https://yliteippaus.fi/

Drift King

Zasa

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Jyväskylän Hippoksella Drift King tapahtuma 29.6 lauantaina. En koskaan aikaisemmin ole nähnyt millaisesta tapahtumasta on kyse mutta kumi palaa tehokkailla autoilla, 600-1000hv vehkeistä kyse. Yleisö pääsee tässä tapahtumassa todella lähelle ja varikolle on vapaa pääsy lähelle näyttäviä autoja.

https://www.jkldriftking.fi/
 
Näin tänään ilmoitukset tästä ja hiukan ihmettelin, miten siihen lätkästadionin ympäristöön saa rakennettua tarpeeksi pitkän asfalttiradan?
Tulossa varmaankin hieno tapahtuma. Toivottavasti onnistuu ja saa jatkoa tulevina vuosina.
 
Miten tuolla alueella pystyy tekemään mitään muuta kuin donitseja? No minä en muutenkaan ymmärrä driftingistä yhtään mitään...
 
Kerrankin olisi tapahtuma ja minä samalla paikkakunnalla yhtä aikaa. Tosin kinkerit on samaan aikaan mutta ainahan sitä voi käväistä ulkona.. 8)
 
Epäilen jo heti alkuunsa, et miten tuolla ajetaan.  Uskallan väittää et yritetään tehdä samanlaine rata kun seinäjoella ja tapahtumasta pannukakku  ;D
 
Zaphod sanoi:
Miten tuolla alueella pystyy tekemään mitään muuta kuin donitseja? No minä en muutenkaan ymmärrä driftingistä yhtään mitään...
Tänään oli radan merkkaus vetoja joidenka äänet kuului Hippokselta Ainolaan saakka, kävin pyörälenkillä katsomassa jälkiä. Kieltämättä alue saisi olla vähän isompi mutta nyt yleisön ei tarvitse valittaa ettei pääse tarpeeksi lähelle tapahtumaa. Hyvin siellä mahtuu kisaamaan.
 
Kauhavan lentokentällä näin kerran drifting shown ja oli varsinkin hienoa kuunneltavaa se 600-700hv auto. Wankelin haluaisin vielä kuulla näissä kisoissa mutta kaverin mukaan, joka säännöllisesti käy näissä, ei kellään wankelia.
 
Kävin autolla ajaamassa tämän kisapaikan ohi ja kyllä näytti pieneltä se radalle varattu alue?  :eek:
Melkein tuli mieleen nuo "Zaphod":n sanat, jotta eihän siinä sovi tekemään muuta kuin donitseja.
Vaan kaipa nuo tietää mitä tekevät, itsellä ei ole muuta kokemusta driftauksesta, kuin mitä on videoita joskus nähnyt.
 
Pesämäki ja hippos melkokaukana todellisesta lajista... pesämäellä käsittääkseni ajetaan. ;D
 
Jkl Drift King tapahtuma onnistui hyvin n.1300 katsojaa paikalla,lippu ja oheismyynnin tuloilla tapahtuma +puolelle. Kehuja järjestäjille satoi ja heitä pyydettiin Ouluun järjestämään vastaava tapahtuma.

Taitavasti kuskit käsittelee nopeissa vauhdeissa autojaan pienelläkin alueella, on hyvät reagtionopeudet kuskeilla. Vaatteeni haisi savulle jo parin auton vedon jälkeen :)
 
Zaasa sanoi:
Jkl Drift King tapahtuma onnistui hyvin n.1300 katsojaa paikalla, lippu ja oheismyynnin tuloilla tapahtuma +puolelle. Kehuja järjestäjille ...
Hieno homma jotta tuo onnistui. Siitä saattaa tulla sen myötä jatkuvuutta vaikka jo ensivuonna.
Kun itse ajoin kaupunkiin tuosta ohi, kisan ollessa käynnissä, niin taivas oli harmaana kuminsavusta.  :D