- 28.11.2018 klo 17:39 / Mazda 3 2019
Uusi malli esitelty Los Angelesin autonäyttelyssä. On näköjään neliveto malli tulossa valikoimaan.
YouTubesta löytyy muutama esittely.
YouTubesta löytyy muutama esittely.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä mitkä perinteet, kun näin ei ole ollut kovinkaan pitkään vain tämän tällä hetkellä myynnissä olevan mallin kohdalla.Bawuka sanoi:Eiköhän Suomen maahantuoja pidä siitä huolen, että kiinnostus lopahtaa heti alkuunsa kun perinteiden mukaisesti kaikki vähänkään tehokkaammat voimalinjat jätetään pois maahantuontiohjelmasta.
Iskutilavuuteen tuijottaminen olisi syytä unohtaa nykyään. Mazdan strategia on vapaasti hengittävät moottorit ja tuo nykyinen 120hv malli on suunnattu kilpailemaan näitä kolmipyttyisiä maitopurkkimoottoreita vastaan samassa hinta- ja teholuokassa. Ei ole kyse siitä etteikö pannusta olisi enempää ruutia saatu irti vaan on luotu softalla sopivan teholuokan moottori. Se on sitten maahantuojan tyhmyyttä tai suunnitelmallisuutta, että sitä tehokkaampaa versioita ei ole tuotu maahan, mutta sellaisen saa Ruotsista jos haluaa. Kulutukseltaan ja kulultaan tuo 120hv Skyactiv pärjää kyllä aivan hyvin tuossa n. 23-24k Hatchbackit luokassa.Juuha sanoi:Toivottavasti saisi vähän tehoakin koneisiin, 2.0 vapari ja 120hv kuulostaa 80-luvulta. Ehkä tällä yritetään välttää viemästä ostajia kutoselta, samasta syystä ei ole varmaan farmariakaan.
Noita kuvia kun katsoo tarkemmin niin sieltä maskin takaa ei näy jäähdyttimestä vilaustakaan eli todellisuudessa tuo ritilä lienee lähes umpinainen ja näin varmasti on jo ilman vastuksen nimissäkin. En usko tuollaista ongelmaa olevan.kahe sanoi:Onpa tuosta yksi iso haittakin, nimittäin kivet ja jäät menee noista jäähdytin/ilmastoinnin kennolle helpostikin rikkomaan arkoja ja kalliita osia. Tuohon saisi melkoisen talvimaskin laittaa lisää rumentamaan.
Panda sanoi:Plussana vielä selkeä, kunnon mittaristo eikä mikään digilelu.
Harmi kun sellaisia ei ole tarjolla.Bawuka sanoi:Toisille taas harmi....vähän turhan vanhakantaista. Hyvin toteutettu digimittaristo voittaa mennen tullen analogisen, ihan joka osa-alueella.
Trollsten sanoi:Harmi kun sellaisia ei ole tarjolla.
Niin ja uutuuden perässä juoksijat maksaa sen muutaman satasen, että saa tuijottaa digitaalisesti piirrettyjä viisareita vanhojen sijaan, vaikka näkymässä ei muuta ero olisikaan ;DBawuka sanoi:Miksi ei ole muka, tiedän montakin. Vanhat vängät vaan haluaa tuijottaa noita "oikeita" viisareita nuukuuksissaan, kun ei viitsitä muutama sataa maksaa lisää. Itsellä ei ole yhdessäkään autossa ollut näin asiallista mittaristoa, kuin nykyisessä. Ei kertakaikkiaan mitään valittamista. Tietty jos yleinen tietotaito kaiken elektroniikan kanssa on samaa tasoa kuin jokisimpukalla, ymmärrän yskän.
Trollsten sanoi:Niin ja uutuuden perässä juoksijat maksaa sen muutaman satasen, että saa tuijottaa digitaalisesti piirrettyjä viisareita vanhojen sijaan, vaikka näkymässä ei muuta ero olisikaan ;D
Yhtään digimittaristoa ei ole tullut vastaan, josta jotain merkittävää etua olisi perinteisiin nähden. Sen sijaan heikkoa käytettävyyttä ja luettavuutta sitäkin enemmän. Autoteollisuus laahaa digitaalisuudessa pahasti perässä moneen muuhun toimialaan nähden.
Miksi ei muka ?? Miten toinen voi kokea asian hankalaksi ja toinen helpoksi, jos se ei ole myös kiinni käyttäjästä ??Trollsten sanoi:Käytettävyys ei ole käyttäjästä kiinni
Trolli taitaa nyt höristä omiaan! Käyttäjästä se on kiinni niin kuin sanoit. Tähän sopii tuo sanonta että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.Bawuka sanoi:Miksi ei muka ?? Miten toinen voi kokea asian hankalaksi ja toinen helpoksi, jos se ei ole myös kiinni käyttäjästä ??
Paras esimerkki vaikka kuuluisa vakkarin viiksi vs ratin napit. Miten se muka ei ole käyttäjästä kiinni vaan, käytettävyydestä ?? Miten ihmiset voivat kokea sen käytön niin vahvasti eri tavalla, jos se on "käytettävyydestä" kiinni.
Juuha sanoi:Mittaristo on vähän kuten rannekello, kyllähän se digitaalinen Rolex näyttäisi vähän hassulta. Analogisuus tuo laatuvaikutelmaa kun se on tyylikkäästi toteutettu. Ja eikö näissä uusissa autoissa muutenkin ole ihan tarpeeksi näyttöjä, saisi edes nopeus ja kierrosluku olla tyylikkäästi analogiset.
Kannattaa tutustua käytettävyyteen käsitteenä. Mitä tahansa oppii tarpeeksi pitkän opettelun jälkeen käyttämään, mutta se tarkoita hyvää käytettävyyttä.Bawuka sanoi:Miksi ei muka ?? Miten toinen voi kokea asian hankalaksi ja toinen helpoksi, jos se ei ole myös kiinni käyttäjästä ??
Paras esimerkki vaikka kuuluisa vakkarin viiksi vs ratin napit. Miten se muka ei ole käyttäjästä kiinni vaan, käytettävyydestä ?? Miten ihmiset voivat kokea sen käytön niin vahvasti eri tavalla, jos se on "käytettävyydestä" kiinni.