https://tummennuskalvot.fi/

Mercedes-Benz EQB

Mielenkiintoinen tapaus. Lähtökohtaisesti suvit ei kiinnosta, mutta farkkujen puutteessa tätä voi harkita kun hinnoittelu yms selviää.

Esittely

edit: linkkiä muokattu / Markku J
 
Tämä EQB on kiinnostava auto lisäyksenä sähköautomarkkinaan. Ei minulle itselleni, mutta veikkaan monen lapsiperheen olevan tästä kiinnostunut. Tilat ja käytettävyys, joita moni on kysellyt, kun sähköisiä farkkujakaan ei ole isommin tarjolla.
 
Jos EQA 300 4matic Business maksaa 57000, niin kun EQB:stä tuo 300 on kevyin versio, niin arvaus hinnalle 60000 -- tuon 3000€ sunnilleen GLA:lla ja GLB:lläkin on eroa.
 
419km WLTP-rangen lisäksi tulossa erillinen long range-versio.

In Europe, the all-electric compact SUV will be launched as the EQB 300 4MATIC with 168 kW and as the EQB 350 4MATIC with 215 kW. The ranges according to WLTP are 419 kilometres in each case. Further variants to meet specific customer requirements will follow, including a particularly long-range version.
https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-eqb/

Saas nähdä minne tuo asettuu, lisäakkuahan saisi myös niiden takaistuimien paikalle.  :rolleyes:
 
Taavetson sanoi:
419km WLTP-rangen lisäksi tulossa erillinen long range-versio.
https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-eqb/

Saas nähdä minne tuo asettuu, lisäakkuahan saisi myös niiden takaistuimien paikalle.  :rolleyes:
Milloinkahan tämän long-range-version speksit selviää, koska ne on varmasti samat kuin EQA:ssa. Huhuja on kuulunut energiatehokkaammasta sähkömoottorista, mutta pystyvätkö kasvattamaan akkujen kokoa. EQA:n ei varmaan vaan mahdu kovin paljon enempää akkuja, EQB:ssa voi olla toinen tilanne.
 
tämä näyttää jotenkin vanhalta ja tylsältä mallilta heti alkuunsa ulkonäkönsä puolesta
 
Tänään päivitetty glb 200 4-matic eqb 350 4-matic kulkineeseen. Huhtikuun korvilla pitäisi olla käytössä.
Todellakin tylsän näköinen malli mutta jos ei muuta hyvää niin talvirenkaat vanteineen taitaa sopia heittämällä. Ainoa ero offsetissa. Glb 53 ja eqb 53,5 mutta ei taida olla merkitystä.
 
^Melko nopean toimituksen lupaavat. Minusta EQB on asiallisen käyttöauton näköinen. Tilat edellä suunniteltu. Tuota kokeilin äsken konfiguraattorilla rakennella ja varusteitakin siihen saa mukavasti. Hinta oli 67 k eur miedommalla voimapaketilla.
 
En tiedä pitääkö paikkansa, mutta ilmeisesti MB priorisoi sähköautoja tuotannossa. Vaimon EQA tuli yli kaksi kuukautta etuajassa.
 
Ehkä ne ei vaan oikeasti myy niin hyvin kuin tällä sähköautohullulla foorumilla voi ryhtyä kuvittelemaan.
 
JakeS sanoi:
Tänään päivitetty glb 200 4-matic eqb 350 4-matic kulkineeseen. Huhtikuun korvilla pitäisi olla käytössä.
Todellakin tylsän näköinen malli mutta jos ei muuta hyvää niin talvirenkaat vanteineen taitaa sopia heittämällä. Ainoa ero offsetissa. Glb 53 ja eqb 53,5 mutta ei taida olla merkitystä.
Ostokrapula iski päivässä ja kauppa peruutettu.
Päivän ajelin eqa:lla ja se vahvisti henkilökohtaisen mielipiteen, että toistaiseksi nämä ovat tosikäytttöön vielä lelujen tasolla ja vaatii kuljettajilta asennetta johon en usko heidän olevan valmiina. Omakin kokemus oli tavallaan pettymys. Se välitön räjähtävä.suorituskyky kun puuttuu tavissähkiksistä ja tilalle tulee vain se rangen tuijottaminen ja ajotyyli joka ei ole mun kohdalla mikään itsestäänselvyys saati sitten mikään nautinto.
Seuraavaan vaiheeseen siirrytty ja maanantaina pitäisi tehdä jatkopäätös mutta siitä autonvaihtoletjussa myöhemmin tänään lisää.
 
JakeS sanoi:
Ostokrapula iski päivässä ja kauppa peruutettu.
Päivän ajelin eqa:lla ja se vahvisti henkilökohtaisen mielipiteen, että toistaiseksi nämä ovat tosikäytttöön vielä lelujen tasolla ja vaatii kuljettajilta asennetta johon en usko heidän olevan valmiina.

Ja siis taksikäyttöön? Ihan ymmärrettävää, ellei oikeasti ole faktaa että päivän ajot olisivat niin lyhyitä että range riittää.
 
Juuri näin. Epäilen vielä että 4-vetoisen eqb:n kulutus vielä aika paljon isompi kuin etuvetoisella eqa:lla.
 
Volvo67 sanoi:
En ainakaan huomannut, mutta saako tähän vetokoukkua ja paljonko on vetopaino ?

Ei saa (ainakaan tällä hetkellä). Miksi, sitä en ole itse ymmärtänyt, koska niin sisarmalli EQA:han kuin EQB:n polttisversioon GLB:hen koukun saa.
 
Etuvetoinen EQB 250 Business on saanut hinnan, 57350€. Mielenkiintoisesti voimalinja EI ole sama kuin EQA 250:ssä, vaan induktiomoottorin sijaan tuossa on kestomagneettimoottori. WLTP-range selvästi pidempi, 468 km.
 
EQB 350 4matic tän päivän ajossa. Perusjutut tuttuja EQA:sta, neliveto tietty liikkuu ihan eri tavalla.

Takapenkki todella positiivinen yllätys, itseni takana yllättävän väljät tilat.

407fd57ede7705cfdaee8c5a6282ccca.jpg


Tavaratila taas — ei vitsi kuten EQA:ssa, mutta harmillisen matala. Verhon asemointi 10cm alle penkkien selkänojien tosi outo.

2ff59c17497b1dfe561a698673f102d2.jpg
 
Marko_K sanoi:
Takapenkki todella positiivinen yllätys, itseni takana yllättävän väljät tilat.

Pituussuuntaista tilaa näyttää todellakin olevan huomattavasti enemmän kuin oletin. Kuvasta toki vaikea päätellä totuutta, mutta takapenkin istuinosa vaikuttaa todella lyhyeltä. Oliko siinä minkäänlaista reisitukea istuessa?

Vai onko tässäkin se sähköauton perisynti, eli takalattia on korkella ja jos sen vielä yhdistää lyhyeen istuinosaan, niin yleensä lopputulos on erittäin ikävä yhtään pidemmän matkan istumisen kannalta.

Mutta pitää kyllä käydä koeponnistamassa tämän sisätilat.
 
Istuinosa on lyhyt eli reisituki on perin hento.

Kokonaisuutena perstuntuma tiloista on että todella merkittävästi väljemmät kuin EQA:ssa, mutta vielä todella kaukana 5008:sta. Erityisesti ruuma tuntuu kovin pieneltä. Täytyy mitata.