https://tummennuskalvot.fi/

Käsikonsolipeli-laitteet

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Kokemuksia?

Onko täällä kellään itsellä, tai junioriväellä näistä uusista kokemuksia?

6veelle olis hommattava tuollainen.. Siis tämä niin kuin ohjeistettuna, eli itse en nyt välttis ostais, mut jos nyt halutaan niin hommataan sitten..

Minkälainen on "hyvä" ? Kestävä? Monipuolinen jopa?

Muistan itse kuinka se eka alkuperäinen Donkey Kong oli järjettömän kova juttu aikanaan..

Eli tämä:
15717178845_92a7a70199_b.jpg
 
Mulla on laatikossa noita aika paljonkin. Vanhimmat on ne jotka saanut aikoinaan itse muksuna lahjaksi.

Eipä noita nyt niin hirveästi oikein ole. Sony ja Nintendo.

PS Vita suurin osa peleistä aikuisempaan makuun. Melkein samaa valikoimaa kuin pleikoille.
PSP:ssä peli levyllä eli lukupäät yms. liikkuvaa kyydissä. edit: PSP:ssä oli. Nyt kun katsoin Vitan pelejä niin näyttää olevan muistikortilla nekin.

Nintendo DS tai 3DS löytyy omasta mielestä huomattavasti parempi pelivalikoima. Niin lapsille, nuorille kuin ikinuorille. Uskoisin myös pitävän hintansa huomattavasti paremmin. DS pelit ovat muistikortilla eli vähemmän liikkuvia ja hajoavia osia.


Itse suosittelen kyllä Nintendon tuotosta nytkin. Hieman tekisi mieli itsekkin ostaa kun noita on käytettynä tarjolla.
 
Sain joskus PSP:n vaihdossa ja ajattelin että tuossapa lapsille kiva laite. No eipä ole paljon käytetty. Vanhempi (7v.) sillä joskus yrittää jotain pelata, mutta ilmeisesti turhan hankala kosketusnäyttö sukupolvelle. 8-bittisen nintendon pelit sinne laitoin myös, mutta ei nekään sytytä.

Taletilla nuo tykkäävät pelata. Nuorempi 2-vuotias vetää 49 eken Denverillä kun vanha tekijä. Pelaa, katsoo areenasta lasten ohjelmia ja YouTubea. Hintaansa nähden monipuolinen "lelu" lapselle. Ja kestävä. On tippunut ja heitettykin muutaman kerran mutta laite ei ole moksiskaan.
 
Vanhempien varastosta löysin vanhan elektroniikkapelini jonka sain aikoinaan joululahjaksi 1983, Q&Q King Kong.
Valitettavasti on ollut kylmässä varastossa viimeiset 25 vuotta joten toiminta on vähän heikkoa, mahdollisesti vain kontaktihäiriö jossain kun paristokotelon painelu vaikuttaa laitteen toimintaan mutta kyllä tuo sekoilee vähän muutenkin epämääräisesti. Pitää avata tuo ja katsoa missä kunnossa sisuskalut ovat.
Kuitenkin tälle on alkuperäinen laatikko ja ohjelappunenkin tallessa vielä :)

38592174204_00643b9d1e_b.jpg


38592174114_0758788208_b.jpg


38424149285_c758e13a96_b.jpg


Toinenkin pelikonelöytö samasta kylmävarastosta, kaikkien aikojen ensimmäinen elektroninen pelikone jolla aikoinaan pelasin. Saattaa olla 70-luvun lopulta jopa tai 80-luvun taitteesta.
Conic TVG 201-4 pelikonsoli.
38592174354_acd47b0960_b.jpg


38592174684_880670d845_b.jpg


Tässä ei ole alkuperästä pakkausta enää mukana, valitettavasti paristot olivat  :rolleyes:

38592174504_b68530abc9_b.jpg


En tiedä saako tuosta enää toimivaa kalua mitenkään, pitää ainakin puhdistaa, purkaa, katsoa sisuskalujen kunto ja tarvittaessa, no -todennäköisesti- korjattavaa on ehkä enemmän kuin taitoakaan, ennenkuin tuota kehtaa edes kokeilla.

On kuitenkin mukavaa että löytyi peliharrastukseni kaksi ensimmäistä konetta varaston uumenista "ihmisten ilmoille" :)