https://tummennuskalvot.fi/

Pikaloma... Minne mennä/mitä tehdä ?

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Ensi viikolla alkaisi "kesäloma". Jotakin pitäisi perheelle keksiä. Maanantaina alkaa ja torstaina ehtoon aikana pitäisi olla takaisin kotona. Funtsinut olen pikaista saarenmaan reissua tai pietarin risteilyä.
Saarenmaalle pitäisi lähteä fiestalla. Se on vähän pieni reissuautoksi ja tunnelma on tiivis. Ei taida maahantuojan laina-autolla olla asiaa rajojen ulkopuolelle. Onkohan tuolla saarenmaalla edes tekemistä kolmeksi päiväksi ?
Pietarin risteilyssä nyppii juuriki  laiva. 1980 rakennettu paatti vaikka onkin remontoitu. Muutenkin risteily ei ole oikein minun juttuni. Aikoinaan melkein työkseni laivoissa matkustanut ja sitä myötä kiinnostus koko hommaa kohti kokolailla kadoksissa. Ehkä perhe siellä viihtyy ? Pietarin risteilyjen hinnat heinäkuusaa aika suolaiset.
Muita ideoita ? Tämän päivän aikana pitäisi keksiä jotakin.
Ahvenanmaa ja rengastie kierretty joten sen voi skipata samantien.
 
Porukka lentokoneeseen ja kaupunkilomalle. 2h lentosäteellä on kaikkea mielenkiintoista.
 
JakeS sanoi:
Ensi viikolla alkaisi "kesäloma". Jotakin pitäisi perheelle keksiä. Maanantaina alkaa ja torstaina ehtoon aikana pitäisi olla takaisin kotona.

...Muita ideoita ? Tämän päivän aikana pitäisi keksiä jotakin.

No ehdotetaan jotain  :)

Maanantaina Kotkaan. Merikeskus Vellamo, Maretarium, Sapokan vesipuisto yms.
Tiistaina Lappeenrantaan. Hiekkalinna, Linnoitus yms.
Keskiviikkona Joensuuhun. Kiteellä eläinpuisto, Joensuussa Botania yms.
Torstain paluumatkalle jotain matkan varrelta.

Kotkassa ja Lappeenrannassa onnistuu myös risteilyt.
 
Sinne missä ei sada kuin saavista, voi löytyä paikka läheltä mutta parin tunnin lennolla viimestään löytyy!
 
MMV sanoi:
Porukka lentokoneeseen ja kaupunkilomalle. 2h lentosäteellä on kaikkea mielenkiintoista.
Tätä mietitty myös mutta viimetingassa lentolippujen ja hotellien varaaminen on niin tolkuttoman kallista että samaan rahaan saa syksyllä perheelle vaikka loman thaimaaseen.
 
juupeli sanoi:
No ehdotetaan jotain  :)

Maanantaina Kotkaan. Merikeskus Vellamo, Maretarium, Sapokan vesipuisto yms.
Tiistaina Lappeenrantaan. Hiekkalinna, Linnoitus yms.
Keskiviikkona Joensuuhun. Kiteellä eläinpuisto, Joensuussa Botania yms.
Torstain paluumatkalle jotain matkan varrelta.

Kotkassa ja Lappeenrannassa onnistuu myös risteilyt.
Ei yhtään pöllömpi idea tuokaan. Juupelilla selkeästi kokemusta kotimaan matkailusta. Kaikki kaupungit minulle ehkä liiankin tuttuja vaikka mä mitään nähtävyyksiä ikinä ole katsonut.

Nuo puenemmällä purtilolla tapahtuvat risteilyt kyllä kiinnostaa jos sää vaan on mallillaan.
Kuinkahan niitä lähtee esim. Turkusest ?
 
Viime viikolla tein vastaavalla aikataululla erittäin onnisteneen reissun Jurmalaan.
Ajoaika 4 tuntia Tallinnasta, TODELLA upeat hiekkarannat, hyviä hotelleja, hinnat kohtulliset (2 hengen 2 ruokalajin illallinen viineineen n 30 egee), eikä minkäänlaista "turistityrkytystä". Suosittelen!
 
JakeS sanoi:
Ei yhtään pöllömpi idea tuokaan. Juupelilla selkeästi kokemusta kotimaan matkailusta. Kaikki kaupungit minulle ehkä liiankin tuttuja vaikka mä mitään nähtävyyksiä ikinä ole katsonut.

Nuo puenemmällä purtilolla tapahtuvat risteilyt kyllä kiinnostaa jos sää vaan on mallillaan.
Kuinkahan niitä lähtee esim. Turkusest ?

Savonlinnan torilta lähtee varmastikin vartin välein sisävesiristeilyjä. Samalla lörtsyt torilta. Sopii hyvin tuohon Itä-Suomen kierrokseen.
 
ptme sanoi:
Viime viikolla tein vastaavalla aikataululla erittäin onnisteneen reissun Jurmalaan.
Ajoaika 4 tuntia Tallinnasta, TODELLA upeat hiekkarannat, hyviä hotelleja, hinnat kohtulliset (2 hengen 2 ruokalajin illallinen viineineen n 30 egee), eikä minkäänlaista "turistityrkytystä". Suosittelen!
Totta. Pitää varmaan riika ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi vaikka olen siellä ziljoona kertaa käynytkin.
Vaimo+lapset ovat aina riikasta tykänneet.
 
Sen verran homma nytkähtänyt eteenpäin että maanantaina aamulla laivalla Tallinnaan. Siitä sitten johonkin suuntaan.
Juupelin kotimaan kierros oli myös vahvasti mukana kalkkiviivalle saakka mutta vanhana rekkapenana sitten skippasin tutut kotimaan kylät.
Paluu torstaina iltalaivalla.
Nyt sitten mietinnässä jatko-ohjelma. Ajasko Latviaan vai pyörisikö vain Virossa.
Viime vuonna tämä samainen miniloma vietettiin Tartossa, edellinen taas Riikassa.
 
Eilen/tänään puolen yön aikaan olin jo vaaramassa matkaa Prahaan meidän perheelle. Lähtö viikonloppuna ja paluu keskiviikkona... Kaikki lennot ja hotla oli jo "varattu" ja luottokortin numerot ym ym oli jo naputeltu ja painoin lähetä...kas kummaa sen hintaiset matkat loppuivat sillävälin kun täytin tilaaja tietojani. Ja hinta pompsahti lähes kolminkertaiseksi. Sivustolla vain ilmoitus "Hups. Näin voi käydä välillä"  :mad:. No ei sitten näillä näkymin lähetäkkään.(ehkä)
No ei vielä luovuteta.
 
Taky sanoi:
Vaihda konetta tai IP:tä (ipconfig renew) niin yllärinä voikin saada samat hinnat takaisin.
Tiedän tuon kikan... Vaihdoin toiselle laitteelle ja nettiyhteydenkin kiinteästä mobiiliin.
Ei löytynyt niitä halvimpia enää silläkään tyylillä joten saattoivat todellisuudessakin loppua. Samalla kikalla katsottiin samaan aikaan kahdella eri laitteella saman sivuston kautta hotellihintoja samaan hotelliin ja niissäkin tuli hinta eroja.
 
Päivitystä.
Nyt saattoi mennä läpi...
Ensiviikolla TI-->LA Prahassa ;).

Edit. Vahvistus tuli. Finnairin lennot.
 
GTA1 sanoi:
Samalla kikalla katsottiin samaan aikaan kahdella eri laitteella saman sivuston kautta hotellihintoja samaan hotelliin ja niissäkin tuli hinta eroja.

Raastavaa homma, itsellekin tuttua ja valitettavasti välillä jäänyt luu käteen kun homma jäänyt liian kalkkiviivoille.
 
JakeS sanoi:
Sen verran homma nytkähtänyt eteenpäin että maanantaina aamulla laivalla Tallinnaan. Siitä sitten johonkin suuntaan.
Juupelin kotimaan kierros oli myös vahvasti mukana kalkkiviivalle saakka mutta vanhana rekkapenana sitten skippasin tutut kotimaan kylät.
Paluu torstaina iltalaivalla.
Nyt sitten mietinnässä jatko-ohjelma. Ajasko Latviaan vai pyörisikö vain Virossa.
Viime vuonna tämä samainen miniloma vietettiin Tartossa, edellinen taas Riikassa.

Meillä samantyylinen nopeahko reissu suunnitteilla elokuun alkuun. Laivalla Tallinnaan, autolla Pärnuun ja sieltä Jurmalaan. Ma-to. Vähän vielä suunnittelut on vaiheessa.
 
Minä kävin tuollaisen Viron reissun viime vuonna. Ei kyllä itse asiassa jäänyt mitään erityisiä fiiliksiä - esmes Pärnusta oli vaikea löytää kunnollista ravintolaa. Juu, kaikenlaista mättöä (pitsaa, purilaista, peruspihviä) saa kyllä aika halvalla, mutta jos olisi oikeasti halunnut laadukkaaseen ravintolaan niin sellaista ei vaan ollut.
 
chr sanoi:
Minä kävin tuollaisen Viron reissun viime vuonna. Ei kyllä itse asiassa jäänyt mitään erityisiä fiiliksiä - esmes Pärnusta oli vaikea löytää kunnollista ravintolaa. Juu, kaikenlaista mättöä (pitsaa, purilaista, peruspihviä) saa kyllä aika halvalla, mutta jos olisi oikeasti halunnut laadukkaaseen ravintolaan niin sellaista ei vaan ollut.

Tämä oli Pärnuussa ainakin viime kesänä ihan ok.

https://www.tripadvisor.fi/Restaurant_Review-g274956-d1804454-Reviews-Kohvik_Supelsaksad-Parnu_Parnu_County.html
 
Pärnu on nähty niin moneen kertaan, että ohi mennään heittämällä joa siihen suuntaan matka käy.
ventpils latviassa jäänyt katsomatta mutta tekee noin lyhyellä lomalla liikaa ajamista. Vajaat parisataa riikasta, ja joa haluaa rantareittiä ajaa niin aika reippaasti lisää.

Voipi olla, että riikaan jäädään taas kerran.
 
Tämä ei nyt pikaloma -otsikon alle sovi, mutta menkööt kuitenkin.

Vaimo hinkuaa perheen syyslomaa ja kun alustavasti lupasin että marraskuussa voidaan johonkin mennä niin aloitti senpäiväisen tabletin hinkkaamisen. Jostakin syystä rouvalla on taas Kanaria-silmälasit päässään, eli muita vaihtoehtoja ei ole edes etsimässä... Itse en niin Kanariasta välitä kun en tykkää turisteista  :rolleyes:

Neljän hengen porukalle siis reissua tarvittaisiin, eikä sen vuoksi saisi olla mahdottoman hintava. Henkinen kipurajani on "tonni per nuppi", sisältäen lennot, hotellin sekä viikon ruuat ja juomat.

Onko ehdottaa jotakin?
 
ääliö sanoi:
Tämä ei nyt pikaloma -otsikon alle sovi, mutta menkööt kuitenkin.

Vaimo hinkuaa perheen syyslomaa ja kun alustavasti lupasin että marraskuussa voidaan johonkin mennä niin aloitti senpäiväisen tabletin hinkkaamisen. Jostakin syystä rouvalla on taas Kanaria-silmälasit päässään, eli muita vaihtoehtoja ei ole edes etsimässä... Itse en niin Kanariasta välitä kun en tykkää turisteista  :rolleyes:

Neljän hengen porukalle siis reissua tarvittaisiin, eikä sen vuoksi saisi olla mahdottoman hintava. Henkinen kipurajani on "tonni per nuppi", sisältäen lennot, hotellin sekä viikon ruuat ja juomat.

Onko ehdottaa jotakin?

Kanaria ;D
 
Turkkiin pääsee nyt edullisesti. Meillä on sinne reissu varattuna. Uskomaton hinta-laatusuhde.