Rivian on jo pitkään ollut tulossa Eurooppaan, mutta homma viivästyi, koska sarjatuotannon saaminen pyörimään on ollut tuskaa. Mutta ainakin 2023/Q4 tuotantoluvut ovat helpotus osakkeenomistajille ja auton jo tilanneille. Tuotanto pyörii eikä laatuongelmia tai takaisinkutsuja ole tullut julkisuuteen enemmälti. Rivanilla on jo Saksan Düsseldorfissa ensimmäinen "Europe Service Center". Service Center tuli Amazon.com pakutilauksen kylkiäisenä eli Rivian sai 100.000 kappaleen sähköpakettiauton tilauksen pari vuotta sitten Amazon.comilta. Amazon toimii myös Euroopassa ja nyt ensimmäiset USA:ssa tehdyt sähkövanit ovat tulleet Amazon Europen käyttöön. Ensihätään Rivanin Service Centerit ovat valjastettu Amazon.com pakujen luovutukseen ja ylläpitoon.
Rivianin CEO RJ Scaringe ilmoitti viime kesänä Rivianin katselevan nyt uudestaan Euroopan tehtaan sijoituspaikkaa. Huhujen mukaan vahvimmat ovat Magna Steyr (Itävallassa) tai VDL NedCar (Hollannissa). Tehtaan sijoituksen kannalta varmaan yksi määräävistä tekijöistä on se, minkälaiset tuet ja avustukset tehdas saa valtiolta. Näihän ne yleensä menee. Eurooppaan tulon yksi ongelma on EU:n ajoneuvoluokitukset. Rivianin kokonaismassa menee yli 3.500kg, joka EU:ssa määritelty yläpainorajaksi henkilöautolle. Rivianit menisivät EU:ssa kaikki kevyisiin kuorma-autoihin, joka vaatisi C1/C1E -kortin. Samalla autoihin tulisi nopeudenrajoitin pakolliseksi. Tätä Rivian ei halua. Sama ongelma koskee myös Teslan Cybertruckia, Ford F-150 Lightningiä, Hummer EV....akkuautot vain painaa niin tajuttomasti. EU:ssa on nyt vireillä hanke, jossa tuota kokonaismassan ylärajaa nostettaisiin sähkökäyttöisille autoille, mutta missä vaiheessa homma on..on hyvä kysymys.