https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Keskustelua musa-alueen äänestyksistä

juupeli

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
23.12.2013
Jep, voiko tylsempää aihetta ollakaan. Ehkä jos joku avaisi "Katsotaan yhdessä maalin kuivumista, kuvin ja sanoin" -säikeen mutta tälle avaukselleni tulee vielä käyttöä. Muistetaan että tämän on tarkoitus olla hauskaa ja saada Autostadiumin musajengiä kuuntelemaan musiikkia.

Muutama "taistelupari" äänestysketju on jo aloitettu. Lisää on tulossa, useampia äänestysvaihtoehtoja ja sitten isompia äänestyksiä paras bändi, laulaja, kitaristi ym. jotka vaativat jo esiäänestyksiä  :)  Näiden tarkoitushan on piristää Musa-aluetta. On ollut kiva nähdä jo nyt kuinka ääniä kertyy ja keskustelua syntyy. Halutessaan äänestystopicceja voi hyödyntää myös linkkien lähettämiseen. Niiden otsikoissahan on rajattu ketä esittäjää aihe koskee.

Tähän mennessä äänestykset ovat olleet minun aloittamiani. Toivotan ilolla tervetulleeksi muidenkin aktiivisuuden. (Jos ei tunnu irtoavan niin tähän säikeeseen on hyvä heitellä ehdotuksia äänestyksistä). Minulla on yleensä jokin pointti miksi juuri ne kaksi on valittu vastakkain. Kuka mitenkin asiat näkee, mutta yritän esim löytää riittävän vahvan haastajan jollekin kuvitellulle ennakkosuosikille. Parastahan tässä on se että makuja ja mieltymyksiä on jokaiselle omansa ja aivan huippua jos joku muukin kuin minä joutuu pähkäilemään kumpaa tässä nyt äänestäisi paremmaksi  :D

Äänestämisistä kiinnostuneita kannustan seuraamaan tätä säiettä. Kun aika koittaa, laitan tänne ohjeita kuinka esiäänestyksissä toimitaan. Ennakkona heitän että alkakaapa miettimään 10 mieluisinta bändiänne. Niiden listauksia tarvitaan mahdollisimman monilta että saamme laadittua varsinaisen äänestyksen  ;)
 
juupeli sanoi:
Jep, voiko tylsempää aihetta ollakaan. Ehkä jos joku avaisi "Katsotaan yhdessä maalin kuivumista, kuvin ja sanoin" -säikeen mutta tälle avaukselleni tulee vielä käyttöä. Muistetaan että tämän on tarkoitus olla hauskaa ja saada Autostadiumin musajengiä kuuntelemaan musiikkia.

Foorumin mr. nice guy ryhtyy sarkastiseksi [emoji6] mitä vielä? Rajua avautumista promilletopikissa pe-la yönä klo 03:30 ja veret seisauttava poistuminen foorumilta [emoji1]

Nämä taisteluparit ovat hyviä ja äärimmäisen hankalia valita. Pitää keksiä itsekin jotain...
 
gloter sanoi:
... ja veret seisauttava poistuminen foorumilta [emoji1]

Nämä taisteluparit ovat hyviä ja äärimmäisen hankalia valita. Pitää keksiä itsekin jotain...

Täällä on jo toteutettu yksi sellainen poistuminen että vaikeaa olisi pahemmaksi pistää  ;D  Mutta sen sijaan tyylikäs lähtö, hmm...

Mietin alunperin jo ihan lähtökohtaa äänestyksille, että mitä mieltä on pistää toinen toistaan järjestykseen. Tämä on parempi kuin tuo. Sitten muistin omaa nuoruuttani (ah ja hui) kuinka silloin järjestyksiä ja paremmuuslistoja laadittiin ihan järjestään. Olisiko tämä sitten musa-alueen lapsenmielisyyttä kaiken vakavuuden sijaan  :)
 
juupeli sanoi:
Sitten muistin omaa nuoruuttani (ah ja hui) kuinka silloin järjestyksiä ja paremmuuslistoja laadittiin ihan järjestään. Olisiko tämä sitten musa-alueen lapsenmielisyyttä kaiken vakavuuden sijaan  :)
Samaa on harrastettu täälläkin kavereiden kanssa. Steve Harris voitti muistaakseni kaikki paras basisti -äänestykset.

juupeli sanoi:
Ennakkona heitän että alkakaapa miettimään 10 mieluisinta bändiänne. Niiden listauksia tarvitaan mahdollisimman monilta että saamme laadittua varsinaisen äänestyksen  ;)
Ounou, mä otan nämä jutut niin vakavasti, että mun lista on valmis ehkä jouluun mennessä :rolleyes:
 
That 70s dude sanoi:
Ounou, mä otan nämä jutut niin vakavasti, että mun lista on valmis ehkä jouluun mennessä :rolleyes:

Hups, nyt sitten lapikasta lattiaan ...eiku hoppua tulemaan ...eiku. Aikarajatut karsinnat alkavat heti kun vaan ennätän väsätä pikkutarkat ja pitkästyttävät Säännöt. Ja saan itse väsättyä ne kymmenen kasaan...  :rolleyes:
Jee, viis on jo  8)
 
kahe sanoi:
Vähän on mielestäni väärä vertailu.

kahen lainaus on Eput vs. Ganes äänestyksestä. Voit uskoa että mietin hyvän tovin mitkä olisivat sopivia vastustajia näille suomirokin legendoille. Helpointa oli pistää ne toisiaan vastaan. Kyllä, bändit ovat ehkä jopa eri sukupolvien sankareita mutta halusinkin nähdä minkä verran Autostadiumilla on Hurriganesin kultakauden diggareita. Vähän (tässä vaiheessa) mutta kuitenkin hyvä lukema suhteutettuna.

En kertakaikkiaan keksinyt riittävän kovaa kotimaista haastajaa Hurriganesille omalta aikakaudeltaan. Epuille pyöräytin ajatusta haastaa Juice, mutta päädyin vielä pitämään bändit ja artistit omissa lokeroissaan.

Mitkä sinä kahe olisit valinnut näille vastustajiksi?  :)
 
^ Eppu Normaalille olisin laittanut haastajaksi toisen Manse-rockin ikonin, Popedan.  :)
 
Mun mielestä on hyvä välttä kaikkein ilmeisimpiä vastinpareja niin joutuu tosissaan miettimään, kumman valitsee. AC/DC vs. Metallica oli hyvä esimerkki.
 
Hernekoitto vs. Lihasoppa. Kumpi on parempaa? Kummasta tulee suurempi GAS (Gear Acquisition Syndrome)

Punainen vs. Sininen. Kumpi on kivempi väri?

Jne...
 
Lihasoppa ja sininen, ok? Ei ole pakko osallistua tällaisiin äänestyksiin. Miten voi tuottaa näin paljon tuskaa täysin leikkimielinen pohdiskelu. 
 
Just piti kirjoittaa etten tunne noita bändejä ja olin kysymässä mahtaisiko twilight zonen gloterilla olla käsitystä  ;D
 
juupeli sanoi:
Ilkeyksissäni olen valinnut noin että tulokset paljastuvat vain äänestäneille. Vaikka musajengi on tietenkin keskimääräistä fiksumpaa väkeä, haluan ehkäistä vähäisenkin "psykologisen" vaikutuksen äänestämisessä. Lämpöinen ja pehmoinen puoleni on kuitenkin jättänyt takaoven jolloin voi käydä äänestämässä, nähdä tulokset ja sen jälkeen poistaa äänensä mutta ei kerrota tätä kenellekään...  :)

Onnistuinpa siirtämään lainauksen ketjusta toiseen.  :)

Eli tämä takaportti mahdollistaa myös yhteisön vaikutuksen äänestykseen, kun kaikki muutkin äänestivät tuota toista, niin pitää minunkin...siis tämä ”psykologinen” vaikutus on edelleen läsnä.
Tästä päästään myös siihen ettei täällä musa-alueilla haluta tai kehdata tuoda sitä omaa musiikkia niin esille, vaikkapa Veikko Lavin tai Hiski Salomaan muodossa.  :)
 
Marty McFly sanoi:
Hauska äänestys ja vertailupari mutta mä en pysty valitsemaan näiden välillä.

Martyn lainaus Eput vs. Ganes säikeestä. Tässä ollaan asioiden ytimessä koska tarkoitukseni on (ja aina ei voi onnistua) nimenomaan haastaa musiikinkuuntelijoita arvottamaan hankaliakin vastapareja. Sehän toteutuu vain jos tykkää molemmista. Muutenkin Martyn tarinat bändeistä olivat hyvin samanlaisia kuin omatkin ajatukseni. Käykää lukemassa  :)
 
juupeli sanoi:
kahen lainaus on Eput vs. Ganes äänestyksestä. Voit uskoa että mietin hyvän tovin mitkä olisivat sopivia vastustajia näille suomirokin legendoille. Helpointa oli pistää ne toisiaan vastaan. Kyllä, bändit ovat ehkä jopa eri sukupolvien sankareita....
gloter sanoi:
Mun mielestä on hyvä välttä kaikkein ilmeisimpiä vastinpareja niin joutuu tosissaan miettimään, kumman valitsee. AC/DC vs. Metallica oli hyvä esimerkki.
Komppaan näitä. Ihan hauskaa, että vertailuparit eivät ole ns. ilmeisiä kuten esim. Metallica vs. Megadeth voisi olla tai tuo Eput vs. Popeda, joutuu vähän pohtimaankin. Toki näissäkin kannattaa pitää järki päässä, eli vaikkapa Nancy Sinatra vs. Depeche Mode saattaisi olla vähän haasteellinen vertailupari monessakin mielessä.
 
That 70s dude sanoi:
Ounou, mä otan nämä jutut niin vakavasti, että mun lista on valmis ehkä jouluun mennessä :rolleyes:

Jatkan vielä tähän että tarkoitus on (kohta) kerryttää ulkomaisten bändien listauksia joita EI tarvitse laittaa järjestykseen. 10 omasta mielestäsi parasta bändiä satunnaisessa järjestyksessä, jokainen on yhden pisteen arvoinen. Nämä karsinnat siis tulossa kun vaan ehdin...
 
Marty McFly sanoi:
Toki näissäkin kannattaa pitää järki päässä, eli vaikkapa Nancy Sinatra vs. Depeche Mode saattaisi olla vähän haasteellinen vertailupari monessakin mielessä.
Hah, tässä ei olisi mulle mitään haastetta :).
 
HEADS UP

No niin. Heti ekana on ohjelmassa todennäköisesti se vaikein valinta. Hakusessa on paras ulkomainen bändi. Aloittakaamme esivaalit eli karsinnat matkalla kohti varsinaista äänestystä. Kaikki osallistujat ovat vaikuttamassa mitkä yhtyeet pääsevät äänestettäviksi. Lähetä tähän säikeeseen viesti johon olet listannut enintään 10 bändiä. Juuri ne jotka ovat mielestäsi kaikkein parhaat ja kuuluisivat äänestykseen. Jos et saa kymmentä kasaan, ei haittaa, mutta enempää kuin 10 ei hyväksytä. Listaa kaikki ehdokkaasi kerralla yhteen viestiin, lisäyksiä tai muutoksia ei oteta huomioon.

Jokainen tänne lähetetty bändin nimi on yhden pisteen arvoinen. Lasken karsinnan päätyttyä pisteet yhteen ja eniten pisteitä saaneet ovat mukana äänestyksessä joka avataan karsinnan päätyttyä. Aikaa listojen lähettämiseen on sunnuntaihin 25. maaliskuuta klo 24 asti. Varsinaiseen äänestykseen on tarkoitus ottaa noin 10 eniten pisteitä saanutta bändiä.

Varaan oikeuden viilata sääntöjä koska tässä on niin paljon muuttujia joista ei voi etukäteen tietää miten homma toteutuu. Kyse on lähinnä osallistujien määrästä, saammeko miten hyvin porukkaa laatimaan ja lähettämään listojaan yms. Mutta jos jengi lähtee mukaan ja pitää näitä hauskoina juttuina, lisää on tulossa.

Aloitan listaukset omallani. Miten niin dinosaurushämy  ;D

Boston
Deep Purple
Fleetwood Mac
Little Feat
Lynyrd Skynyrd
Pink Floyd
Rolling Stones
Status Quo
Steely Dan
ZZ Top

Toivotaan runsasta aktiivisuutta. Myös keskustelu listojen sisällöstä on suotavaa, olemmehan keskustelufoorumilla  :)
 
Viisi äänestystä luotu. Ääniä on annettu 20 - 66. Johdolla ovat Rush, Springsteen, Jackson, Eput ja Metallica. Pidän vähän paussia uusien äänestyksien laatimisesta kun keskityn odottelemaan mahdollisia paras bändi listauksia  :)

Muoks. Heeei, kuka siellä tuuletti ja huusi JEEEEEE. Kuului tänne asti  ;D
 
No tässä lisää ehdokkaita. Laitoin pelkkiä alltime-feivöritteja, kun ne uusimmat suosikit ei välttämättä jonkin ajan kuluttua enää niin nappaakaan. Esim. Maiden ei listalle mahtunut, mutta se päässee kisaan varmaan jonkun muun avulla?

Black Sabbath
Camel
Kansas
Metallica
Opeth
Uriah Heep
Van der Graaf Generator
Voivod
Wobbler
Änglagård

 
- Led Zeppelin
- Rush
- Kiss
- Cream
- ZZ Top
- CCR


Tosta noinniinkuin aluksi jotain joita ei mainittu. Mutta jos haluaa parhaan, niin maailman kuumin bändihän on Kiss? Sitä ne ainakin väittää keikoilla  ;D
 
Näitä on vielä helppo laskea päässä 1+1 joten väliaikatietona, tällä hetkellä on yksi bändi menossa äänestykseen:

ZZ Top

Sen verran on hajontaa, mutta toisaalta on luotu hyvää pohjaa tuleville listauksille. Miettikää rauhassa mutta älkää unohtako aikarajaa  :)
 
Ja laittakaa joku se Meideni sinne listalle :D Eka omasta listasta unohtunut on muuten Astra, mutta en lähde enää muuttelemaan.
 
Niin siis Säännöissä sanotaan selvästi ettei lisäyksiä tai muutoksia huomioida. Mää niin toivon että tuRbomankin otti tuon huomioon lähettäessään "vajaan" listan...  :'(
 
Onko säännöissä jotain puutteita vai meneekö luetun ymmärryksen piikkiin?  :)

Dire Straits
ZZ Top
Pink Floyd

Enempää ei irtoa....