https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Matkustusmaana Suomi

P

pokkus

Vieras
Näin ulkomailla asuvana Suomeen tulee lähdettyä "lomalle" ja reissua muutenkin tulee ajateltua lomalaisen miettein, vaikka siellä onkin jo asunut lähes 30 vuotta. Viikon päästä meillä lähtee lennot kohti Helsinkiä ja lähinnä pk-seudulla olisi tarkoitus viettää karvan yli 3 viikkoa. Yksi lyhyt visiitti tulee tehtyä juhannuksen aikoihin Etelä-Pohjanmaalle.

Lapsille kiinnostuksen kohteita ovat päivämatka Helsingin Rautatientorille, Kauppatorille ja Linnanmäelle. Eniten intoa taitaa herättää matkustaminen bussilla, metrolla, ratikalla ja junalla :D Nämä aktiviteetit tuleekin varmasti mahdutettua omaan aikatauluun.
 
Muista ottaa tarpeeksi lämmintä vaatetta mukaan  ;)
Lapsille soisin laivamatkan jos eivät ole käyneet.
Viroon pääsee koko perhe muutamalla kympillä ja edestakasin matka ei kestä montaa tuntia.
 
Kyllähän Suomenlinnassakin kannattaa käydä, jos lapset ovat tarpeeksi isoja että siitä sinänsä hyötyä on. Itse jotenkin ajattelisin että jos asuisin ulkomailla, haluaisin hieman kertoa Suomen historiasta ja näyttää jotain merkityksellisiä paikkoja, kun koulussa eivät taida näitä ulkomailla pahemmin käydä läpi. :D

En nyt siis mitenkään uhraisi lomaani museoissa kiertämiseen mutta joissain paikoissa voisin käväistä.
 
Luppis sanoi:
Muista ottaa tarpeeksi lämmintä vaatetta mukaan  ;)
Lapsille soisin laivamatkan jos eivät ole käyneet.
Viroon pääsee koko perhe muutamalla kympillä ja edestakasin matka ei kestä montaa tuntia.

Joo lämmintä pitää ottaa mukaan. Oma kroppa kun on tottunut jo tähän kuumuuteen, niin jopa +20C kelissä tuntuu palelevan nykyisin... Tuota laivareissua itsekin mietittiin, mutta ei tiedä onko tällä reissulla siihen aikaa. Vanhempi muksumme on kyllä laivalla jo ollut. 4 päivän Karibian matkalla nimittäin :) Oli tosin sen verran pieni, ettei varmasti muista siitä vaan mitään.
 
hessut sanoi:
Kyllähän Suomenlinnassakin kannattaa käydä, jos lapset ovat tarpeeksi isoja että siitä sinänsä hyötyä on. Itse jotenkin ajattelisin että jos asuisin ulkomailla, haluaisin hieman kertoa Suomen historiasta ja näyttää jotain merkityksellisiä paikkoja, kun koulussa eivät taida näitä ulkomailla pahemmin käydä läpi. :D

Suomenlinna olisi todellakin hyvä paikka päivävierailulle, mutta taidamme sen jättää seuraavaan kertaan kun lapset ovat hiukan vanhempia, niin saavat siitä enemmän irti. Sen sijaan olemme miettineet pientä laivamatkaa Isoon Vasikkasaareen Espoossa. Aikalailla lasten ehdoilla näitä juttuja tehdään ja mietitään jotain hauskaa tekemistä heille :)
 
En muista teijän muksujen ikiä, mutta lähellä pksseutua mukava paikka muksuille vierailla on kyllä Puuhamaa. Hyvän kelin sattuessa vaikka mitä aktiviteettejä melkein minkäikäisille kakaroille tahansa,  huonolla ei oikein kellekään mitään...

Sopivan kotikutoisen oloinen paikka, tuokin on jollekin elämys.
 
JiiJii71 sanoi:
En muista teijän muksujen ikiä, mutta lähellä pksseutua mukava paikka muksuille vierailla on kyllä Puuhamaa. Hyvän kelin sattuessa vaikka mitä aktiviteettejä melkein minkäikäisille kakaroille tahansa,  huonolla ei oikein kellekään mitään...

Sopivan kotikutoisen oloinen paikka, tuokin on jollekin elämys.

Meidän pojat ainakin tykkäsi Puuhamaasta kovasti, juuri sopivaa tekemistä tuollasille 3-4v jässiköille jotka ei "oikeassa" huvipuistossa pääse paljon karuselliä kummempaan laitteeseen.
 
Haltia ja Haltiala tulee äkkiä mieleen.  :eek:

En tiedä onko teidän poikien mieleen mutta tsekkaa netistä.
 
En tiedä minkälaisia sisäleikkipuistoja siellä kotopuolessa on mutta Kauppakeskus Ruoholahdessa on erittäin pätevä SnadiStadi jossa kannattaa käydä esim sadepäivänä.. Onhan näitä muitakin mutta tolla on mun mielestä erinomainen sijainti ja kohtuuhinnat.
 
Porvoo ja siellä vanhankaupungin lisäksi toki Brunbergin makeistehtaanmyymälä :)

Jos oma auto on käytössä ja keli on hieno, suosittelisin myös Hankoa.

Täältä löytää vinkkejä hyvin: http://www.visithelsinki.fi/fi

Riippuen lapsien iästä, Tekniikan museo Helsingissä voi olla mielenkiintoinen, myös isälle ;)
 
Ale sanoi:
Haltia ja Haltiala tulee äkkiä mieleen.  :eek:

En tiedä onko teidän poikien mieleen mutta tsekkaa netistä.

Haltialassa vanhempi poikamme onkin jo käynyt viime reissulla, mutta oli silloin vielä liian pieni ollakseen oikeasti kiinnostunut. Nyt reissu olisi varmaan antoisampi ja täytyykin pitää mielessä.
 
Ale sanoi:
En tiedä minkälaisia sisäleikkipuistoja siellä kotopuolessa on mutta Kauppakeskus Ruoholahdessa on erittäin pätevä SnadiStadi jossa kannattaa käydä esim sadepäivänä.. Onhan näitä muitakin mutta tolla on mun mielestä erinomainen sijainti ja kohtuuhinnat.

Tuolla tuli kanssa käytyä viime reissulla ja varmaan tämäkin on mukana mietinnässä, jos sadepäiviä kovasti on tiedossa. Bussillahan tuonne pääsee kätevästi Matinkylästä ja kohta toivottavasti myös metrolla.
 
pokkus sanoi:
Haltialassa vanhempi poikamme onkin jo käynyt viime reissulla, mutta oli silloin vielä liian pieni ollakseen oikeasti kiinnostunut. Nyt reissu olisi varmaan antoisampi ja täytyykin pitää mielessä.

Haltiassa vähän samaa vikaa.. Ihan hieno paikka ja kiva käydä mutta lopulta aika vähän nähtävää ja tekemistä pienille lapsille.
 
JiiJii71 sanoi:
En muista teijän muksujen ikiä, mutta lähellä pksseutua mukava paikka muksuille vierailla on kyllä Puuhamaa. Hyvän kelin sattuessa vaikka mitä aktiviteettejä melkein minkäikäisille kakaroille tahansa,  huonolla ei oikein kellekään mitään...

Itse en ole edes Puuhamaassa ikinä käynyt, joten ei ole hajuakaan millainen paikka kyseessä :-\ Tuokin varmasti olisi lasten mieleen, mutta voi olla, että jää tällä reissulla tekemättä. Aika ei vaan millään riitä kaikkeen mahdolliseen kun halutaan yrittää oikeasti hiukan myös lomailla :) Eli ettei tarvitsisi joka päivä olla juoksemassa paikasta toiseen. Puuhamaa kyllä pitää laittaa tulevien reissujen listalle. Silloin meidän nuorempi poitsukin varmasti nauttisi reissusta enemmän :)
 
Keksin vielä yhden. Korkeasaaren kupeessa on nykyään tällainen seikkailupuisto:

http://korkee.fi/seikkailupuisto-korkee-radat/

Siellä on pienemmillekin omat radat. Vastaava on Leppävaarassakin mutta siellä ei ole pienille lapsille sopivia ratoja lainkaan. Korkeasaaressa on tietysti mukava vierailla myös.
 
Korkeasaari on mun mielestä yllättävän hyvä paikka. Varsinkin, jos ottaa todella tuhdit piknik-tarpeet mukaan. Siellä kun on kivoja piknik-paikkoja ja aikuiset voi istua porukalla piknikillä, kun muksut tutkii eläimiä ja leikkii hyvillä leikkipaikoilla.

Lauttamatkakin on kiva bonus, mutta kunnon piknik-tarpeiden kanssa se käy vähän haastavaksi.
 
Ei millään pahalla mutta itse luonnehtisin Korkeasaarta lähinnä eläintarhan irvikuvaksi. Minusta se on on aika masentava ja kolkko paikka kivisine ja kallioisine maastoineen ja eläinhäkkeineen ja betonibunkkereineen. No harvemmin nuo eläintarhat muutenkaan mitään mieltä ylentäviä paikkoja on.
 
-P- sanoi:
Ei millään pahalla mutta itse luonnehtisin Korkeasaarta lähinnä eläintarhan irvikuvaksi. Minusta se on on aika masentava ja kolkko paikka kivisine ja kallioisine maastoineen ja eläinhäkkeineen ja betonibunkkereineen. No harvemmin nuo eläintarhat muutenkaan mitään mieltä ylentäviä paikkoja on.

None taken. Olen osittain samaa mieltä mutta sehän riittää että lapset tykkää. Me ollaan vietetty ihan kivoja päiviä Korkeasaaressa.
 
Me oltiin viime reissulla Korkeasaaressa visiitillä ja tuntui, että lapsen mielestä kiinnostavin paikka oli se leikkikenttä siellä. Omastakin mielestä paikka oli aikamoinen pettymys hinta huomioonottaen ja eläimiä oli aika vähän näytillä ja lapsien oli osittain hankala niitä nähdä. Parasta tuossa paikassa tosiaan oli se mahdollisuus piknikkiin, mutta sitäkin voi tehdä ilmaiseksi samanlaisissa olosuhteissa muualla.

Ihan verrokkina tuli käytyä täällä Floridassa Jacksonvillessä eläintarhassa. Siellä koko paikka oli suunniteltu perheellisten ja lasten ehdoilla. Rattailla pääsi liikkumaan kaikkialle helposti ja lapset näkivät kaikki eläimet itse ilman mitään ongelmia.
 
Jossain vaiheessa kannattaa Puuhamaassa käydä. Itsekin olen siellä pienenä käynyt ja vaikken sieltä varsinaisesti mitään tarkasti muista, on kuitenkin ehdottomasti positiivinen mielikuva jäänyt sieltä!
 
JiiJii71 sanoi:
Jostain pohjois-Espoosta taitaa ajaa nopeammin Puuhamaahan kuin saada itsensä Korkeasaareen. :)

Tuo on varmaan hyvinkin mahdollista :) Lisäksi autoon voi pakata kaiken mukaan eikä tarvitse roudata lautalle hirveätä määrää piknik-tavaraa mukaan. No voihan sinne Korkeasaareenkin autolla ajaa melkein perille asti :)
 
Tuo Puuhamaa on kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Siellä tuli käytyä muutaman kerran kun poika oli pieni. Hiukan erilainen paikka kuin perinteisen huvipuistot ja kaikenlaista tekemistä löytyy.
 
Mä en oo omien lasten kanssa (vielä) käynyt Puuhamaassa mutta muistan kun olen itse pikkupoikana käynyt että pidin kovasti.
 
Ale sanoi:
Mä en oo omien lasten kanssa (vielä) käynyt Puuhamaassa mutta muistan kun olen itse pikkupoikana käynyt että pidin kovasti.
Meillä on kanssa lasten kanssa käynti puuhamaahan tekemättä.
Tänä kesänä olis tarkotus mennä mutta saas nyt nähdä ajetaanko ohi särkänniemeen.
Nuorena mentiin fillareilla puuhamaahan päiväksi kun siellä sai kivasti päivän kulumaan.
Aidassa oli sillon reikä niin sieltä pääsi aika kivasti livahtamaan... Sori vaan Puuhamaa.
Kyllä siellä tuli syötyä ja juotua että rahansa varmaan saanu sitä kautta.