https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Venäjällä/ulkomailla tankkaaminen

JiiJii71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Harrastaako täällä kuinka moni halvemman verotuksen polttoaineita? Oma vaivansa rajan yli jonoitteluista kieltämättä on, mutta jopa euron ero polttoaineen litrahinnoissa houkuttelee.
 
JiiJii71 sanoi:
Harrastaako täällä kuinka moni halvemman verotuksen polttoaineita? Oma vaivansa rajan yli jonoitteluista kieltämättä on, mutta jopa euron ero polttoaineen litrahinnoissa houkuttelee.

Naapuri + usea työkaveri harrastaa ryssäbensaa.

Ilmeisesti halvan polttoaineen hinta on joutua odottelemaan välillä tunteja tullijonoissa.

Moni täällä susirajalla trokaa bensaa, röökiä ja viinaa ihan puoliammattimaisesti samalla kun maleksivat työttöminä / työhaluttomina korvauksilla.

Rajan takaa saa 10 eurolla motelleista huoneita ja kun olet +24h saat tuoda viinat, röökit + bensat.

Paikallisella isolla kuljetusyrittäjällä on huoltovarikolla oikein tyhjennyspaikka johon rajaliikenteessä olevat autot tyhjentävät tankkinsa ennen uutta ylitystä ja näin saadaan myös pelkästään Suomen sisällä kulkeva kalusto halvan polttoaineen piiriin.

Mitä kovempi verotus sitä etevämpiä ihmiset ovat keksimään keinoja kiertää sitä.









 
Kyl tullut käytyä vuosia tankkaa rajan takana. Autos 70l tankki, niin saa kanisterin kera tuotuu yli 80l. Tos säästää about 70€ tankkaus about.

Pari kertaa kuussa about tulee käytyy ja ajankohta valkattuu, niin et suht sujuvasti pääsee yli. Tosin sama se istuu hetki autossa rajallakin, kun omal sohval 😄
 
Niin ja tulee hyödynettyä viisumi sit esim. Pietaris käyden ja renkaat tulee hankittua Viipurista...
 
JiiJii71 sanoi:
Harrastaako täällä kuinka moni halvemman verotuksen polttoaineita? Oma vaivansa rajan yli jonoitteluista kieltämättä on, mutta jopa euron ero polttoaineen litrahinnoissa houkuttelee.

Minä, ajellut alvittomilla naftoilla ja bensoilla jo 25 vuotta. Nyt olisi ~7m3 ilmaista mökkiöljyä hallilla..uskaltaiskohan sillä rullailla.
 
Tältäkin kylältä taitaa jokunen käydä tankkauskeikoilla vaikka matkaa rajalle on n. 100 km suuntaansa. Tuolla matkalla rahallinen hyöty vaivaan nähden jää kyllä jo aika laihaksi, mutta kaipa se joutilaille harrastuksesta käy, ja jotkut varmaan käyvät ihan periaatteesta ettei tarvitse Suomen verottajaa lihottaa.

Nykyäänhän nämä erottuvat jo kaukaa kun takalaseissa on ne nastarengastarrat liimattuna.
 
tohis sanoi:
Nykyäänhän nämä erottuvat jo kaukaa kun takalaseissa on ne nastarengastarrat liimattuna.

Sehän oli joskus 80-luvulla kun oli noi piikkirengaslätkät takalasissa. Isä kävi siihen aikaan Svetossa töissä. Jostain syystähän ne sitten hävisi ja nyt taas vaativat.
 
Keke78 sanoi:
Paikallisella isolla kuljetusyrittäjällä on huoltovarikolla oikein tyhjennyspaikka johon rajaliikenteessä olevat autot tyhjentävät tankkinsa ennen uutta ylitystä ja näin saadaan myös pelkästään Suomen sisällä kulkeva kalusto halvan polttoaineen piiriin.

Tuostahan kärähti aikanaan isohko kuljetusliikekin. Pitää edelleen tallejaan vt 6:n vieressä Joutsenossa. Taitaa itäystävän Svetogorskin piiput näkyä varikon pihalle.

Tuli tukkaan satoja tuhansia veromätkyjä kun käry kävi ja vissiin häkkiä johtajalle. Ei kuitenkaan kaatunut firma siihen.
 
Millaista laatua saa, kun hakee itärajan takaa polttoaineet? Onko niiden koostumuksista olemassa mitään selvityksiä?
 
Quality sanoi:
Millaista laatua saa, kun hakee itärajan takaa polttoaineet? Onko niiden koostumuksista olemassa mitään selvityksiä?
Jos tankkaa Nesteeltä, niin ihaa samaa laatua kuin Suomessakin.
 
Vettä saa ihan suomessakin huoltoasemilta välil... , mut kertaakaan saanut huonoo tavaraa rajan takaa. Tankattua tulee Nesteelt, Lukoililta ja pääasiassa Vtk:lta (viipurin polttoaineyhtiö).

Muutamat asemat tulee siel kierrettyy ohi...
 
Quality sanoi:
Millaista laatua saa, kun hakee itärajan takaa polttoaineet? Onko niiden koostumuksista olemassa mitään selvityksiä?
Enemmän siellä taidetaan autoja tankkailla ja uudempia/parempia kuin mitä Suomessa. Hyvin pelaavat. Myös Suomesta siellä käyvät vehkeet.
Poika tankkaili vaimon autoa yhden vuoden verran Vartiuksen kohdalla Lytässä. Vaimon mielestä Venäjän polttoainetta kului vähemmän.
 
jkvi sanoi:
Poika tankkaili vaimon autoa yhden vuoden verran Vartiuksen kohdalla Lytässä. Vaimon mielestä Venäjän polttoainetta kului vähemmän.
eikös ne venäjän polttoaineet ole ilman etanolia ? siinä mielessä alhaisempi kulutus olisi ihan loogista.
 
Marmoritiskin korjaamot rajan läheisyydessä ovat kuulemma olleet hanakoita kyselemään polttoaineen alkuperästä jos takuun alaisen auton tuo syyniin käyntihäiriöiden takia, ja vähemmän hanakoita korjaamaan niitä takuuseen jos vastaus on ollut myöntävä.

Liekö Venäjällä vielä myynnissä sitä heidän "perinteistä" polttoainetta joka haisee ihan erilaiselta (ja pahemmalta) kuin kotimaiset liemet?
 
Quality sanoi:
Millaista laatua saa, kun hakee itärajan takaa polttoaineet? Onko niiden koostumuksista olemassa mitään selvityksiä?

Pari vuotta sitten hain itsekin bensat sieltä. Nyt on ajoja vähemmän, niin ei viitsi jonotella. Parempiahan siellä autot on kuin Suomessa, joten kyllä öljyjen ja bensan laatu pitää olla kohdillaan. Tietkin on parempia, kun pysyy pääteillä. Nuijamaaalta Syvärille ajelee mukavasti aurinkoisena päivänä.

http://bensaralli.com/venajan-bensalaadut/

 
Cyclic Stig sanoi:
Vähän on tuota matkaa niin asia ei ole itselleni ajankohtainen mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta: Millaisia oktaanilukuja ryssien asemilla on bensojen kohdalla? Muistan joskus hamassa menneisyydessä jonkun kertoneen että pääasiassa olisi ollut 89oct... No ei kait sielläkään enää sellaista kuraa uusiin autoihin tankata. Mutta onko tarjolla korkeampioktaanista kuin 95? Vai senkö pitää käydä kaikille? On autoja jotka ei perusbensasta kauheasti tykkää.

Edellisessä viestissä oli linkki josta asia selvinnee. Vaatii vaan hiukan viitseliäisyyttä lukea se...
 
Cyclic Stig sanoi:
Vähän on tuota matkaa niin asia ei ole itselleni ajankohtainen mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta: Millaisia oktaanilukuja ryssien asemilla on bensojen kohdalla? Muistan joskus hamassa menneisyydessä jonkun kertoneen että pääasiassa olisi ollut 89oct... No ei kait sielläkään enää sellaista kuraa uusiin autoihin tankata. Mutta onko tarjolla korkeampioktaanista kuin 95? Vai senkö pitää käydä kaikille? On autoja jotka ei perusbensasta kauheasti tykkää.

Löytyy 92/95/98 ja monesta viel 95- ja 98:sta parempaa ”ekto” laatua. Ja ei mitään suomen etanolilitkuja vaan vanhaa kunon bensiiniä.
 
teemuval sanoi:
Löytyy 92/95/98 ja monesta viel 95- ja 98:sta parempaa ”ekto” laatua. Ja ei mitään suomen etanolilitkuja vaan vanhaa kunon bensiiniä.
98 onkin vähintä mitä jotkut moottorit suostuvat mukisematta syömään. Itse olen tankannut 99:ä viimeiset 5,5 vuotta. Tosin max 5% etanolilla "terästettyä". En kuitenkaan ole tuosta etanolista kovin huolissani uudehkojen autojen kohdalla, moottorit on itseasiassa optimoitu noille nykyisille länsimaissa myytäville polttoaineille.

Kiitokset tiedoista. Tosin tuskin tulee asiaa Venäjälle kovin äkkiä :)
 
Urlaub sanoi:
Tuostahan kärähti aikanaan isohko kuljetusliikekin. Pitää edelleen tallejaan vt 6:n vieressä Joutsenossa. Taitaa itäystävän Svetogorskin piiput näkyä varikon pihalle.

Tuli tukkaan satoja tuhansia veromätkyjä kun käry kävi ja vissiin häkkiä johtajalle. Ei kuitenkaan kaatunut firma siihen.

Mikähän tuossa tarkalleen oli se rikos? Kai sitä bensaa/naftaa saa ulkomailla tankata ja ajaa kotimaahan takaisin? Ja varmaan on sallittua tyhjentää auton tankki omaan säiliöön? Tankkiautolla jos hakee, niin se nyt on jo tuontia, mutta eikös sitä auton omissa polttoainetankeissa saa kuljettaa takaisin kotiinkin, mitä juuri nämä bensarallia ajavat tekevät? Ei luulisi olevan eri lait yksityisillä ja yrityksillä?
 
Jouduin maksamaan 100€ viisumista käydessäni autolla Pietarissa, vaikea saada polttoaineen hinnassa takaisin.
 
yason sanoi:
Mikähän tuossa tarkalleen oli se rikos? Kai sitä bensaa/naftaa saa ulkomailla tankata ja ajaa kotimaahan takaisin? Ja varmaan on sallittua tyhjentää auton tankki omaan säiliöön? Tankkiautolla jos hakee, niin se nyt on jo tuontia, mutta eikös sitä auton omissa polttoainetankeissa saa kuljettaa takaisin kotiinkin, mitä juuri nämä bensarallia ajavat tekevät? Ei luulisi olevan eri lait yksityisillä ja yrityksillä?

Samaa mietin.

Kilpailun kannalta perseestä mutta eikait tuo laitonta ole.
 
Rajan takaa tuotu polttoaine pitää käyttää siinä ajoneuvossa jolla se on tuotu maahan, kun tankki imaistaan tyhjäksi ja polttoaine kulutetaan eri autossa niin siitä pitäisi maksaa verot.