https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Mercedes-Benzistä

Facebookissa julkistetaan jotain uutta Mersua Tukholmasta.

Muoks: Pick-Up!!!

Muoksmuoks, x-class
 

Liitteet

  • IMG_9489.PNG
    IMG_9489.PNG
    24,7 KB · Katsottu: 537
  • IMG_9490.PNG
    IMG_9490.PNG
    35,7 KB · Katsottu: 530
Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-ig.jpg


https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2016-x-class_pickup_concept/
 
Aika makee pisnisidea. Tehdään nykyistä Nissania Nissanin tehtaalla ja laitetaan keulaan Johtotähti ja tuulilasiin Johtotähden hintalappu :) Alkaa olemaan katteet jo johtoryhmääkin tyydyttävällä tasolla :D
 
Vempula sanoi:
Aika makee pisnisidea. Tehdään nykyistä Nissania Nissanin tehtaalla ja laitetaan keulaan Johtotähti ja tuulilasiin Johtotähden hintalappu :) Alkaa olemaan katteet jo johtoryhmääkin tyydyttävällä tasolla :D

Jatkumoa Citan -projektille, joka on Renaultin tuote. Jotenkin vierastan Renault-Nissania kumppanivalintana Mersulle. Mutta toisaalta ei kai tällainen kumppanuus kiinnosta isompia (VAG, GM, Ford) tai Premium -valmistajia.
 
Jossain oli tietoa, että Infinity tekee joitain moottoreita myös Mersulle. Taisi olla jenkkien Mersu forumilla juttua siitä.
 
Eihän tuota uutta Navaraa ole ollenkaan huonoksi pickupiksi haukuttu. Mersun merkki muuttanee tuota hiukan enemmän lifestyle autoksi. Tämä tehtäneen varusteilla, sisustusmateriaaleilla, ehkä moottoreilla yms.
 
Markku J sanoi:
Mutta toisaalta ei kai tällainen kumppanuus kiinnosta isompia (VAG, GM, Ford) tai Premium -valmistajia.

Eli Markku J:n mielestä M-B ei ole "Premium"-valmistaja..?  :eek:  :)
 
Paha71 sanoi:
Eli Markku J:n mielestä M-B ei ole "Premium"-valmistaja..?  :eek:  :)

Tarkoitukseni oli kyllä viestiä, että kukaan Premium -valmistaja ei ehkä toisen Premiumin valmistajan (Mersun) kanssa lähtisi co-brändäämään. Vaikea olisi kuvitella vaikka Bemaria Mersun logolla brändättynä. Nissan-Renun motiivit tähän on helppo ymmärtää - jos iso ja mahtava Mersu heidän tuotoksensa kelpuuttaa tähden alle, niin onhan se "sulka hattuun" (vai pitäiskö sanoa "tähti keulaan"  ;D).
 
Markku J sanoi:
Tarkoitukseni oli kyllä viestiä, että kukaan Premium -valmistaja ei ehkä toisen Premiumin valmistajan (Mersun) kanssa lähtisi co-brändäämään.

Aah, okei.  :)  Pers'kohtaisesti ymmärsin viestisi niin, ettei mainitut konsernit ynnä premium-merkit ole kiinnostuneita kuvatun kaltaisesta yhteistyöstä esim. Nissan-Renault'n kanssa.

Mutta, palataan aiheeseen.  ;)
 
Harza sanoi:
Mersulta on tulossa dieseli ja bensa suora kuutoskoneet.
Myös bensakoneisiin on tulossa partikkelisuodattimet. No ekaksi S-sarjaan, mutta varmaan parin vuoden sisällä muihinkin malleihin. Mitenkähän mahtaa "regenerointi" noissa toimia? Ainakin suodattimissa käytetään  kordieriitti-nimistä mineraalia dieseleiden filttereiden piikarbidin sijaan. Se on valmistajan mukaan vastapaineoptimoitu suurella tehokkuudella toimiva huoltovapaa ja itsesäätyvä suodatin. Mitä tuo kaikki sitten pitääkään sisällään, jää nähtäväksi.
 
Aina kuullessani sanan huoltovapaa, alkaa päänsisäinen hälytyskello huutaa: "bullshit..bullshit..bullshit.."
Toivottavasti tälläkin kertaa turhaa!
DPF:n piti olla huoltovapaa vaan miten kävikään. Enemmän toki korjaamo kuin huoltokäyntejä...
 
Niihän se näyttää tekevän ja pari edellistä viestiä sitä onkin jo spekuloitu.

Tulevaisuus näyttää onko diesel versiosta OM606 korvaajaksi. Melekein jo väittäisin, että mallistossa tulee olemaan pitkittäisiä koneita.  :rolleyes:
 
ePa sanoi:
Niihän se näyttää tekevän ja pari edellistä viestiä sitä onkin jo spekuloitu.

Tulevaisuus näyttää onko diesel versiosta OM606 korvaajaksi. Melekein jo väittäisin, että mallistossa tulee olemaan pitkittäisiä koneita.  :rolleyes:
Meinaatko, että nyt olisi syntymässä uusi "kuningasmoottori"?

Mielenkiintoista on myös tuo ISG-teknologia noissa uuden malliston moottoreissa. Tällaisissa hyötysuhdetta parantavissa ja hukkaan menevää energiaa varastoivissa "kevythybridiratkaisuissa" on aitoa käytännön potentiaalia myös vähemmän urbaaneissa olosuhteissa.
 
Alltour sanoi:
Meinaatko, että nyt olisi syntymässä uusi "kuningasmoottori"?

Mielenkiintoista on myös tuo ISG-teknologia noissa uuden malliston moottoreissa. Tällaisissa hyötysuhdetta parantavissa ja hukkaan menevää energiaa varastoivissa "kevythybridiratkaisuissa" on aitoa käytännön potentiaalia myös vähemmän urbaaneissa olosuhteissa.

Sitäpä sitä.

Tulevaisuus näyttää miten käy. En kyllä ala pidättelemään henkeä asian tiimoilta.
 
Ulkomaan lehdissä uutuusmoottorista saman suuntaisia lausuntoja. Ko. moottori 1. uuden sukupolven edustaja, ja sitä pidetään parhaana tähän astisista Mesen dieseleistä.
 
Tuohan on se nelisylinterinen kaksisylinterinen vanha kone, jolla ei ole mitään tekemistä uuden 2-litraisen vähäpäästöisen ja paljon hienostuneemman moottorin kanssa.