- 14.8.2020 klo 09:43 / Sähkö- ja hybridiautojen ajoakkujen kapasiteettien muutokset
Ajattelin että tästä voisi olla mielenkiintoista saada tietoa miten muilla on autojen ajoakkujen kapasiteetit muuttuneet ajan mukana. Muuttujia on paljon (aika, kilometrit, ajaako pure-modella vai hybrid, ajaako akun "tyhjäksi", kuinka nopeasti laittaa lataukseen ym. ym.) joten tuskin mitään kaikenkattavaa tietopakettia saada, mutta kiinnostaa silti tietää miten muilla?
Omat tiedot:
V60 T8 MY19, maaliskuulta 2019.
Nyt ajettu autolla 23 900km, keskinopeus pitkältä ajalta 46km/h
Alussa täyteen ladattuna: 40km (hybrid) / 45 km (pure)
Nykyään (lämpötila n. 20C): 37km (hybrid) / 42 km (pure), muutaman kerran nyt 36km / 41km.
Aiemmin työmatkaliikenteessä tuli ajettua päivittäin akku "tyhjäksi" pure-modella, nykyään moista ei tarvitse tehdä kun työpaikallekin on tullut latauspisteet. Sikäli mikäli sinne nyt pääsee jossain vaiheessa käymään etätöiden lisäksi.
Tiedän myös, ettei tuo auton kilometriarvaus ole mikään paras mittari, mutta se on helpoiten saatavilla ja pitäisi olla vertailukelpoinen autojen välillä.
Omat tiedot:
V60 T8 MY19, maaliskuulta 2019.
Nyt ajettu autolla 23 900km, keskinopeus pitkältä ajalta 46km/h
Alussa täyteen ladattuna: 40km (hybrid) / 45 km (pure)
Nykyään (lämpötila n. 20C): 37km (hybrid) / 42 km (pure), muutaman kerran nyt 36km / 41km.
Aiemmin työmatkaliikenteessä tuli ajettua päivittäin akku "tyhjäksi" pure-modella, nykyään moista ei tarvitse tehdä kun työpaikallekin on tullut latauspisteet. Sikäli mikäli sinne nyt pääsee jossain vaiheessa käymään etätöiden lisäksi.
Tiedän myös, ettei tuo auton kilometriarvaus ole mikään paras mittari, mutta se on helpoiten saatavilla ja pitäisi olla vertailukelpoinen autojen välillä.