https://yliteippaus.fi/

Käytetyn V 40 osto

K

koss

Vieras
Moi.
On käynyt mielessä ostaa käytetty V40 vm 2012->
Voisitteko kertoa, mitä kannattaa ottaa huomioon ks auton ostossa?
Miten se pärjää pikkudiselilla?
Onko D2/114 hv koneella tarpeeksi  tehoa vai se on ihan voimaton? D3 D4 maksaavat reilusti yli budjettia kun T konetkin joten näistä en haveile :-\

 
Eikö tuo D2 oo se Pösön kone josta ei tiedä milloin leviää.
 
Mulla pyörähti kaksi vm 2013 mallista tuollaista käytössä: D2 manuaali ja D3 automaatti (polestarilla).

D2 (1.6 litrainen versio) on voimaton ja sen yhteyteen liitetty automaatti on surkean kulmikas, manuaali on parempi. Sitten taas 5-sylinteriset koneet parempia menemään, mutta kulutuskin on litraa-kahta suurempi. D3 150hp version saa polestarilla (ovh n. tuhat euroa?) nostettua 177hp, myös automaattivaihteiston toiminta paranee samalla. Lisäksi tuon D2 huoltoväli on 20 000 km tai 1v, joten jos ajoa tulee paljon, niin huollot maksaa enemmän. Volvon omien koneiden huoltoväli 30 000 tai 1v.

Suurin tyyppivika noissa alkupään autoissa on ovien lukot, reistailee niin penteleesti pakkasella. Ovi ei aukea ja/tai mene enää kiinni. Kummassakin omassa lukot reistaili talvella, ei tullut kuntoon ainakaan siihen mennessä kun lähtivät vaihtoon.
 
Ei se D2 mitenkään erityisesti leviä kun sen pitää kunnossa kuten muutkin moottorit. Tuossa on ollut samoja ongelmia että hiukkasloukun täyttyessä saattaa nousta dieseliä öljyjen sekaan. Millainen budjetti sulla on? Tollainen D2 manuaali on ihan kiva auto, se automaatti on tosiaan aika kökkö.

Meillä on töissä ajettu 1.6 TDCi/HDi koneilla vaikka kuinka paljon ongelmitta, sama pata kun tuo vanha D2. Ongelmat meilä on keskittyneet volkkarin 1.6 TDI pataan missä menee suuttimia kuin leipää.

Ovien lukkoihin on kuulemma tullut korjaus. Mulla oli sama jäätymisongelma pakasta vedetyssä 2016 mallissa, mutta takuuseen meni kummatkin takaoven lukot ja omamekaanikon mukaan siihen on tullut päivitetty lukkomalli.
 
No sanoisin että 17000 on jo kipuraja. Budjetti siis.
Auutomaattia näillä rahalla ei saa, joten vain manualista kyseilen.
 
Mjoo, melkeen kannattaa vilkuilla Biliaan palaavia vaihtoautoja tolla budjetilla. Siellä aika hyvin pyörii noita n. 100 tkm ajettuja 15-18k hinnoin. V60 myös, jos ei ole liian iso.
 
mtr1 sanoi:
Ovien lukkoihin on kuulemma tullut korjaus. Mulla oli sama jäätymisongelma pakasta vedetyssä 2016 mallissa, mutta takuuseen meni kummatkin takaoven lukot ja omamekaanikon mukaan siihen on tullut päivitetty lukkomalli.

Ei ollut ainakaan MY18 malliin tuo lukkomalli vielä löytänyt tietänsä. Takaovien lukot rasvattu ensimmäisellä käynnillä ja toisella käynnillä vaihdettu etuovien lukot tämän vuoden puolella.
 
Issuj sanoi:
Ei ollut ainakaan MY18 malliin tuo lukkomalli vielä löytänyt tietänsä. Takaovien lukot rasvattu ensimmäisellä käynnillä ja toisella käynnillä vaihdettu etuovien lukot tämän vuoden puolella.

No, voihan se olla että minulle on sitten valehdeltu. Ei se ole ennenkuulumatonta sekään. Ens talvena nähdään.

Joka tapauksessa käytetyn kanssa noi on todnäk korjaamatta, kun toimivaa korjausta ei pitkään ole ollut.