https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Toyotan valot

jeriko

Uudenkarhea
Liittynyt
4.10.2017
Auto 10 auris,ja arka-ajaja. 1.33 startstop. kuis voi  valoja parantaa.(No niitä lyhyitä)

- Otsikkoa täsmennetty. - Quality -
 
Vaikeaa on..

Varustelutasoa ei mainittu, mutta ainakin 07 linea solin "linssivalo" h11- polttimolla on susisurkea.
En ole vielä testannut laittomia led- polttimoita, mutta osramin nightbreakerit yms. sallitut on tullut pyöriteltyä paikoilleen. Ei muuta vaikutusta kuin kestoiän romahdus puoleen vuoteen.

Jännitteet mittasin eikä niissä vikaa. Linssejä en ole vielä avannut ja katsonut onko siellä vikaa.

Pitkät voisikin helposti hoitaa kuntoon lisävaloilla, mutta sitten vain kontrasti lyhyiden suhteen pahenisi entisestään.


- Otsikkoa täsmennetty. - Quality -

Ei auta kuin vauhtia pudottaa pimeällä.. lyhyillä ei oikeasti näe mitään. No omassa Audissa matrix- valot että niihin toki huono verrata.
 
Helpointa on vaihtaa auto sellaiseen jossa on kunnon xenonit. Kaukovaloja voi tietty parantaa lisäkaukovaloilla mutta lähivalojen osalta ainoa keino on vaihtaa autoa.
 
rosso sanoi:
Helpointa on vaihtaa auto sellaiseen jossa on kunnon xenonit.

Aika vähissä on tuollaiset autot kun kaikenmaailman ledejä pukkaa. Kai niistäkin kunnolliset valot saisi, jos tehdas haluaisi panostaa asiaan.

Adaptiiviset kaukovalot on ainakin maalla ihan hyvä vaihtoehto, kun valaisee pientareet vastaantulijan sivuilta. Kaupungissa ei apua niistäkään kun eivät toimi kuin pilkkopimeässä.
 
Kohta tulee paskaa laariin, mut kommentoin silti:
Linssiumpio sietää aika hyvin xenon-muutoksen. Mulla oli joskus skoda halogen-valoilla ja linssiumpiolla. Tuossa mallissa sekä lähi- että kaukovalo oli samalla polttimolla, eli molemmat valot paranivat. Xenon-sarjan jälkeen valokuvio oli kuin veitsellä leikattu ilman haloja, puunlatvojen valaisua tai vastaantulevan sokaisua. Taisin jopa katsastaa noilla valoilla, vaikka automaattinen korkeudensäätö puuttuikin.

Heijastinumpio ja xenon-sarja on kyllä sutta ja sekundaa ja häikäisee vastaantulijaa sata varmasti. Onneksi niitä harvoin enää näkee.
 
Xenonit kannattaa ottaa 4300 K värilämpötilalla, niin ei paljon erotu noista kylmistä halogeeneista. Land cruiseriin laitoin taas kerran kaukovaloihin Xenonit heijastin umpioihin. Ei tartte kyllä valopalkkeja enää lisätä. 59 €, ilman mitään työtä. RAV4 vanhempaan malliin ei mahdu LEE polttimot H11 projektoreihin, koska on takasuoralla umpiossa. Xenonit saa kyllä ja kuvio on projektorilla oikein hyvä.
 
Kysytäänpä tästä ketjusta.
Olen aikeissa laittaa lisävalopaneelin hybdridi aurikseen -17. Mistä on näppärin paikka ottaa heräte? Ja muistan nähneeni toisessa auriksessa, että virtapiuha oli laitettu johonki sulakerasiassa olevaan pinniin. Vai olenko nähnyt ihan väärin, jos olen, niin voiko virrat ottaa apuvirtapaikasta konepellin alta?
 
Herätteen voi ottaa konehuoneen sulakerasiasta pitkien sulakkeelta sulalehaaroittimella. Vaikka pitkät onkin toteutettu varjostimella, niin niille on oma sulake.
 
jarnose sanoi:
Herätteen voi ottaa konehuoneen sulakerasiasta pitkien sulakkeelta sulalehaaroittimella. Vaikka pitkät onkin toteutettu varjostimella, niin niille on oma sulake.
Kiitos tiedosta! En edes tiennyt moisista sulakehaaroittimista.
Osaatko neuvoa tuossa jatkuvanvirran otossa?

Edit: eihän tässä autossa ole sitä can-väylä systeemiä?
 
Mulla on dieseli, siinä on akku edessä joten otin jatkuvan virran suoraan siitä.

Valot ei ole can-väylässä, joten se ei aiheuta ongelmia.