https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volkswagen ID.Buzz

Taky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
010238d8-6f3f-54a1-9e13-ab9250dfe9de


ID-BUZZista esitellään ensi vuonna sekä henkilö- että pakettiautomallit.

Volkswagen Hyötyautot perustaa uuden divisioonan liikkumispalveluiden ja autonomisen ajamisen kehittämiseen.

”Odotamme autonomisten järjestelmien olevan kaupallisessa käytössä Volkswagenin hyötyajoneuvoissa vuoteen 2025 mennessä”, kertoo VW Hyötyautojen toimitusjohtaja Carsten Intra tiedotteessa.

VW-konsernin ensimmäinen itseajava auto on täyssähköinen ID.BUZZ, jonka kenttätestit alkavat tänä vuonna. Volkswagen ja Ford ovat sijoittaneet yhteistyössä Argo AI -yhtiöön, joka on erikoistunut autonomisen ajamisen ohjelmistoalustoihin.

Argo AI:n itseohjautuvaa järjestelmää käytetään ID.BUZZin Saksassa tehtävissä kenttäkokeissa.

Täyssähköisestä autosta esitellään ensi vuonna sekä henkilö- että tavarankuljetukseen tarkoitetut mallit.


https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-aloittaa-autonomisen-ajamisen-kenttatestit-tassa-konsernin-ensimmainen-robottiauto/51cd39ec-e2a2-413f-b45c-d72b633a5b0b?fbclid=IwAR3WMvGW5Dct23sWzGEUaQvfSUQKs6iELpU5t2JdXKA_DxhirqrSHOefjMQ
 

Volkswagenin sähköistynyt ”hippibussi” ID.Buzz salakuvattiin ensimmäisen kerran

Volkswagenin Nürburgringin testialueen tietämillä kuvattu tuotantovalmiilta vaikuttava sähköpaku on hyötyajoneuvoksi tarkoitettu ID.Buzz Cargo. Toisessa, kahdeksan matkustajan koriversiossa kaksi viimeistä penkkiriviä haukkaavat suuren osan tavaratilasta.

VIRALLISTEN LUKEMIEN valossa ”sähköklainarin” toimintamatka on kilpailukykyinen, sillä sen kerrotaan yltävän jopa 550 kilometrin taipaleisiin. 48 kWh litiumioniakku antaa sekin toimintamatkaksi yli kolmesataa kilometriä, ja kapasiteettia voidaan kasvattaa aina 111 kWh saakka.

Sähkömoottori tuottaa takapyörille tehoa 150 kilowattia (201 hv). Nelivetoinenkin versio on suurella todennäköisyydellä suunnitteilla. Huippunopeus on rajoitettu 160 kilometriin tunnissa.



vw-id-buzz-004-1619x1080.jpg


vw-id-1024x682.jpg


https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-sahkoistynyt-hippibussi-id-buzz-salakuvattiin-ensimmaisen-kerran-ja-kuulisimme-mielellamme-teidan-mielipiteenne-autosta/?fbclid=IwAR3OdKHKAyYMqfHYhXtXm_e33IQZgkBXwsBv1bFbVR8e6CHmVeWSKfFVCpM
 
VW confirms North American sale date for 2024 ID Buzz

Next year in Europe, VW will offer the ID Buzz in a six-passenger-seat guise (so eight seats total?) designed primarily for “ride-pooling” services, where those in the back have individually accessible seats, each with a private display screen.

The E.U. will also receive the cargo variant, which was spied undisguised in Germany earlier this summer and should be a solid modern solution for lightweight parcel delivery companies. If things go according to the brand’s plans, the commercial ID Buzz will be its first fully autonomous vehicle on roads.

Both European models will be available in short- or long-wheelbase.

https://driving.ca/auto-news/news/vw-confirms-north-american-sale-date-for-2024-id-buzz?fbclid=IwAR3GET_IqZucqiwjoKM-Yfh_yg3FrJCjT2vQum4Cdhtun0AJms8Kw6rfzjM
 
Olisivat nyt odottaneet vuoteen 2026 niin olisi saatu NELJÄNNESVUOSISATA täyteen konseptista julkaisuun.

369907d118a9aef55ae6b72ada7f0802.jpg
 
En suostu uskomaan että näyttäis tuolta.. pliizz ei. Tuo etuoven ikkunan karmilinja jne? Konsepti toimi mulle kyllä hyvin ja toivon yhä, että lopullinen ei olisi näin kaukana siitä.
 
jopo sanoi:
En suostu uskomaan että näyttäis tuolta.. pliizz ei. Tuo etuoven ikkunan karmilinja jne? Konsepti toimi mulle kyllä hyvin ja toivon yhä, että lopullinen ei olisi näin kaukana siitä.

Eiköhän tuo ole joko yhtä halpa tai halvempi kuin id3:n sisusta. Halpuutusta riittää, että hinta saadaan alas.
 
Eihän tuo nyt konseptin näköinen ole, mutta mikäli näyttää tältä, on se paljon parempi kuin tuo edellinen tämän ketjun kuva. Itse kun ihan tykkään noiden ID autojen ulkonäöstä edestä päin, niin tämä uppoaa minulle kyllä. Toivottavasti tulisi myös ohjaamon puolelle jotain uudistuksia vs. ID.3/4. Hiukan itse olen ainakin pettynyt, mikäli siellä on nuo samat näytöt (millä Nelosen kanssa tulin kyllä ihan hyvin toimeen .. mutta silti).
Uskon, että tästä voi tulla aikamoinen hitti Volkkarille jos hinta ja range ovat kohdillaan.
 
jopo sanoi:
Eihän tuo nyt konseptin näköinen ole, mutta mikäli näyttää tältä, on se paljon parempi kuin tuo edellinen tämän ketjun kuva.

Edellinen tämän ketjun kuva olikin vuodelta 2001 ;D
Kyllä, 2001, ei 2011 tai 2021.
 
Mielestäni sisällä on mukavalla tavalla ”pakumeininkiä”.
 

Liitteet

  • 4C7FDD60-F8F4-4150-8329-B64128B94AC0.jpeg
    4C7FDD60-F8F4-4150-8329-B64128B94AC0.jpeg
    73,4 KB · Katsottu: 296
JiiJii71 sanoi:
Mielestäni sisällä on mukavalla tavalla ”pakumeininkiä”.
Ihan hyvän näköinen! Mistä kuva löytyi, oliko muita kuvia?

Ja huomaatko ID3-kuskina tuossa vaihde-/suunnanvalitsimessa jotain poikkeavaa? Mielestäni siinä ruudun vieressä ei näy sitä valitsinta, ja onko vaihdekuvakkeetkin vähän erilaisia kuin henkilö-ID-malleissa? Olisiko tässä jopa ihan eteen-taakse liikkuva keppi tuolla näytön vieressä?

Edit: Tai itse asiassa viikset vaikuttavat normaalia tukevammilta, olisiko vaihde jopa ratin oikealla puolella viiksessä?
 
Itse katselin tuosta kuvasta että jopas on otettu viikset vanhasta transporterista.
Jospa suunnanvalinta olis jostain muusta kuin viiksestä...
 
Nyt oli (volkkari) vuotanut lisää sisäkuvia Buzzista.
 

Liitteet

  • A1C76655-ECBD-4F1C-B666-E768E38C895F.jpeg
    A1C76655-ECBD-4F1C-B666-E768E38C895F.jpeg
    67,5 KB · Katsottu: 255
  • 59B2F31D-D224-4B10-A738-2E313EC19DF0.jpeg
    59B2F31D-D224-4B10-A738-2E313EC19DF0.jpeg
    49,5 KB · Katsottu: 205
  • B20B22B1-2828-44F2-A2F4-15B9C17D140E.jpeg
    B20B22B1-2828-44F2-A2F4-15B9C17D140E.jpeg
    56,3 KB · Katsottu: 224
  • D7DCA7DB-E2CF-4B5E-AEAD-E3A2A7A66837.jpeg
    D7DCA7DB-E2CF-4B5E-AEAD-E3A2A7A66837.jpeg
    69,4 KB · Katsottu: 278
Olisiko tuossa rattipylvään oikealla puolella. Jokin musta mötikkä sieltä pilkottaa.
 
CarMan sanoi:
Onko tuo välipohja koko kontin alueella vai onko tuossa keskiosassa patti?

Äkkiseltään ehkä näyttäisi että keskiosaan jää patti eli välipohja olisi vain takana. Akkuvaihtoehdot taisivat olla 48-111kwh eli ehkä pienemmillä akuilla patti voisi jäädä pois.
 
Aattelin että kuinka pakuversioissa toimii...
Tulee ihan vanhat takatuupparit mieleen...
 
Auton esittelyhän on tulossa piakkoin?, mutta onko missään arvailtu milloin tuotanto käynnistyisi?
 
https://www.facebook.com/106921137555432/posts/451390343108508/?d=n

Tuolta Facebookin syövereistä löytyi tällaista tietoa pakuversiosta: Maaliskuussa julkaistaan ja lokakuussa saisi tilata. Samassa julkaisussa lisää pakuversion kuvia. Myös kuvakaappaus tästä linkistä niille jotka eivät halua klikata Facebook-linkkejä.
 

Liitteet

  • AD31BB5C-62E1-4FDA-9CE8-19E4E173A5FE.jpeg
    AD31BB5C-62E1-4FDA-9CE8-19E4E173A5FE.jpeg
    63,8 KB · Katsottu: 235