https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus RZ

Ihan kiva että on oikeasti eri tuote kuin mikään Toyotan malli. Toki tuosta 150kW edessä + 80kW takana paistaa se että hyödynnetään maksimaalisesti BZ4X:n komponentteja ja puhtaalta pöydältä suunniteltuna ei ehkä olisi päädytty tähän.
 
Youtubesta löytyy jo videoita joissa autoon on päästy istumaan ja kääntelemään uutta ohjauslaitetta.


 
Hintoja tuolle ei taida vielä löytyä? Ennakkotilauksia voi tehdä, ehkä silloin hintakin kerrotaan?
 
Tällä videolla esitellään erinäisiä lukuja:


Tavaratilan kooksi kerrotaan 550 litraa. Jos se pitää paikkaana on tavaratila noin 20 % suurempi kuin B4ZX:ssä ja itse asiassa yksi segmentin isoimmista. Positiivinen yllätys, koska ei Lexusta kyllä varsinaisesti suurista tavaratiloista tunneta.
 
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Ei norja taitu niin hyvin, että olisin ymmärtänyt kuitenkaan ihan kaikkea mitä jutteli. Kertoiko jotain mielipidettä tosta sbw:stä?
 
Itse olen jo pitkään ollut japanilaisiin hieman kallellaan ja tämä kyllä näyttää hienolta! Kunhan vaan hinta pysyy jossain järjellisissä lukemissa niin taidan käydä tyrkyttämässä Audia vaihdossa.
 
auto sanoi:
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta. Ei norja taitu niin hyvin, että olisin ymmärtänyt kuitenkaan ihan kaikkea mitä jutteli. Kertoiko jotain mielipidettä tosta sbw:stä?

Sanoi että jos ostaisi tämän auton, niin valitsisi steer-by-wire ohjauksen.

Arvioi että "tämä teknologia tuli jäädäkseen", eli tulee yleistymään.
 
Toivottavasti ei tule. Ei lupaa ajettavuudelle ja erityisesti ohjauksen tunnokkuudelle mitään positiivista.
 
Hinnat alkaa n.68.000€,paremmin varusteltu Executive pari tonnia kalliimpi ja Luxuru n. 80.000€.
Hinnat tarkentuu syksyllä.
 
Tämä olisi mielenkiintoinen malli, mutta uutiset Toyotan latausnopeuksista latistaa intoa aika paljon. Toisaalta suurempi teho kertoo, että aivan identtisiä nämä eivät ole. Koskahan mahtaa olla autoja nähtävissä / ajettavissa?
 
Olen tätä RZ:aa mielenkiinnolla seurannut, mutta saatavilla olevien kuvien perusteella olen tehnyt vertailua uusiin NX- ja RX-malleihin. Nämä molemmat huokuvat sisätiloiltaan luksusta ja kaikki on ikäänkuin viimeisen päälle hienoa ja sisään kun istuu, niin tulee heti fiilis, että nyt istutaan kalliissa autossa. RZ sen sijaan näyttää vain hieman tuunatulta Toyotalta, eikä tule minkäänlaista luksusfiilistä. Onko markkinointikuviin vain sattunut jokin karvalakkisisustus, vai missä mättää? En itse ole maasturia hankkimassa, mutta tulossa oleva sähköinen sedan kiinnostaa ja sillä olen tätä RZ:aa odotellut, että se antaisi vähän esimakua tulevasta.
 
Tuollainen matalahko crossover kiinnostaisi kyllä ja kuvissa Suede-verhoilu vaikuttaa tyylikkäältä. Se epäilyttää, että viimeisin NX ei kyllä minusta ole mitenkään korkealuokkainen sisustukseltaan ja sen menestys saksalaisvertailuissa on ollut heikko.

Jos tässä saataisiin jousitusmukavuutta ja äänieristystä parannettua bZ4X:ään verrattuna, niin ominaisuudet saattaisivat olla riittävällä tasolla.
 
Hinnat alkaen 71900€

Hinta näyttäisi olevan yläkanttiin kun Audi Q4 e-tron Progress Plus 50 e-tron quattro (joka on mielestäni paperilla selkein kilpailija) maksaa 68 990 euroa.
Toisaalta Audi näyttää myyvän jo vuosimallia 2024, eli Lexuksen ehkä saa nopeammin?
 
Hinta näyttäisi olevan yläkanttiin kun Audi Q4 e-tron Progress Plus 50 e-tron quattro (joka on mielestäni paperilla selkein kilpailija) maksaa 68 990 euroa.
Näkisin RZ:n puoli luokkaa suurempana autona kuin Q4:n. Akseliväliä vajaat 10 cm ja pituutta runsaat 20 cm enemmän.
 
Hinta näyttäisi olevan yläkanttiin kun Audi Q4 e-tron Progress Plus 50 e-tron quattro (joka on mielestäni paperilla selkein kilpailija) maksaa 68 990 euroa.
Toisaalta Audi näyttää myyvän jo vuosimallia 2024, eli Lexuksen ehkä saa nopeammin?
En ole perillä Audin tämän hetkisestä varustetasosta, mutta parhaiden saksalaisten perinteiden mukaisesti oletan, että aika paljon saa latoa rahaa pöytään ennen kuin varustetaso on Lexuksen tasolla.

Laskeskelin, että oma Q4 50 maksaisi nykyisillä hinnoilla 74k ja kohtuullisen karvalakkivarusteet vielä siinäkin on.
 
Nyt löytyy sitten hinnasto ja tekniset tiedot nettisivuilta:


Toimintamatkaksi ilmoitetaan 405-440 kilometriä. Ilmeisesti siis 405 on 20 tuuman renkailla ja 440 18 tuuman renkailla. Nuo arvot ovat 50-100 kilometriä Premium luokan kärkeä jäljessä, mikä ei toki ole yllätys kun akun koko oli tiedossa.

Jos mökkimatka on max 200 kilometriä niin hyvä vaihtoehto varmaan vaikka perheen ykkösautoksi.
 
Nyt löytyy sitten hinnasto ja tekniset tiedot nettisivuilta:


Toimintamatkaksi ilmoitetaan 405-440 kilometriä. Ilmeisesti siis 405 on 20 tuuman renkailla ja 440 18 tuuman renkailla. Nuo arvot ovat 50-100 kilometriä Premium luokan kärkeä jäljessä, mikä ei toki ole yllätys kun akun koko oli tiedossa.

Jos mökkimatka on max 200 kilometriä niin hyvä vaihtoehto varmaan vaikka perheen ykkösautoksi.

Samat haasteet kun Tojobarussa. Range laskee viileässä kohtuuttoman paljon, hidas "pika"lataus ja iso bufferi.