https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Imurit

M

MacVolsu

Vieras
Suosituksia, käyttökokemuksia jne imureista, etenkin autotalli, kuiva/märkä, tuhka, rakennussiivouskäyttöön tarkoitetuista koneista.

Itselläni hakusessa tuhkaimuri, Motonetin 49€:n konetta olen miettinyt, Kärcherin sadanviidenkympin kone ei niinkään innosta kun käyttö kuitenkin satunnaista ja vähäistä.
 
Mulla on vastaava. Nimeltään R2D2 ;)
Siis samanlainen Kärcher, mutta yli 10v vanha.
Erittäin luja ja käytännöllinen kampe. Imuroin tallin, auton, remonttien jäljet, takan, siitepölyt terassilta ja kalusteista jne. Ota jokunen suodatin heti mukaan samalla.
 
tuRboman sanoi:
Mulla on vastaava. Nimeltään R2D2 ;)
Siis samanlainen Kärcher, mutta yli 10v vanha.
Erittäin luja ja käytännöllinen kampe. Imuroin tallin, auton, remonttien jäljet, takan, siitepölyt terassilta ja kalusteista jne. Ota jokunen suodatin heti mukaan samalla.
Hyvä hyvä, pitää huomenna hakea tuo, kun näkyy lähimyymälässä olevan hyllyssä.
 
Jatketaan aihetta - vaikka autotallin imuroinnista ei olekaan kyse.

Onko kävijä kunnalla kokemusta siivous/imuriroboteista?

Neato BotVac 85 on pyörinyt vrk:n testikäytössä taloudessa jossa juuri koiralla karvan lähtöaika ja ei paha.

Siivousala on 100m2, 4h+k+th+khh joista makkareissa, wc ja khh:ssa on ovet, muuten avointa tilaa, toki huonekalut. Normi kynnykset ei näytä haittavan.

Joitain paikkoja toki on minne imurirobotti ei pääse tai jää luuppiin - toisaalta esim sängyn aluset menee paremmin kuin keskuspölyimurilla, mutta kivasti on lattailta roskat pois, myös seinän vieriltä.

Yksi paksumpi matto teettää sillä hommia että pääsee reunan yli, mutta muutamalla - 47 kertaa parhaimmillaan kun emäntä oikein laski - yrittämällä siitäkin selvisi.

Toistaiseksi näyttää että jää talouteen, mutta testi aikaa vielä muutama päivä, niin katsotaan.
 
Neaton robotti on pari vuotta jo hoidellu yläkertaa. Iha hyvä laite on ollut kunhan vähä miettii imuroitavaa kohdetta robotti ystävälliseksi.
 
V sanoi:
Neaton robotti on pari vuotta jo hoidellu yläkertaa.

Akku alkuperäinen edelleen?
Noiden akkujen kestoa on mollattu kun verkosta juttuja skannaa.

V sanoi:
Iha hyvä laite on ollut kunhan vähä miettii imuroitavaa kohdetta robotti ystävälliseksi.

Toki sillä parantaa toimivuutta mutta yllättävän hyvin näyttää selviävän vaikkapa ruokapöydän tuolien jalkojen juurista tms. tai juuri ja juuri laitteen levyisistä sokkeloista.
 
Taky sanoi:
Akku alkuperäinen edelleen?
Noiden akkujen kestoa on mollattu kun verkosta juttuja skannaa.

Toki sillä parantaa toimivuutta mutta yllättävän hyvin näyttää selviävän vaikkapa ruokapöydän tuolien jalkojen juurista tms. tai juuri ja juuri laitteen levyisistä sokkeloista.
Imuri vaihtu välissä, aika tasan 2v toimi eka neato ja nyt tuli uus.
En tiedä menikö akku vai mikä.


 
Perusimuri haussa kotitalouteen..

Koska talossa imuroidaan lähestulkoon päivittäin, laitteen pitää olla kohtuu tehokas, hiljainen ja miellyttävä käyttää.. Hintakatto 200e..

Ehdotuksia?

Itse en ole löytänyt kuin tuon Electroluxin UltraSilence imurin joka täyttäisi nämä kriteerit..
 
Täältä ääni Philipsille, meillä on tuollainen aikoinaan parisataa maksanut Performer-sarjan imuri ollut käytössä 8-9v ilman ongelmia ja tehokaskin on. Kaverilla on ollut aika paljon murheita tuollaisen Electroluxin kanssa, korjattu useampaan otteeseen ja onkohan yhden uuden laitteenkin saanut.
 
Philipsillä on niin onneton valikoima näköjään, melutasokin on jotain luokkaa "huikea".. Hintakin pompsahtaa 250e tuntumaan.

Philipsi meilläkin on tuo vanha, 15 vuotta vanha.. Tai siis oli..
 
Yksi on ylitse muiden  ;D

1349768963964
 
Meillä on Philips FC 9171 imuri, palvellut noin 4 vuotta, maksoi 249€ ja olen/olemme olleet laitteeseen tyytyväisiä.
Mielestäni se on suht hiljainen ja mikä parasta, siinä on riittävän pitkä johto; onnistuu koko asunnon imurointi vaihtamatta pistoketta. Asunto ei ole kovin iso mutta vajaa 80m2 kahdessa kerroksessa.
Vekotin hurisee keskimäärin 3 viikossa ja hyvänä on imuteho yms. pysynyt.

Ko. mallia ei taida saada enää mutta tämä taitaa olla mallin seuraaja tai ainakin lähelle sitä.
http://www.philips.fi/c-p/FC8727_09
 
Skula sanoi:
Perusimuri haussa kotitalouteen..

Koska talossa imuroidaan lähestulkoon päivittäin, laitteen pitää olla kohtuu tehokas, hiljainen ja miellyttävä käyttää.. Hintakatto 200e..

Ehdotuksia?

Itse en ole löytänyt kuin tuon Electroluxin UltraSilence imurin joka täyttäisi nämä kriteerit..

Kelpaisiko vähän käytettynä tuo Ultrasilencer? Halvalla tietysti.

http://newsroom.electrolux.com/uk/wp-content/common/photos_uk/ultrasilencer-aus3930-pastel-blue.jpg

Taloudessa on kahdeksan imuriksi laskettavaa, niin kuulemma pitäisi hankkitua osasta eroon...
 
Jubilee sanoi:
Meillä on Philips FC 9171 imuri, palvellut noin 4 vuotta, maksoi 249€ ja olen/olemme olleet laitteeseen tyytyväisiä.
Mielestäni se on suht hiljainen ja mikä parasta, siinä on riittävän pitkä johto; onnistuu koko asunnon imurointi vaihtamatta pistoketta. Asunto ei ole kovin iso mutta vajaa 80m2 kahdessa kerroksessa.
Vekotin hurisee keskimäärin 3 viikossa ja hyvänä on imuteho yms. pysynyt.

Ko. mallia ei taida saada enää mutta tämä taitaa olla mallin seuraaja tai ainakin lähelle sitä.
http://www.philips.fi/c-p/FC8727_09

^No tuota mainostavat monessakin paikasa 249e.

Papereiden mukaan huomattavasti äänekkäämpi kuin electroluxin (78dB vs 68dB) imuri, joka saattaa kyllä olla läpipaska, mutta otamme riskin..

Electrossa on myös kohtuu pitkä, tai itse asiassa metrin verran pidempi tuo toimintasäde kuin tässä Philipsissä..
 
Joku Ultrasilenceri ollut vuoden verra meillä yläkerran imurina ja onhan tuo ollut hyvä. Suht' hiljainen, kätevä parkettisuulain. Ainut miinus tulee tyhjällä pölypussilla hyvän imutehon selkeään laskuun pussin täyttyessä. Taitaa kyllä koskea kaikkia pussi-imureita.