- 21.2.2014 klo 22:25 / Renaultin menestyksen kompastuskivet
Renaultin suosio ainakin Suomen markkinoilla on vaihdellut vuosien varrella. Mieleen on jäänyt jostain -70-luvulta jonkun autolehden sivuilta lausahdus "sama, jos Rellua myytäisiin R-kioskilla". Jos myyntiverkoston tiheys ja laajuus olisikin R-kioskin luokkaa, voisi kauppa käydäkin. Mutta markkinointi on varmasti ollut ongelmana, eikä vähiten aikana, jolloin Volvo-organisaatio kaupitteli Rellua hiukan pakkopullana ja maineeltaan aikalailla Vollesta poikkeavana.
Toinen, mielestäni todella ison miinuksen Renaultin myyntiin on aiheuttanut viime vuosien hapuileva muotoilu. Moni Rellun malli on herättänyt enemmän yökötystä kuin ihastusta, ja aika monelle se on riittänyt kääntymiseen muuhun merkkiin.
Katsokaapa vaikka tuota muotopuhdasta aikansa mallia, 21:tä. Konstailematon sedan on todella tyylikäs ja ajaton. Samaa voi sanoa vaikkapa vitosesta, joka pärjäsi aikanaan melko mukavasti pikkuautomarkkinoilla, samoin Clio. - Missä ovat nyt vastaavat mallit?
Toinen, mielestäni todella ison miinuksen Renaultin myyntiin on aiheuttanut viime vuosien hapuileva muotoilu. Moni Rellun malli on herättänyt enemmän yökötystä kuin ihastusta, ja aika monelle se on riittänyt kääntymiseen muuhun merkkiin.
Katsokaapa vaikka tuota muotopuhdasta aikansa mallia, 21:tä. Konstailematon sedan on todella tyylikäs ja ajaton. Samaa voi sanoa vaikkapa vitosesta, joka pärjäsi aikanaan melko mukavasti pikkuautomarkkinoilla, samoin Clio. - Missä ovat nyt vastaavat mallit?