https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

"Multicutter"

Tietäjä

Klassikko
Liittynyt
28.7.2018
Onnistuin harraastekäytössä polttamaan Feinin multicutterin. Nyt pitäisi keksiä korvaaja.
Feinissä ei ollut kunnon suojausta ylikuormittumiselle ja lämpenemiselle. uudessa pitäisi olla. Feinissä oli hyvä pitkä kuminen johto ja uudessakin pitäisi olla. Laitteelle käyttöä sen verran harvakseen että akkukoneessa ei järkeä.

Mikähän olisi multicutteri missä on kunnon suojaukset ylikuormalle ja lämmölle, pitkä kuminen johto ja vastaava teho ja liike mitä Feinissä?

 
Omasta mielestä Fein on paras lajissaan, ihmetyttää miten laite voi ylirasittua kun tuntuu että itselle käy se ensin.
Keveys on kova sana laitteessa jos pitää vaikka kattoon leikata, imuri toimii kanssa peremmin verkkokoneen kanssa.
Kone on aivan loistava vaikka karmien lyhennyksen tai saunan paneelin
viimeistelyyn.
 
Miulla on kanssa sähkövikainen Fein kotona. Varaosa sen verran kallis ettei kannata vaihtaa vanhaan koneeseen.
 
Mullapa on käyttämätön 1gen Feini....mitään käyttöä en tuolle ole keksinyt...
 
^Riippuu paljon projekteista millä työkaluilla on käyttöä. Vanhoja rakennuksia kun olen rassanut, on ihan mukava mennä siististi seinästä läpi tuollaisella. Oma vehje tosin Bosch, mutta sama periaate.
 
Tietäjä sanoi:
Onnistuin harraastekäytössä polttamaan Feinin multicutterin.

En tiedä mikä oli työkohde, mutta ilmeisesti liian raskasta hommaa tuollaiselle vehkeelle. Mites olisi joku lyhytlaippainen (sähkökäyttöinen) moottorisaha?
 
Tietäjä sanoi:
Laitteelle käyttöä sen verran harvakseen että akkukoneessa ei järkeä.

Kuin?

Eikö samat akut mene usempaan laitteeseen = akut kiertää, toki kalustoa samalta merkiltä oltava.
Kun päässyt akkukoneiden makuun, niin ei ole paluuta johdollisiin/letkulliisiin.
 
Zasa sanoi:
Olen yrittänyt hamottaa mitä tällä keksinnöllä tehdään?
Kaikkea sitä mitä muilla työkaluilla ei pysty tekemään,
vanhan purkamisessa erinomainen työkalu.
 
Näin on.
Erityisen hyvä siihen kun sovittaa jotain uutta vanhoihin rakenteisiin, niin voi sahata jonkun osan paikallaan, repimättä sitä ensin irti (ja sitten joutuisi laittamaan sen takaisin ja maalaamaan tms.
Samoin tarkkoihin sovituksiin, kun ei ole pystynyt mittaamalla tai työstämään tarpeeksi tarkkaan, niin tuolla on helppo ottaa vaikka millin siivu pois. Tilaamalla urakkamiehen paikalle menisi koko seinä uusiksi.
 
Näppärä peli kun pitää leikata jotain pinnan tasosta tai jopa sen alta. Itsellä myös tuollainen halpis, mutta tarpeeseensa nähden (kuluneen 2-3v aikana toistaiseksi vain parin peitelistan viimeistely ja salaojaputken pään upotus) ihan soiva peli se on tuokin :)
 
Itse leikkasin muutama kuukausi sitten parketin poikki eteisessä Feinillä.
Töissä kovassakin käytössä akkukäyttöinen Makita. Hyvä vehje.
 
Vinkkinä muillekin, että Finnbulletin terät on ihan ok tähän vehkeeseen. Löytyy Puuilosta ja Kärkkäiseltä huomattavasti halvemmalla, kuin esim Feinin omat tai Dewaltin. Ei hitsaukset petä ja tekee saman työn, kuin kalliimmat.
 
kylpykuula sanoi:
Itse leikkasin muutama kuukausi sitten parketin poikki eteisessä Feinillä.
Töissä kovassakin käytössä akkukäyttöinen Makita. Hyvä vehje.

Broidille pistettiin laminaattia pariin makkariin niin Makitan akkukäyttöisellä sai leikeltyä ovenkohdan lankkuihin luvet nurkkiin jne. Johdollisenakin koittanut mutta vaatii aina jatkoroikan. Akkukäyttöisellä homma on tehty ja työkalut siinä vaiheessa jo takaisin paikoillaan kun verkkovirtamallilla on johdot viritetty.
 
Saunan lauteita hieman parantelin. Patteri-Makitasta loppui virta toiseksi viimeiseen ruuviin. Kyseinen patteri tosin on huono NiCd, joka ei pidä lataustaan pitkissä seisokeissa ja siksi työt täytyy aina aloittaa akun latauksella, mutta loppuu litiumakkukin ja joskus kriittisesti. Se on akkukoneen heikkous hinnan lisäksi.
 
antsu sanoi:
Saunan lauteita hieman parantelin. Patteri-Makitasta loppui virta toiseksi viimeiseen ruuviin. Kyseinen patteri tosin on huono NiCd, joka ei pidä lataustaan pitkissä seisokeissa ja siksi työt täytyy aina aloittaa akun latauksella, mutta loppuu litiumakkukin ja joskus kriittisesti. Se on akkukoneen heikkous hinnan lisäksi.
Kennota uudelleen?
 
Akkukoneita on 6 erilaista ja kaikki loppuvat joskus huonolla hetkellä. Ei auta kennottaminen ;)
 
Joo, suosittelen lämpimästi muita niin alkuperäisiä teriä, ihan hinnan takia. Edelleen olen verkkokoneen kannalla vaikka itse laiskuuttani käytän makitan akkuversiota.
Mutta jos kattoon joutuu tekemään paljon reikiä tai vaikka leikkaa pesuhuoneen paneelin ja laatan raon niin verkkokoneen keveys on iso etu. Sitten tietysti orja imuri tottelee verkkokonetta.
Viimeksi leikkasin parketin kiintokalusteita myöten veks, keittiöt ja muut nm oli asennettu parketin päälle, melko urakka oli.
 
antsu sanoi:
Akkukoneita on 6 erilaista ja kaikki loppuvat joskus huonolla hetkellä. Ei auta kennottaminen ;)

Harrastelijalle narukoneet on aina parempi valinta, itse olen vaihtamassa juuri lähes kaikki koneet narukoneiksi lähitulevaisuudessa...ei kestä akut käyttämättömyyttä montaa vuotta ja just sillon kun tarttis on luultavasti hajalla tai tyhjäntynut akku....
 
dingdongpingpong sanoi:
just sillon kun tarttis on luultavasti hajalla tai tyhjäntynut akku....

Tuon takia ostin aikoinaan uuden litiumakkuisen pora/ruuvarin. Toistaiseksi sitä ei tarvitse ladata yhden reiän tekoa varten kuten tuo Makita edellyttää :D
 
dingdongpingpong sanoi:
... luultavasti hajalla tai tyhjäntynut akku....

Edellisen Makintan akut kesti toista kymmentä vuotta ennen siirtymistä uudempaan akku malliin, edellinen jatkaa edelleen elämää junnun kalustossa.