https://tummennuskalvot.fi/

Harvinaisemmat Toyotat..

Skula

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Ei täällä Suomessa myytäviä japanialaisia Toyojoja on alkanut pyöriä kotikylillä. Liekö Luppakrovalla osuutta asiaan?

Yksi malli on pistänyt silmään useallakin eri esiintymiskerralla.. Soarer.. On muuten silmään istuva peli, nyt kun siihen on jo tottunut. Omalla kylällä pyörii musta ja valkoinen yksilö..

Onkohan tuo millainen laite tekniikaltaan, samaa sukua mutta eri maata normi toyotan kanssa? Ja onkohan miten hankala saada osia yms?

Voimaa tuntuu koneissa olevan, ja ääntä, jäsen Skula tykkää!

Tämmöinen huikee ilmestys..

toyota-soarer-r1.jpg


Mitäs muita näitä kaunottaria oikein on?
 
Itellä ei ole sorkkua ollu"vielä" mutta hienoja pelejä.
1jz-gte 2.5l kutonen noissa yleensä koneina ja saa myös 4litrasella vapari kasilla.
Suomessa myynnissä samaa lexus sc300 nimellä.
Noita on jo aika paljon suomessa myynnissä ja lippavinot tuhonnu että varaosia löytyy.
Automaatti lootalla yleensä mutta löytyy manuaaleinakin mutta hinta on heti tuplat.
Mk3 suprassa japskimallissa käytetty samaa konetta tota 1jz-gte ja on noihin taidettu jumalmoottoria 2jz-gte 3.0 laitettu myös.
Moottori on hyvä ja kestää viritystä hyvin.
Tosta 3.0 2jz:sta yksi nappas just 1500hp ja vakio sisuskaluilla on 900hp napattu.

 
Onhan noita erillaisia helmiä paljonkin.
Toyota Aristo= lexus 300 suomessa. Japanin malli 3.0tt koneella suomessa lexus vaparina.
Toyota celsior Lexus ls400 suomessa
Toyota mark2 eri auto mistä kummeli laulo.
Toyota Chaser
Toyota Caldina. japanin malli 4wd 2.0turbo ja suomessa etuveto farmari avensis :D
Toyota Granvia japanissa 30turbo diesel ja bensanakin saa.Todella hyvin varusteltu. Suomessa nimellä hiace ilman varusteita :D
Japanin tuonti toyotissa on yleensä 2.5t tai sitten toi 3.0tt moottorit
Teho on yleensä vakiona sen 280hp ja huiput rajotettu 180kmh.

Lexus 300
1997_lexus_sc_300-pic-15581.jpeg


Aristo
1995-Toyota-Aristo-3.0V_2.jpg


Celsior
001.jpg


Mark2
1998%20jzx100%20Mark%20II%20fr..preview.JPG


Chaser
toyota-chaser-tourer-v-03.jpg


Caldina
toyota-caldina-gtt_ef693.jpg


Granvia
granvia.bmp
 
Tuommoinen Caldina olisi aika perverssi laite. Tekisi siitä ulkoisesti saman näköisen kuin semmoisesta suomalaisesta perus-Pertin vm.99 Anjovis Linea Terrasta. Väriksi se marjapuuro mikälie violetti tai metallivihreä, niitähän noi Anjovikset oli monet. Takasivulaseihin semmoiset Bilteman lasten aurinkoverhot vielä ja ruosteinen kovil-koukku persiiseeen. Olisi kiva laite valoista lähdettäessä.
 
Mrk sanoi:
Tuommoinen Caldina olisi aika perverssi laite. Tekisi siitä ulkoisesti saman näköisen kuin semmoisesta suomalaisesta perus-Pertin vm.99 Anjovis Linea Terrasta. Väriksi se marjapuuro mikälie violetti tai metallivihreä, niitähän noi Anjovikset oli monet. Takasivulaseihin semmoiset Bilteman lasten aurinkoverhot vielä ja ruosteinen kovil-koukku persiiseeen. Olisi kiva laite valoista lähdettäessä.
Mulla on ollut tollanen ja ihan kiva laitos.
Täys manuaalina olisi hauskuuskerroin ollut tapissa.
Mutta automaattinakin kiva kun ratissa napit että pysty sitä kautta käyttämään manuaalina ja potkua toi 260hp että kuljettaa ihan kivasti tota koppaa. Toki neliveto syö tehoa.
Tekniikka sama kun suomi mallin saman ikäisessä turbo celicassa mutta muutama heppa enemmän.
Supra mk4 olisi kiva manuaalina ja tolla jumal moottorilla mutta hinnat on siinä 15t€

950x416xheader-3_02_4865538b59.jpg.pagespeed.ic.vGft7uiEi7.jpg
 
Napapiirin tuntumassakin pyörii yksi tuollainen Soarer, mutta tuninkiteppo ja lasikuituseppo on sen raiskannut niin pahaksi ettei siinä hymyilytä enään kuin äänet :-\
 
Lisää noita erillaisia toyotia.

Toyota Bb on todella hieno perheenkuljetin. Herättää hilpeyttä liikenteessä. Tekniikkana sama 1.3 tai 1.5l kone mitä saman ikäisissä suomi toyotissa että tekniikan osia helpolla ja halvalla saatavilla.
bb_vip.jpg


Toyota Starlet Glanza on japanissa vähän puhdikkaampi kun suomi versio samasta 90luvun starletista.
1.3l turbo kuljettaa tota koppaa aika kivasti.
aga_front.jpg


Toyota altezza taas kopaltaan samaa kun lexus is200 mutta tekniikka parempi +200hp vapari.
toyota-altezza-734330-1.jpg
 
tai sanoi:
Tuosta ekakoppaisestahan oli myös neliveto-V8 -versio?
Niinpäs näköjään on.
Oli ihan uusi tieto meikäläiselle ja näyttäis olevan aika harvinaisuus.
Kiitti vinkistä.
 
Eikös toi Caldinakin ole aika selvä Avensis- koppa numeroo en nyt laita kun ei oo niin tuttuja...
 
Caldina on suomessa samankoppanen farkku avensis t22.
Granvia on tosiaan hiace ja tuolla aiemmassa postauksessa pilkkuvirhe. Granviassa 3.0td moottori.
 
Mega cruiserissa jotakin hyvinkin tutun näköistä...  ;D
Ehkä liian krouvi meikäläisen makuun.
 
JakeS sanoi:
Ehkä liian krouvi meikäläisen makuun.
Siinä sulle krouvia  ;):
desert_iris.jpg

Ei varsinaisesti toyo, vaan Jordanian tekele Hiluxin tekniikasta tms. Metsälle tuo kelpaisi, kunhan umpikorin saisi päälle.  ;D
 
Tämähän on jo hieno. Munaa löytyy. Mega on liikaa H1:n näköinen, ja minulla ei ole jopo keulinut koskaan hummerin tuotteille.
 
Hienoja vehkeitä Luppakorva tietää ja taitaa!

Hittolainen, tässähän jo ihan harmistuu kun itse vain tämmöisillä perus EuroTrash vehkeillä ajelee.. Noissahan on oikeesti ihan helmiä joukossa.. Ja mikään ei olis tietysti niin siistiä kuin käyttiksenä tuollainen nelivetoturbo vanhakoppainen Avensis  ;D
 
Toyotia tullu harrastettua aika paljon.
En hirveemmin liiottele jos sanon että +50kpl on ollu  :D Okei paljon niitä toyotia afrikkaan lähti 90luvun lopulla.
Viime vuosina innostunu noista japskituonneista kun ne on varusteltu paremmin mitä suomessa saa edes ruksittua ja niihin on laitettu tehtaalla jo "parempi" tekniikka.
Ne on täällä luxus autoja mutta jaappanissa perus perhekuljettimia.
Vielä kun saisi eukon ajamaan oikeelta niin sit meille tulis uusi kuljetin.

Tollanen uus koppanen Caldina meille tulee joku päivä.

toyota-caldina-gt-four_key_0.jpg
 
Mites noiden EU tyyppihyväksynnät (vai mitä ne on) yms? Helppoa saada kilpiin? Poikkeavatko EU kamoista paljonkin?
 
Valothan noissa se ongelma mutta onneksi löytyy aina suomiauto mistä saa valot.
Tyyppihyväksyntää noissa japanin ja usa tuonti autoissa ei ole niin pitää tilaa vastaavuustodistus.
Ei noissa mitään ihmettä joudu tekemään että saa kilpien väliin.
Paikkaluku tulee yleensä pienemmäksi mitä olisi suomiautossa.
Mullakin oli aristossa paikkalukuna 3henkilöä vaikka saman kopan lexus suomessa 5paikkasena mutta ne arpoo noi paikkaluvut painojen mukaan.
Ihmisen paino suomessa olikohan 75kg ja japanissa 55kg tai jotenkin noin.
Jos tiukka katsuri niin pyytää poistamaan ylimääräset istuimet. Mullakin olisi pitäny aristosta leikkaa 2paikkaa pois takapenkistä. Siinä tuli kinaa katsurin kanssa ja penkki jäi kokonaisena.
 
^^Häh. Luulisi että tanakampien jousien vaihto olisi vaihtoehto. Että penkkejä poistamaan?  ???
 
Tänään Kouvostoliitossa näin valtamerialuksen kokoisen Toyotan, pitkillä kilvillä luonnollisesti. Toyotan logot oli edessä ja takana, pituutta sen verran, ettei mahtunut suomalaiseen parkkiruutuun. Tolkuttoman kokoiset maastorenkaat alla ja kuskin ovi oli rekkakorkeudella. Kyljessä oli "Tundra" -teippaukset.