https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Peugeot kokemuksia

rka1

Klassikko
Liittynyt
10.12.2015
Tänään rantautui pihaan Peugeot 2008 ja ihan hyvät fiilikset mersunkin jälkeen.
En nyt avaa tallia, kun varmaan niin vähän tapahtumia tulee, että riittää kun tänne kommentoin.
Nyt ajettu 22 km eli hain vain Autoverkkokaupasta.
Paremmat varusteet olisin ottanut, mutta Hangossa ei ollut ainuttakaan, niin perusvarusteet tuli,
en ala 4 kuukautta odottamaan.
Eli leasing vuodeksi 305 euroa kuukaudessa eli ei paha, auton arvon laskusta ei huolia.
Olihan se mukava lähteä liikkeen pihasta, kun autossa tuoksui uuden auton tuoksut.
Tällä nyt max. vuoden ja ennenkin voi palauttaa, kun maksaa vuoden loput leasing maksut eli nyt voin hyvin
aloittaa taas autonvaihtopohdinnan.
Mitä sitten mersusta jäin kaipaamaan? Hiljaisuus, ilmajousituksen pehmeys ja tietysti voima ja vääntö.
Mutta kyllä tämä pösö kauppakassista käy mainiosti.
Tuo ulkoväri oli parempi luonnossa kuin kuvissa, vaaleampi värikin olis ollut tarjolla, mutta tökki sitten nuo
lokasuojien mustat reunukset, jotka tässä eivät korostu.
Laittelen tännä kommentteja ja myös muutkin voivat kertoa omia kokemuksiaa ja laittaa kysymyksiään.
Tässä muutama kuva autosta liikkeen pihalla:

14900536.jpg


14900539.jpg


14900538.jpg


Radiossa on valmiina musan laatukanava Järviradio, josta tulee mm. Tanko merellä soi, Hopeinen kuu jne. . .
 
Hyvältä näyttää ja kiva kuulla kokemuksia jatkossa. Pösön kierroslukumittari se vaan aina jaksaa meikäläistä ihmetyttää.
 
No olihan pösö 2008 ketjukin jo olemassa, niin miksei sitten sinne jatkoksi ?

varmaan on kyllä iso muutos S-mersuun, mutta niinhän sen pitää ollakkin.
laadulla on hintansa.

 
No tässä voi kommentoida muitakin malleja kuin 2008 ja siellä oli niin paljon kaikkea juttua.
Muuten pari viikkoa sitten kauppaa kun käytiin, niin vain muutama automaatti oli Hangossa.
Mää siinä sanoin, että tökkää nyt ihmeessä sitä enteriä, ettei joku skunkki Kemin pösömyyjä vie tätäkin.
Myyjä tökkäs enteriä ja sanoi, että nyt se on lukittu ja se oli siinä.
Autoverkkokauppa on emoyhtiön kautta myös maahantuoja.

Marko_K sanoi:
Mitäs ihmettä, tehdäänkö tuota siis ihan analogimittareillakin?
Eiköhän ne ole ihan digit, vain analogin näköiset, täytyy huomenna katsoa.
 
^Kyllä ne analogiset, perinteiset mittarit ovat. Tuosta kuvastakin sen näkee, kun hiukan zoomaa. Alluressa tulee digimittaristo. Tästä hiljattain kaverin kanssa juteltiin, kun hän varasi tällaisen Hulluilta Päiviltä. Hieno ja persoonallinen tämä Peugeotin kojelauta on.
 
^
Joo tärkeintä, että näyttävät oikein.
Muuten liikkeestä tullessa pösö vähän tärisytti rattia, kun ylitin kaistaviivan ilman vilkun käyttöä,
täytyy katella miten tuon kaistavahdin saa pois päältä.
 
Jonkin verran on samaa komponenttia näköjään sisätiloissa käytetty, kuin mitä on tuossa meikäläisenkin Citroënissa. Mutta kyllä näissä Pököissä se aito, digitalinen iCocpit on SE juttu ohjaamossa, yksnkertaisesti tyylikäs. Valitettavasti vain näissä karvalakeissa on tuo(kin) hukattu ja tuotu tilalle wanha analogi-like mittaristo yms :-\

BTW: kaistavahti löytynee tuolta lääppimänäytön auton ikonin takaa, kuten se löytyy tuossa omassanikin ???

Mitenkäs muuten Pökössä, kun tuossa omassani ohjaus keskialueella selkeästi pykältää suoraan ajettaessa. Eli kun ajaa suoraan ja ihan pikkasen kääntää ratista, niin siinä tuntuu melko selkeät pykälät, ihan kuin ohjaus olisi noilla pykälillä keinotekoisesti jäykistetty :-\
 
Miten Autoverkkokaupan auto vuodeksi konsepti toimii? Ostatko auton käytännössä itsellesi 100% lainalla ja lyhennät lainaa tuon 305€/kk sis korko ja kauppasopimuksessa on autokaupan lunastussitoumus autosta 12kk jälkeen hinnalla, jonka laskukaava on auton myyntihinta - 12*305€ hintaan?
 
Markku J sanoi:
^Kyllä ne analogiset, perinteiset mittarit ovat. Tuosta kuvastakin sen näkee, kun hiukan zoomaa. Alluressa tulee digimittaristo. Tästä hiljattain kaverin kanssa juteltiin, kun hän varasi tällaisen Hulluilta Päiviltä. Hieno ja persoonallinen tämä Peugeotin kojelauta on.

Kyllä se ihan vaan imitoi analogista mittaria, kuten jokainen muukin viisari tuossa mittaristossa.
 
Penguin sanoi:
Kyllä se ihan vaan imitoi analogista mittaria, kuten jokainen muukin viisari tuossa mittaristossa.

Ohhoh. Olisin kyllä laittanut tuon kuvan perusteella rahat analoogiselle mittarille.
 
Penguin sanoi:
Kyllä se ihan vaan imitoi analogista mittaria, kuten jokainen muukin viisari tuossa mittaristossa.
Sorry, mutta karvalakki Activessa on vain i-Cockpit, todellakin perinteisin viisarimittarein

novo-peugeot-2008-2020-10.jpg


Ja vasta tuosta ylöspäin Allure jne on sitten i-Cockpit 3D, joka on tuo digilätyskä

Peugeot-i-Cockpit-3D-1024x576.jpg


Asia selviää myös Pökön hinnastosta 8)
https://media.peugeot.fi/file/97/2/20201001-peugeot-2008-hinnat-tekniset-tiedot-ja-varusteet.732972.pdf
- Active: Analoginen Peugeot i-Cockpit® -mittaristo 3,5” värillisellä infonäytöllä
- Allure, GT Line, GT: Digitaalinen Peugeot i-Cockpit® 3D –mittaristo
 
No ilmankos se suurentaessa näyttikin ihan analogiselta, mutta en lähtenyt väittelemään viisaampien kanssa.
 
jussi101 sanoi:
Miten Autoverkkokaupan auto vuodeksi konsepti toimii? Ostatko auton käytännössä itsellesi 100% lainalla ja lyhennät lainaa tuon 305€/kk sis korko ja kauppasopimuksessa on autokaupan lunastussitoumus autosta 12kk jälkeen hinnalla, jonka laskukaava on auton myyntihinta - 12*305€ hintaan?
Joo tuo toimii niin, että vuodeksi on sopimus 12*305 ja tuon jälkeen voin palauttaa auton eikä muita kuluja.
Jos jatkaa, niin irtisanomisaika on kuukausi eli voi jatkaa kuukauden kerrallaan 305,- niin kauan kuin haluaa.
Lopulta se on sitten oma. Tuo on kätevää, kun vuoden pitää, niin voi taas liisata tehdasuuden auton.
Jos taas vaihtohalu iskee kesken vuoden, niin maksamalla jäljellä olevat erä voi leasata uuden,
puolivuotta kun ajaa ja maksaa loput erät eli 1830,- niin pienellä summalla voi vaihtaa auton, jos kuume alkaa.
Tämä meni vähän turhan nopeasti tällä kertaa ja piti ottaa sellainen mikä Hangosta löytyi, kun en jaksa odotella.
Nythän voin rauhassa katsella mitä liisattavaa Autoverkkokaupasta löytyy ja ruksia sitten varusteita sopivasti.
Ja tämänhän voi ajatella niin, että ei tuo minun auto ole vaan rahoituslaitoksen, joten sama vaikka karvalakki onkin.
Olisin ehkä ottanut DS 3:sen, mutta siinä olis ollu 4 kk odotus ja se oli liikaa.
Mutta näin tällä kertaa ja uutta pohtimaan.
Hei camoon, ei nyt mollata mittaria, mulla tulee vielä paha mieli. . .
 
Penguin sanoi:
Kyllä se ihan vaan imitoi analogista mittaria, kuten jokainen muukin viisari tuossa mittaristossa.

Yleensä en kyllä Penguinin kanssa Ranskalaisista autoista uskaltaisi väitellä mutta selkeästi analogiselta mittaristolta näyttää. Varjot, merkkivalon "halo" jne kavaltavat.
 
rka1 sanoi:
Joo tuo toimii niin, että vuodeksi on sopimus 12*305 ja tuon jälkeen voin palauttaa auton eikä muita kuluja.
Jos jatkaa, niin irtisanomisaika on kuukausi eli voi jatkaa kuukauden kerrallaan 305,- niin kauan kuin haluaa.
Lopulta se on sitten oma. Tuo on kätevää, kun vuoden pitää, niin voi taas liisata tehdasuuden auton.
Jos taas vaihtohalu iskee kesken vuoden, niin maksamalla jäljellä olevat erä voi leasata uuden,
puolivuotta kun ajaa ja maksaa loput erät eli 1830,- niin pienellä summalla voi vaihtaa auton, jos kuume alkaa.
Tämä meni vähän turhan nopeasti tällä kertaa ja piti ottaa sellainen mikä Hangosta löytyi, kun en jaksa odotella.
Nythän voin rauhassa katsella mitä liisattavaa Autoverkkokaupasta löytyy ja ruksia sitten varusteita sopivasti.
Ja tämänhän voi ajatella niin, että ei tuo minun auto ole vaan rahoituslaitoksen, joten sama vaikka karvalakki onkin.
Olisin ehkä ottanut DS 3:sen, mutta siinä olis ollu 4 kk odotus ja se oli liikaa.
Mutta näin tällä kertaa ja uutta pohtimaan.
Hei camoon, ei nyt mollata mittaria, mulla tulee vielä paha mieli. . .

Edullista autoilua ja kivalla autolla. Ei siinä fyysiset viisarit haittaa! i-Cockpitin ideahan on olla ratin yläpuolella, ensimmäiset toteutukset tuli ennen digimittaristoja. Tuohon kun tottuu niin muu tuntuu oudolta.
 
Kale sanoi:
Ohhoh. Olisin kyllä laittanut tuon kuvan perusteella rahat analoogiselle mittarille.

Mä veikkaan että Penguin saivarteli kun menin sanomaan "analogimittari" -- eihän se tosiaan mittausta analogisesti tee, vaan mittaustieto tulee mittareille digitalisilta antureilta ja vaikka itse viisarinäyttö onkin mekaaninen eikä mikään taulutelkkari, niin sehän on vain digitalisen informaation analoginen presentaatio.  ;)
 
kuulara sanoi:
i-Cockpitin ideahan on olla ratin yläpuolella, ensimmäiset toteutukset tuli ennen digimittaristoja.

No ihan samalla tavalla itsekin lensin lankaan tuon oman PSA-perheen edustajani kanssa, kun ekana tuo uusi Citroën keulailme tuli C4 Picassossa, jossa siis päivävalo on samalla vilkku, ko. puolen päivävalo sammuu kokonaan ja oranssi vilkku välkkyy samalla paikalla, koko päivävaloviirun leveydeltä. Niin nyt tuosta on sittemmin tehty samanlainen "säästöversio" jossa tuo viiru on jaettu 4 osaan, joista sisimmäinen yksinään on vilkku, loput 3 on päivävaloa ja näin koko tuo Picasson tyylikäs efekti on poistettu täysin, vaikka fikkari noin nopealla vilkaisulla kovin samanlaiselta viirulta näyttääkin :-\

No ei sillä, samaa sitä tuntuvat muutkin harrastavan. Esim. Qashqai nyt FL myötä sai uudet LED-ajovalot, joissa päivävalo on sisäkulmasta alkava, mutta koko valaisimen yläreunan kattava viiru ja karvalakki-halogeneissa on vain tuo pelkkä perinteinen sisäkulma => jo päivävaloista huomaa kaukaa kummat valot autossa on keulalla, aikaisemmin kun päivävalo oli täysin identtinen, valon tekniikasta riippumatta :rolleyes:
 
ihaa sanoi:
Tuo 305 euroa tuskin sisältää vakuutuksia ?
Joo vakuutukset täytyy itse hoitaa, tarjosivat jotain edulliista, mutta kun mulla maksu hoituu OP:n bonuksilla,
niin siksi en tuohon tarttunut.
Autohan tulee kaksilla renkailla, tosin onhan niiden hinta lisätty auton hintaan, mutta tuo 305,- kattaa senkin.
Autoon halusin kitkat ja kesärenkaat jätin liikkeen rengashotelliin 79,- kausi, vaikka ei nuo renkaat kovin painavia ole,
eli olishan ne voinut viedä omaan kellarivarastoon, mutta en viitsi niitä pyöritellä.
Näin eka päivänä, niin tuntuuhan tämä huolettomalta autoilulta, sen kun vain ajelee.
 
kuulara sanoi:
Yleensä en kyllä Penguinin kanssa Ranskalaisista autoista uskaltaisi väitellä mutta selkeästi analogiselta mittaristolta näyttää. Varjot, merkkivalon "halo" jne kavaltavat.

Joo, siellä on ihan fyysinen viisari, mutta siihen se analogisuus sitten loppuukin. Viisari liikkuu nykien pykäiittäin, niin että siitä voi aivan selvästi havaita sen asennon olevan digitalisesti määritelty. Aikanaan oli kyllä analogisiakin mittareita, mutta kuinkahan monessa uudessa autossa niitä enää on oikeasti.
 
Olishan se i-Cockpit ollut tyylikäs, mutta kun ei ollut yhtään sellaista Hangossa, niin karvalakkiin piti tyytyä.
Ei vaan hermot kestä odottamista sen jälkeen, kun päätös on tehty, ymmärrän hyvin niitä,
jotka koko ajan seuraavat auton kuljetuksen etenemistä ja sitä odottelua.
Koko autonvaihto tuli vähän puskista, päähänpisto, ja olihan se vuodenvaihde kohta edessä, joten mersu olis
taas ollut vuotta vanhempi ja hinta laskusuunnassa.
Nyt kun muutaman päivän ajellut, niin ainoa mitä mittarista katson on iso digitaalinen nopeuden numeronäyttö,
kaikki muu jää katsomatta.
Muuten ihan toimiva kauppakassi (vähän kyllä mersua ikävä).
 
rka1 sanoi:
Ei vaan hermot kestä odottamista sen jälkeen, kun päätös on tehty, ymmärrän hyvin niitä, jotka koko ajan seuraavat auton kuljetuksen etenemistä ja sitä odottelua. Koko autonvaihto tuli vähän puskista, päähänpisto

No kyllähän tuo itseäkin viime keväänä hiuka kaakersi kun tuota nykyistä kiesiäni odottelin. Korona vielä uutukaisena alkoi painamaan päälle, tehtaita meni viikoiksi kokonaan kiinni jne. mutta tuurilla kerettiin just pois alta. Vaan sitten Hangossa iski jarrua päälle, viikosta toiseen auton status pysyi muuttumattomana, kuulemma ruuhkan vuoksi. Ja toki tähän sitten vielä päälle ne kovin perinteikkäät säätämiset autokauppiaan kanssa, mitä oikeasti tilattiin vs. mitä lopulta saatiinkaan :rolleyes:

Aika puskista tuo omakin hankintapäätös lopulta tuli, tuolloisella käyttiksellä ajattelin vielä 1kk takaperin ajelevani vuosia. Mutta nytpähän on autoa vuosiksi taas eteenpäin, niin ei tartte autokaupan ovensaranoita kuluttaa, koska yksi eniten inhoamistani elämän pakollisuuksista on autokauppa. Mitä harvemmin, sen parempi :)