https://tummennuskalvot.fi/

Uusi Mazda 2

Ripe

Sisäänajettu
Liittynyt
1.7.2014
http://www.tuulilasi.fi/ensikoeajot/ensikoeajo-mazda-2-pienet-perassa

http://www.carsguide.com.au/car-news/2015-mazda2-new-car-sales-price-29968

http://www.mazda.fi/uusi-mazda2.html

Kyllä nyt voi sanoa, että Mazda on tekemässä kakkosessa melkoisen harppauksen edelliseen verrattuna. Sisusta näyttää tyylikkäältä. Ulkomaalaisen sivuston mukaan autolle on saatavilla Xenon ajovalot LED päivävaloilla. Toivon mukaan nuo tulee myös Suomeen. Mazda 2:ssa on paranneltu ääni ja tärinä eristystä sekä muutettu ohjausta antamaan urheilullisen tuntuman. Toivon mukaan hinnat pysyttelee kohtuuksissa. Aiemman kakkosen alkaen hinnat lähti karvan verran alle 17k€. Ihan kohtuullinen hinta sille, mutta kun ajoin kyseistä mallia niin totesin rengasmelun aivan kaameaksi.
 
Onpa vahva Audi A1-henki kojelaudassa. Lähes 1:1 kopioitu ilmanvaihdon venttiilit ja näyttö. Ehdottomasti parempaan suuntaan kuitenkin mennyt tämä pikku-Mazda.
 
Onko todellakin niin, että automaatin saa vain 90-heppaiseen bensakoneeseen? Itse odotan tämän pohjalta tehtävää crossover-versiota enemmän, mutta kyllä tämäkin täytyy käydä koeajamassa. Toivottavasti äänieristys on oikeasti viimeinkin kunnossa. Jos ei, niin kauppaan jää varmasti.
 
Antero sanoi:
Toivottavasti äänieristys on oikeasti viimeinkin kunnossa. Jos ei, niin kauppaan jää varmasti.

En kyllä pidättelisi hengitystä äänieristyksen suhteen, kun ei se ole kovin hyvällä mallilla isommissakaan malleissa :rolleyes:
 
Karvis sanoi:
En kyllä pidättelisi hengitystä äänieristyksen suhteen, kun ei se ole kovin hyvällä mallilla isommissakaan malleissa :rolleyes:

Aivan kuin olisin kuullut muutaman aikaisemmankin Mazda-uutuuden esittelyn yhteydessä, että äänieristykseen on nyt toden teolla paneuduttu, mutta lopputulos ei ole vastannut lupauksia.
 
^Kyllä valitettavasti näin.

Kävin kesällä koeajamassa CX-5:n ja kolmosen. Molemmissa melutaso kova. Kolmosessa aivan liian kova, vaikka auto sinällään oli todella makea tapaus kaikenkaikkiaan. No, onhan noita täälläkin kai onnistuneesti eristetty. Miksei myös siis kakkosellekin onnistuisi?
 
Onhan noissa pikkuautoissa kehitystä tapahtunut, kun vertaa vuosien takaisiin äänieristyksiin. Facelift Polo oli tuntuvasti hiljaisempi kuin edellisen sukupolven Mazda 2. Mazdassa rengasmelu oli todella häiritsevää. Itse pidin Polon äänensävyä miellyttävänä. Onhan esim Toyota parantanut äänieristystä mm Auriksessa. Toivon mukaan Mazdallakin on vakavasti alettu hakea sitä hiljaisempaa tunnelmaa.

Ja mitä tulee tuohon Audi jäljittelyyn niin hyvällä maulla se on toteutettu, kun auton ulkonäkö on jotain muuta. Jäljittelyllä ei ole mitään väliä, kunhan auto on hyvin toteutettu, viihtyisä, luotettava, laadukas ja hyvä monessa mittapuussa.
 
Toisaalta eipä se A1:kään ollut muotokielensä puolesta mitenkään innovatiivinen. Kunhan jalosti tuttuja ideoita. Joka tapauksessa Mazda 2:n sisusta näyttää varsin onnistuneelta. Voimansiirtopaletti on vähän kumman oloinen, mutta eiköhän näitä pääasiassa manuaaliaskilla myydä.
 
Voihan se olla, että Mazda on ottanut opiksi aikaisempien Skyactiv-mallien saamasta kritiikistä melun suhteen ja tähän tulisi parannusta. Eihän Mazdallakaan niin tyhmiä voida olla, että tässä annettaisiin tasoitusta pahimmille kilpailijoille. Tai sitten voidaan.

Näköjään Suomeen tuotavista moottori-vaihtoehdoista on jätetty tehokkain bensakone ja diesel kokonaan pois.  :eek:
 
Miksi tuo on taas pitänyt mennä kuristamaan ja jättää sitten se kuristamaton pois. Pah.
 
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/mazda/11210513/2015-Mazda-2-first-drive.html

Tuossa ainakin moititaan autoa meluisaksi, tosin eivät tainneet olla vielä varsinaisia tuotantoautoja, vaan jonkin sortin prototyyppejä. Tuon jutun mukaan Thaimaa on ainakin yksi valmistusmaa, ei herätä luottamusta sekään seikka. Lisäksi kun nuo kiinnostavimmat moottorit on jätetty pois valikoimista, niin voidaan huoletta unohtaa tämäkin auto tulevista autonvaihtospekulaatioista.
 
Antero sanoi:
Tuon jutun mukaan Thaimaa on ainakin yksi valmistusmaa, ei herätä luottamusta sekään seikka. Lisäksi kun nuo kiinnostavimmat moottorit on jätetty pois valikoimista, niin voidaan huoletta unohtaa tämäkin auto tulevista autonvaihtospekulaatioista.

Wikipedian mukaan sitä tehdään myös Japanissa ja Meksikossa. Onhan sitä kolmostakin (myös edellinen sukupolvi) tehty Thaimaassa, mutta silti Mazda oli Autobild raportissa kolmantena. Mutta kyllä sitä itsekin katson, että missä on tehty. Toivon mukaan suomeen tuotavat yksilöt ovat Japanista. Muuten hinnat saisi olla reilusti alle 17k€.

Ja minusta sillä ei ole merkitystä, että onko autossa kakslitrainen tai turbo. Kunhan suorituskyky on tarpeeksi riittävä ohituksiinkin. Oishan joku lähes 200 heppainen kiva peli, mutta noilla nykyisillä polttoainehinnoilla ja kuluksilla on iso merkitys jos lompakko ei ole tarpeeksi paksu. Tai jos haluaa rahaa käyttävän muuhunkin kuin autoiluun.

Tuolta selviää valmistusmaat. http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Demio
 
Ripe sanoi:
Ja minusta sillä ei ole merkitystä, että onko autossa kakslitrainen tai turbo. Kunhan suorituskyky on tarpeeksi riittävä ohituksiinkin. Oishan joku lähes 200 heppainen kiva peli, mutta noilla nykyisillä polttoainehinnoilla ja kuluksilla on iso merkitys jos lompakko ei ole tarpeeksi paksu. Tai jos haluaa rahaa käyttävän muuhunkin kuin autoiluun.

Joo en itsekään mitään kuuta taivaalta ole toivomassa, mutta onhan se kummallista, ettei tuota vähän tehokkaampaa bensakonetta ja varsin mielenkiintoista dieseliä tuoda Suomeen ollenkaan. Varmasti tuolla 90 heppaisellakin tulee toimeen näilä nopeusrajoituksilla aivan hyvin, mutta kilpailijoilta löytyy ruudikkaampiakin vaihtoehtoja samaan rahaan tai halvemmallakin.
 
Antero sanoi:
mutta kilpailijoilta löytyy ruudikkaampiakin vaihtoehtoja samaan rahaan tai halvemmallakin.

Tuo on totta. Harmillista että Mazda ei tarjoa tuohon kakkoseen turbolla varustettuja vaihtoehtoja. Mutta luotettavuus on ollut kyllä paremmalla mallilla, kun vertaa esim. VAG yhtymän autoihin. Onneksi turboja on alettu laittamaan muihinkin kuin VAG autoihin. Kiinnostavia vaihtoehtoja löytyy myös Fordeista, Opeleista ja jopa Bemareistakin. Tosin Bemarin hinta pompsahtaa aika kovaksi pienelläkin mallilla, mutta voisin kuvitella sellaista uutenakin.
 
http://www.mazda.de/der-neue-mazda2/

Saksan Mazda sivuilla nuo punaiset penkit näyttää pornahtavilta. Tuskinpa kukaan heteromies haluaa tuollaisia istuimia.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tallainen-on-euroopassa-myytava-mazda2

Tuolla TM:n sivuilla Saksassa hinnat alkaa vajaasta 13k€:sta. Kun vertaa vanhan listahintaan niin käsittääkseni hinta nousee Saksassa vain 100€. On käsittämätöntä, että kuinka täällä tuon vanhan hinta on ollut 4k€ enemmän. Ja uudistusten myötä hinta nousee varmaan lähelle 20k€. Jos noin käy niin tuskinpa tulee hankittua uutena. Tällöin ehkä päädyn ulkomaan tuontiin.
 
Ripe sanoi:
Saksan Mazda sivuilla nuo punaiset penkit näyttää pornahtavilta. Tuskinpa kukaan heteromies haluaa tuollaisia istuimia.

Hienot penkit! Ainakin minun heterouteni on sen verran tiukassa, että kestää penkkien väriksi mitä tahansa. Ymmärrän kyllä, että joillakin voi olla kiikunkaakun.


Ripe sanoi:
Tuolla TM:n sivuilla Saksassa hinnat alkaa vajaasta 13k€:sta. Kun vertaa vanhan listahintaan niin käsittääkseni hinta nousee Saksassa vain 100€. On käsittämätöntä, että kuinka täällä tuon vanhan hinta on ollut 4k€ enemmän. Ja uudistusten myötä hinta nousee varmaan lähelle 20k€. Jos noin käy niin tuskinpa tulee hankittua uutena. Tällöin ehkä päädyn ulkomaan tuontiin.

Uudenkin tuominen on varteenotettava vaihtoehto.
 
Urlaub sanoi:
Hienot penkit! Ainakin minun heterouteni on sen verran tiukassa, että kestää penkkien väriksi mitä tahansa. Ymmärrän kyllä, että joillakin voi olla kiikunkaakun.

Punainen on hyvä väri autolle ja istuimillekin, mutta hienot kuvioinnit punaisissa istuimissa ovat ehkä vähän yliampuvia, vaikken ole ahdasmielinen tyyppi. Ehkä enemmänkin naisten makuun nuo istuimet. Luonnossa ehkä saattaa näyttää paremmalta. Mutta itse kiinnitän enemmän huomiota istuimien muotoiluun ja ergonomiaan. Mulla oli yhden auton istuimissa punaistakin, mutta kun kuviointi oli olematon niin ne oli ok. Tosin jos likaantuivat niin se näkyi niistä helpommin kuin tumman värisistä istuimista. Eli noissa istuimissa joissa väripainotteisuus on valkoinen niin niissä pyrkisin välttämään likaamista ja poistamaan lian samantien mukaan otettavalla puhdistusaineella.
 
Ennakkohinnasto julkaistu uudesta kakkosesta.115 hv luxury plus huikeilla varusteilla kokoluokka huomioiden hinnoiteltu karvan alle 22 000 tonniin.
 
Tänään tuli lyhyt koeajo heitettyä uudella kakkosella.Malli oli 90 hp. manuaali  Premium plus red, eli punaisilla penkeillä.Autossa oli lisäksi aero-korisarja 16 tuuman vanteilla.Antoi kyllä sporttisen ulkonäön muutenkin näppärän näköiseen autoon.Ovh. autolla ilman lisävarusteita on n.19 000€.
Nämä asiat jäi mieleen 15 minuutissa:
-pirteä, kierrosherkkä vapari bensakone
-melko kevyt, mutta mukava,, tarkka ohjaus
-pienempi sisämelu verrattuna cupraan kun max. nopeus oli 100 km/h
-erittäin sujuvatoiminen manuaali vaihteisto(olisiko mx-5 vaikutteita)
-penkin reisitukea saisi olla enemmän 190 cm. kuskille
-ei kuulunut hälyääniä eikä suhinoita
-osittain kovaa muovia, osittain tyylikkäitä sisustus ratkaisuja

Voisin hyvin kuvitella meille perheen toiseksi autoksi.Sen verran positiivinen maku jäi lyhyestä tutustumista.
 
Kävin eilen tekemässä kaupat Mazda kakkosesta.Eli kunnon downgreidaus kerralla ja selkeä kauppakassi perheen toiseksi autoksi.Cupra saa nyt luvan lähteä.
Juuri liikkeen varastoon tullut luxury plus varusteilla ja soul red värillä sekä valkoisella nahkasisustuksella
varustettu 90 hv. manuaali tuli valittua.Lisävarusteita ei juuri tarvinnut, mutta aero-korisarja ja navi tuli mukaan.Vakiona tuossa luxyry plussassa on pikkuautoksi runsas varustelu.
Elämäni ensimmäinen autonvaihto, jossa itselle tulee rahaa.
Näin tällä kertaa  ;D
 
Oho. Onnea vaihdosta.

Kävin eilen ohimennen istumassa Mazda 2:ssa. Oli aivan se pahnan pohjimmainen karvalakki-halliautona. Onko noissa kalliimmissa ratin etäisyyssäätö? Tuossa ei ollut ja ratti jäi kauas ja muutenkin penkki vaikutti aika alimittaiselta.

Ei vissiin paljoa kiinnostaa Mazdoja Wetterillä myydä kun piti olla ensiesittely ja hallissa oli tuo yksi karvalakki, mutta myyjiä ei näkynyt missään. Ei kyllä asiakkaitakaan.
 
Trollsten sanoi:
Oho. Onnea vaihdosta.

Kävin eilen ohimennen istumassa Mazda 2:ssa. Oli aivan se pahnan pohjimmainen karvalakki-halliautona. Onko noissa kalliimmissa ratin etäisyyssäätö? Tuossa ei ollut ja ratti jäi kauas ja muutenkin penkki vaikutti aika alimittaiselta.

Ei vissiin paljoa kiinnostaa Mazdoja Wetterillä myydä kun piti olla ensiesittely ja hallissa oli tuo yksi karvalakki, mutta myyjiä ei näkynyt missään. Ei kyllä asiakkaitakaan.
Ratin säätö löytyy ja nahkapenkit on mukavan tuntuiset.Reisitukea penkissä saisi olla enemmän.
Tätä autoa ei siis ostettu meille lapin reissuja varten, vaan nyrkkapyöritykseen.
Tuusulan ykkösautossa oli tupa täynnä porukkaa ja yksi kakkonen ajettavana ja kaksi hallissa eri varustetasoilla..
 
Todella paljon sukunäköä A mersuun tietystä kuvakulmasta varsinkin sinisellä värillä, ja näyttääpä sisustuksessakin olevan paljon samoja piirteitä.