https://tummennuskalvot.fi/

Yleistä keskustelua Volvosta

Volvo-merkkiuskollisuus?

  • Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni

    Ääniä: 54 18,0%
  • Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni

    Ääniä: 68 22,7%
  • Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni

    Ääniä: 36 12,0%
  • Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä

    Ääniä: 53 17,7%
  • Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani

    Ääniä: 28 9,3%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon

    Ääniä: 70 23,3%
  • Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo

    Ääniä: 38 12,7%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon

    Ääniä: 8 2,7%
  • Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto

    Ääniä: 55 18,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    300

Quality

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
18.12.2013
Oli pakko avata tällainen yleisaihe, kun tuntui vähän kaikki Volvoihin liittyvä keskustelu kulminoituvan tuonne XC90-ketjuun.

Ajatuksenani kysäistä, missä Volvo-malleissa ja mistä vuodesta lähtien on ollut saatavana rattivaihteet, siis ne automaatin mukana tulevat läpyskät, joilla voi mm. tehdä moottorijarrutuksia alaspäin vaihtamalla?

Omaan XC60seen noita ei saanut, olisin ottanut. Eihän niitä kovin usein tarvitse, mutta kun olin niitä edellisessä autossani tottnut käyttämään, aluksi niitä kaipasin.

völvöxc60 sanoi:
Omassa kun ajaa tuolla sport puolella ja käyttää rattivaihteita, niin silloin näkee vaihteet mittaristossa.
Onko tuossa XC90 rattivaihteet saatavilla :rolleyes:
 
Yksi puskista tullut Volvon hieno ominaisuus on se, että Heren ilmaista karttapalvelua kun käyttää tietokoneella, voit lähettää klikkaamasi kohdan suoraan oman Volvosi naviin. Tätä on tullut paljon käytettyä ja enää ei ole mitään tarvetta kirjoitella osoitteita paperille ylös ja naputella sitten niitä autossa naviin.
 
Tuiki tarpeellinen varuste löytyi auton keskikyynärnojan lokerosta, kaukosäädin auton kiinteään navigaattoriin :eek:
 
Näkyyhän nuo vaihteet mittaristossa kun laittaa kepin "manuaaliasentoon". Olisi kyllä ihan kiva, jos käytettävä vaihde näkyisi myös D-asennossa, niin kuin esim. vokkeloiden DSG-lootien yhteydessä näkyy...
 
Se on vaan tottumattomuutta automaattiin, kun tarvitsee sitä tietoa mikä vaihde on käytössä. Kyllä se siitä ajan kanssa muuttuu ja sinuakaan ei voisi käytetty vaihde vähempää kiinnostaa.
 
/\ Kyllähän tässä on jo kymmenkunta vuotta totuteltu automaattiin, mutta ei tuo yhtään haittaisi, jos informaationa tuon käytettävän vaihteen tuolta taulusta näkisi ;)
 
Ehkä se onkin sitten enemmän niin, että kun automaatti toimii tarpeeksi hyvin ja huomaamattomasti, niin tuohonkaan informaatioon ei kiinnitä huomiota eikä sitä koe tarpeelliseksi.
 
Onko kellään hajua osaako volvon premium audio ohjata myös android laitetta, eli vaikka spotifyssä vaihtuisi biisit ratin nappuloista jne. Nykyinen iphone näkyy soittimessa ipodina ja tällöin kaikki toimii, mutta kun en niin perillä ole ios/android eroista että voiko tuossa olla joku syy, ettei android toimisikaan samalla tavalla? Huvittaisi kokeilla ensimmäistä android puhelinta itselle...
 
JS88 sanoi:
Onko kellään hajua osaako volvon premium audio ohjata myös android laitetta, eli vaikka spotifyssä vaihtuisi biisit ratin nappuloista jne. Nykyinen iphone näkyy soittimessa ipodina ja tällöin kaikki toimii, mutta kun en niin perillä ole ios/android eroista että voiko tuossa olla joku syy, ettei android toimisikaan samalla tavalla? Huvittaisi kokeilla ensimmäistä android puhelinta itselle...
Tuo iPod liityntä tuntuu olevan vanhemmissa Volvoissa harvinainen varuste. Todennäköisesti ei ymmärrä Anteron päälle. USB-liittimen kautta voi saada toimimaan massamuistina eli soittaa puhelimesta löytyvät tiedostot, mutta en muuta usko. Tuon iPod liitynnän haluaisin omaanikin just tuon rattiohjauksen takia :)
 
Ribbe sanoi:
Tuo iPod liityntä tuntuu olevan vanhemmissa Volvoissa harvinainen varuste. Todennäköisesti ei ymmärrä Anteron päälle. USB-liittimen kautta voi saada toimimaan massamuistina eli soittaa puhelimesta löytyvät tiedostot, mutta en muuta usko. Tuon iPod liitynnän haluaisin omaanikin just tuon rattiohjauksen takia :)

Näin se jurikin oli, testasin kaverin androidilla missä ei ollut spotifya vaan ainoastaan mp3 tiedostoja puhelimen muistissa. Nuo toimi ongelmitta. Nyt sitten itselleni tuli oma android luuri ja eihän se auto osaa tätä ohjata yhtään millään tavalla. Harmittaa koska tuota ominaisuutta käytin käytännössä aina autoillessa.
Iphonessa kuulokeliitännän äänenlaatu oli surkea ja sillä ei voinut kuvitellakaan kuuntelevansa musiikkia auxin kautta, yllätyksekseni tämä sampan kuulokeliitäntä taas antaa erittäin hyvää ääntä pihalle.

Nyt mulla on siis vaihtoehtoina käyttää joko vanhaa iphonea spotifyn ja podcastien kuunteluun ja se saisi olla aina autotelineessä tai ostaa bluetooth-aux muunnin jolla puhelimen saisi langattomasti autoon kiinni mutta menettäisi ratin napit käytöstä..
 
Volvo sanoo määrittelevänsä ylellisyyden uudelleen

1108-Volvo-Luxury-630x400.jpg


http://tekniikanmaailma.fi/autot/volvo-sanoo-maarittelevansa-ylellisyyden-uudelleen/
 
Oletteko laittaneet kovemmilla pakkasilla maskisuojaa diesel-Vollen keulaan? Toki aiemman 2012-mallisen V40:n kokemuksella voi todeta, että polttoainetoimisella lisälämppärillä auto lämpenee kovissakin pakkasissa nopeasti ja miellyttäväksi, mutta mietin asiaa esimerkiksi silloin tällöin tapahtuvien lyhyiden pätkäajonen kannalta, jolloin yleensä otan polttoainelämmitinautomatiikan pois päältä ennen starttia (lämmittimelle ei kuulemma lyhyt pätkä ole hyväksi). Toisaalta keulapeite parantanee koneen lämpöjen säilymistä. Nettikaupoista saisi sekä ylä-että alamaskisuojat jopa alle 50 euron. Kannattaako? (Kovempia pakkasia vaikuttaisi olevan luvassa tammikuulle....)
 
mulla on maskisuoja käytössä pakkasilla. ostin tuon jo edelliseen S60:een. ei tarvi palella ilman tuotakaan, mutta jos tuon kanssa moottorin lämmöt olisi "alueella".

kuvassa edellinen S60
 

Liitteet

  • ms.JPG
    ms.JPG
    62,5 KB · Katsottu: 463
Peeveli sanoi:
Oletteko laittaneet kovemmilla pakkasilla maskisuojaa diesel-Vollen keulaan? Toki aiemman 2012-mallisen V40:n kokemuksella voi todeta, että polttoainetoimisella lisälämppärillä auto lämpenee kovissakin pakkasissa nopeasti ja miellyttäväksi, mutta mietin asiaa esimerkiksi silloin tällöin tapahtuvien lyhyiden pätkäajonen kannalta, jolloin yleensä otan polttoainelämmitinautomatiikan pois päältä ennen starttia (lämmittimelle ei kuulemma lyhyt pätkä ole hyväksi). Toisaalta keulapeite parantanee koneen lämpöjen säilymistä. Nettikaupoista saisi sekä ylä-että alamaskisuojat jopa alle 50 euron. Kannattaako? (Kovempia pakkasia vaikuttaisi olevan luvassa tammikuulle....)

Tilasin tuohon omaani maskisuojat, jotka toivon mukaan saapuvat näinä päivinä. Kyllähän autossa tarkenee näilläkin etelän pakkasilla, mutta ei autoon kyllä liian kuuma tule, ainakaan tuollaisilla n. 30min ajopätkillä (autossa ei ole pa-käyttöistä lisälämmitintä). Ei kait noista suojista ainakaan haittaa ole :)
 
Vankka yliedustus Volvoilla tänä aamuna Lahti-Helsinki välillä: 4 autoa moottoritien varteen hyytyneinä (seisoivat pientareella hätävilkut päällä), noista 50 % XC60-mallin "pohjoisiin olosuhteissin suunniteltuja" autoja, mikali oikein havaitsin niin molemmat faceliftattuja.
Pakkasta ei kertaakaan yli 30 astetta, mutta koko matkan yli 24....
 
^noista ainakin yksi, tai ainakin yksi tuohon motarinvarteen hyytyneistä XC60:stä oli hinattu tuohon omaan lempipajaani Järvenpäässä  ;D ( ei kyllä ollut ihan viimeisintä mallia tuo XC)

Olivat hinanneet näitä uusia autoja muitakin pihaan tänään ja eilen, hirvee kiire tuolla pajassa  ;D

Itse kun olin vain konsultoimassa polttoainesuodattimen vaihtoa. Jos en itse onnistu vaihtamaan lähipäivinä, PHT saa vaihtaa..