https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Tesla Model 3

P

pantero

Vieras
Kovin paljoa tässä uutisessa ei vielä ole faktaa, mutta kyllä Model 3:n kehitystä on hyvä ryhtyä jo seuraamaan

http://insideevs.com/tesla-cto-model-3-offered-sedan-crossover/

Eli 2017 julkistettavasta Model 3:sta kehitetään sekä sedan, että SUV-malli, joiden toimintamatkaksi luvataan 200+ mailia. Halvimman version (sedan, etuveto) hintatavoite on USA:ssa 35 000 $. Sitä voikin sitten arvuutella, mitä 4-veto SUV maksaisi Suomessa ja milloin se olisi ostettavissa.

======================

Toivottavasti Model 3 ei kuitenkaan ole ihan tuon näköinen, kuin tuossa render-kuvassa (voipi jäädä kauppaan...).
 
Todella mielenkiintoinen artikkeli Tesla Model 3:sta ohessa.

http://seekingalpha.com/article/3258855-will-teslas-model-3-compete

Vaikka kaikki tässä artikkelissa on spekulaatiota, on se hämmästyttävän yksityiskohtainen ja varsin uskottavakin. Tulevaisuus näyttää, onko tuossa yhtään faktaa...

=========================

Milloinkahan voisi tilata Tesla Model 366D SUV:in? Artikkelissa luvattu toimintasäde 320 mailia riittäisi ihan hyvin, kunhan Lappeenrantaan tulee SuperCharger-asema, jonka naapurista saa päivän pihvin. 8)
 
Tesla Model kolmosta odotellessa tässä hiukan uutisia. Musk on asettanut Model 3:selle ilmanvastuskertoimen (Cd?) suunnittelutavoitteeksi 0,20. Julkisuudessa on povailtu, että kolmosen esittely olisi maaliskuussa 2016.

Teslan nykymallien Model S ja X kerroin on 0,24. Toivottavasti kolmosen muotoilu ei mene överiksi. Näin tuskin käykään, sillä siitähän pitäisi tulla voluumimyyntimalli.

http://insideevs.com/tesla-model-3-dominate-drag-race-drag-coefficient-less-0-20/
 
Urlaub sanoi:
Tesla Model 3 julkistetaan 31.3.2016. Ensiksi myynti alkaa Euroopassa ja samaisena päivänä alkaa tilausten vastaanottaminen. Autojen toimitukset alkavat 2017.

Hittolainen, joutuuko tässä vetämään ostohousut jalkaan?  ???


http://www.iltalehti.fi/autot/2016021121102864_au.shtml
Joutuu ;). Epäilen vain kovasti että hinta pysyy alle 40 t€ Suomessa ja toimitukset, saattavat hieman venähtää jos hinta saadaan kohtuulliseksi. Eikös Chervoletin Bolt tule jo aikaisemmin saataville? Väittävät tätä myös kohtuuhintaiseksi ja 200 mailin toimintasäteellä liikkuvaksi.
 
Urlaub sanoi:
Tesla Model 3 julkistetaan 31.3.2016. Ensiksi myynti alkaa Euroopassa ja samaisena päivänä alkaa tilausten vastaanottaminen. Autojen toimitukset alkavat 2017.

Hittolainen, joutuuko tässä vetämään ostohousut jalkaan?  ???
MainosTV on hiukan eri linjoilla. Onneksi vain hiukan.

Yhtiö esittelee uuden mallinsa Tesla Model 3:n ensi kuussa, jolloin sitä voi ruveta varaamaan Yhdysvalloissa. Mallin hinta on 35 000 dollarista, eli noin 31 000 eurosta ylöspäin. Auton tuotanto alkaa ensi vuoden lopussa tai vuoden 2018 alussa.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/teslan-gigatehdas-kohtasi-vaikeuksia-model-3-lle-suuret-odotukset/5731952

Pitkässä juoksussa sähköautoja ei taida pysäyttää enää mikään. Ei edes öljy-yhtiöiden lobbaus. Sata vuotta ne onnistuivatkin sahaamaan maailmaa silmään. Harmi vaan kun tuo sähköauto tekniikka olisi todennäköisesti paljon nykyistä kehittyneempää jos siihen olisi aikaisemmin panostettu.

Tällaisten Teslojen yms. perässä muidenkin on pakko. Ja hyvä niin.

 
Foxit sanoi:
Joutuu ;). Epäilen vain kovasti että hinta pysyy alle 40 t€ Suomessa ja toimitukset, saattavat hieman venähtää jos hinta saadaan kohtuulliseksi.

Jos autoa myydään muualla Euroopassa 31.000 eurolla, niin ei sen hinta Suomessakaan mitenkään 40 tonniin voi kivuta. Alvia meillä on tietysti enemmän, mutta vuodelle 2018 sähköautojen autoverokin putoaa jo 3,3 %:iin eli käytännössä ovat lähes autoverottomia.

Jos ennakkotiedot pitävät kutinsa, niin 35 tonnia voisi olla aika lähellä todellista hintaa. Käytännössä vähän alle eli 34.900,-.

Foxit sanoi:
Eikös Chervoletin Bolt tule jo aikaisemmin saataville? Väittävät tätä myös kohtuuhintaiseksi ja 200 mailin toimintasäteellä liikkuvaksi.

Tuskin Nissan-Renaultikaan jää tuleen makaamaan. Vuonna 2017 pitäisi tulla uuden Leafin, ja eiköhän sen tekniikkaa pian siirretä muuhunkin mallistoon. Myös Renault voisi tuoda sähköautomallistonsa Suomeen, kun Virossa ja Ruotsissakin on tarjolla, joten ilmasto tuskin on syynä tänne tuomattomuuteen.
 
Urlaub sanoi:
Jos autoa myydään muualla Euroopassa 31.000 eurolla, niin ei sen hinta Suomessakaan mitenkään 40 tonniin voi kivuta. Alvia meillä on tietysti enemmän, mutta vuodelle 2018 sähköautojen autoverokin putoaa jo 3,3 %:iin eli käytännössä ovat lähes autoverottomia.

Jos ennakkotiedot pitävät kutinsa, niin 35 tonnia voisi olla aika lähellä todellista hintaa. Käytännössä vähän alle eli 34.900,-.
Tuo 31 000 EUR taitaa olla vain jenkkihinta päivän kurssilla käännettynä. Teslan oma "valuuttakurssi" on vähän erilainen. Model S lähtöhinta:
Jenkit: 70 000 USD
Saksa: 78 000 EUR
Suomi: 81 000 EUR + autovero

Tällä matematiikalla 40 000 EUR on tiukassa. Niin tai näin, suhteellisen kilpailukykyinen hinta, jos kokonaisuus on yhtään samaa tasoa Model S:n kanssa.
 
Turbodog sanoi:
Tuo 31 000 EUR taitaa olla vain jenkkihinta päivän kurssilla käännettynä. Teslan oma "valuuttakurssi" on vähän erilainen. Model S lähtöhinta:
Jenkit: 70 000 USD
Saksa: 78 000 EUR
Suomi: 81 000 EUR + autovero

70.000 USD olisi tämän päivän kurssilla hieman alle 65.000 €. Mutta mites jenkkien VAT eli sikäläinen alvi? Eikö jenkit ilmoita autoliikkeessä verottoman hinnan, jonka päälle tulee osavaltioittain vaihtelevat verot? Onko tuo 70.000 USD hinta, jolla auton saa mukaansa vai tuleeko siihen vielä jotain päälle?

Toinen hintaa nostava seikka on 10 %:n tulli, jonka EU:n tullirajan ylittävästä jenkkiautosta maksetaan.

Kolmas seikka on Saksan 19 %:n ja Suomen 24 %:n alvien ero eli suomihinta on hyvin linjassa saksahinnan kanssa.
 
Cyclic Stig sanoi:
Pitkässä juoksussa sähköautoja ei taida pysäyttää enää mikään. Ei edes öljy-yhtiöiden lobbaus. Sata vuotta ne onnistuivatkin sahaamaan maailmaa silmään. Harmi vaan kun tuo sähköauto tekniikka olisi todennäköisesti paljon nykyistä kehittyneempää jos siihen olisi aikaisemmin panostettu.

Tällaisten Teslojen yms. perässä muidenkin on pakko. Ja hyvä niin.

Rahojen loppuminen ja konkurssi on aika tehokas pysäyttäjä, käykääpä vähän tutkimassa Teslan lukuja edelliseltä neljännekseltä.

http://ir.teslamotors.com/secfiling.cfm?filingID=1193125-16-457674&CIK=1318605

Perusongelma näyttää olevan se, ettei Tesla saa autoistaan valmistuskustannuksia vastaavaa hintaa. Tappio kasvaa volyymin kasvaessa, vaikka tämän pitäisi mennä toisinpäin.
 
Trollsten sanoi:
Mitä Teslaan tulee niin olen ihan varma, että se ostetaan pois kuljeksimasta ihan kohta.

Mikään länsimainen autonvalmistaja sitä ei ainakaan osta. Teslalla ei ole tarjota mitään sellaista tekniikkaa mitä ne itse eivät pystyisi soveltamaan. Soveltaminen kannattavasti onkin sitten ihan eri asia ja vakiintuneen tekniikan puolustaminen toinen syy, miksi vastaavaa ei ole tarjolla isoilla valmistajilla.
 
nackerton sanoi:
Rahojen loppuminen ja konkurssi on aika tehokas pysäyttäjä, käykääpä vähän tutkimassa Teslan lukuja edelliseltä neljännekseltä.

Ei rahojen loppuminen mitään haittaa, kun Profeettahan just kertoi, että he lupaavat parantaa tapansa. Ja osakekurssi lähti välittömään nousuun tämän lupauksen jäljiltä.

Riittävä fanatismi peittoaa aina maalaisjärjen... Siksi se onkin hyvä keino haalia rahaa itselleen ;)
 
nackerton sanoi:
Rahojen loppuminen ja konkurssi on aika tehokas pysäyttäjä, käykääpä vähän tutkimassa Teslan lukuja edelliseltä neljännekseltä.
Koska lainasit viestiäni niin huomasit myös varmasti, että en tarkoittanut pelkästään Teslaa vaan sähköautojen tulevaisuutta hiukan yleisemmin. Ja kuten kirjoitin, "pitkässä juoksussa".

Olen edelleen sitä mieltä, että Tesla avaa latua jolta ei loppuen lopuksi ole paluuta. Kävi Teslan itsensä tässä humpassa sitten kuinka hyvänsä se on saanut paljon muitakin ihmisiä kuin "puunhalaajia" tajuamaan, että sähköauto voikin olla ihan käyttökelpoinen tuote. Ei ehkä vielä optimaalinen pitkien etäisyyksien Suomessa mutta monessa muussa kolkassa tätä palloa Teslan nykyisilläkään ominaisuuksilla ei jää mistään paitsi.

Suorituskykyisten autojen ystävänä ajaisin Teslalla oikein mielelläni jos minulla olisi sellainen varaa hankkia. Vaikea on keksiä mitä voisi jäädä polttomoottorista kaipaamaan, ääniä nyt ehkä...
 
Turbodog sanoi:
Tällä matematiikalla 40 000 EUR on tiukassa. Niin tai näin, suhteellisen kilpailukykyinen hinta, jos kokonaisuus on yhtään samaa tasoa Model S:n kanssa.

Tällä hetkellä 40k€:lla saa Leafin, 109hv ja 30kWh akku tai Golfin 115hv 24kWh akku. Teslan 3 tulee muuttamaan tuon 40k€ sähköautoluokan dramaattisesti. Tehoa on varmaankin enemmän ja akku on varmasti oleellisesti suuurempi. Ilman Teslaa, markkinoilla ei olisi yhtään vakavastiotettavaa sähköautoa. Ei chevy olisi tehnyt Boltia, jos Tesla ei olisi näyttänyt tietä. Bolt on käsittääkseni aika pieni, pikkuauto, Model 3 on isompi. Bolt ei käy kokonsa puolesta kovinkaan monelle perheelle ainoaksi autoksi. Model 3 saattaisi käydä, kohtahan se nähdään.
 
Urlaub sanoi:
70.000 USD olisi tämän päivän kurssilla hieman alle 65.000 €. Mutta mites jenkkien VAT eli sikäläinen alvi? Eikö jenkit ilmoita autoliikkeessä verottoman hinnan, jonka päälle tulee osavaltioittain vaihtelevat verot? Onko tuo 70.000 USD hinta, jolla auton saa mukaansa vai tuleeko siihen vielä jotain päälle?

Toinen hintaa nostava seikka on 10 %:n tulli, jonka EU:n tullirajan ylittävästä jenkkiautosta maksetaan.

Kolmas seikka on Saksan 19 %:n ja Suomen 24 %:n alvien ero eli suomihinta on hyvin linjassa saksahinnan kanssa.
70 000 USD "cash price", mutta ei siis erityistä mainintaa alvista. Sen sijaan mainitaan, että tuosta saa 7.500 USD veronalennuksen ("federal tax credit") tietyissä osavaltioissa. Lisäksi 1.200 USD kuljetuksesta ja dokumentaatiosta. Nuo Suomen ja Saksan hinnat oli alvilliset, siitä oli oikein maininta.
 
nackerton sanoi:
Rahojen loppuminen ja konkurssi on aika tehokas pysäyttäjä, käykääpä vähän tutkimassa Teslan lukuja edelliseltä neljännekseltä.

http://ir.teslamotors.com/secfiling.cfm?filingID=1193125-16-457674&CIK=1318605

Perusongelma näyttää olevan se, ettei Tesla saa autoistaan valmistuskustannuksia vastaavaa hintaa. Tappio kasvaa volyymin kasvaessa, vaikka tämän pitäisi mennä toisinpäin.
Onhan tuossa tekemistä, ja veikkaan, että paine saada Model 3:n osalta lisää matoa koukkuun oli ja on kova. Helpottaa tulevia rahoituskierroksia. Model 3:n pitäisi vihdoin olla volyymituote, jolla yhtiö saadaan kannattavaksi.

Nähtäväksi jää, onko auto oikeasti markkinoilla ennen vuotta 2019. Eli en vielä laske sen varaan, että seuraavakaan autoni olisi Tesla.
 
Kiinnostuneena odotellaan mitä sieltä julkaistaan, mutta pitkä on odotus aika. Kovasti ihmettelen, että Euroopassa päästään ostamaan ensimmäisenä, sillä itse olisin veikannut, että tämä tulee Eurooppaan joskus vuoden jenkkien jälkeen ja Suomeen, noh sitten joskus.  ;D
 
Turbodog sanoi:
70 000 USD "cash price", mutta ei siis erityistä mainintaa alvista. Sen sijaan mainitaan, että tuosta saa 7.500 USD veronalennuksen ("federal tax credit") tietyissä osavaltioissa. Lisäksi 1.200 USD kuljetuksesta ja dokumentaatiosta. Nuo Suomen ja Saksan hinnat oli alvilliset, siitä oli oikein maininta.

Jenkeissähän ruokakaupassakin on hyllyn reunassa alvittomat hinnat, vero lisätään vasta kassalla. Kaikki ilmoitetut jenkkihinnat on aina ja poikkeuksetta ilman "sales taxia".
 
psxgamer sanoi:
Kiinnostuneena odotellaan mitä sieltä julkaistaan, mutta pitkä on odotus aika. Kovasti ihmettelen, että Euroopassa päästään ostamaan ensimmäisenä, sillä itse olisin veikannut, että tämä tulee Eurooppaan joskus vuoden jenkkien jälkeen ja Suomeen, noh sitten joskus.  ;D

Ehkä kokoluokka on enemmän eurooppalainen?
 
Turbo sanoi:
Onkos tästä kuun lopussa virallinen julkistus ?

Näin on luvattu.

Tosin Tesla-myyjä kertoi Model S:ää koeajattessaan, että Kolmosen hinnaksi uumoillaan 38 tonnia, joka on yläkanttiin ennakkotietojen suhteen. Toisaalta Model X osoittautui reilusti ennakkotietoja halvemmaksi.
 
Onko julkistuksesta live lähetys tiedossa ja tarkempaa kellon aikaa ?

Voisi mielenkiinnosta seurata.