https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Hyttyskarkoittimet

M

Makkis

Vieras
Alkaa aihe olla sawossakin ajankohtainen.

Millaisia kokemuksia on foorumilaisten käytössä olevista keinoista hyttysten karkoittamiseksi?

Itse tykästyin joku vuosi sitten, olisiko ollut 2010, näihin:

http://www.proviter.fi/tuotteet/thermacell/tuotteet

Vaikka aluksi laite vaikutti huuhaalta, niin Thermacell todella toimii. Pihalla on saanut tehdä hommia aivan rauhassa, kovin isoa alaa Thermacell ei hyttysvapaana pidä, mutta huima ja toimiva harppaus perinteisiin kierukoihin tai puikkoihin nähden. Lisäksi täysin hajuton.

Viime kesänä hankin sitten tämän:

http://www.proviter.fi/tuotteet/mosquito-magnet/mallisto/patriot

Kattaa 4000 neliötä joskin meillä on piha 10000 neliötä. Sijoitettu kuitenkin siten että tuon 4000 neliön sisään menee pääosin alueet joissa oleskellaan arjessa. Tämän laitoin myös huuhaakategoriaan alun perin mutta Thermacellistä rohkaistuneena hankin. Uskomatonta, ei ollut huuhaata vaan toimii. Jopa naapuri kiitteli hankinnasta kun väittää heilläkin hyttysten määrän oleellisesti pienentyneen. Hyvin tuo pyytää kun katsoo hyttysten määrää loukussa.

Se, onko hintansa väärti, puntaroi tietysti jokainen itse, mutta tosiaan toimii osimoilleen noin kuin valmistaja mainoksissa väittääkin.

Kyllä hyttysöljyt sun muut palavat patukat on nyt taaksejäänyttä elämää.
 
Oliko se ThermaCELLin laite tuo karkotin vai lyhty? Ja sekin toimi hyvin pienellä alalla?

Tutullakin on toi Patriotin Mosquitre Magnet mökillään ja hänkin ylistää sen maasta taivaaseen.
 
Oliko se ThermaCELLin laite tuo karkotin vai lyhty? Ja sekin toimi hyvin pienellä alalla?

Tuo karkoitin. Juu, aika pienellä alalla. Esimerkkejä, vaikkapa itse puuhailen autokatoksesssa jos vaikka mitä, niin Thermacell karkoitin katokseen varttitunti ennen puuhastelua, niin saa kaikessa rauhassa puuhastella ilman hyttysongelmaa.

Terassi mulla on noin 200 neliötä, yksi Thermacell antaa ruokarauhan hyvin mutta jos koko terassin haluaa rauhan piiriin, niin kaksi tai kolme Thermacelliä pitää laittaa pöhisemään.

Maalailin taannoin taloa ja yhdellä Thermacellillä pärjäili hyvin kun siirsi sitä aina telineiden mukana.

Melko kalliiksi tuon käyttö tulee tai miten nyt kukakin laskee, mutta vastaavissa hommissa kierukat ei ole käytännössä toimineet lainkaan, patukat jollain tavalla, hyttyskynttilät ei lainkaan. Patukathan taisi mennä myyntikieltoon liiallisten myrkkymäärien vuoksi jos oikein muistan, ei niitä ainakaan enää marketeissa ole. Lisäksi noista palavista lähtee kitkua, minua ei niin häiritse mutta joitakin häiritsee.

Nyt meillä on tuon Mosquito Magnetin sijoitus sellainen, että Thermacellejä ei juuri enää tarvitse käytännössä. Hyvä laite se on ja pienemmillä pihoilla (tyyliin rivitalot tai pienet alle 1000 neliön tontit) suosittelen kimppakivaa naapurin kanssa.
 
Kiitos vinkistä, meillä toinen ja pääasiallinen terassi on vain n. 45m2, joten taidanpa hommata tuon karkottimen ettei tarvitse noiden kierukoiden kanssa nysvätä.
 
Marty McFly sanoi:
Oliko se ThermaCELLin laite tuo karkotin vai lyhty? Ja sekin toimi hyvin pienellä alalla?

Tutullakin on toi Patriotin Mosquitre Magnet mökillään ja hänkin ylistää sen maasta taivaaseen.
Minulla on myöskin Mosquito Magnet, mutta en lähde sitä ylistämään. Kyllähän se hyttysiä popsii, mutta pirusti niirä silti riittää. Meillä on omalla ja molempien naapurien tontilla runsaahkosti kuusia, eli hyttysten lempiasumuksia. Varmaankin jos noita laitteita olisi strategisesti sijoitettuna 2 tai 3 kpl niin teho alkaisi riittää.
Ai niin, melkoiset käyttökulut myöskin, eli 11 kg kaasupullo ja uusi haisupatruuna kolmen viikon välein.
 
Marty McFly sanoi:
Kiitos vinkistä, meillä toinen ja pääasiallinen terassi on vain n. 45m2, joten taidanpa hommata tuon karkottimen ettei tarvitse noiden kierukoiden kanssa nysvätä.
Jos sähköä on raidilta löytyy sähkökarkotin ja samaa tavaraa sisältäviä tyynyjä. Legendaarinen budjetti versio on hernesoppa tölkki lämpökynttilän päällä ja siihen tyyny...

 
Onko kenelläkään kokemusta näistä uudemmista Mosquito Magnet:sta kuten pioneeristä imeekö ne yhtään tehokkaammin hyttysiä sisään tuosta ns. kärsästä vrt vanhemmat mallit?

ITsellä on tuo mosquito magnet patriot, joka pari kesää mökillä kiitettäväsi imenyt noita hyttysiä. Olen sen joka kesä purkanut, kun kerää sisäänsä myös hyönteisiä tuon tuulettimen läpi. Jotenkin vain tuntuu ettei laite ime tarpeeksi jotta keräisi mahdollisimman paljon hyttysiä kitusiinsa?
 
Jatketaanpa Akkutyökalut-ketjussa alkanutta hyönteiskarkotinkeskutelua täällä:

antsu sanoi:
...Omaa kokemusta sen sijaan löytyy noista sähkölämmitteisistä karkoitintyynyistä ja minusta ne toimivat hyvin avokuistilla tyynenä kesäiltana. Raid-tyynyjen myynti on nykyisin lopetettu, mutta vastaava nestepullon kanssa toimiva löytyy.

antsu sanoi:
https://www.raid.fi/tuotteet/raid-liquid-electric-sahkoinen-hyttystorjunta/

Kuten sanottu, ennen lämmitettiin kosteita myrkkytyynyjä, nyt pullossa olevaa nestettä.
Pitääkin kokeilla tuota verkkosähköllä lämpiävää Raid Liquid Electric Killer -hyttyskarkotinta saunan terassilla. Motonetissä 11,90 € eli paljon halvempi kuin toimivaksi todettu Thermacell, johon joutuu ostamaan kalliita butaanikaasupulloja. Tehoaine näissä on sama pralletriini.

https://kuluttaja.fi/artikkelit/mista-on-tehty-hyttyskarkotin/
Thermacell-hyttyskarkottimen teho perustuu hyönteismyrkkyyn nimeltä pralletriini. Se lamauttaa hyttysen hermostoa niin, että tarpeeksi kauan aineelle altistuttuaan hyttynen alkaa vapista ja lopulta kuolee. Ulkoilmassa hyttynen kuitenkin luultavasti vaihtaa suuntaa jo tätä ennen.
 
Minä olen todennut Thermacellin tehokkaaksi, mutta kun Imatran voimaa on, ei jaksa ostella kalliita kaasupatruunoita eikä myrkkytyynyjä.
 
Thermacell (mini halo) ei oikein vakuuttanut juhannuksena.
Paremmin toimi perinteiset hyttyskierukat ja perinteisesti kolme kappaletta eri kulmiin sijoitettuna.
Jos tuulee vakaammin jostain suunnasta, niin sitten tuulen puolelle.

Saako jostain myös edukkaasti niitä torjunta-aine tyynyjä vai imeytättekö esim. tuota yo. Raidin pullossa olevaa tehoainetta?
 
CorAveRav sanoi:
...Saako jostain myös edukkaasti niitä torjunta-aine tyynyjä vai imeytättekö esim. tuota yo. Raidin pullossa olevaa tehoainetta?
Karavaanarifoorumilla on keskusteltu ahkerasti tyynyistä. On venäläisiä, kiinalaisia ja italialaisia tarjolla.
Raidin aine on aika mietoa kun tarkoitettu sisäkäyttöön.
https://karavaanari.org/index.php/topic,19402.60.html
 
Eskoop sanoi:
Thermacell toimii ihan hyvin, kannattaa tilata maailmalta retkikaasupulloon käypä.
https://www.thermacell.com/products/backpacker-repeller


Mistähän noista saisi näppärämmin tilattua - EU alueelta?

UK:ssä oli verkkokauppa, mutta 31£ hintaisesta paketista oli postikulut 19£!

Kotimaan edustajan kommenti:
Hei! Tällä hetkellä tuotetta ei myydä suomessa.
 
Taky sanoi:
Mistähän noista saisi näppärämmin tilattua - EU alueelta?

UK:ssä oli verkkokauppa, mutta 31£ hintaisesta paketista oli postikulut 19£!

Kotimaan edustajan kommenti:
Hei! Tällä hetkellä tuotetta ei myydä suomessa.

Itselle tuli tuollainen Backpacker pari viikkoa sitten, olisko ollut n. 50 euroa posteineen Saksan Ebay:stä. Testiä ei ole vielä tehty. Kuulin että Ryobin akkukäyttöisen karkottimen tyynyt kävisivät tähän, ovat hitusen halvempia.
 
ocram sanoi:
Itselle tuli tuollainen Backpacker pari viikkoa sitten, olisko ollut n. 50 euroa posteineen Saksan Ebay:stä.

No sieltä sitten, reilun neljänkympin hintaan jenkkilästä - jääneekö tulliin....

ocram sanoi:
Kuulin että Ryobin akkukäyttöisen karkottimen tyynyt kävisivät tähän, ovat hitusen halvempia.

Ok, pitää tzekata.
 
Tein tämän modauksen thermacellin kaasupulloille. Vähän edukkaampaa kuin ostaa aina uudet tilalle.
 
vespa68 sanoi:
Tein tämän modauksen thermacellin kaasupulloille. Vähän edukkaampaa kuin ostaa aina uudet tilalle.
Olen tehnyt saman yhdelle kaasusäiliölle, en vaan vielä ole käyttänyt sitä. Oli aika haasteellista löytää/saada tehdyksi sopiva täyttöpää täyttökaasulle. Yhdestä lukuisista täyttöpullon mukana tulleista päistä ja kutistesukan palasesta tuli kuitenkin ihan kelvollinen täyttöpää, jolla sai säiliön täyteen.
 
Mulla on sellainen täyttöpullo, jonka mukana tuli useita erikokoisia suutinadaptereita.
Yksi oli juuri sopiva tuohon.
Pitää säästää ne kun pullo tyhjenee.
 
Kaasupullon modaus tehty ja kaveri tulosti adapterin täyttöpulloa varten, pullon sai täyteen mutta hieman pitää mittoja justeerata ettei vuoda niin paljoa täyttäessä. Mitä mattoja olette käyttäneet, tai mikä on viimeisin tieto parhaasta tuotteesta?