https://tummennuskalvot.fi/

FB- ja muut somekytkökset

tai

Legenda
Liittynyt
23.12.2013
Tuolla linkin keskustelussa bongasin maininnan facebook-tykkää -napista. Tiedustelisin että millä tasolla se kytkee Autostadiumin keskustelut ulkoiseen palveluun?

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=2041.msg537378#msg537378
 
Hakutoiminto paljasti että meillä on tällainenkin aihe. Hyödynnän tätä linkittämällä Ylen Somevisan  :rolleyes:

https://yle.fi/uutiset/3-11041789

10 kysymyksellä selvitetään minkätasoinen someguru sinussa piileksiikään. Omat pisteeni: 5/10. Ällistyttävä tulos. Yhden tiesin, muut arvasin. Ei niin mitään käsitystä aiheesta  :)
 
5/10.

Taas tajusin, että alan uhkaavasti tippua kärryiltä lähinnä nuorten käyttämistä some-jutuista. Tunsin itseni niin tyhmäksi... :-\
 
Yksi kysymys oli sellainen, että olin melkoisen varma oikeasta vastauksesta, Whatsapp. Muista ei ollut harmainta aavistustakaan enkä alkanut tuuriani kokeilemaan, joten 1/10.  :-[
 
Luulin tietäväni jotain 4/10 ja niistäkin pari päättelemällä.
 
Pihalla kuin tamppoonin naru, lisäksi pitäisi alkaa jakaa facessa ja twitterissä....minä en jaa kuin tinderissä.....

 
4/10, joista yksi ainoa oli tieto, se vasepookin valuutta. En ole enää edes pihalla, vaan kaukana metsässä, eksyksissä.
 
4/10 ja siinäkin pari arvausta [emoji15]

Mutta, joo.. kumminkin koen käyttäväni somea todella paljon, jos esim työkavereihini vertaan. Heillä kun se näyttää olevan 99% facebook ja muutama lukee jotain foorumia. Itsellä on aktiivikäytössä Whatsapp, Telegram ( perhe, harrastukset ) Instagram, sekä Tapatalk jossa enemmän tai vähemmän aktiiviseurannassa 5 foorumia.
Kyllä näillä saa aikansa hukattua jos ei muuta keksi...
 
tuRboman sanoi:
Kyllä näillä saa aikansa hukattua jos ei muuta keksi...
Kyllä.
No, onneksi riippuvuus on vapaaehtoista. Pitänee alkaa aamupuuron keitolle, ettei mene koko päivä "polusta".
 
Tikka sanoi:
Voi ei... pitäisikö tämmöinenkin tietää. Miten voin olla näin tipahtanut kärryiltä näistä telegrammeista, tiktokeista ja vaikka mistä simsalabimistä.  :-[

Eipä nää 2000 lukujen sometaikurit tiedä mikä on faksi ja kuinka niinkin hieno laite toimii....
 
On siinä tulevilla bittiarkeologeilla ihmettelemistä kun tutkivat Kusematta lappiin-ilmiön vaikutusta geeniperimään.

Näen jo sieluni silmin 40-luvun väitöstilaisuuden otsikon:

Miksi 20-luvun sähköautoilijat halusivat suunnitelmallisesti luoda illuusiota siitä, että polttomoottoriautoilijat ajavat virtsaamatta Lappiin.
 
Minä taas mietin että miten sitten 2050-luvulla joku Teologiaa opiskeleva kertoo gradussaan aiheesta "Jumalauto ja sen evoluutio vuosituhannen vaihteen kulttuurissa".

Ei siis mitään - hattu pois itse kukin hetkeksi. Mielestäni tässä ollaan ihan mielenkiintoisen ja oikean asian kanssa tekemisissä. Kaikkine hyvine ja huonoine puolineen, ylämäkineen ja alamäkineen tässä ollaan tarjottu kohta 10v ajan, yli miljoonan kirjoitetun viestin ja yli kuudentuhannen aihealueen verran kulttuuria, joka onneksi jää elämään!