https://yliteippaus.fi/

Citroen C4 2021->

Minusta tämä on hieno ja hauska, sisustakin näyttää tyylikkäältä. Mukavuuspainotteisuus miellytää myös.
 
Minusta myös erittäin tyylikäs, sitikat on aina omalla laillaan viehättäneet. Tämä pitää käydä testaamassa kun autoja joskus kauppoihin tulee. Jos hinnat tulee olemaan järkevät niin kiinnostava auto.
 
Kuin kaksi marjaa.

Mun sydämessä on paikka ranskalaiselle aistikkuudelle, joten saisi tää muka-maasturibuumi kyllä mun puolesta hiljalleen loppua.
 

Liitteet

  • 2-toyota_chr_4_v5_1569912529011.jpg
    2-toyota_chr_4_v5_1569912529011.jpg
    26,9 KB · Katsottu: 347
  • citroen-e-c4-01.jpg
    citroen-e-c4-01.jpg
    67,4 KB · Katsottu: 409
No tuo CHR se oli juuri mihin mun mieli assosioitui!

Edestä C-pilariin asti jees, mutta perä ei istu. Ja kun Sitikan muotokieli on viime aikoina ollut virkistävän erilaisen pehmeää, sanoisiko jopa feminiinistä, niin tuo perä ei kyllä istu linjaan.
 
Lisäksi tällä muotoiluteemalla menetetään rajusti sisätilaa, mutta toisaalta eihän nykyihminen Euroopassa tee lapsiakaan.

Edit: eivätkä kyllä tee kiinalaisetkaan, kun sinnehän tämä varmaan päätyy kanssa  :rolleyes:
 
Mechanic sanoi:
Kuin kaksi marjaa.

Tai
MB_CLC200_kuvat-Mikkok-001-1050x700.jpg
 
Olin kyllä pettynyt muotoiluun, kun näin tämän ensmmäisen kerran. Enkä ole muutaman päivän aikana tottunut vieläkään. Ei näytä Citikalta :-/

Huonoon suuntaan on mennyt Citikan mallisto koko ajan. Alamäki alkoi, kun ostin kyseisen merkin auton ensimmäisen kerran. Jokin kirous. Sama tapahtui Opelin mallistolle, kun aloin niillä ajelemaan. Voi vaan fiilistellä niitä vanhoja hienoja malleja.
 
Perä on jätetty oudon lyhyeksi, ja pitää ihmetellä miksi. Tavaratila kutistuu, takapenkin pääntila mahdollisesti myös, ja auton sivuprofiili näyttää oudolta tuon töpön perän kanssa. Minä olen nuoruudessani ollut Citroen -fani, mutta nämä nykyiset eivät sitä samaa persoonallisuutta tuo esille oikealla tavalla. Aiemminhan sitä oli myös tekniikan puolella tarjolla alustarakenteen osalta.
 
Ei ole sitikan muotoilu kolahtanut enää vuosiin. Xsara VTS olisi aikanaan kiinnostanut, Vehoa ei vaan kiinnostanut myydä. Sen jälkeen on muotoilullisesti menty niin jyrkkää alamäkeä, että ei herätä minkäänlaista kiinnostusta.

Yrittääkö tämä C4 olla joku mukamaasturi vai mitä? Jotenkin tuo kyseinen genre ei iske sitten yhtään.
 
Laitetaanpa vielä tuosta Pandan linkistä kuva näkyville, niin ei tarvitse käydä välttämättä klikkaamassa alotuksesta Citikan muotoja.

2021-citroen-c4-revealed-to-be-electric-as-well-144904_1.jpg


Erkki
 
Täytyy kompata edellistä, kyllä on omaan makuun.
Kyllä tuntuu jakavan mielipiteitä tuollaiset korit ja jyrkästi.
 
VILLE66 sanoi:
Täytyy kompata edellistä, kyllä on omaan makuun.
Kyllä tuntuu jakavan mielipiteitä tuollaiset korit ja jyrkästi.

Sama täällä. Tuosta kuvakulmasta Citikka näyttää meikäläisen makuun hyvältä. Kuvan kun klikkaa isommaksi, niin saa erottovuutta lisää. Mikä tuo aukko on apukuskin alapuolella olevassa listassa?

Erkki
 
Panda sanoi:
Tuo lienee jonkinlainen jäänne ensimmäisen polven C4 cactus:n airbump kolhusuojista.
Jotain sellaista. Minusta nuo nykyiset kehykset tuovat mieleen kuormurien astinlaudat yms. kiipeilyrappuset.

Positiivinen mielleyhtymä tulee minulle auton profiilista. Pitkä keulaylitys - lyhyt perä ja coupemainen takalasi olivat sitikan ominta muotokieltä 70-luvun alusta vuosituhannen vaihteeseen. Sen jälkeen merkin autot möykkyyntyivät, millä oli toki etunsa tilankäytön muodossa.

Muutenkin muoto näyttää kännykän näytöltä tihrustettuna hyvältä, eikä ilmeinen Chr-yhdennäköisyys ole ollenkaan pahasta.
 
Tykkään myös. Lisäksi sisätilat näyttivät hyviltä. Ei ole citikkaa koskaan ollut (toki ajanut muutamia), mutta tuleva sähköversio on kyllä mielenkiintoinen.
 
38 vuotta sitten Citroen esitteli BX:n olisiko tuossa kaukaisesti jotain samaa...

Ihan hieno, ei mielestäni verrattavissa tuohon CHR:ään, ainakin kuvissa tämä näyttää pykälää isommalta kuin tojo.
 

Liitteet

  • Citroen BX.jpg
    Citroen BX.jpg
    47,7 KB · Katsottu: 164