https://yliteippaus.fi/

Audi e-tron

Our Audi e-tron will be starting out in 2018 – the first electric car in its competitive field that is fit for everyday use.

Se on hienoa, että aina ollaan ensimmäisiä. Ilmeisesti siis Tesla Model X:ä ei lasketa koska se ei sovi päivittäiseen käyttöön  :rolleyes:
 
No niin, 18 päivää viralliseen julkistukseen. Audin etron micrositella luvattiin wltp-syklillä yli 400km range.

Ollaan niin sanotusti jännän äärellä!

Toivottavasti veli Mrk pitää meidät ajantasalla kun lisätietoa saa jakaa.
 
Audin SUV sähköauton julkaisu lähestyy ja suomessakin sen on jo voinut itselleen varata 2000€ varausmaksulla.

- Kaksi sähkömoottoria, 265 kW / 561 Nm.
- Boost-tilassa 300 kW / 664 Nm.
- Kiihtyvyys 0–100 km/h alle 6s.
- Akku 95kWh
- Toimintamatka 400km (WLTP)
- Tuotanto jo alkanut syyskuussa 2018 (Audi Brussels).

Live stream:
https://www.e-tron.audi/en

Suomenaikaa 18.syyskuuta klo 6:30.
 

Liitteet

  • C80B36AE-210F-4E38-8A39-073FAAF50DD7.jpeg
    C80B36AE-210F-4E38-8A39-073FAAF50DD7.jpeg
    43,1 KB · Katsottu: 350
”Hinnat alkavat Saksassa 79 900 eurosta.”

Eli kovin edukas ei tule suomessakaan olemaan, ei vielä kansanmalliksi tuosta ole, mutta tuskin sitä kukaan odottikaan.
 
Turbo sanoi:
”Hinnat alkavat Saksassa 79 900 eurosta.”

Eli kovin edukas ei tule suomessakaan olemaan, ei vielä kansanmalliksi tuosta ole, mutta tuskin sitä kukaan odottikaan.

Kyllä valtion (velalla) pitäisi tukea ostajia 80%.
 
No, kyllä noita 80 - 90 kiloeuron T8-Volvoja näkee sen verran paljon että kai niitä voi jo melkein kansanautoina pitää. Miksipä tästä ei myös sellaista voisi tulla.

Tekniikka on mainiota, 95 kWh akusto 150 kW pikalatauksella, lämpöpumppu (joka käyttää hyväkseen sähköjärjestelmän hukkalämpöä) lämmittämässä jne. Koko asettuu Q5:n ja Q7:n puoliväliin.

A1811290_overfull.jpg

A1811296_overfull.jpg

A1811309_overfull.jpg



Audi USA:n lehdistötiedote:

https://media.audiusa.com/en-us/releases/266
 
Tässä on kyllä pitkästä aikaa Audi joka tosissaan herättää ostokiimaa ;D. Jopa muotoilussa on tällä kertaa onnistuttu ja tämä kyllä hakkaa mennen tullen esim. Teslan Model X:n. Jos hinta asettuisi Suomessa mitenkään järjelliselle tasolle niin voisi vakavasti harkita seuraavaksi kulkineeksi...
 
Tiputtaisivat akkukapasiteetin 80 kWh:in ja tehon ja hinnan puoleen, niin olisi pätevä peli.
 
antsu sanoi:
Tiputtaisivat akkukapasiteetin 80 kWh:in ja tehon ja hinnan puoleen, niin olisi pätevä peli.

Sellainen on jo, sitä sanotaan Nissan Leafiksi.

Audi on kyllä onnistunut tämän kanssa!
 
Periaatteessa joo, mutta suorituskyky jäi kyllä aika vaisuksi. Sportilla olisi saanut kyllä painua sinne 5s pintaan tai hiukan alle.

Pistää mietteliääksi, kun nyt tuo jää nykyisen Allroadini jalkoihin.
 
jlindstrom sanoi:
Periaatteessa joo, mutta suorituskyky jäi kyllä aika vaisuksi. Sportilla olisi saanut kyllä painua sinne 5s pintaan tai hiukan alle.

Kiire on kova ;)

Minulla ei mikään auto ole mennyt alla 10 sekunnin enkä ole mistään sen takia myöhästynyt.
 
BarrelNut sanoi:
Säilytystila konepellin alla (mm. latauskaapelille tuon välipohjan alla):

Tuo on hyvä paikka johdolle, vaikkei kätevästi käytettävissä. Itse en haluaisi likaista roikkaa pyörimään kontinpohjalle.