä moottori?)

Kardaanitunnelissa sijaitsee akusto, jonka sanotaan riittävän 50 km sähköajoon

Taka-akselilla 85 kW sähkömoottori, jolla siis 4veto on toteutettu

AMS:n parin rivin uutisesta ei selviä, onko auto myös sähköisesti 4veto, mutta taka-akselia siis käyttää ainoastaan tuo 85 kW sähkömoottori. Jäämme odottamaan lisää Tiguan-uutisia...




Muutettu otsikkoa - juupeli  :)
 

Liitteet

  • VW-Tiguan-fotoshowImage-AMS.jpg
    VW-Tiguan-fotoshowImage-AMS.jpg
    65,2 KB · Katsottu: 2 988
Kuva näyttää hienolta, vaikka onkin toki jokin photoshoppi vasta tässä vaiheessa. Nykyiseen verrattuna keulan itsevarma ilme on paljon hienompi. Olisko tässä meidän XC60:n seuraaja  :).
 
Hyvältä näyttää tulevan Tigun speksit. Lähinnä sillä silmällä, että uskoisin tulevan Seatin katumaasturin tulevan suunnilleen samankokoisena --> tilat voisi riittää meille! Tigu on meille liian kallis ja tuo uusi VW:n keula ilme ei kyllä omaan silmään toimi, maskin jatkuminen valoihin näyttää omituiselta. Tämä seikka se varmaan Passatinkin ilmeessä häiritsee.
 
Markku J sanoi:
Kuva näyttää hienolta, vaikka onkin toki jokin photoshoppi vasta tässä vaiheessa. Nykyiseen verrattuna keulan itsevarma ilme on paljon hienompi. Olisko tässä meidän XC60:n seuraaja  :).

Mitenkäs meillä kulkeekaan ajatukset Markun kanssa samaa tahtia ;). Minun XC60 on tosin reilua kolmea vuotta vanhempi, mutta se taitaa natsata hyvin vaihtosykleihimme. Mutta minä en alkusarjaa osta, joten rauhassa saan nautiskella Volvosta vielä hetken :D.
 
Hyvältä näyttää, vaikka tuskin koskaan omiin pohdintoihini tulee. Ja on kyllä jo aikakin Tigun uudistua.
 
Jos tuo on uusi Tiguan, niin on kyllä todella iso askel eteenpäin muotoilun saralla! Ei mikään Audi A4 -uudistus, vaan rohkeasti oikeasti uusi malli.
 
Tuohan näyttää ihan kivalle! Pitänee laittaa listaan myös tuo!

Tähän kun saa vielä BiTDI moottorin niin pitänee harkita tosissaan!
 
Vaikka lähes vannoin etten osta enää cittaria, niin uusi Tiguan ei näytä ollenkaan pahalta...
 
Minusta tuo näyttää taas niin tyypilliseltä Volkkarilta kuin voi näyttää.
 
Trollsten sanoi:
Minusta tuo näyttää taas niin tyypilliseltä Volkkarilta kuin voi näyttää.

Miltäs sen pitäisi näyttää? Mielestäni merkit saavat säilyttää sukunäkönsä, oli se sitten tylsä tai ei.
 
Sitä uutta pikkuPorchea tuossa minusta on....sitä cittaria.
 
nokivasara sanoi:
... (..ja coupe- turhake)...

Evoque on saavuttanut niin suuren suosion, että onhan muiden seurattava.

Tuo Passat-keula sitten näyttää olevan odotettavissa kaikkiin uusiin malleihin erottamaan vanhoista.
Muotoilullisesti tylsää, mutta toisaalta, on vaikea muuten parantaa valmiiksi hyvää.
Ja ei ollut ironiaa.
 
Kettu sanoi:
Evoque on saavuttanut niin suuren suosion, että onhan muiden seurattava.

Tuo Passat-keula sitten näyttää olevan odotettavissa kaikkiin uusiin malleihin erottamaan vanhoista.
Muotoilullisesti tylsää, mutta toisaalta, on vaikea muuten parantaa valmiiksi hyvää.
Ja ei ollut ironiaa.
En tiijä, mutta kuvitelen, että 4 ovinen Evoque on myydympi? Mutta tosiaan onhan noita..  bemun x4, x6.. mersun viritykset. Ei minulle, mutta moni jostain syystä tykkää?
Uusi Tiguan näyttää ainakin yläkuvissa riittävän möhköltä. Keulaakaan ei ole typistetty matalaksi tila-auto keulaksi.. peräkin näyttää konstailemattomalta.. rengaskotelot ainakin näyttää riittävän isoilta pullukkarenkaille. Kuvakulmako tässä hämää?

Kun toisaalta spy- videossa samainen laitos näyttää turpealta golfilta..
 
On se ainakin paljon sopusuhtaisempi. Tuttua ja turvallista, varmasti myy hyvin. Mielenkiinnolla odotan Skodan vastinetta vaikka ei ole minkäänlaisissa suunnitelmissa.
 
Hmmmm.... Ihan tyylikäs ja Volkswageniksi käsittämättömän suuri muutos edelliseen versioon jos kuvat pitävät yhtään paikkansa, mikä olisi tietysti hyvä asia. Kuvista on vaikea päätellä mittasuhteita, mutta mahtaako tuo olla enää ns. cittarin korkuinen? Jossain toisessa ketjussa tästä olikin jo puhetta, mutta noi cittarit tuntuvat madaltuvan malli mallilta, mikä ainakaan mun mielestä ei ole hyvä asia. Pian niissä istutaan samalla korkeudella kuin farkuissa, jolloin puolet cittarin viehätyksestä on kadonnut.
 
Minusta cittareiden vetovoima vain paranee niiden madaltuessa, mutta maavaran säilyessä. No minä tykkäänkin Allroadeista, Alltrackeistä, Outbackeistä jne.
 
MMV sanoi:
Minusta cittareiden vetovoima vain paranee niiden madaltuessa, mutta maavaran säilyessä. No minä tykkäänkin Allroadeista, Alltrackeistä, Outbackeistä jne.

Saksalaislehdet "tietävät", että 2017 tulee Alltrackin ja Tiguanin väliin vielä erillinen malli Golf SUV
 
MMV sanoi:
Minusta cittareiden vetovoima vain paranee niiden madaltuessa, mutta maavaran säilyessä. No minä tykkäänkin Allroadeista, Alltrackeistä, Outbackeistä jne.
Kaikki hyviä laitteita mitä mainitsit.. mutta korotettuja farmareita ilmeeltään ja ajettavuus myös henkilöautomainen (ts. hyvä). Outback tosin näyttääkin jo järeämmältä. Esim. Allroadissa autoon vielä laskeudutaan kyytiin, kun taas maasturissa siirrytään kyytiin takapuolilinjan laskeutumatta :) a4 Allroadia talvella harkitsin ja koeajoin, mutta mataluus ei ainakaan sillä kertaa vielä ollut oma juttu. Ajettavuudesta tykkäsin.. parempi kuin normi a4.. tai siltä se ainakin tuntui?

Korkeamman ajoasennon ja tietyn ulkonäöllisen tyylin vaihtokauppana maastureissa sitten saa usein vähän huojuvampaa kyytiä, tai liian jäykät jouset kuormaamattomana. Oma ratkaisu tähän olisi auton leventäminen, mutta joku rajahan se siinäkin on.

Asiaan.. carscoops kuvissa uusi Tigu ainakin näyttää etäisesti oikealta maasturilta. Jos näin, niin hyvä veto volkkarilta. Se vaan saattaa olla, että esim. polttoainekulutus yms. syistä totuus on lopulta jotain muuta? Mainittu vastine Skoda 'snowman' on ennakkoarvailu kuvissa hyvin samanoloinen, vähän möhkömpi.. ja arvailtu pituus peräti 4,75m, eli ihan kunnollisen kokoinenkin.
 
Hyvältä näyttää tosiaan uusi Tiguan noiden kuvien perusteella ja pitkästä aikaa uusi VW, joka myös näyttää uudelta mallilla.

nemos sanoi:
Saksalaislehdet "tietävät", että 2017 tulee Alltrackin ja Tiguanin väliin vielä erillinen malli Golf SUV

Tämäpä mielenkiintoinen tieto, sillä olenkin miettinyt, että tuonkaltaiselle autolle olisi varmasti kysyntää. Itseäni ainakin kiinnostaisi kovasti, jos järkevällä lisäpanostuksella saisi vähän enemmän ulkonäköä, korkeampaa ajoasentoa, maavaraa ja tavaratilaa. Periaatteessa Mersun GLA on vähän sinnepäin, mutta hintaero tavalliseen A-sarjalaiseen on posketon. Eikä se tavaratilakaan taida mainittavasti suurempi olla.
 
Itse pidän enemmän maasturimaisemmasta lookista ja korkeudesta, ja mielelläni urhaan hieman ajo-ominaisuuksista tai korin kallistelemattomuudesta noille ominaisuuksille. Olisi hyvä, jos valmistajat pitäisivät nämä erillään Alltrackeista ja muista korotetuista farkuista jolloin autoja olisi useampaan makuun, joita tässäkin ketjussa peräänkuulutetaan.

Sorry OT, seuraava kirjoittaja siirtänee keskustelun takaisin uuteen Kasselin Jumalautoon.  ;)