- 3.6.2021 klo 16:03 / Toyota BZ4X (EV) (2022 ->)
Tulossa oleva sähkö-CUV Toyotalta:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sulkahattu sanoi:Ja noin vaan siinä oli pyöreä ratti. Näinköhän oli se lentskarimallin yoke vaan markkinointihumpuukia.
calm sanoi:Jos kuskin puolella oli Type1-CSS-liitin, niin mitähän ihmettä toisen puolen latausluukun takana sitten on? Type1 AC-lataukselle? Kamoon tojota, mitä tämä idiotismi oikein on?
tmr97 sanoi:Jos tuotantomalliin tulee molemmille puolille AC-liitin, on se hyvä juttu. Oma parkkipaikkani on siten, että latauspiste on kuskin puolen takakulmassa. Kun on tavanomainen 5m latausjohto, niin se ei yllä matkustajan puolen etuosan kylkeen. Kun on liitin molemmin puolin, niin aina riittää tavanomainen 5m johto, oli latauspiste missä kohtaa parkkiruudun reunaa hyvänsä.
Kuskin puolella näytti ainakin Type 1 olevan.jkk sanoi:Mutta tokkopa tähän sentään Type1:stä tulee? Varsinkin jos CCS?
Marko_K sanoi:Kuskin puolella näytti ainakin Type 1 olevan.
tmr97 sanoi:^Videoissa on jenkkimallin auto, siellä ei ole Type2:sta käytössä.
Yhdellä videolla sanoi, että apukuskin puoleinen "luukku" on vaan ulkonäön vuoksi siinä.calm sanoi:Jos kuskin puolella oli Type1-CSS-liitin, niin mitähän ihmettä toisen puolen latausluukun takana sitten on? Type1 AC-lataukselle? Kamoon tojota, mitä tämä idiotismi oikein on?
Tembez sanoi:Yhdellä videolla sanoi, että apukuskin puoleinen "luukku" on vaan ulkonäön vuoksi siinä.
Arcca sanoi:Toyota on tuomassa bZ4X:n loppuvuonna ennakkomyyntiin Suomessa kertoo uusin Talouselämä -lehti.
Arcca sanoi:Toyota on tuomassa bZ4X:n loppuvuonna ennakkomyyntiin Suomessa kertoo uusin Talouselämä -lehti.
Tämähän kuulostaa lupaavalta, tällaisia ulostuloja toivoisi toki muiltakin valmistajilta. Akkujen pitkäikäisyys ja materiaalien kierrätettävyys nousevat vielä arvoon arvaamattomaan, mikäli autojen sähköistyminen jatkuu tätä tahtia. Olisi mielenkiintoista saada lisää tietoa kuinka Toyota on tähän päässyt ja onko siellä sitten jotain rajoituksia pikalatausten suhteen tai reilummin rajoitusta akun ääripäiden käytössä, vai jotakin aivan muuta mullistavaa akkutekniikkaan tai siitä huolehtimiseen (lämmitys, jäähdytys, latausäly, tms.) liittyvää.Tembez sanoi:Meni tuossa aiemmin väärään ketjuun, mutta Toyota lupaa akun kapasiteetista olevan jäljellä 10 vuoden jälkeen vielä 90%.
https://www.google.com/amp/s/olhardigital.com.br/en/2021/09/13/carros-e-tecnologia/toyota-anuncia-bateria-que-praticamente-nao-perde-capacidade-em-uma-decada/amp/