https://yliteippaus.fi/

Seat Ibiza 5'th gen

Cupra tulee aivan varmasti vuoden-parin sisällä. Jos siinä olisi jo 200 hevosvoimaa, liikkunee Ibiza aikamoista vauhtia. Jo tuolla uudella 1.5TSI 150hv koneella varmaan aika pirteään menoa. Upea ulkonäkö kyllä ja sisutakin on pikkuautoksi todella pätevä.
 
Saa nähdä vaan minne hinta pompsahtaa. Nykyinen Ibbe tulee vaihtoikään vuoden lopussa (itse asiassa on jo jatkovuodella) ja jos tämä uusi menee liian kalliiksi verotusarvoltaan, niin huonompi juttu.
 
Ihan siistiltähän tuo näyttää. Onneksi ei ole mitään ipadia teipattu kojelautaan.
 
On ihan mukiinmenevän näköinen. Onkohan tuosta tulossa pikkufarkkua?
 
Hienolta näyttää. Tavaratilankin lupaillaan olevan luokkansa suurimpiä, yli 350l. Senkin puolesta mieenkiintoinen vaihtoehto, etenkin jos saa 5 vuoden takuulla.

Farkkua ei tule, sen korvaa pieni SUV.
 
Jatkaa Leonin hyväksi todettua muotoilullista linjaa - tykkään! Täytyy tämäkin käydä ehdottomasti tsekkaamassa jahka tulee esittelyyn.

Mielenkiintoinen vuosi tulossa pikkuautojen osalta, kun Fiestankin pitäisi päivittyä näillä näppäimillä ja Polo myös. Voisi kuvitella Fabiastakin tulevan uuden mallin ihan kohta eli ihmeteltävää riittää.

E: Myös Seatin virallisilla sivuilla löytyy jo oma sivunsa uudelle Ibizalle: http://www.seat.fi/carworlds/new-ibiza/overview.html
 
eGe sanoi:
Mielenkiintoinen vuosi tulossa pikkuautojen osalta, kun Fiestankin pitäisi päivittyä näillä näppäimillä ja Polo myös. Voisi kuvitella Fabiastakin tulevan uuden mallin ihan kohta eli ihmeteltävää riittää.

E: Myös Seatin virallisilla sivuilla löytyy jo oma sivunsa uudelle Ibizalle: http://www.seat.fi/carworlds/new-ibiza/overview.html

Vastahan tuo nykymallin fabia tuli myyntiin, 2014/2015 jotta korkeintaan kevytta Faceliftia voidaan odotella.
Mutta uusi Ibiza näyttää erittäin hyvältä, harmi kun ei tule farkkua.
Olisi sellaiseen voinut rouvan Vengan vaihtaa vaikka heti ensi esittelyssä. Pikku SUV jos korvaa farkun niin niissä tavaratila jää "aina" farmarille käytettävyydessä ja tietyn kokoinen kontti pitää olla seuraavassakin autossa siten, että takapenkit säilyvät käytössä.
 
Jubilee sanoi:
Vastahan tuo nykymallin fabia tuli myyntiin, 2014/2015 jotta korkeintaan kevytta Faceliftia voidaan odotella.
Fabia ja Polo taisivat saada about samaan aikaan faceliftin. Johan siitäkin alkaa olla se kolme vuotta aikaa eli hyvinkin voi olla Fabiastakin jo uusi versio tulossa.
 
Automaattori sanoi:
Seat Ibizalle arvostettu muotoilupalkinto.

OT: p.s. täällä foorumilla rumuudestaan haukuttu Skoda Fabia sai myös kyseisen palkinnon 2015.

Mitä tuon Red Dot -muotoilupalkinnon saajia olen seurannut, niin aika löyhin perustein niitä jaetaan hyvin- ja huonostimuotoilluille tuotteille. Kaupallinen organisaation on kyseessä, mutta tarkempaa tietoa palkintojen jakamisen perusteista en ole löytänyt. Kia noita on (pääosin oikeutetusti) kerännyt monena vuotena.
 
Seatin sivuilla kerrotaan näin:

Uusi Ibiza saapuu Suomeen alkukesästä ja hinnat ilmoitetaan myöhemmin.

Onko tosiaan niin, että hinnat ilmoitetaan vasta kun autot ovat maassa? Normaalistihan hinnat ilmoitetaan jo hyvissä ajoin ennen lanseerausta.
 
zelll sanoi:
1.0 EcoTSI 115 FR  ennakkohinta vähän alle 20k.

Vajaat 23 tonnia tuli hintaa kun sopivan paketin rakensin. Tuohon vielä päälle automaatti ja toiset renkaat. Ei mitenkään erityisen halpaa. Kulimallit ei taas kiinnosta lainkaan.
 
pokkus sanoi:
Mitä itse tuota hinnastoa nopeasti katsoin, niin minusta aika kallis pikkuautoksi. Jotenkin Leon on paljon houkuttelevammin hinnoiteltu.
Eikö tuo ole aika samanhintainen kuin mitä Polo on ollut..? Siis suunnilleen - varusteiden osalta vaikea sanoa kun Pololla ollut kaikenlaista kampanjamallia. Karvalakkimalli karvan alle 15 tonnia ja TSI-koneella ja vähän paremmalla varustetasolla 20 tonnia.

Samaa mieltä - kalliiltahan se tuntuu kun vertaa vaikkapa Leonin hinnaston alapäähän.
 
Kyllä vähän kiinnostus lopahti hinnastoa selaillessa.

Esim. Hyundai i20 1.0 T-GDI 5MT ISG GO! maksaa 16 490€.
https://www.hyundai.fi/cars/1-0-t-gdi-5mt-isg-go/

Tuon varustelu osuu jonnekin Ibizan Stylen ja Xcellencen välimaastoon. Ibizan Stylessä on peltivanteet ja parkkitutka puuttuu. Xcellencen lisähinta onkin sitten vaatimattomat pari tonnia...

Yariksen hybridin saa melkein samaan hintaan, ja siinä on kaupunkipainotteisessa ajossa halvemmat käyttökulut.

Harmi, Ibiza vaikuttaisi ominaisuuksien puolesta oikein hyvältä, hinta vain on liian kova suhteessa kilpailijoihin (ja Leoniin).
 
Oho! Liekö sitten liian lähellä mallina Leksaa?
En kyllä äkkiseltään löytänyt huhuja farkusta.
Tavallaan harmi.
 
Ei ole nykytiedon valossa farkkua edes suunnitteilla uudesta Ibizasta.
Seat Aronan on tarkoitus korvata farkku Ibizan puute mallistossa.
Pienet "suvit" ovat tällä hetkellä kuumaa rautaa ja niiden myyntimäärien odotetaan kasvavan tulevaisuudessakin.
Ja taas ilmeisesti pienet farmariautot on laskeva trendi.