https://yliteippaus.fi/

Mercedes EQE

Tulee olemaan äärimmäisen kova paketti, mutta aika harvinaisiksi ne EQS:n tasoiset varusteet tulevat jäämään. Eemelit ostetaan kulibisneksinä ja niin varmaan tämänkin kohdalla käy. Eipä silti, perusmallinakin varmasti aikamoinen virstanpylväs sähköautoilussa.

Mielenkiintoinen auto tulossa ja siihen omatkin kynnet riittäisi, jos kovasti hyvältä vaikuttaa.

Onko virallinen nimi sitten Mercedes-EQ EQE? Ei siis mikään Benz vaan EQ.
 
Urlaub sanoi:
Tulee olemaan äärimmäisen kova paketti, mutta aika harvinaisiksi ne EQS:n tasoiset varusteet tulevat jäämään. Eemelit ostetaan kulibisneksinä ja niin varmaan tämänkin kohdalla käy. Eipä silti, perusmallinakin varmasti aikamoinen virstanpylväs sähköautoilussa.

Mielenkiintoinen auto tulossa ja siihen omatkin kynnet riittäisi, jos kovasti hyvältä vaikuttaa.

Onko virallinen nimi sitten Mercedes-EQ EQE? Ei siis mikään Benz vaan EQ.

Mercedes-Benz EQE
 
Mersu on muuttanut nimeämiskäytäntöjään, polttikset kulkee nimellä Mercedes-Benz, urheilumallit Mercedes-AMG ja sähköautot Mercedes-EQ. Ihan virallinen nimi EQE:lle tullee olemaan  ”EQE (+lisätunnisteet) by Mercedes-EQ”.
 
Mitenkähän EQE hinnoitellaan? EQC maksaa 82 tonnia ja EQS 118 tonnia.

Aika kapea on rako ja EQS on suorastaan halpa EQC:hen verrattuna.

Kuitenkin Mercedes-Benzin puolella E-sarja on 50 tonnin auto ja E-sarja 150 tonnin auto.
 
Veikkaan, että tästä tulee todella suosittu malli ja referenssi auto omassa sarjassaan. Ajansaatossa varmasti esitellään muitakin korimalleja, aivan kuten polttomoottorisisaruksissaan.

Mikään versio ei tule olemaan erityisen halpa, kuten ei ole eemelikään, mutta haluttu malli myös käytettynä.

Hmmm. Farmari 4matic all terrain EQE… [emoji848] tuotantolinjalla 2024 alkaen?
 
Erittäin kiinnostava malli noin suorituskyvyn, varustelun ja hinnoittelun osalta. Varsinaista kansanmallia saadaan varmasti vielä odotella ja pitkään siis tuon hinnan puolesta.

En kyllä osaa sanoa mitä tästä mersun uudesta sedan-ulkonäöstä pitäisi olla mieltä. Yritän miettiä paraneeko EQS kun autoa kutistaa kaikkii suuntiin vai ei. Olen vähän sitä mieltä, että voi mennä jopa huonompaan päin, saattaa näyttää geneeriseltä pikkuautolta. Nythän EQS on tavallaan geneerinen, mutta jo pelkästään huomattava koko paljastaa että sulla on jotain kallista silmien edessä. No odotellaan ja katsellaan.

 
Urlaub sanoi:
Mitenkähän EQE hinnoitellaan? EQC maksaa 82 tonnia ja EQS 118 tonnia.

Aika kapea on rako ja EQS on suorastaan halpa EQC:hen verrattuna.

Kuitenkin Mercedes-Benzin puolella E-sarja on 50 tonnin auto ja S-sarja 150 tonnin auto.

Verostahan tuo johtuu. Hinnata alkaen E on 46k ilman veroja, vero päälle 5k. Hinnat alkaen S 117k, veroja päälle 38k.

Itse uskon ettei EQE tule maksemaan yhtään enempää kuin EQC ellei jopa vähemmän -- eiköhän EQC:n hinta jousta tukevasti alaspäin.

GLA vs. EQA verottomissa lähtöhinnoissa on 5000 euron ero.
GLC vs. EQC 26000€!
EQS vs. S meneekin sitten jo toisinpäin.

 
Marko_K sanoi:
Hinnat alkaen S 117k, veroja päälle 38k.
Tässä ilmeisesti hinnat alkaen on katsottu verotonta hintaa. Sitten jos vilkaisee taas verollista halvinta niin vähemmän yllättäen sieltä tuleekin hybridi tarjolle, jossa on veroja 3,9ke ja tosiaan veroton hinta on 139ke. Tässä alkaa jo EQS tuntua vallan edulliselta vaihtoehdolta :D

Tiedä sitten miten E-sarjassa sähköauton voimalinja vaikuttaa kokonaishinnoitteluun (S-luokassa pystyy kikkailemaan hinnoilla moneen suuntaan) mutta halvin E-plugari eli bensa-PHEV on verottomalta hinnaltaan 57,5ke ja veroja tulee 1.9ke päälle. Tiedä sitten miten EQE hinta tulee suhteutumaan tuohon.
 
eGe sanoi:
Tiedä sitten miten E-sarjassa sähköauton voimalinja vaikuttaa kokonaishinnoitteluun (S-luokassa pystyy kikkailemaan hinnoilla moneen suuntaan) mutta halvin E-plugari eli bensa-PHEV on verottomalta hinnaltaan 57,5ke ja veroja tulee 1.9ke päälle. Tiedä sitten miten EQE hinta tulee suhteutumaan tuohon.

Mutta kun EQC maksaa jo nyt 82 tonnia.. Pikkasen ylihintaiselta vaikuttaa.
 
Oma villi arvaus on se, että EQC:n nykyhinnasta ei kauheasti välitetä - eihän sen nimeäminenkään enää istahda nimeämislinjaukseen jossa kitumaasturit saavat jonkin SUV-lisänimen tms. EQE tulee kuitenkin sen verran pitkän ajan päästä, että EQC ehditään jo kuitata vanhana mallina sivuun ja korjata tuoteportfolion nimet ja hinnat paremmin jiiriin.

Tai sitten EQE hinnoitellaan aivan pihalle suhteessa EQS:ään koska "EQC:kin maksaa näin paljon, katso nyt!". Toivottavasti ei :D

E: Ja oma arvaus EQE hintatasolle olisi jotain 70-80ke väliin. Katsotaan osuuko kohdilleen.
 
ePa sanoi:
Hmmm. Farmari 4matic all terrain EQE… [emoji848] tuotantolinjalla 2024 alkaen?

Onko tämä jo varmistettua faktaa vai pelkkää spekulaatiota? Jos tämä on todella tulossa, niin tässähän pitää alkaa säästöpossuun kolikoita keräilemään.
 
Alltour sanoi:
Onko tämä jo varmistettua faktaa vai pelkkää spekulaatiota? Jos tämä on todella tulossa, niin tässähän pitää alkaa säästöpossuun kolikoita keräilemään.

Aivan puhdas oman mielikuvituksen tuote. Ei mitään todellisuuteen perustuvaa.

*haaveilee*
 
volovoilija sanoi:
Mersu on muuttanut nimeämiskäytäntöjään, polttikset kulkee nimellä Mercedes-Benz, urheilumallit Mercedes-AMG ja sähköautot Mercedes-EQ. Ihan virallinen nimi EQE:lle tullee olemaan  ”EQE (+lisätunnisteet) by Mercedes-EQ”.

Saisko tähän lähteen? Vaikka eipä sillä väliä mikä se virallinen nimi on kun ei kukaan kuitenkaan kutsu sitä tuolla litanialla.
 
Hienoa että sähköisessäkin tulevaisuudessa on ihan perinteisen oloisia autoja saatavilla. Kun Mersu tekee matalia autoja niin kyllä niitä sitten tulee myös muilta merkeiltä. 🙏🏻
 
Varsinainen yllätys on että EQS fastback kontti on tässä muutettu sedan-kontiksi. Ja tuo takapenkki ei näyttäisi olevan aivan E-mersun tasolla. Nätti silti joka puolelta niin kauan kun pysyt auton sisällä... heh. Ulkopuoli ei ole omaan mieleen.

Veikkaanpa että tuon hinnan saa ruksittua hyvin hyvin pitkäksi. Jos vaikka aloittaa tuosta kymppitonnin hyperscreen kojelaudasta.
 
lnaukkar sanoi:
Veikkaanpa että tuon hinnan saa ruksittua hyvin hyvin pitkäksi. Jos vaikka aloittaa tuosta kymppitonnin hyperscreen kojelaudasta.

Tuo "ongelma" ei ole mitenkään uusi Mersuissa. Aika harvassa Eemelissäkään näkee niitä kymppitonnin fiinimmän sisustuksen elementtejä.

Kun nyt saataisiin Suomi-autot syynättäväksi niin näkisi miten se kulibisnespremiumin mustat teryleenipenkit istuvat autoon.
 
Mulle tulee jotenkin Honda Civicin keula mieleen näistä EQE:n kuvista :D

a4ac11052ccfb4c7-large.jpg


Livenä asia on varmasti toinen.