https://yliteippaus.fi/

Yleistä keskustelua Volkswagenista

Benkku

Vakiokalustoa
Liittynyt
31.5.2017
Penguin sanoi:
Pelkkiä SUVejako ne alkaa myymään vai avolavoja, kun jenkeissä ei noi farkut ja viistoperät ole oikein kaupaksi menneet?

VW ilmoitti Detroitin autonäyttelyssä, että Jettan myynti loppuu Euroopassa. Jettan myynti on ollut kovassa pudotuksessa Euroopassa eli miinusta yli 20%. Uusi isompi Jetta tulee vain Amerikan markkinoille ja samaan kokoluokkaan kuin esim. Toyota Camry. Uudet Jetat tehdään Meksikossa. Euroopassa Jettan myynti on ollut alamaissa. Silti ihmetyttää pyrkiminen jenkeissä luokkaan, jonka myynti tippui viime vuonna kokonaisuudessaan -15% ja ainoa sedan, joka pääsi nollatulokseen oli luokan hallitsija eli Toyota Camry.
 
Benkku sanoi:
VW ilmoitti Detroitin autonäyttelyssä, että Jettan myynti loppuu Euroopassa. Jettan myynti on ollut kovassa pudotuksessa Euroopassa eli miinusta yli 20%. Uusi isompi Jetta tulee vain Amerikan markkinoille ja samaan kokoluokkaan kuin esim. Toyota Camry.

Tuulilasi väittää, että uusi Jetta olisi tulossa myös Eurooppaan. Ei se kyllä juurikaan suurempi liene kuin entinen - pituus on kasvanut kokonaista 43 mm.
 
Mikä olisi Passatin asema jos jenkkeihin tulee joku isompi Jetta? Kuulostaa hieman oudolta...

Se on kyllä totta että ainakin Suomessa Jetta on jäänyt paitsioon, ei noita juuri näe.
 
nemos sanoi:
Tuulilasi väittää, että uusi Jetta olisi tulossa myös Eurooppaan. Ei se kyllä juurikaan suurempi liene kuin entinen - pituus on kasvanut kokonaista 43 mm.

Oheinen lainaus on ihan VW lehdistötiedotteesta, mikä annettin Detroitissa. Eiköhän tuo ihan selkokieltä ole.

"There are no plans for a European version."


"German-American. In the U.S., the Jetta is the most successful automobile with German roots. From the East Coast to the West Coast of the United States, more than 3.2 million units have been sold to date. Therefore, it has been a long-running tradition that the world premiere of a new Jetta is celebrated in its main market, the USA. In 2010, it was presented in San Francisco, and in 2014 in New York. Now, in 2018, Volkswagen is revealing the latest generation of the Jetta at the North American International Auto Show (January 15–28) in Detroit, Michigan. The new Jetta was systematically designed to meet the needs of customers in overseas markets; there are no plans for a European version. A sibling model of the Jetta now being presented will be offered later in China under the name Sagitar."

Kun saman tiedotteen lukee loppuun voi rivien välistä lukea Passatin tarun oleva ohi jenkeissä. Passatin myynti on ollut pitkään laskussa jenkeissä  ja viime vuonna pudotus oli  -17%. Euroopassa Passat on luokassaan markkinajohtaja, mutta senkin myynti tippui -13%, osaksi varmaan koska Skoda Superb on samoilla markkinoilla.
 
Jenkki-Passat on viimeisimmässä versiossa eri auto, kuin euroopassa.

euro-passat-differences.jpg
 
Onkos nämä V Gti (2.0 I4 16v Turbo FSI 147 kW / EA118 )moottorit niitä öljysyöppöjä? Eli koodeilla AXX/BWA/BPY/CAWB. Vai oliko ne EA888 perheen koneet niitä?

 
jni sanoi:
Jenkki-Passat on viimeisimmässä versiossa eri auto, kuin euroopassa.
Eurooppalainen versio näyttää muuten paremmalta, mutta takasivuikkunan suipompi muoto miellyttää omaa silmää enemmän. En tiedä, mitä noilla detaljieroilla oikeasti haetaan?
 
ePa sanoi:
Onkos nämä V Gti (2.0 I4 16v Turbo FSI 147 kW / EA118 )moottorit niitä öljysyöppöjä? Eli koodeilla AXX/BWA/BPY/CAWB. Vai oliko ne EA888 perheen koneet niitä?

Mulla AXX söi MKV GTI:ssä sen litran viiellätonnilla. Eli, on. :D
 
Perinteistä japanilaista Takata laatua näköjään taas. Montakohan ryssittyä airbagiakin tuo firma on onnistunut tekemään.
 
Trollsten sanoi:

Eiköhän tuosta tule takaisin kutsu. Tuo pitää saada vwn omissa testeissä saada toistettua ja sitten suunnitella toimiva ratkaisu. En pidättelis henkeä...

Itsellä käynyt vähän vastaava tilanne kiipelyvaljaissa, kun valjaiden lukko aukesi kiivetessä. Marginaalitilanne, mutta selkeä turvallisuusriski.
 
ePa sanoi:
Eiköhän tuosta tule takaisin kutsu. Tuo pitää saada vwn omissa testeissä saada toistettua ja sitten suunnitella toimiva ratkaisu. En pidättelis henkeä...

Jutun perusteella on todettu jo konsernin sisällä.

'"Voimme tehtaalla tehtyjen omien analyysiemme perusteella vahvistaa, että turvavöissä on Tekniikan Maailman testeissä havaittu puute. Tutkimme parhaillaan korjausvaihtoehtoja ja informoimme ratkaisusta mahdollisimman nopeasti", kommentoi Seatin viestintäjohtaja Christian Stein Tekniikan Maailmalle tapausta.'
 
Aika jännä että "väärin testaava" Tekniikan Maailma sai tuon ongelman esiin testeissään. Luulisi että noita automalleja on pyöritelty siellä sun täällä pitkin maailmaa  8)
 
1 / 3 "askeleesta" suoritettu.

Ratkaisu on aivan käsillä. Jännitys tiivistyy lähes käsin kosketeltavaksi.  ;D
 
jni sanoi:
Jenkki-Passat on viimeisimmässä versiossa eri auto, kuin euroopassa.

euro-passat-differences.jpg
Mitoissakin on eroja (2018).. Passat sedan:
Euro: pituus: 4767 mm / US: 4875 mm
Euro: leveys: 1832 mm / US: 1834 mm
Euro: akseliväli: 2786 mm / US: 2803 mm
Euro: korkeus: 1476 mm / US: 1487 mm

Vertailukuvissa Euro versio kylläkin taitaa olla vanhempi B7.. mutta 2018 sivustoillakin on malleissa muitakin kuin mittaeroja.. esim. etulamput on 2018:eissa jo samannäköiset.
 
Trollsten sanoi:
Koomisinta tässä on se, että ongelma tuli ilmi paria tuntia ennen kuin mulle luovutettiin Polo, jossa on tämä probleema ;D Tutkin omaa autoa ja totesin että ongelman pystyy periaatteessa korjaamaan ihan kotosalla, kun tunkee ylemmäksi nousevan vastakappaleen toisen kanssa samaan tasoon.
 
Ei se mitään korjaa, jos kaikilla penkeillä istuu ihminen vöihin köytettynä. Vyötä kiristäessä se lukko nousee takaisin ylös.
 
juupeli sanoi:
Aika jännä että "väärin testaava" Tekniikan Maailma sai tuon ongelman esiin testeissään. Luulisi että noita automalleja on pyöritelty siellä sun täällä pitkin maailmaa  8)

Niin, ja eikös se ollut niin että VAG on maksanut kaikki mainokset TM:ssä, mites nyt näin kävi? :rolleyes:
 
Arcca sanoi:
Niin, ja eikös se ollut niin että VAG on maksanut kaikki mainokset TM:ssä, mites nyt näin kävi? :rolleyes:

Nämä tapauksethan kuuluu aina sivuuttaa ja sopivasti unohtaa ;)
 
MMV sanoi:
Perinteistä japanilaista Takata laatua näköjään taas. Montakohan ryssittyä airbagiakin tuo firma on onnistunut tekemään.
Kyseessä on suunnittelu- eikä valmistusvirhe. Ongelma on turvavyön vastakappaleiden sijoittelussa eli ihan taattua VAG laatua tämä on.
 
No meidän kaikkien onneksi firmaa tai valmistajaa nimeltä VAG ei ole ollut olemassa moneen vuoteen...
 
loginpass sanoi:
No meidän kaikkien onneksi firmaa tai valmistajaa nimeltä VAG ei ole ollut olemassa moneen vuoteen...
Kyllä se on Saksasas edelleen Volkswagen AG ja pörssistäkin voi ostaa Volkswagen AG:n osakkeita.