Ei tainnut GLB:stä tulla suosittua ainakaan palstalaisten keskuudessa, enkä kyllä ole taksinakaan noita nähnyt. Olisi kyllä ollut mitä todennäköisimmin oma valinta seuraavaksi liisariksi, jos vain olisi tullut plugin-hybrid tarjolle. Tiloiltaan erittäin hyvä, ja muutenkin jäi koeajon tiimoilta positiivinen vaikutelma.
Meillä firman autopolitiikka ei vaan suosi enää bensiini/dieselmoottorisia autoja, vaan noista joutuisi maksamaan vuokraa itse jonkin verran enemmän kuin plugareista, täyssähköistä ja kaasuautoista. Varsinkin varustelu maksaa sitten aika paljon kun tulee päälle vielä isompi vero kuin plugariin. Varusteineen n. 52000 euron GLB 200d A olisi kustantanut saman kuukausinettovaikutuksen kuin mikä jäi tuolla RAV4 plugin hybridillä n. 66000 eur hintaan, ja todella kattavilla varusteilla. Lisäksi GLB olisi pitänyt ottaa etuvetona, kun neliveto olisi mennyt parilla grammalla firman maksimirajan yli. Toyotasta kylläkin aika lailla suolainen hinta, samaan nettovaikutukseen olisi saanut toki myös MB GLC plugarin, mutta se tavaratilan koko ja käytettävyys. Ja tietty onhan tuossa RAVissa aika paljon parempi sähkörange.
Palataan asiaan mersuilun osalta mahdollisesti kolmen vuoden päästä, ehkäpä EQB:n tiimoilta.