https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Lexus NX 2022->

Henksuli

Sisäänajettu
Liittynyt
16.1.2019
Moi,

Ajattelin nyt perustaa uudella aiheena NX mallista. Japanin päässä varmaan kävi vahinko, kun ennen virallista julkaisua pääsi nettiin uudesta NX-mallista. Kuvat on kuvakaappauksia videosta ja siinä esiteltiin NX350h ja NX450+(plugari)

Screen-Shot-2021-02-24-at-8.07.30-AM-1024x508.png

Screen-Shot-2021-02-24-at-8.07.51-AM-1024x511.png

Screen-Shot-2021-02-24-at-8.08.28-AM-1024x509.png

Screen-Shot-2021-02-24-at-8.08.43-AM-1024x507.png


https://lexusenthusiast.com/2021/02/24/2022-lexus-nx-leaked/

-Henksuli-
 
Nykyistä NX:ää joskus mietin IS:n seuraajaksi mutta on täysi susi nelivedon osalta. Pelkään tämän uudenkin olevan.
 
XoAntero sanoi:
Nykyistä NX:ää joskus mietin IS:n seuraajaksi mutta on täysi susi nelivedon osalta. Pelkään tämän uudenkin olevan.
Ihan mielenkiinnosta kyselisin että millä tapaa tämä NX:n neliveto on susi ja varmaan tähän uuteen tulee jatkossakin sama neliveto kuin mikä tuossa RAV4:ssa on.
 
sojokki sanoi:
Ihan mielenkiinnosta kyselisin että millä tapaa tämä NX:n neliveto on susi ja varmaan tähän uuteen tulee jatkossakin sama neliveto kuin mikä tuossa RAV4:ssa on.

Ei vielä tietoja tuotu esille, mutta toivottavasti on uusi Direct 4 järjestelmä.
 
XoAntero sanoi:
Nykyistä NX:ää joskus mietin IS:n seuraajaksi mutta on täysi susi nelivedon osalta. Pelkään tämän uudenkin olevan.

Noin vahvaan kannanottoon täytyy takana olla useita tuhansia ajokilometrejä. ;)

Noin 60 tkm ajettuna NX:llä ja RX:llä, en kuitenkaan allekirjoita tuota. Pidin sähkönelinvetoa (takana 50 kW sähkömoottori) varsin onnistuneena ja omiin ajoihin täysin riittävänä. Erityisesti liikkeellelähdöt lastattuna (ja peräkärrylläkin) olivat kelistä riippumatta täysin ongelmattomat. Talvikeleissä myös lumihangessa eteneminen sujui hyvin.

========================

Hiukan huolestuttavaa sensijaan on nykykalustossa trendi, jossa takasähkömoottoria pienennettiin 40 kW:iin. Toivottavasti uudessa NX plugarissa tuota harkitaan uudestaan. Etuakselin 132 kW sähkömoottorista (RAV4 plugari) voisi pudottaa tehoa ja siirtää sitä taakse. Se ei hidastaisi sähkökiihtyvyyttäkään, kun akustossa purkutehoa on riittävästi jaettavaksi molemmille akseleille.
 
pantero sanoi:
Noin vahvaan kannanottoon täytyy takana olla useita tuhansia ajokilometrejä. ;)
Koeajo liukkaalla riittää. Auto on käytökseltään etuvetoinen ja on varmasti hyvä kenelle sellainen sopii, mm. etenemiskyky mökkitiellä vs rehellinen etuveto. Minä taasen takavetoisen auton seuraajaksi en mitenkään kelpuuta sellaista.
 
Hyvältä näyttää ensikuvissa uusi NX, ulkokuoren osalta ehkä enemmän evoluutio kuin revoluutio luvassa. Tuo ei omasta mielestä ole mitenkään negatiivista, nykymallikin miellyttää yhä silmää ja maltillisempien muutosten myötä se ei näytä heti auttamattoman vanhentuneelta uuden rinnalla. Sisälle onkin sitten enemmän muutoksia luvassa ja miinuksiin voi laskea ainakin nykymallin tyylikkään analogisen kellon poistumisen kojelaudasta  :'( Infotainment ja sen käyttöliittymä on yksi 1st gen NX: n isoimpia heikkouksia, joten toivottavasti sitä saadaan tuossa uutuudessa parannettua seuraavalle levelille.

Nykyisen NX: n nelivetosysteemin toimintaan olen viime ja varsinkin tämän menossa olevan kunnon talven perusteella ihan tyytyväinen, vaikkei näitä toki ole maastoajoon tarkoitettu. Tehoa ohitustilanteissa voisi olla hieman enemmän ja tilanne tulee tässä uudessa mallissa varmasti parantumaan, jos/kun muutos tulee olemaan suunnilleen samassa suhteessa RAV: in edeltävän ja nykyisen mallin kanssa.
 
Pehmennän kommenttejani, auto on nelivedoltaan "nykyaikainen", ei susi kuten luulin ;)
 
Tämä nyt sitten julkistettaneen ensi viikolla.


Yksi vaihtoehto on Toyota RAV4 plugariin perustuva lataushybridi. Saas nähdä onko riittävästi tasonnostoa vaihtamiseen asti.

Edit: Ilmeisesti tänne tulee streami julkaisusta https://www.lexus.com/nextNX/

En huomannut, että uudelle NX:lle oli jo ketju, pahoittelut siitä.
 
Tulee kovaan aikaan markkinoille. Katseet on kyllä sähkössä mutta silti ainakin 5v suurin osa myytävistä autoista on ilman latausta globaalisti.

Kun Lexus jakaa tekniikan Toyotan kanssa niin pitäisi Lekoissa kyllä olla vähän enemmän potkua.
Olisipa tuossa PHEV versiossa  vaikka takana 100hp sähkömoottori niin tulisi jotain todellista eroa.
 
Perjantaina sain hinnat ja eilen kävin hakemassa myymälästä tarjouksen NX450 mallista. Tässä oli sellainen hauskuus, että NX450 executive on aavistuksen halvempi mitä on NX350h executive.
 
Henksuli sanoi:
Perjantaina sain hinnat ja eilen kävin hakemassa myymälästä tarjouksen NX450 mallista. Tässä oli sellainen hauskuus, että NX450 executive on aavistuksen halvempi mitä on NX350h executive.

Tuliko ero siitä, että NX450h+:ssa on latausominaisuuden vuoksi niin pieni päästölukema, että autovero jää pieneksi?
 
tpu sanoi:
Tuliko ero siitä, että NX450h+:ssa on latausominaisuuden vuoksi niin pieni päästölukema, että autovero jää pieneksi?

Joo, Ajoneuvovero autovero tasoitti hintaa. Esim. luxory (Nx350) 78k€ vs (nx450) 73k€. Oli nopea päätös, että mihin malliin päädyin.
 
sojokki sanoi:
24.10-26.10 NX 450h+ koeajettavissa Kaivokselassa. 20 min. koeajot ja ennakkovaraus.
Plugini tuli viime viikolla jo tilattua ja sain samalla varattua koeajon, niin saa pientä tuntumaa mitä on tulossa :)
Ymmärsin, että myymälään myös tulossa auto tuon koeajoauton lisäksi.
 
Huomasin hinnastossa varusteen "kameratoiminen taustapeili". Tietääkö joku, onko tuossa sitten vain peilin tilalla näyttö, joka näyttää kameran kuvaa? Missähän tuo kamera sijaitsee? Eli jos se menee paskaiseksi (tai paskaksi), niin taustapeiliä turha tuijotella?
 
tpu sanoi:
Huomasin hinnastossa varusteen "kameratoiminen taustapeili". Tietääkö joku, onko tuossa sitten vain peilin tilalla näyttö, joka näyttää kameran kuvaa? Missähän tuo kamera sijaitsee? Eli jos se menee paskaiseksi (tai paskaksi), niin taustapeiliä turha tuijotella?
Eiköhän tuo oo takalasin yläosassa kuten RAVissa.
 
Se kamerakuva näkyy siinä peilissä koko peilin täydeltä, jos on käännetty kamera asentoon. Muuten toimii normi peilinä. Toimii samoin kuin peilin yö-näyttö, mutta kamera kuva tilalla.
 
Pusla sanoi:
Se kamerakuva näkyy siinä peilissä koko peilin täydeltä, jos on käännetty kamera asentoon. Muuten toimii normi peilinä. Toimii samoin kuin peilin yö-näyttö, mutta kamera kuva tilalla.

Niin minäkin käsitin, ja ainakin LRn tuotteissa toimii oikeasti hyvin. Toki vähän vaatii totuttelua.
 
Henksuli sanoi:
Plugini tuli viime viikolla jo tilattua ja sain samalla varattua koeajon, niin saa pientä tuntumaa mitä on tulossa :)
Ymmärsin, että myymälään myös tulossa auto tuon koeajoauton lisäksi.

Millaista toimitusaikaa lupailivat 450h+:lle?

Miten toi äänentoistopuoli mahtaa mennä, kun puhutaan Premium äänentoistosta, Mark and Levinson, 17 kaiutinta, mutta varustelistauksessa lukee, että Premium sound, 10 kaiutinta?
 
Tänään tuli ajettua Lexus NX450h+ F-sport S mallilla.
Autossa oli 20” kitkat alla ja oli aika hiljainen. Moottorin ääni ei ole niin voimakas mitä tulee IS300h osalta. Lyhyt koeajo ja ei ihan kaikkea kerennyt kokeilla. Normaalisti olisin käynyt keskustassa mukulakivillä ajamassa. Ääniohjaus oli hauska kokeilla. Lähti toimintaa sanomalla ”Hei Lexus” sen jälkeen auto sanoi ”mitä halut tehdä tai kuinka voin olla avuksi”. Lämpötilan pyynnössä auto vastasi esim. Nostetaan lämpö 25 piste nolla astetta astetta.
Myymälässä sitten oli luxury tason 350h hybridi.

heteka sanoi:
Millaista toimitusaikaa lupailivat 450h+:lle?

Miten toi äänentoistopuoli mahtaa mennä, kun puhutaan Premium äänentoistosta, Mark and Levinson, 17 kaiutinta, mutta varustelistauksessa lukee, että Premium sound, 10 kaiutinta?

Tuotanto alkaa tammikuussa ja huhtikuussa ensimmäiset autot Suomessa. Plugineissa ainoastaan tuo 10 kaiutinta( premium sound) ja ML soitin ainoastaan NX350h F-sport S sekä Luxoryn malleissa.
 

Liitteet

  • 1BC0FF08-A7B7-46A3-8120-F40359FD1791.jpeg
    1BC0FF08-A7B7-46A3-8120-F40359FD1791.jpeg
    69 KB · Katsottu: 382
  • 2E6EB9F0-CD4C-42ED-BAE7-809D74C7D72A.jpeg
    2E6EB9F0-CD4C-42ED-BAE7-809D74C7D72A.jpeg
    100,1 KB · Katsottu: 346
  • 6827533C-8419-49B8-9D89-DA3DECB94882.jpeg
    6827533C-8419-49B8-9D89-DA3DECB94882.jpeg
    97,3 KB · Katsottu: 342
  • C5855428-40BD-4CA7-8A45-7C75226F684D.jpeg
    C5855428-40BD-4CA7-8A45-7C75226F684D.jpeg
    63,9 KB · Katsottu: 325