https://tummennuskalvot.fi/

Fordin tulevia malleja

BarrelNut

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.9.2015
Ford on kertonut lähitulevaisuutensa suunnitelmista, mukana pari teaseri-kuvaa uusista malleista. Uutinen on toki USA-keskeinen, mutta koska mallistot ovat globalisoituneet ja SUV/CUV-boomi on ehtinyt myös Eurooppaan niin nämä ovat kiinnostavia myös täkäläisestä näkövinkkelistä.

FORD READIES NORTH AMERICA’S FRESHEST LINEUP BY 2020 WITH ONSLAUGHT OF CONNECTED NEW TRUCKS, SUVS AND HYBRIDS

https://media.ford.com/content/fordmedia/fna/us/en/news/2018/03/15/ford-readies-north-americas-freshest-lineup-by-2020.html

Ford Broncon teaserikuva:

cq5dam.web.881.495.jpeg


Vielä nimeämätön (Bronco II?) SUV:

1521135579939.jpg


 
niin tuleekohan nuo eurooppaan ?
tuo nimeämätön vaikuttaisi kiinnostavalta.
jos Bronco on kuin se alkuperäinen niin sehän
on sitten ihan kai kuin oikea maastoauto :-\
 
Tuossa Focuksessa on Saksan kilvet, eli se lienee euroopassa ainakin.

Siitä tulee näköjään oikein hyvännäköinen.
 
Fordilta ja Lincolnilta on tulossa keskikokoiset EV SUV:t mallivuodeksi 2023. Kokoluokaltaan uutuudet tulevat olemaan samaa kokoa Edgen ja Nautiluksen kanssa.

https://www.autonews.com/future-product/ford-lincoln-ready-new-midsize-ev-crossovers

Three sources with knowledge of Ford's plans say scheduled production of the vehicles, code-named CDX746 and CDX747, was moved to the Flat Rock Assembly Plant in Michigan from Cuautitlan, Mexico. The vehicles are similar in size to the Ford Edge and Lincoln Nautilus but will be built on the company's battery-electric vehicle platform, the sources said.

Both will be 2023 models, with production starting in late 2022 or early 2023. Ford has asked suppliers to prepare for production of up to 65,000 units per year, one of the sources said.
 
Uusia salakuvia tulevasta 2021 Ford Broncosta. Tämä yksilö on varustettu 35" maastorenkailla, rock sliderseilla ja levennetyillä lokasuojilla.

f30f3d350154702a6075a8aed28fdd85.jpg

a0bc8fee31ccd7a5e337ba5debf73cc1.jpg

9cb550742fd597fc618bc12263d99183.jpg
 
Kiva katsoa kunnon maavaraa ja renkaita joihin mahtuu ilmaakin. Turhan moni "SUV" näyttää nykyään enemmän matalalattiabussilta.
 
Amerikassa on ilmeisesti tulossa mallivuodeksi 2022 myyntiin (seuraavan?) Fusionin/Mondeon korotettu farkkumalli.

2022-ford-fusion-active-rendering-1586264388.jpg

adobe_photoshop_cc_201825340307053485.jpg
 
Uutta sähkömallia (VW ID4 tekniikallako??) tulossa Fordilta.
Esittely 21.3.2023 klo 14

Juu, rakentuu samalle pohjalle osana tätä Ford/VW-yhteistyödiiliä missä VW saa Fordilta lava-autojen pohjan ja Fordille tulee VWltä tuo MEB lainaan. Mitä ilmeisimmin kyseessä on kantikas, Explorer-henkinen ID4.

Ford%20EV%20SUV.jpg
ford_compact_ev_001.jpg
 
Kertoiskos Ford kuitenkin, että VW:n MEB alustalle tuli vain yksi tai kaksi mallia ja sitten mennään Fordin omalle EV alustalle? Saa nähdä jääkö nämä siis väliinputoaja malleiksi. Eniten itseä kiinnostaa ulkonäkö, sisätilan vaikutelma verrattuna VW:hen ja ylipäätään se onko tämä jokin 1:1 badge tuning versio ID4:sta vai ihan oman tuntuinen mallinsa.
 
Juu, ymmärsin että tämä sekä myöhemmin tuleva "sporty SUV" eli mallia ID.5, lisäksi tulossa on kaiketi Puma EV jonka syvemmistä rakenteista ei ole kai vielä ollut sen kummempaa faktaa tarjolla.

Mustang Mach-Etä varten tosiaan on jo dedikoitu EV-perusrakenne Fordillakin, eli sikäli hiukan hassu kuvio.
 
Fordistakin tulossa hyvää vauhtia pelkkä autojen kasaaja tms. Sama vaikka lopettais koko merkin, jos ei muita vaihtoehtoja ole hengissä pysymiseen kuin volkkarointi...
 
Ainahan tuota on tehty. Alfa Romeo Arna kasarilta tulee ekana mieleen. Tai Meset Renun moottoreilla.
 
Onhan noita nytkin. Sama pakettiauto on Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Toyota tai RAM, riippuen siitä mikä logo keulalle on liimatttu. No, on noissa vähän keulailmeessä eroa, mutta siinä ne erot onkin. Kaikki muut saa täyssähkönäkin, RAM on vasta tulossa.
 
Ei, kun vielä kaikkien merkkien maahantuonti ja myynti keskitetään samoille toimijoille.

Tämä Ford VW:n tekniikalla on ehkä vielä sikälikin huonompi homma, että siinä on yksi välikäsi lisää, kun jokin ongelma kaipaa valmistajan paneutumista asiaan. Se tuskin tulee ainakaan nopeammin kuntoon pidentämällä ketjua.
 
Tällainen uusi sähkö-SUV Explorer sieltä nyt sitten tuli:


Mielestäni varsin asiallisen näköinen peli sisältä ja ulkoa. Akkukokoja on kaksi eli nettona 52 kWh ja 77 kWh. Tehoversioita on kolme eli 120 kW ja 210 kW takavetona sekä nelivetoinen 250 kW. Infotainment-järjestelmä on Fordin oma Volkkarin sijaan eli aika paljon on Fordin omia juttuja, vaikka VAG:n MEB-alustalla auto onkin.