https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyundai - seitsemän vuoden takuu, ilman kilometrirajaa

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
KL tiesi kertoa Hyundain uudesta takuusta joka kattaa koko malliston. Aika kova juttu mielestäni. Yksityishenkilö joka laittaa autoon omaa rahaansa, antaa varmasti arvoa tälle takuulle. Minä ainakin. Se on jo niin paljon luvattu, että saattaisi autonhankinnassa kääntää vaakaa Hynyn suuntaan. Näistä korealaisista vois tietyt euromerkitkin ottaa oppia miten takuuta annetaan. Ja mitä se kattaa? Tästähän aina seuraa vääntö, ettei se mitään kata. Työkaverin IX35:n takuu kyllä korjasi melko isoja juttuja vielä hieman ennen 5-v täyttymistä. Esimerkiksi turbo meni vaihtoon kohtuu korkeilla kilsoilla. Samaten peruutuskamera ( muistaakseni ) ja jotain pientä sälää. Siirtyi Volvosta Hyundaihin, eikä aio palata.
 
Millä keinoin litranen Wagon saadaan 30t € autoksi? Toimituskulut, lämmittimet, toiset renkaat ja vähän muuta kräsää niin mennään reippasti yli 30t €. Onko tässä vielä edes automaattia?

i30 Wagon
1.0 T-GDI Style 28 723
 
Minulle kerrottiin seatin myymälästä, että Suomessa Suomalainen seatin maahantuoja maksaa, tuon viiden vuoden takuun. Ilmeisesti tällä halutaan lisämyyntiä.

Kyllä minusta pitkä takuu kertoo luottamuksesta omaa tuotettaan kohtaan ja tällä halutaan pitkäaikaisia asiakkaita.

Toisin on esimerkiksi vag:sten kohdalla lukuunottamatta seattia ;).
 
Seitsemässä vuodessa ajaisin mittariin tuollaisen puoli miltsiä. Pitäisiköhän laittaa seuraavaksi autoksi tuollainen Hyny? :rolleyes:
 
On kyllä kova juttu, ottaen huomioon, kuinka huonoja nykyautot merkistä riippumatta on.
 
Niin, eiköhän tuossa takuussa ole ihan normaalit pelisäännöt siitä, mikä on kuluvaa osaa ja mikä menee takuuseen.

Joku ahdin vaatii paljon kilsoja, ettei menisi. Peruutuskameraa taas tuskin voi sanoa kuluvaksi, joten pitääkin mennä.

Mutta miten sitten vaikka pyörän laakerit 200tkm kohdilla? Tai vaikka dpf jossain lähellä 300tkm? Nuo tuskin menevät, koska luonnollinen elinikä alkaa olla täynnä.

Tämä on Hynyltä hieno avaus ja soisi muidenkin tekevän samoin. Seuraava homma on lähinnä hallita ihmisten ylisuuret odotukset ja kertoa selvästi takuun toiminnasta ostotilanteessa, millä varmistetaan sitten asiakastyytyväisyys.
 
jlindstrom sanoi:
Tämä on Hynyltä hieno avaus ja soisi muidenkin tekevän samoin. Seuraava homma on lähinnä hallita ihmisten ylisuuret odotukset ja kertoa selvästi takuun toiminnasta ostotilanteessa, millä varmistetaan sitten asiakastyytyväisyys.

Aika harva uuden Hynyn ostaja taitaa tahkota satoja tuhansia kilometrejä vaan vaihtaa autoa säännöllisesti.

Seuraaville omistajille takuulla on toki merkitystä, mutta aivan yhtä hankala tuo asiakastyytyväisyyden hallinta ei heidän kohdallaan enää ole.
 
JiiJii71 sanoi:
Seitsemässä vuodessa ajaisin mittariin tuollaisen puoli miltsiä. Pitäisiköhän laittaa seuraavaksi autoksi tuollainen Hyny? :rolleyes:

Liki samat km:t - ei kait Tucson Premium 2.0 CRDI 185 hv diesel 48V hybrid 4WD 8AT automaatti hassumpi peli olisi....
 
Jos uusi tätyy ostaa omalla rahalla noilla ajomäärillä kuin teillä, niin kallistuisin todennäköisesti Hyundaihin. Ne on kuitenkin ihan merkittäviä juttuja jos sellaisia ärsyttäviä muutaman satasen vikoja joutuis omasta pussista kaivelemaan.
 
^tuntuu että muutamalla satasella ei enää selviä, jaan viat tuppaavat olemaan 1000€+ ja tuskin tulevaisuudessa osat/työ yhtään halpenee. En oikein usko siihenkään, että autojen luotettavuus tulevaisuudessa paranisi.
 
tuRboman sanoi:
Ne on kuitenkin ihan merkittäviä juttuja jos sellaisia ärsyttäviä muutaman satasen vikoja joutuis omasta pussista kaivelemaan.

On, nykyinen vaihtoehto pitää takuun ajan niin säästyy kuluilta, mutta edullista se(kään) ei ole.
 
Erittäin positiivinen juttu tuo Hyundain takuu. Jos tässä nyt miettii uusien autojen takuiden yleistä kehitystä, niin parempaan suuntaan ollaan menossa. Osa kiitoksesta varmaan kuuluu Kialle ja Hyundaille. Moni merkki on seurannut perässä pidentämällä takuita tai vähintään tarjoamalla erikseen ostettavaa jatkotakuuta. Standardi on siirtymässä pikku hiljaa kolmesta vuodesta viiteen vuoteen.
 
Leifsson sanoi:
Erittäin positiivinen juttu tuo Hyundain takuu. Jos tässä nyt miettii uusien autojen takuiden yleistä kehitystä, niin parempaan suuntaan ollaan menossa. Osa kiitoksesta varmaan kuuluu Kialle ja Hyundaille. Moni merkki on seurannut perässä pidentämällä takuita tai vähintään tarjoamalla erikseen ostettavaa jatkotakuuta. Standardi on siirtymässä pikku hiljaa kolmesta vuodesta viiteen vuoteen.
Vosikohan asuntorakentamisessa ottaa näistä oppia? Uskon että vois jos ois halua.
 
7v takuu on historiaa, https://www.hyundai.fi/hyundai-palaa-viiden-vuoden-kilometrirajoituksettomaan-tehdastakuuseen

Koronaviruspandemialla on ollut suuria vaikutuksia koko autoalaan niin maailmanlaajuisesti kuin paikallisestikin. Suomessa ja Baltian maissa uusien autojen ensirekisteröintien määrä on laskenut merkittävästi maaliskuusta alkaen. Kesän korvalla kaupankäynti on jälleen piristymään päin, mutta koronaviruspandemia on kevään aikana pudottanut uusien autojen tilausmäärää, mikä vaikuttaa myös tulevien kuukausien rekisteröintimääriin.

Hyundailla autojen ja varaosien saatavuus on kevään ajan ollut hyvällä tasolla. Pandemian vaikutuksia ei kuitenkaan käy kiistäminen. Paikallisena seurauksena Hyundai palaa Suomessa ja Baltiassa viiden vuoden kilometrirajoituksettomaan tehdastakuuseen ja yhtenäistää takuukäytännön Euroopan maiden kanssa. Hyundain viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta on edelleen yksi markkinoiden parhaista takuista.

1.8.2020 alkaen käyttöönotettavien uusien Hyundai-autojen takuu on viisi vuotta ilman kilometrirajoitusta.
 
Läheltä liippasi...
Rekisteröinti 5.8.20, mutta liike laittoi punakilpiin heinäkuun viimeisenä päivänä.
Liekö mitään hyötyä tai käyttöä - onpahan nyt kuitenkin.
 

Liitteet

  • IMG_20200806_220129.jpg
    IMG_20200806_220129.jpg
    67,9 KB · Katsottu: 264
Millaisia kokemuksia porukalla on Hyundain omistamisesta, takuusta, huolloista ja/tai aikanaan auton vaihdettavuudesta? Hyundai ei ole myynyt meillä kovinkaan kaksisesti, aivan erilaisia lukemia on muualla Euroopassa. Täällä merkin alatytärmerkki KIA:kin myy reippaasti enemmän.

Hyundai laski takuuajan 5 vuoteen viime vuonna. Kertooko tuo takuukorjaussäästöihin pyrkimisestä vai siitä että autojen kestävyyteen luotetaan? Oletteko joutuneet korjauttamaan Hyundaitanne ja millainen on ollut korjausasenne merkkihuolloissa? Onko koetettu luikerrella vastuusta vetoamalla takuuehtojen tiettyihin kohtiin? Entä määräaikaishuoltojen hinnoittelu ja niiden tekemisen laatu?

Entä autojenne jälleenmyyntiarvo kun vaihdon aika on tullut? Onko merkki vieroksuttu muihin vaihdettaessa?

Itse törmäsin Hyundain kohdalla siihen, että kaupanteko on monissa paikoissa jotenkin halutonta (viesteihin vastattiin pitkällä viiveellä jos koskaan, ja puhelimeen ei vastattu koskaan vaan piti jättää tekstari soittopyynnöstä). Hieman samaa mihin törmäsin aikoinaan Seatin kohdalla. Tucsonin koeajoille lähtiessäni ei annettu vapaaehtoisesti mitään opastusta hallintalaitteista jne vaan suunnilleen vaan avaimet kouraan ja aja.

 
Ratkaisumies sanoi:
Itse törmäsin Hyundain kohdalla siihen, että kaupanteko on monissa paikoissa jotenkin halutonta ...

Samaa on muillakin merkeillä - kannattaa kilpailuttaa useammassa paikassa ja katsoa mikä toimii itselle parhaiten. Ainakin km rahat tienaa kilpailutuksella helposti.
 
Ratkaisumies sanoi:
Tucsonin koeajoille lähtiessäni ei annettu vapaaehtoisesti mitään opastusta hallintalaitteista jne vaan suunnilleen vaan avaimet kouraan ja aja.

Tuohan on hyvän koeajon merkki. Ei siihen mitään myyjää selittämään kaivata..  ;D

Vakavasti puhuen Hyundai on useimmissa liikkeissä kakkos- tai kolmosmerkkinä eli ehkä siinä on vähän samaa kuin Seatin kohdalla. Kia taasen on useimmiten myymälän ykkösmerkki, johon panostetaan. Myös maahantuojat ovat eri firmat.

Laadullisesti Kian ja Hyundain välillä ei varmasti ole yhtään mitään eroa kun ovat saman valmistajan ja samoilta linjoilta tulevia autoja.

Oman Hyundain kohdalla ei ole kokemusta huolloista eikä muustakaan, mutta kieltämättä tiepalvelunumeron lupaukset pistivät silmään.

Hyundailla on 24/7 palveleva tiepalvelunumero kyllä, mutta esim. hinauskulut menee soittajan omaan (tai hänen vakuutuksen piikkiin). Tuo on selvässä ristiriidassa kuluttajansuojalain kanssa kun tuotteessa olevan virheen korjaamisesta ei saa aiheutua kustannuksia kuluttajalle. Ei edes hinauskuluja.

Eipä silti, Toyotalla ei ole edes tuollaista päivystysnumeroa.

Hyundain huoltojen hintoja voi katsella Autoverkkokaupan nettikaupasta rekisteritunnusta käyttäen. Ei niissä mitään tavallisuudesta poikkeavaa näyttäisi olevan.
 
Hyvin on takuut pelannut ja mukisematta on kaikki laitettu kuntoon. Jos vian syy ei ole selkeä niin maahantuoja vaatii tutkittavan missä vika on eivätkä anna vaihtaa osia arvailujen perusteella, tämä lisää sitten diagnoosivaiheessa työaikaa mutta on toisaalta aivan ymmärrettävää.

Urlaub sanoi:
Hyundailla on 24/7 palveleva tiepalvelunumero kyllä, mutta esim. hinauskulut menee soittajan omaan (tai hänen vakuutuksen piikkiin). Tuo on selvässä ristiriidassa kuluttajansuojalain kanssa kun tuotteessa olevan virheen korjaamisesta ei saa aiheutua kustannuksia kuluttajalle. Ei edes hinauskuluja.

Minulle sanoivat puhelimessa, että maksavat hinauksen jos itsellä ei ole hinausvakuutusta, hinausauton tilasivat sentään sieltä ettei tarvinnut itsellä alkaa vielä johonkin toiseen paikkaan soittelemaan.

Huoltojen hinnoista, itse otin edullisen huoltosopparin joten todellisista hinnoista ei ole tietoa, ensimmäisen huollon jälkeen kysyin mikä tämmöisen huollon hinta olisi ollut kassaan maksettuna niin puhui reilusta neljästä sadasta.
Uuden hybridi Tucsonin huoltosoppari on kallis joka lienee kielii kalliista huolloista, ja tokihan siinä on lyhyt huoltovälikin.
 
Ok, kiitos kokemuksistanne. Minulle myyjäliike sanoi (huoltopäällikkö) etteivät he anna veloituksetonta (tai siis asiakas maksaksi pelkät polttoaineet) sijaisautoa minkäänlaisen takuukorjauksen ajaksi, vaan asiakkaan pitää vuokrata varsinaisella täyshinnalla vuokrattava vuokra-auto korjauksen ajaksi jos auton haluaa alle. Takuuehdoissakin muistaakseni luki että voivat korvata takuukorjauksesta asiakkaalle syntyviä kuluja ainoastaan halvimman julkisen liikenteen hinnan mukaisesti.

Toyotalla "veloitukseton" sijaisauto liikeni aina kysymättä joka ikisessä takuukorjauksessa.
 
Jokaisen korjauksen ajaksi olen myyjältä saanut jonkun auton lainaan, aina en ole sellaista tarvinnut mutta tarvittaessa sen olen saanut, viimeksi oli XC60 T8 lainassa.
 
Metro-Auto ei kuulemma sijaisautoa anna, se on kysytty etukäteen mielenkiinnosta. Eipä noiden kanssa viitsi ruveta tappelemaan...