https://tummennuskalvot.fi/

Skoda CITIGOe iV

Pekka P

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Milloinkohan tämän ennakkomyynti alkaa ja miten mahtaa vastata Mii Electricin heittämään hinnoitteluhaasteeseen. Sama tuotehan tässä lienee kyseessä. Seatin etuna toki viiden vuoden takuu.

e: Korjattu otsikko. -Karvis-
 
Hinta 19 390 eli 2 euroa enemmän kuin Seat Miillä.

Siitä pois 2000 euron hankintatuki ja Skoda-kauppiaan tinkivara.
 
Hinnat alkaen mallissa CCS-pikalataus on lisävaruste. Jännä nähdä miten kauppa käy kun väki totutettiin aika paljon parempiin hintoihin.
 
Laitoin tästä kyselyn / tarjouspyynnön luottomyyjälleni Matti Lajuselle Keravan Laakkoselle. Autostadiumin Skoda -miitissä tästä juttelimme, ja ajatus on, että voisin tällaisen tilata ja myydä Polon vaikka itse. Katsotaan, onko hinta kilpailukykyinen.
 
nokonzok sanoi:
Hinnat alkaen mallissa CCS-pikalataus on lisävaruste.

Tuo on paha puute. Mutta varmasti sellainen asia, jota monikaan ensimmäistä sähköautoa hankkiva ei edes älyä miettiä.

Jos käyttöprofiili on tiukka ja hitaampi lataus riittää aina, niin ei puutteesta paljoa haittaakan ole. Mutta se satunnainen "Helsingin reissu" menee kyllä hankalaksi, kun pikalatauskelpoisella autolla sen kuittaa kahvipaussilla.
 
Urlaub sanoi:
Tuo on paha puute. Mutta varmasti sellainen asia, jota monikaan ensimmäistä sähköautoa hankkiva ei edes älyä miettiä.

Jos käyttöprofiili on tiukka ja hitaampi lataus riittää aina, niin ei puutteesta paljoa haittaakan ole. Mutta se satunnainen "Helsingin reissu" menee kyllä hankalaksi, kun pikalatauskelpoisella autolla sen kuittaa kahvipaussilla.

Onko Seat Mii:ssä ja VW e-up:issa vakiona tämä pikalataus, joka Skodasta puuttuu? Minulle tämä ei olisi mikään ongelma, kun ainoastaan kotona lataisin 16A pistokkeesta, mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaisi. Ihmetyttää kyllä, jos Skoda tehtäisiin eri spekseillä kuin sisarautot.
 
Markku J sanoi:
Laitoin tästä kyselyn / tarjouspyynnön luottomyyjälleni Matti Lajuselle Keravan Laakkoselle. Autostadiumin Skoda -miitissä tästä juttelimme, ja ajatus on, että voisin tällaisen tilata ja myydä Polon vaikka itse. Katsotaan, onko hinta kilpailukykyinen.
Mulla on sama tilanne paikallisen Skodamyyjän kanssa. Odotellaan yhteydenottoa.
Tarkoituksena mahdollinen 3v liisaus. Katsotaan onnistuuko.
 
Markku J sanoi:
Onko Seat Mii:ssä ja VW e-up:issa vakiona tämä pikalataus, joka Skodasta puuttuu? Minulle tämä ei olisi mikään ongelma, kun ainoastaan kotona lataisin 16A pistokkeesta, mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaisi. Ihmetyttää kyllä, jos Skoda tehtäisiin eri spekseillä kuin sisarautot.

Suhtautuisin hiukan skeptisesti vielä tuohon, että skodaa saisi ilman pikalatauspistoketta.

Seattia ei saa ilman sitä. Ei kuulu lisävarustelistaan.
 
Sain vastauksen, että hinnasto julkaistaan 7.1.2020 ja silloin voidaan tilauksia tehdä. Ylimääräistä maahantuojan hankintatukea ei tule tarjolle.
 
repomies sanoi:
Suhtautuisin hiukan skeptisesti vielä tuohon, että skodaa saisi ilman pikalatauspistoketta.

Seattia ei saa ilman sitä. Ei kuulu lisävarustelistaan.

Ilmeisesti tieto pikalatauksen puuttumisesta on ollut myyjän väärinkäsitys. Citigon englanninkielisessä lehdistötiedotteessa sanotaan, että kalliimmassa mallissa on vakiona "charging station" (mitä ikinä tarkoittaakaan), joka on halvemmassa versiossa lisävaruste. CCS kuitenkin siis löytynee kaikista, ja olisi sen puuttuminen kieltämättä ollut aika erikoinen valinta. Eipä silti, esim. Leafista on saatavilla Keski-Euroopassa joku oikein riisuttu kulimalli, josta muun ohella puuttuu pikalatausmahdollisuus.
 
Urlaub sanoi:
Tuo on paha puute. Mutta varmasti sellainen asia, jota monikaan ensimmäistä sähköautoa hankkiva ei edes älyä miettiä.

Mitähän hintaluokkaa CCS lisävarusteena on - tuskin tonneja kuitenkaan?
 
Charging station lienee se schukopistokkeeseen kytkettävä tilapäislaturi.  Eikös se Miin kohdallakin ole vakiona vain varustellummassa mallissa. Bemarissa mukana tullut laite kai sopisi tähän käyttöön.
 
Markku J sanoi:
Taitaa olla vaan tämä Miin kalliimmassa Plus -mallissa vakiona oleva latausjohto: Type 2 - Suko -tilapäislatauslaite 1,8 kW

Olettaisin näin. Varsinainen wall-box on kuitenkin monelle täysin hyödytön, koska asennuspaikkaa ei kaikilla ole. Tuo tilapäislatauslaite on sentään useimmille joskus hyödyksi.
 
Heti loppiaisen jälkeen siis tulee siis hinnasto ja tilauksen voisi laittaa sisään. Olen kyllä mietteliäänä, kiinnostuisiko tällaisesta tarjouspyynnön verran.
 
Pekka P sanoi:
Heti loppiaisen jälkeen siis tulee siis hinnasto ja tilauksen voisi laittaa sisään. Olen kyllä mietteliäänä, kiinnostuisiko tällaisesta tarjouspyynnön verran.

Perusauton hintahan jo julkaistiin ja se on Miin kanssa linjassa (mutta ilman maahantuojan hankintatukea). Varmaan varusteetkin noudattelevat Miin hinnastoa. Mutta onko maahantuoja jättänyt kauppiaille yhtään alennusvaraa? Se nähdään 7.1. Minä pyydän tarjouksen, mutta veikkaan niin, että Polo jää vielä pihaan.
 
Pekka P sanoi:
Aika kova on Style-mallin lisähinta.

Äkkiseltään tuntuisi järkevimmältä ottaa Ambitioniin lisävarusteena sadetunnistin (190 euroa) ja vakionopeussäädin (130 euroa). Lämmitettävää tuulilasia ei saa Ambitioniin.
 
Aluvanteille tulee aika kova hinta tässä. Stylestä kaipaisin ainoastaan vakionopeussäädintä. Onko lisähinnattomia perusvärejä vain yksi, eli keltainen?

Pyysin tarjouksen Stylestä: Kiwi green + musta katto + vakionopeudensäädin + function -paketti (sekä lisähinnattomat hopeanväriset aluvanteet). Sekä Ambitionista: keltainen perusväri + vakionopeudensäädin.
 
Taitaa olla myös e-up lisäerä tarjous voimassa, jos huhut pitää paikkansa.